Stanovy závodu "O pohár Škodateamu"
Závod je pořádán výhradně pro účastníky srazu vozů Škoda „Jaro 2005“, kteří se předem zaregistrovali na http://www.skodateam.cz do hlavního závodu. Nezaregistrované, nebo posádky zaregistrované pouze k vjezdu do kempu se toho závodu účastnit nemohou.
Registrace do závodu Účast v závodu je nutno zaregistrovat předem na http://www.skodateam.cz. Je nutno vyplnit základní údaje a formulář odeslat. Správnou registraci je možno ověřít ve startovní listině ihned po odeslání formuláře, pokud tam Vaše posádka není uvedena, registrace neproběhla v pořádku. Uzávěrka přihlášek do závodu je 22.dubna 2005.
Startovné Startovné spolu s vjezdem na sraz vozů Škoda činí 400,- Kč pro platbu předem. Pokud s vozem chce závodit více jak jeden řidič ( LadyCup, střídání řidičů ), je cena startovného navýšena o 50Kč za každého řidiče.
Startovné je nutno zaplatit předem na účet 9811790297/0100 nebo složenkou na : Schavel Roman, Pražská 155, 33901 Klatovy. Jako variabilní symbol uveďte přidělené startovní číslo z registrace ! Přijetí platby startovného pořadatelem je nutno zkontrolovat ve startovní listině na http://www.skodateam.cz. Pokud zde není platba uvedena, nebyla pořadatelem zatím přijata, pro případnou reklamaci a dohledání plateb si schovejte ústřižky složenek nebo doklad od banky. Uzávěrka plateb je 26.dubna 2005.
Platbu je také možné provést až v kempu, cena startovného ale již činí 500,- Kč.
V případě že přihlášená posádka se zaplaceným startovným zruší svoji účast ( písemně nebo e-mail ), bude ji startovné vráceno v plné výši ( zrušení měsíc před začátkem srazu a dříve ), bude ji vráceno ¾ startovného ( zrušení 14 dní před začátkem srazu a dříve ) a nebo ½ startovného v případě, že ke zrušení dojde později. Pro vrácení startovného je nutno uvést číslo účtu, na který se mají peníze převést.
Závod Délka závodu: cca 50 kilometrů včetně přejezdů Rychlostní zkoušky: 4 rychlostní zkoušky RZ1/3 a RZ2/4 celkem 6km na uzavřené trati.
Propustnost tratě: 100 závodníků (pozor ne 100 vozů - 100 závodníků včetně LadyCupů a druhých řidičů). Po naplnění závodního pole bude registrace do závodu ukončena.
Závod je rozdělen na dvě etapy: Etapa č. I - průjezd RZ1 a RZ2 Etapa č.II - průjezd RZ3 a RZ4
Mapy rychlostních zkoušek: Mapa RZ1/3 Luby - Lomec (38.9kb) Mapa RZ2/4 Beňovy (56kb)
Soutěžní skupiny - nutno uvést při registraci N1 - obsah do 1200 ccm N2 - obsah 1201 ccm až 1400 ccm S - obsah nad 1401 ccm a závodní speciály
Do skupiny S patří všechny vozy: - 1. které mají osazen neseriový karburátor ( Weber, Solex, … ) - 2. které mají osazenu neseriovou hlavu ( osmikanálové hlavy, … ) - 3. které mají sportovní podvozek (výrazně pozměněný – např. zadní kotoučové brzdy, Sliky, … ) - 4. které používají jiný než standardní typ paliva ( nitro, … ) - 5. které používají Turbo Správné zařazení při registraci bude kontrolováno při technické přejímce. Budou-li zjištěny úpravy nad rámec zaregistrované skupiny, nebo změna obsahu motoru, bude posádka ze závodu diskvalifikována.
Rozprava - Pohovor s posádkami Před vlastním závodem proběhne 30.4.2005 v 11.00 v kempu Běšiny pohovor s posádkami. Zde bude posádkám vysvětlen průběh celého závodu a pro seznámení budou puštěna nájezdová videa rychlostních zkoušek. Účast je povinná a bude kontrolována při technické přejímce.
