Pošumavský Slalom Cup Janovice 2023
![]() XI. Buzerák Janovice I. a II. kolo - Janovice, neděle 26. března 2023
 PŘIHLÁŠKA XLS - vyplněnou odeslat na stipek@raz-dva.cz (86kb)
![]() Mapa slalomu
![]() Prováděcí ustanovení č.1 A) Časový harmonogram: 26.03.2023 07:30 - 08:45 administrativní přejímka (Rally bar) a technická přejímka 08:30 uzávěrka přihlášek nově příchozích 08:50 rozprava 09:00 - 10:00 seznamovací jízda (skupina J - 2 jízdy) 10:10 - 12:30 start slalomu – 1. kolo (1. a 2. jízda) 12:35 - 13:25 přestávka, oběd 13:30 start slalomu – 2. kolo (1. a 2. jízda)
![]() B) Ředitelství AS: oficiální informační tabule, ředitelství 26.03.2023 07:30 - 17:30 Rally bar
![]() C) Pořadatel: Škodateam klub v AČR Místo pořádání: Janovice nad Úhlavou, bývalá kasárna Datum konání: 26.03.2023 Druh podniku: automobilový slalom
![]() D) Organizační výbor: Adresa pořadatele, přihlášky: Škodateam klub v AČR, Luby 79, 339 01 Klatovy Tel. 603 569 053, e-mail: info@skodateam.cz http://www.skodateam.cz http://www.rallypacejov.cz Přihlášky: e-mail: stipek@raz-dva.cz
![]() E) Činovníci AS: Ředitel: Roman Schavel 603 569 053 Zástupce ředitele: Ing. Pavel Štípek
![]() F) Průběh 1) Start do seznamovacích jízd bude prováděn v pořadí podle startovních čísel. 2) Přidělená startovní čísla jsou platná na celý rok v CUPU (uschovejte je) 3) Čísla nalepit na pravé a levé zadní okno zevnitř vozidla. 4) U stanoviště STOP musí jezdec zastavit. Nezastavení se trestá penalizací 20 sekund. 5) Tradičně bude vyhodnocen nejlepší průjezd.
Zvláštní ustanovení
![]() čl. 1 Název seriálu: Pošumavský automobilový slalom, XV. ročník 2023 Seriál soutěží o titul: Mistr volantu v automobilovém slalomu 2023
![]() čl. 2 Pořadatel a zařazené soutěže
![]() Pořadatelem seriálu je Automoto klub Pačejov v AČR.
![]() 26. března 2023 XI. Buzerák šou - Janovice Roman Schavel 603 569 053 30. července 2023 Letiště Lhota - Břetislav Šindelář 606 571 077, Václav Horn 724 114 943 7. října 2023 XII. Ve stopě Rallye osvobození, letiště Kadov + vyhlášení Pačejov Radek Zajíc 607 805 382
![]() čl. 3 Druh podniku
![]() Automobilový slalom je rychlostní závod, kde se mění směr pomocí umělých zábran (kuželů), čímž se snižuje rychlost. Slalom je pořádán podle upravených národních sportovních řádů, standardních propozic, zvláštních ustanovení a případných prováděcích ustanovení.
![]() čl. 4 Činovníci podniku
![]() Činovníci a pořadatelé jsou členové AMK Pačejov v AČR a jejich příznivci. Seznam jednotlivých činovníků bude upřesněn v prováděcích ustanoveních na vývěsce u přejímky vždy v den závodu. http: www.rallypacejov.cz; www.automobilovyslalom.cz
![]() čl. 5 Trať
![]() Délka cca 1000 – 3000 metrů, šířka: minimálně 4 metry, povrch asfalt a beton Kužely z pružného materiálu (pryže) výška 30 cm. Nalevo od vozidla budou modré, napravo od vozidla budou označeny bíle.
![]() Převrácení kužele nebo jeho posunutí mimo vyznačený čtverec se trestá 2 trestnými sekundami, vynechání branky se trestá 20 trestnými sekundami (Dle standardních propozic Autoklubu ČR pro automobilový slalom). U stanoviště STOP (před čárou) musí jezdec zastavit. Nezastavení se trestá penalizací 20 sekund.
![]() čl. 6 Vypsané skupiny, vozidla a jezdci
![]() Závodů v automobilovém slalomu se mohou zúčastnit jezdci v následujících skupinách: Skupina A: Amatéři (příchozí) - Všichni příchozí a nezařazení ve skupině L. Pro skupinu A nejsou povoleny sportovní gumy s homologací E. Tj. pneumatiky dle „blue book“ vydávanou anglickou asociací MSA . Pro skupinu A jsou povolené pneu kategorie 1A, strana dokumentu 212-214.
