Skoda 120S
![]() Škoda 120S - JCH rallye team výskyt - okres Rychnov nad Kněžnou jezdec.........................Chalupný Jiří 1977 spolujezdec.................Jiroud Pavel 1978 mechanik motor ..........Zelený Ladislav mechanik a řidič..........Jiroud Jiří a my :o) lakování.......................Petr Kamil fans...........Chalupný Jan Pavel Bartoš Poloprutský Kamil Mervart Jiří atd.
![]() Exterier(kastle) - kastle škoda 100 L,předěláno na 120 S - vyřezaná stěna před motorem - otvory pro přívod a odvod vzduchu přes chladič,za chladičem přepážka hliník - zavařený nalévací otvor v blatníku,hrdlo nádrže v kufru - nádrž originál - Zadní blatníky převařeny na kulatý lem - na zadní kapotě křídlo - místo zadních sedaček držák na rezervu - převařené uchycení zadní nápravy na vlečnou rapid 136 - vzpěry mezi tlumiči pérování
![]() Interier - bezpečnostní rám,vařený na tvrdo do kastle,přední vzpěry u dveří šroubované, trubky bezešvé 48x2mm všude - 2x anatomická sedadla Jacky sport - sportovní volant,škoda 110 rallye - jeden hasící přístroj 2kg - 4bodové pásy 1x Schrot a 1x Sabelt - intercom SPARCO 12V - síť na přilby - lampička na noční RZ - budíky-otáčkoměr,palivoměr,teplota oleje,vody,tlak oleje - velká kontrolka mazání(blinkr škoda Favorit) - vypínače-start.tlačítko,benz.čerpadlo,přídavná světla,lampička - ofuky předního okna vedeny od ventilátoru chladiče - nářadí a hever,lékárnička
![]() Motor - Škoda Felicia 1.3 - snížená hlava o 1,1mm,zvětšené,leštěné kanály,uložená na měděných kroužkách - upravené ventily citroen,tvrdší pružiny škoda octavia - vačka 300/320 - T písty,vrtání a zdvih jako originál felicie - odlehčený setrvák - odlehčená řemenice - benzínové čerpadlo Facet Silver top (114l/h) - 2x dvojitý karburátor weber 40 DCOE - leštené kanály,rovné sání,mezikus s gumičkami,laděný svod 4 do 1 - sportovní filtr,doma dělaný(společný pro oba webery,pletivo,molitan) - rozdělovač malý,bez podtlaku(MBX,MBG) - alternátor 55A - startér škoda Felicie - olej Castrol RS 10W-60 - palivo Shell V-power racing
![]() Převodovka - skládaná 5 stupňová,stálý převod 4,22 - olej Castrol SAF-X
![]() Podvozek - přední náprava,hřebenové řízení,vyvařená horní i spodní ramena - péra zkrácená,tlumiče škoda,předělané na tvrdší - brzdy kotoučové - čtyřpístkové třmeny,chlazené kokotouče FERODO,destičky-FERODO DS2500 - zadní náprava vlečná ramena,poloosy lebra,ramena vyvařené zpevněné a bezpečnostní popruh - péra originál škoda 120,tlumiče škoda,předělané na tvrdší - brzdy bubnové - originál brzdové čelisti,obložení DS2000 - posilovač brzd škoda 120 - ližina ve předu 4mm a v zadu,hliník 5mm
![]() Chlazení voda - chladič z Opel Kadett 1.3,rozvod hadicemi a trubkami průměr 40mm na straně spolujezdce vedle tunelu, bez termostatu,topení demontováno
![]() Penízky v autě přibližně 170 000,-
![]() Tak bych tady chtěl malinko představit náš závodák, který děláme s kámošem, vlastně je už hotovej, ale začnu od začátku.
![]() Táta jezdil závody a začínal se Škodou 1000mb, pak měl Škoda 110L A1150, potom žigulíka, pak zkusil Škoda 120LS. Rally jezdil od roku 1974 do roku 1980. Potom se auto předělalo na autokros a jezdil mistrovství republiky a jeden závod v Poříčí nad Sázavou vyhrál. :O) Jezdili tam třeba Kačírek, Mahr, Šefr, Pavlíček, byla to doba 130RS, Porsche 911, ale třeba i Uher s Volkswagenem Brouk. V té době jezdili buginy Willy Rosell, Alois a Karel Havel, atd.. Tak nás nějak napadlo, že si uděláme škodu, napodobeninu škoda 120S, a že s tím budeme jezdit na srazy. Ale tady ve vesnici vedle jezdili kluci volný pohár a ty nás naladili na to, ať to uděláme na závody.
![]() Tak se začalo dělat, nejdřív úplně normální stovka s převařenýma plecháčema na úzkých nápravách a podložky 3 cm. Originál převodovka ze stovky. Rám jsme si do toho ohnuli a našroubovali sami. Sedačky z Opla Kadett. Chladič ve předu ze škody 120, motor favorit s rapiďáckým sáním. Svod od originál potrubí do příčného výfuku. Trošku předělaná palubovka. Do barev to pak stříknul kamarád a závodák jakž takž byl na světě.