Technická přejímka Technická přejímka je na Erbenově náměstí v Klatovech 30.4.2005 od 11.45 – 13.00.
Příjezd na technickou přejímku je z kempu Běšiny. Posádky předloží ke kontrole: - bezpečnostní ochranné přilby (homologované které svojí pevnou částí zakrývají ušní boltce) - občanské průkazy, řidičské průkazy - doklad o způsobilosti vozu ( STK, emise )
Řidič musí být vlastník řidičského oprávnění skupiny „B“. ( V případě že spolujezdec je jeho zákonný zástupce, může být start povolen i závodníkům bez řidičského oprávnění ). Spolujezdec musí být starší 18 let ( V případě že řidič je jeho zákonný zástupce, nebo předloží souhlas od zákonného zástupce, bude povolen start i spolujezdcům mladším ). Při technické přejímce posádka podepisuje souhlas, že jede na vlastní nebezpečí a nese plnou odpovědnost za případné vzniklé škody, které svojí účastí způsobí. ( na úhradu škod nelze využít zákonné pojištění )
Souhlas s rizikem (22.5kb) - nutné podpisy rodičů pro spolujezdce mladší 18 let !!
Start do závodu bude povolen pouze vozidlům, která vyhovují technickým předpisům a prošla řádnou technickou kontrolou.
Seznamovací jízdy Před startem závodu nejsou povoleny seznamovací jízdy. Posádky budou seznámeny s tratí během pohovoru s posádkami. Z důvodu nemožnosti seznamovacích jízd, je závod složen z dvou průjezdů každou rychlostní zkouškou. První průjezd je předpokládán jako seznamovací, druhý jako závodní. Do výsledků celého závodu je započten nejlepší čas z obou průjezdů v každé rychlostní zkoušce. Start závodu Start závodu je na Erbenově náměstí. Na start přijede posádka v čase, který jí byl zapsán do cestovního výkazu při technické přejímce.
Přejezdy vozidel Veškeré přejezdy mezi rychlostními zkouškami se jedou za normálního silničního provozu a za dodržování veškerých pravidel silničního provozu. Trať přejezdů je určena "Itinerářem", který posádka obdržela před startem do závodu.
Časové kontroly Na trati závodu jsou časové kontroly, posádky k nim přijíždějí dle itineráře.
ČK Start etapa č.I, ČK cíle etapa č.I, ČK Start etapa č.II, ČK cíl etapa č.II
Čas, kdy má být posádka v ČK Startu, má zapsán v cestovním výkaze, který obdržela při technické přejímce. Čas startu do I. etapy je posádce zapsán při technické kontrole, čas start II. etapy je posádce zapsán při dojetí do cíle I. etapy Čas, kdy má být posádka v ČK Cíle, si spočte podle času startu do RZ2/4. Čas startu RZ2/4 je posádce zapsán na startu rychlostní zkoušky. Čas pro přejezd ze startu RZ2/4 do ČK cíle je stanoven na 30 minut. Starujete-li do RZ2/4 např. ve 13:40, musíte být v ČK cíle ve 14:10. Pokud v posádce závodí více jak jeden řidič, pro výpočet se počítá čas startu druhého z řidičů.
Pro vyhodnocení posádky v celém závodu je nutná účast v obou etapách závodu a tedy projetí všemi časovými kontrolami. Cestovní výkaz, strana 1 (57.5kb) cestovní výkaz, strana 2 (65kb)
Penalizace Příjezd do časové kontroly v nesprávném čase je penalizován 5 sekundami za každou minutu rozdílu. Penalizace se přičítají k času celého závodu. V případě že ve vozidle závodí více jak jeden řidič, je penalizace do závodu připočtena oboum řidičům.
Rychlostní zkoušky Rychlostní zkoušky se jedou na uzavřené trati a je měřen čas. Povrch rychlostních zkoušek tvoří asfalt a trať je upravena zpomalovacími retardery. Posádky dojíždí k rychlostním zkouškám dle itineráře.
Cedule použité při trati RZet
Před touto cedulí čekáte na Váš čas průjezdu ČK, jakmile nastane, jedete ke stolku ČK s červenou cedulí ČK. Již pouze přejetí místa vyznačeného touto cedulí je považováno za příjezd do ČK !
