Autor: | | Vytvořeno: 19.01.2007 - Změněno: 21.01.2007 |
Škoda Fabia WRC 05
ŠKODA FABIA WRC 05
technická specifikace, galerie vozu
Motor: přeplňovaný čtyřválec, 20 ventilů, rozvod 2xDOHC, turbo Garrett TR30R s anti-lag systémem a 34 mm restriktorem (dle pravidel FIA)
Objem válců: 1999 ccm Vrtání/Zdvih: 82,5/93,5 mm
Max. výkon: 221kW/300k při 5500 ot./min Max. točivý momet: 600Nm při 3500 ot./min.
Umístění: vpředu napříč
Převodovka: šestistupňová sekvenční, poloautomatické řazení na volantu
Diferenciály: přední,střední a zadní elektronicky řízené Spojka: třílamelová, karbonová/kompozitní
Brzdy: kotoučové s vnitřním chlazením vpředu i vzadu - asfalt: přední 378/32 - zadní 356/25 - šotolina: přední 304/28 - zadní 304/25 Náplně: Shell Podvozek: zavěšení McPherson vpředu i vzadu - tlumiče: plynokapalinové zn. Reiger, individuálně nastavitelné - pružiny: zn. Reiger - pneumatiky: Michelin - kola: OZ Racing
Řízení: hřebenové s posilovačem
Rozměry: délka 4002 mm, šířka 1770 mm, výška 1492 mm, rozvor 2462 mm Hmotnost: 1230 kg (minimálně) Rok výroby: 2004 - 2006 První start: Rally Mexico 2005 První homologace: 1. března 2005
Výchozí model: Škoda Fabia RS Změny v homologaci oproti předchozímu provedení Fabie WRC: přemístění výfukového potrubí na pravou stranu (zamezení křížení s kardanovou hřídelí), přepracovaná zadní část vozu (lepší přístup k poloosám) přidáno vstřikování vody do sacího potrubí upravené díly karoserie (přední a zadní nárazník, přední a zadní blatníky, zadní křídlo) přepracované turbodmychadlo Garrett TR30R elektronicky řízený plynový pedál nově tvarované výfukové potrubí nové díly z ultralehkých materiálů (lepší rozložení hmotnosti) Největší úspěchy: Rally Bohemia 2005 (CZ) - 1. místo (Jan Kopecký, CZ) Eifel Rally 2005 (D) - 1. místo (Alex Bengué, F) Tampere Rally 2005 (FIN) - 3. místo (Jani Paasonen, FIN) Wales Rally 2005 (GB) - 8. místo (Colin McRae, GB) Tour De Corse 2005 (F) - 6. místo (Alex bengué, F) Rallye Catalunya 2006 (ESP) - 5. místo (Jan Kopecký, CZ)
|