![]() Tak tady jsou úplný začátky a jedna z dob tátovýho závodění.
![]() Byl rok 2000. Tak jsme měli tak malinko závodák, táta znova zblbnul a koupil tisícovku, tak jsme vyrazili na prvni rally jako tým. Rally Hořovice, odjeli jsme tři rychlostky a pak se nám ucpal přívod paliva (špinavá a špatně vyčištěná nádrž). Táta dojel na 68. místě celkove a 37. místo ve třídě. Ale v tu dobu jezdilo amatérský závody 150 aut a z toho polovina třídu A1 do 1400ccm a nemusely mít rámy a nic. Tak jsme přijeli domů a muselo se začít něco dělat, aby se příště závada neopakovala. A přišlo vylepšení o široký nápravy, podložky už byly zbytečný, a hřebenové řízení.
![]() Pak se jelo pár závodů, v Pacove,a asi nejlepší podnik amatérský rally u nás, rally Posázaví, ty dali zase za pravdu mýmu spolujezdci, že když se něco dělá, tak pořádně a zase se začali strkat penízky do závodáku. Na Posázaví jsme znova nedojeli, ulomila se kulička na seřizování ventilů a tyčka neměla co zvedat, ještěže to bylo na sání. Pacov byl o malinko lepší, první soutěž, co jsme dokončili, ale zase jen na tři válce. Ale už si nepamatuju proč. :O)
![]() U nás se jezdily závody do vrchu pro amatéry, tak jsme se párkrát svezli a zase nabouraný. Tak se zase předělávalo. Jiná díra do předního čela a do kapoty kvůli lepšímu chlazení, tak se odjelo pár závodů, tak okolo pátýho, šestýho místa. Chtělo to ale lepší motor, obyčejný favorit už nevyhovoval. Tak se mrklo do inzerátů a jeden motor, malinko jetej se koupil z Dobrovic. Jezdil rallycross. Tak bylo zase o něco lepší auto.
![]() Zatím ve volném poháru zakázali hybridy, to znamená stovky a jiný škodovky se silnýma motorama, jako třeba VW nebo Octavie 2.0, a my jsme měli kámoše, co to jezdili. Ve stovce VW 1.6 - 150 koni. Tak ty měli smůlu a museli auto prodat, tak prodávali po dílech a byla volná jejich převodovka se špérou, skládaný pětikvalt 4,22 za 30 000,-, tak začalo uvažování. S novým motorem se jelo rally Posázaví a rally Světlá a tam jsme nedojeli, vylítlo těsnění, chyba, do motoru jsme se měli asi podívat, malinko utopená vložka. Tak se motor rozdělal, jinak byl jak nový, T písty, velký ventily, vačka 300/320. Tak jsme ho dali dohromady a auto bylo zase připravený. Teď už jsme si mysleli, že to bude dobrý. Tak jsme se vydali na Posázaví a zase se nedojelo, ve třetí rychlostce nešel zařadit čtvrtý rychlostní stupeň a na takových rychlích rychlostkách se nedalo na tři kvalty jet, asi bychom odrovnali znova motor, tak jsme odevzdali výkaz a ukončili závod. Doma jsme převodovku rozebrali a čtyrkový kolečko bylo úplně odrbaný, nevydržely zuby. Tak se znovu do hry dostala převodovka se špérou od kámošů. Ty už mezitím koupili rallyovýho Seata Ibizu. Nakonec jsme ji asi po půl roce koupili, teď nebylo moc peněz na závody, tak se nejezdilo a dávalo se auto pořadne dohromady, protože to byl pětikvalt a na vlečnou nápravu, tak se sháněla i ramena s lebrama a musel se zvětšit tunel pro převodovku.
![]() Najednou se rozhodl brácha a ješťe jeden kámoš, že by chtěli taky jezdit, tak že postavíme auto i jim, oni to sponzorovali a my stavěli. Nápravy široký, hřebenové řizení, motor náš původní s čím jsme začínali, takže favorit, chladič dopředu, rám byl z lešeninových trubek, tak malinko težší než máme my, převařené disky 13". Nalakovalo se to do stejných barev jako máme my a mohli vyjet na závody, rally Posázaví. A nedopadlo to moc dobře, nejeli špatně, ale přišla poslední rychlostka (Krásná Hora - Mozolov) a osudný les a dva stromy se postavily do cesty. Klukům se nic nestalo, jen auto bylo dost nabořený, předek i zadek. Tak teď nastalo přemýšlení, jestli opravit, nebo koupit jinou kastli, klukům se nakonec do dalšího závodění nechtělo, tak jsme to opravili a auto je teď na prodej.
![]() Tak tady je pár fotek z Posázaví, jak to nabourali.
![]() Něco ze servisky.
![]() A něco na konec. :O)
![]() Tak teď už nebudu moc okolo mluvit,tady mám pár fotek už předělanýho závoďáku i s weberama.
Starší se starým rámem.
A novým rámem.
A po menším výletu do příkopa o tréninku.
![]()
![]() Tak po delší době přidám další fotky,je to malinko z tátovi doby,kdy jezdil autokros a rally. Tak se na to podívejte,na tu dobu krásný fotky.
|