Zde odevzdáváte cestovní vákaz, ke kontrole správného projetí ČK
Před touto cedulí čekáte na start, jakmile vozidlo před Vámi odstartuje, jedete na start RZet - červená cedule start
Start rychlostní zkoušky
Cedule umístěná 100 metrů před nebezpečným místem RZety
Cedule umístěná 100 metrů před zpomalovacím retarderem
Cíl RZety, místo kdo je snímán čas
Zde je nutno zastavit a před cestovní výkaz k zápisu času RZety
Start RZ Vozidla jsou odstartována pořadatelem v minutových intervalech. Čas startu je posádce zapsán do cestovního výkazu. Když posádce do startu zbývá 15 sekund, pořadatel ukáže kartičku s číslem 15. Při 10 sekundach do startu kartičku s číslem 10. Jakmile bude zbývat 5 sekund do startu, pořadatel pozvedne před vozidlo startovací prapor a odpočte každou sekundu. V čase startu zvedne prapor a posádka vyjíždí na trať.
Jízda po uzavřené trati Během průjezdu rychlostní zkouškou musí posádky mít: - zapnuté bezpečnostní pásy - rozsvícená tlumená světla - nasazené a zapnuté ochranné bezpečnostní přilby - zavřená veškerá okna ( výjimkou jsou zadní trojuhelníková výklopná okna ) Ve voze nesmí být: - Kromě posádky ( řidič + spolujezdec ), žádné další osoby, nebo zvířata - umístěny žádné volné předměty
Havárie, závada nebo překážka na trati V případě že vozidlo z důvodu havárie nebo závady nemůže dokončit rychlostní zkoušku, musí být neprodleně odstaveno mimo trať rychlostní zkoušky.
Během překážky na rychlostní zkoušce upozorňují pořadatelé na nebezpečí máváním žlutými prapory. Posádky, které jsou již na trati musí zpomalit a za zvýšené opatrnosti pomalu dojet do cíle rychlostní zjkoušky. Čas posádkám na trati není měřen a bude jim umožněn náhradní start.
Zpomalovací retardery Na trati rychlostních zkoušek jsou zpomalovací retardery. Nedodržení trati vymezené zpomalovacími retardery má za následek diskvalifikaci posádky ze závodu. Pokud posádka po špatném projetí retarderem zastaví, vycouvá zpět a projede retarderem znovu tak jak bylo vymezeno, průjezd bude počítán za správný.
CÍL RZ Čas projetí cílem rychlostní zkoušky je snímán letmo v místě označeném CÍL. Po cca 150 metrech musí posádka zastavit u místa Časové kontroly ( ČK ). Zde jí je z času startu a času projetí cílem zapsán čas rychlostní zkoušky. Dále posádka pokračuje dle itineráře.
Vyhodnocení závodu Do výsledku celého závodu se z každé rychlostní zkoušky RZ 1/3 a RZ 2/4 započítá posádce vždy ten lepší čas. Výsledný čas závodu bude tedy spočten součtem nejlepšího času za RZ 1/3, nejlepšího času za RZ 2/4 a případných trestných sekund za špatný příjezd do časových kontrol.
Uveřejněny budou výsledky všech rychlostní zkoušek ve všech soutěžních skupinách. Samostatně bez ohledu na soutěžní skupiny bude vyhodnocen LadyCup.
Oceněny budou první tři místa celého závodu ve všech soutěžních skupinách včetně LadyCupu. Vítězové obdrží poháry, medajle a věcné ceny.
Dále budou vyhodnoceny první tři místa v absolutním pořadí. Vítězové obdrží medajle a věcné ceny.
Výsledky v jednotlivých rychlostních zkouškách nebudou oceněny.
Zrušení závodu Závod může být zrušen v případě nepřízni počasí, neukázněnosti posádek nebo diváků, nebo při dalších nepředvídatelných okolností. V případě zrušení závodu ze strany pořadatelů, bude posádkám navráceno celé vstupné po odečtu ceny vjezdu do kempu.
|