ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
556 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!škoda 100 - 1969

škoda 100 - 1969

WebShop Tip
Těsnění Weber DCOE pod filtr
Těsnění Weber DCOE pod filtr
Daves

40 Kč


Skladem
kusů:
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Vaše vozy

>

Škoda Garde-Rapid

>

Škoda klub Litvínov

 <<



Autor:
77044+8645 (462720)eRman (Administrátor)
     286902236   
Vytvořeno: 13.03.2005 - Změněno: 21.03.2005

Škoda klub Litvínov



Škoda klub Litvínov
majitel: Milan Schlauch

místo výskytu: Litvínov

!Škoda klub Litvínov
!Škoda klub Litvínov
!Škoda klub Litvínov
!Škoda klub Litvínov


Hnací agregát
Max. rychlost: 160 km/h
Motor: Škoda 120 ls, dvoukomorový karburátor, otevřené sání, výfukové potrubí 110r, eMková spojka, plnoprůtok, laděný výfuk, průhledné víčko na rozdělovač
Převodovka: čtyřrychlostní, typ M

Podvozek
Nápravy: Přední typ M, hřebenové řízení se zkracovanou volantovou tyčí, krátká pera ze š130 (vývozní typ)
Zadní typ M, kyvadlová
Brzdy: nové trubičky, s posilovačem

Kola
elektronová (otvíráky), obutá Michelin MXT 175/70

Karoserie
Interiér: sedadla Recaro, středový panel VW golf 1, kulaté prosvícené budíky s otáčkoměrem š120 ls, volant favorit silverline (kůže), hlavice řadící páky (kůže,hliník), ipurové lišty upravené ze š120 gls, celý interiér laděn do černa (včetně střešního potahu), clony proti slunci ze š110r (delší)
Vnějšek: přední nárazník typ M se spoilerem, přídavná dálková světla ve spoileru, přední bílé blinkry, nová světla, boční blikače ze š120, sportovní zrcátka (kapky), folie

Hundrtku původně koupila máma pro svoje ježdění někdy v roce 95, za 10.000 Kč, byla bílá v docela slušném stavu, prakticky bez koroze, s pozinkovanejma blatníkama, ale jinak klasická stovka (určitě si to dokážete představit). V té době jsme ani já, ani brácha ještě neměli řidičák. Ale jak šel čas tak brácha navštívil úspěšně autoškolu a hurá na hundrtku. Nejdřív se o ní dělili, ale postupně máma rezignovala a hundrtka zůstala už jen bráchovi.

Hundrtka v serii vypadá docela uboze, tak se postupně a pomalu začalo vylepšovat, jako první přišly na řadu 13'' disky obuté na 165-kách, černá palubovka a dvoukomorový karburátor spolu s erkovým výfukem. Tak jezdila do té doby než se zlomila levá zadní poloosa, pak šla do servisu kde nám nabídli motor Š120 garde (užovka s plnoprůtokem), kývli jsme na to a hurá lítat.

V tý době už hundrtka vypadala docela slušně, a tak jsme se seznámili i s několika lidmi, kteří taktéž vylepšovali své škodovky a pomalinku začal vznikat i škoda klub.

Postupně došlo i ke kompletní renovaci karoserie, dostala zelený lak, nová světla, emkové nárazníky, a přední spoiler. Vevnitř přibyl menší volant z erka, ls-ové páčky pod volant, budíky ze 120 s otáčkoměrem, sedačky z favorita, středový panel z golfa 1, ipurové lišty na dveře ze Š120GLS, nastříkán byl i strop na černo.

Takto jezdila dlouhou dobu, jediné co se ještě postupem času přidalo byly elektronová kola (tzv. otvíráky) a sportovní zpětná zrcátka (kapky).

Jak se občas stává, došlo k tomu že brácha zadřel motor a pokukoval po jiném autě, v té době bylo téměř jisté že auto bude moje, já jsem byl zrovna trochu při penězích a tak jsem rozhodl že se koupí motor, a dá se znovu dohromady. Koupila se starší eMková 120 LS. Jenže když už je motor venku tak to chce i převodovku (stovková už přestala vyhovovat), rozhodnutí padlo na 4-rychlostní Š120 typ M. Já jsem ještě chtěl eMkové nápravy, ale brácha o nich nechtěl ani slyšet, prý by se musely zaklepávat blatníky a auto by muselo znovu do laku…..

