- Přidat do oblíbených - Switch to English škoda quickbar >>  skoda-tuning.cz |  skoda110r.cz |  skoda110r.com |  skoda.daves.cz |  skoda-virt.cz |  techweb 
 
ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
519 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Dennik Rapid Mk.I

Dennik Rapid Mk.I

WebShop Tip
Pružina membrány Dellorto DHLA
Pružina membrány Dellorto DHLA
Daves

88 Kč


Skladem
kusů:
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Úpravy

>

Motor a Chlazení

>

Co s netěsností ventilů?

 <<



Autor:
751+198 (949)MarekS100 (Registrovaný)
    327718114  
Vytvořeno: 27.04.2005 - Změněno: 27.04.2005

Co s netěsností ventilů?



Co s netěsností ventilů?

Jak myslím, není třeba se přít o tom, že pokud nám netěsní ventily na 100%, tak nemůžeme od motoru chtít nějaké výkony.

Jak netěsnosti vznikají: ventily ať sací, tak výfukové jsou extrémně namáhané součásti motoru, časem tu tedy dochází k otlačení stykových ploch, opálení, nebo zanesení karbonem z maziv.
Co s tím? Vyměnit hlavu za jinou, která třeba taky netěsní, nebo za nekřesťanské peníze pořídit hlavu novou? Pro spoustu lidí by ani jedno řešení asi ideální nebylo, a tak si můžeme pomoci sami.

Nejdříve se budu věnovat ventilovému sedlu:
Lze jej opravit obroušením či ručním ofrézováním tak, aby styková plocha s ventilem samotným dostala požadovaný tvar. K opravě sedla používáme stopkové frézy (viz. obr.) s různými vrcholovými úhly (150°,90°,30°). Postup je zřejmý z obrázku.

!Co s netěsností ventilů?
!Co s netěsností ventilů?


Teď přichází na řadu těsnící plocha ventilu:
Její oprava se provádí broušením a následným pečlivým zalapováním do hlavy válců respektive sedla ventilů. Pokud nemáme ventilovou brusku k dispozici, je lepší práci přenechat vybaveným odborníkům.

!Co s netěsností ventilů?


Zalapování ventilu je velmi důležitá dokončovací operace, která rozhoduje o tom, zda vaše předešlá práce nebyla zbytečná. Zpravidla je prováděna dvoufázově – nejprve používáme hrubou brusnou pastu (směs jemného brusiva a oleje), a poté pastu jemnou. Samotné lapování provádíme střídavým otáčením ventilu vsazeného do hlavy válců (resp. do sedla), přičemž musíme čas od času ventil uvolnit, aby se vytlačená pasta dostala zpět mezi stykové plochy.

Všechny tyto úkony je třeba provádět co možná nejpečlivěji. Odměnou nám však bude dokonalá těsnost a tím pádem skvěle fungující motor.

| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
S tímto článkem souvisí
Výměna těsnění pod hlavou válce
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
 27.07.2015 22:24:38 


rad bych podotkl že mnou zabrušované ventily udrží 1 hodinu kanály plné benzínu.


Unregistered
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2017
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz
Provozovatel srazů a www stránek : eRman - Roman Schavel, tel: 603569053, email: pošli email
Redakce a správa obsahu : Tadeáška - Tereza Vosyková, tel: 603284789, email: pošli email
Programování a správa www stránek : Daves - David Spilka, tel: 775328374, email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Autopůjčovna Praha

Nové vozy, výhodné ceny jak krátkodobých i dlouhodobých pronájmů.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Červenec 2018 >>
PoÚtStČtSoNe
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:126
Právě přihlášeno:1
Dnes návštěv:8523
Celkem návštěv:69309458

Článků:959
Fotografií:32833
Komentářů:16528
Uživatelů:3842