ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
556 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Jak ŠKODAteam do Ženevy vyjel 2015

Jak ŠKODAteam do Ženevy vyjel 2015

WebShop Tip
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Články

>

Sériové vozy

>

Štístko z Boleslavi-Škoda Felicia (1994-2001)

 <<



Autor:
24+40 (44)Pepa94 (Redaktor)
  
Vytvořeno: 24.02.2014 - Změněno: 24.02.2014

Štístko z Boleslavi-Škoda Felicia (1994-2001)



Felicia byla přelomovým vozem automobilky Škoda. Byl to totiž první vůz této značky, na kterém byla patrná příslušnost značky ke koncernu Volkswagen. To se projevovalo tím, že mnoho součástek bylo identických s tehdejšími Volkswageny. Některé motory byly koncernové a v interiéru byla patrná příbuznost s tehdejším Volkswagenem Polo. Konstrukce karoserie a podvozku ovšem vycházela z předešlého škodováckého modelu Favorit. Felicia si získala pověst mimořádně spolehlivého auta. I proto je dodnes jedním z nejpočetnějších aut ve vozovém parku obyvatelstva ČR.

Jak známo, první vůz Škoda s názvem Felicia byl vyráběn v letech 1959-1964. Název pochází z italštiny a dal by se přeložit jako šťastná. Nápad vrátit se k tradičnímu názvu Felicia přišel na přelomu 80. a 90. let. V roce 1991 vznikl prototyp sedanu vycházejícího z modelu Favorit. Prototyp měl benzinový motor 1.6 a měl se jmenovat Felicia.
Prototyp Škoda Felicia Sedan z roku 1991


Sériová výroba modelu Felicia začala roku 1994. Vůz byl představen v Praze. Sériově vyráběná Felicia ale byla vozem úplně jiné koncepce než původní prototyp. Felicia měla karoserii hatchback a byla nástupcem modelu Favorit. Konstrukce podvozku vycházela z Favoritu a stejně tak i karoserie, která ovšem měla oproti Favoritu modernější zaoblené tvary a byla vyztužena. Vůz byl příbuzný s tehdejším Volkswagenem Polo a měl s tímto vozem mnoho společných součástek. Ze začátku se nabízel pouze benzinový motor 1,3 s výkonem 54 nebo 68 koní. Byla vyráběna i Felicia s motorem 1,3 o výkonu 58 koní, která jezdila na olovnatý benzin. Ta ale byla určena pouze na export do zemí, kde nebyly tak přísné emisní limity. V roce 1995 přibyl benzinový motor 1,6 (75 koní). Tento nový motor pocházel z produkce koncernu Volkswagen. K tomuto motoru se na přání dodával posilovač řízení a od tohoto roku také přibyl do výbavy za příplatek systém ABS. Na oslavu sta let automobilky Škoda vznikla speciální verze Laurin a Klement. Tato verze měla řadu moderních prvků výbavy a interiér v kůži. Roku 1995 se začala vyrábět také verze kombi. Ta byla představena na autosalonu v Brně. Kombi mělo většinu dílů shodných s hatchbackem. Silnějšího koncernového motoru 1,6 se kombi dočkalo až roku 1996. V závodě v Kvasinách se od roku 1995 vyráběla Škoda Pickup postavená na základě Felicie, větší verze Pickupu Vanplus a Felicia Fun, která měla karoserii pick- up a posunovací zadní stěnu kabiny. Korba, kterou auto mělo se tak dala poměrně snadno přestavět na zadní část kabiny s dalšími dvěma místy. Auto se prodávalo pouze ve žluté barvě, mělo ale laminátové doplňky exteriéru, které mohly být žluté, zelené nebo oranžové. Pickup se v zahraničí prodával pod značkou Volkswagen jako Volkswagen Caddy.
Škoda Felicia
Škoda Felicia Kombi


Interiér Felicie


Roku 1996 vznikla speciální verze Atlanta. Ta byla vyráběna na počest právě probíhajících letních olympijských her v Atlantě. Dodávala se výhradně v barvě atlantská zeleň a s motorem 1,3 o výkonu 68 koní. Oproti běžným Feliciím měla rozšířenou výbavu. Zákazník k autu dostal také čepici, batoh a klíčenku, to vše s logem olympijských her a znakem automobilky Škoda. Společnost MTX RS Praha prodávala Felicii ve speciální úpravě MTX Sport. Tento vůz měl zvýšený výkon na 78 koní. Upravené Felicie jezdily také rallye. V sezoně 1996 tovární tým značky Škoda se závodními Feliciemi Kitcar vybojoval celkové třetí místo v seriálu rallye.
Felicia továrního rallye týmu vedle svého předchůdce Škody Favor


Roku 1996 také přišla první modernizace. Karoserie byla vzstužena pro použití airbagů. Stávající motory byly odhlučněny a nabídka byla rozšířena o naftový motor 1,9 (62 koní). Roku 1997 společnost MTX RS Praha začala na základě Felicie vyrábět ctyřmístný kabriolet. Roku 1998 přišel facelift. Na první pohled byla patrná zcela nová přední maska vozu, navržená po vzoru většího modelu Octavia. Vůz se zvětšil, měl lepší antikorozní ochranu a na výběr byly nové možnosti výbavy na přání. Vůz například mohl být vybaven bočními airbagy. Do vzorníku také přibyly nové barvy lakování. V tomto roce také vznikla limitovaná edice 3000 vozů Magic. Ta měla další speciální výbavu a zpětná zrcátka lakovaná v barvě vozu. Na ženevském autosalonu 1998 byl představen prototyp Škoda Felicia Golden Prague se zlatým metalickým lakem a dvoubarevným koženým interiérem.
Felicia po faceliftu roku 1998


Prototyp Felicia Golden Prague


V roce 1999 se začal vyrábět nástupce Felicie, model Fabia. Bylo jasné, že výroba Felicie v nejbližších letech skončí, a tak v letech 2000 a 2001 přišla řada akčních modelů. Automobilka se snažila doprodat skladové zásoby Felicií, a uvolnit tak místo modernějším Fabiím. Za zmínku stojí speciální edice Color Line a Sport Line. Verze Color Line se prodávala v námořní modré nebo žluté Fun barvě a měla také speciální barevný potah v interiéru. Verze Sport Line se prodávala v červené rallye nebo černé magické barvě a měla řadu sportovních stylistyckých prvků, jako kouřové směrové blikače nebo červené polstrování v interiéru. Roku 2000 byla ukončena výroba v Mladé Boleslavi a Felicie se vyráběly už jen v Kvasinách. Roku 2001 byla výroba ukončena i tam. Prodej posledních kusů byl podporován akčními edicemi Trumf. Vozy byly montovány také v Srbsku a Polsku z dílů vyrobených v České republice. Celkem bylo vyrobeno 1 420 441 Felicií.
Škoda Felicia se stala členem mnoha českých domácností ale sloužila i v mnoha firmách a ve státní správě. Felicie používali jako služební vozy poslanci a verze kombi sloužila v motorizovaných útvarech Policie České republiky.
Škoda Felicia Policie ČR

| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole

Žádný komentář
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Březen 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:653
Právě přihlášeno:1
Dnes návštěv:89324
Celkem návštěv:173089412

Článků:1010
Fotografií:34651
Komentářů:17284
Uživatelů:4393