Nakonec jsem si vyhádal že když do týdne seženu obě nápravy tak tam půjdou, druhý den už byly schovaný v garáži, takže po mém zásahu byl kompletní podvozek včetně hnacího agregátu ze škody 120ls.

Po novém laku přibyly ještě folie a bezklínkové gumy.

Já jsem udělal řidičák a brácha koupil rapida. Když jsem vlastnil Hundrtku já, tak jsem dodal ještě anatomická sedadla recaro a postavil jsem nové brzdy včetně posilovače.

Pak přišla do mého života vojna a já přestal upravovat a začal hodně jezdit, časem se zadřel i motor a já neměl peníze, tak jsem sehnal za odvoz motor Š105, který bral olej, v tomto stavu brácha dostal nabídku koupit podstatně zachovalejšího rapida v úpravě, ale co s původním rapidem? Vše dopadlo tak že brácha koupil černýho, já koupil od něj bílýho a Hundrtka musela jít pryč, prodal jsem jí loni v Listopadu za pouhých 10.000Kč


Black and White

!Škoda klub Litvínov
!Škoda klub Litvínov
!Škoda klub Litvínov


Rapid 136 (bílej, WHITE)

Hnací agregát
Max.rychlost: nezjištěno (>180 km/h)
Motor: Škoda 136 favorit, bez úprav, spojka průměr 190 mm, laděný výfuk, LPG, průhledné víčko na rozdělovač
Převodovka: pětirychlostní

Podvozek
Nápravy: Přední: snížené pružiny o 1 a třičtvrtě závitu, podložky 15mm
Zadní: vlečná, podložky 32mm
Brzdy: bez úprav
plastové podběhy

Kola
Elektronová (apolla), obutá Michelin energy 175/70, lakované středy

Karoserie
Interiér: sedadlo Recaro (skořepina), volant Victor, hlavice řadicí páky (kůže,hliník), středový panel z Felicie, čtyřbodové pásy Schroth červené barvy, polepy imitací žebrovaného plechu, autoradio SONY, třípásmové repro + zesilovač PIONEER, 2x basový talíř FURY
Vnějšek: přední spoiler, kulaté mlhovky, zamračená kapota, sportovní maska chladiče, přední a boční bílé blinkry, zavařený přívod vzduchu k topení - nasávač, centrální stěrač, kulaté zrcátka (kapky), kryty klik z Favorita, stříbrné folie, kryt víčka nádrže, střešní křídlo, přítlačné křídlo (hrazda), zatmavená zadní světla

Bílýho Rapida původně koupil brácha, na Hundrtce zadřel motor, a začal se poohlížet po jiném autě. Kamarád Marcel ho hodně ovlivnil, aby bylo zkoupeno kupé, byli jsme banda škodováků, tak nemohla být řeč o ničem jiném než o škodovce. Bráchův vysněný model byl Rapid 136 pokud možno v nejlepším stavu, s nejméně najetými kilometry, a hlavně musel mít černý interiér.

Takový Rapid se velmi špatně schání a peněz zrovna taky nebylo nazbyt, po shlédnutí několika exponátů tohoto typu, jsem narazil na zajímavý inzerát, který hlásal: prodám škoda 135, r.v. 85, bílá, LPG, cena 26.000,-
Jelikož byl brácha ještě na vojně tak jsem ho vyrazil shlédnout já, ze 135 se vyklubala čistokrevná 130, která měla drobnou korozi, ale naprosto dokonale zachovalý černý interiér.

A tak začalo dlouhé přemlouvání, nakonec to došlo tak daleko že brácha byl udolán a Rapid stál v garáži.

Později jsme zjistili že tento Rapid byl vývozní exponát který jezdil dlouhou dobu po silnicích Belgie. Byl přitažen začátkem roku 1990 a pár let poté přestavěn na LPG. První do čeho byla nutná investice byly přední kotouče a Rapida jsme přezuli na plecháče, původně byl na elektronech, které byly v žalostném stavu. Jako druhé šly dolů všechny samolepky, potahy a nechutné křídlo, celý se umyl a tak se z něj vyklubal docela hezké autíčko.

Pak přišlo na řadu nutné snížení a to o 1 a třičtvrtě závitu, přidal se starší motor 136 favorit a tak jezdil dlouhou dobu než přišly vánoce. Na ty se koupilo nové křídlo, zadní bílé blinkry a podařilo se nám vyměnit apolla za mnohem zachovalejší, sehnaly se podložky (dozadu 3,5cm a na předek 3,2 cm - materiál silon)a namontoval se alarm s centrálem. Později jsme ještě koupili starší dveře ve kterých bylo el.stahování oken, přibylo autorádio SONY, a dozadu dva třípásmové reproduktory MAGNAT a dva basové talíře PYRAMIDE. Tak Rapid odjezdil většinu svého života v bráchových službách. Jenže bráchovo srdce stále tlouklo pro original 136, ani ta na sebe nenechala dlouho čekat, jeden známý prodával dokonale zachovalou černou 136, která měla najeto pouze 60.000 km, v kompletním tuningu, slovo dalo slovo a brácha si plácnul na černýho, jenže co s bílým? Prodá se Hundrtka, bílýho dostanu já a za peníze co se utrží z Hundrtky se zaplatí černej.

A tak jsem se k bílýmu dostal já, jenže se začaly přehazovat věci, na černýho přešly: podložky s kolama, bílý blinkry, alarm, stahování oken i komplet muzika.
Pak jsem začal upravovat já, k dispozici jsem měl bílé otvíráky z černého Rapida, stejně tak i rádio a repráky, podařilo se mi sehnat skořepinku RECARO, časem se mi i naskytla koupě apoll, a nedávno jsem koupil čtyřbodové pásy SCHROTH, přidal jsem laděný výfuk z kadeta 1,6, který jsem už nahradil tlumičem z Mazdy 626 a vytáčej se mi podložky se šroubama.

Nejnákladnější úprava pro mě je kompletní rekonstrukce reznoucí karoserie ze které zůstane pouze střecha, zadní čelo a kapoty, jinak všechny plechy půjdou nový. Zatím mě přípravy na ní přišly na 10.000 a počítám že do toho ještě tak jednou tolik vrazím. Teď jezdím s autem, které jsem už začal odstrojovat, tak tam mám jen tu skořápku, 1 čtyřbod a palubovku, 25.5.2001 začínám vařit a stříkat, tak doufám že to na sraz stihnu, pokusím se všechno zdokumentovat.

Generální opravu karoserie jsme nakonec zdárně dokončili 6.9.2001 den před srazem ve Štílci. Zastavili jsme se na částce 29.000,- Vše zkomplikovala anabáze s motorem, u kterého jsme během oprav zjistili prasklý blok, v oblasti spodního úchytu alternátoru (6.500,-). Od doby kdy jsme vše dokončili stále přibývají nové úpravy, v poslední době bych rád zmínil přední spoiler, do kterého jsem zabudoval velké kulaté mlhovky ve stylu WRC, na autě to vypadá velmi zajímavě, nyní ho zbývá jen nalakovat. Postupně bych rád na bílou karoserii přidal nějaké pruhy v červené a modré barvě, bezpečnostní rám, a už dlouho si slibuji druhé recaro. Co se týká vzhledu zvenčí, tak jsem již spokojen, teď se spíš hodlám soustředit na úpravy podvozku - částečně už mám nakoupené díly na GO přední nápravy, a šetřím i na zadní kotoučové brzdy - samozřejmě s nutným vyztužením zadní nápravy. Pak již jen přetěsnit převodovku, a motor si nechávám až nakonec. Zastávám totiž teorii, že motor nesmí převyšovat možnosti auta.


Rapid 136 (černej, BLACK)

!Škoda klub Litvínov
!Škoda klub Litvínov
!Škoda klub Litvínov
!Škoda klub Litvínov


!Škoda klub Litvínov
!Škoda klub Litvínov
!Škoda klub Litvínov


Hnací agregát
Max.rychlost: nezjištěno (>180 km/h)
Motor: Škoda 136 Rapid, nezjištěný rozsah úprav (údajně chybí jen ostrá vačka),laděný výfuk, průhledné víčko na rozdělovač
Převodovka: pětirychlostní

Podvozek
Nápravy: Přední: snížené pružiny o 1 a půl závitu, podložky 15 mm (materiál silon), delší šrouby
Zadní vlečná, podložky 35 mm (materiál silon), delší šrouby
Brzdy: lakované třmeny a bubny červenou barvou

Kola
Elektronová (apolla), obutá Matador MP12 165/70

Karoserie
Interiér: sportovní volant ze š130rs (potah kůže), hlavice řadící páky (kůže), potahy, polepy černou semišovou látkou, autorádio SONY, třípásmové repro Magnat, dva basové talíře Pyramide, hliníkové pedály
Vnějšek: přední spoiler s přídavnými světly do mlhy, lízátko, maska s přídavnými dálkovými světly, mračítka, nádechy, sportovní zrcátka (kapky), prahy, zadní spoiler,přítlačné křídlo (hrazda), kryty klik z felicie, všechny blinkry v bílé barvě.

Černej Rapid původně jezdil v Mostě ve službách jednoho z našich kamarádů, už v době kdy brácha měl Hundrtku tak se mu strašně líbil, jednoho dne jsme se dozvěděli že Rapid je na prodej a to jen za 35.000, netrvalo dlouho a Rapid byl náš.

Takhle zachovalej kousek se jen tak nevidí, najeto 60.000 km, původní lak, bez koroze, úprava na motoru, laděný výfuk, kompletní kit spoilerů, dokonale zachovalej interiér, a hlavně byla to original 136, kterou brácha vždycky chtěl, r.v.88, do provozu šel až v 90 ! To ani nemluvím o tom že auto chodilo pravidelně každý půlrok na vystříkání dutin atd., když jsme se podívali na podvozek tak nás uvítaly omalovánky, kombinace několika barev, kterými byly rozlišeny brzdy, stabilizátory, nápravy atd.

Jedinou chybu mělo auto v tom že mělo zapadlý kola. Brácha hned začal přehazovat z bílýho věci.

Jako první padly za oběť zadní bílé blinkry, koupili se i přední, pak se pokračovalo podložkama a apollama, nainstalovalo se i centrální zamykání s alarmem, el.stahování oken, snížil se a můžeme lítat.

Na srazu v Brně jsme ještě sehnali boční bílý blinkry a po srazu se ještě přehodila muzika, v tomto stavu auto jezdí dodnes….

Milan Schlauch
| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
 11.10.2005 10:53:50 


jo, tohle už je dávná historie......... hodně dávná, černej šel teď nedávno do světa za asi 35 tisíc, poslední dva roky už prakticky jenom stál a stál, bílej? ten už změnil majitele 2x a je už i po několika nehodách, ale teď ho má zase nějaký klučina a občas ho potkám vypadá, že se o něj stará s láskou. byl to věrnej služebník rád na něj vzpomínám a vůbec na ty doby když jsem s nim jezdil. Pak jsem si pořídil passata g60 a měl ho rok, samej problém a byl nenažranej tak jsem se vrátil ke škodovce a libuju si. Takže jak psal eidy, tak teď mám feldu a spíš jsem se hodně začal věnovat autohifi a přináší to i nějaký ovoce v podobě jednoho prvního, jednoho druhého a jednoho nejcenějšího třetího místa (to je totiž z MČR EMMA) takže teď jsem k zastihnutí na serveru www.autohificlub.cz

všechny zdravim "šlaušek"


Unregistered
 10.06.2005 00:41:18 


Sídlím také v Litvínově, ale nevzpomínám si že bych vás tu někde viděl, kde sídlíte? Až zamontuju motor, tak bych se zastavil na výměnu informací a dílů.
FORM (iskerion@tiscali.cz)


Unregistered
 12.04.2005 16:28:32 


škoda, že chybí popis úprav toho motoru....


16+21 (18)Milda (Registrovaný)
   290-332-260
 08.04.2005 20:22:20 


Jojo. To už je nějakej pátek co to byla pravda. Když měl ještě šlaušek Rapídose. Teď má sice taky škodu, ale Filcku a to je... Měl moooc krásnej lak. Lesklej tak akorát na zánět spojivek.


1700+298 (1998)Eidy (Registrovaný)
       
 07.04.2005 01:05:23 


Hezké jen tak dál.


6214+1834 (11267)Wena (Tester)
     406-204-372    
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Březen 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:602
Právě přihlášeno:0
Dnes návštěv:4953
Celkem návštěv:173005041

Článků:1010
Fotografií:34651
Komentářů:17284
Uživatelů:4393