![]() https://www.motorsportuk.org/wp-content/uploads/2021/08/2021-09-02-motorsport-uk-yearbook-2021.pdf Pokud použité pneumatiky nejsou v tomto seznamu uvedené, rozhoduje hodnota Treadwear. Pro skupinu A musí být hodnota vyšší než 200.
![]() Vozidla skupiny A musí odpovídat TP, musí mít zachovaný interiér včetně počtu sedadel.
![]() Povolené úpravy: vozidlo nemusí použít rozměr disků a pneu podle TP.
Skupina A1: Sériová vozidla dle platného technického průkazu (dále jen TP) do objemu 1400 cm3. Skupina A2: Sériová vozidla dle platného TP s objemem nad 1400 cm3.
Skupina L: Licencovaní - Vozidla řízená jezdci s platnou národní nebo mezinárodní licencí, včetně bývalých držitelů licencí a aktivních závodníků, nově zařazeni i jezdci, kteří se v CUPU 2022 celkově umístili na prvním místě (seznam jezdců bude umístěn na oficiálních stránkách cupu). Pro skupinu L nejsou povoleny závodní pneumatiky (tj. bez homologace E). Tzn. Pro skupinu L jsou povoleny jakékoliv pneumatiky platné do silničního provozu. Vozidla skupiny L musí mít zachovaný interiér (nemusí mít však zachovaný počet míst k sezení dle TP). Povolené úpravy nad rámec skupiny A: sportovní vzduchový filtr, sportovní výfuk včetně svodu (nutné zachovat všechny díly karosérie a skel včetně sériového materiálu).
Skupina L1: Upravená vozidla s platným TP do objemu 1400 cm3. Skupina L2: Upravená vozidla s platným TP s objemem nad 1400 cm3. Skupina S: Speciály - Vozidla bez platného TP, bez platné technické prohlídky, vozidla nesplňující předpisy pro sériová vozidla (rám, pneumatiky bez homologace E), vozidla se sportovním průkazem.
Skupina S1: Vozidla do objemu 1400 cm3. Skupina S2: Vozidla s objemem nad 1400 cm3.
![]() Bez zařazení do skupiny: Motokáry, formule, elektromobily (včetně hybridních). Speciály vyřazené ze skupiny mohou startovat na základě povolení ředitele seriálu.
Skupina J: Trofej JUNIOR vypsaná pro jezdce od 14 do 18 let, jezdící s vozidlem do 1600 cm3 bez ohledu na skupinu. Mladší jezdci mohou startovat na základě povolení ředitele seriálu. Juniora musí doprovázet zákonný zástupce, který za něho nese plnou zodpovědnost a musí být přítomen po celou dobu závodu.
Skupina D: Dámský pohár vypsaný pro ženy s vozidly bez ohledu na skupinu. Skupina V: „Veteráni“ - Pohár pro jezdce ve věku nad 50 let s vozidly bez rozdílu skupin. Skupina T: „Pohár Trabant“ - Značkový pohár pro jezdce s vozidly Trabant s původním motorem bez rozdílu skupin (dle technických pravidel TWRC) Skupina Ford Puma: „Pohár Ford Puma“ - Značkový pohár pro jezdce s vozidly Ford Puma bez rozdílu skupin. (Skupina vyhodnocena pouze na závěrečném vyhlášení za celý rok při počtu minimálně 5 účastníků)
Kategorie pravidelnost: Soutěž o dosažení „shodných časů“ (1. závod a dále 2. závod, bez započítání trestných bodů, tzn. součet absolutních rozdílů z dopoledního závodu a odpoledního závodu) bez ohledu na zařazení do jednotlivých skupin.
![]() V případě přeplňování je jmenovitý zdvihový objem válců násoben koeficientem 1,7 u benzinových motorů a koeficientem 1,5 u naftových motorů. Jezdec skupiny A nebo L je povinen kdykoliv během závodu předložit osvědčení o registraci vozidla „malý TP“. Přejezd mezi cílem a startem slalomové zkoušky může být po veřejné komunikaci, jezdci skupiny S si zajistí přesun vozidla dle zákona. Jeden jezdec se může jednoho podniku zúčastnit s maximálně dvěma vozy (v různých skupinách). Do závodu bude přijato maximálně 90 soutěžících. Pořadatel povoluje start tří jezdců na jednom vozidle po předchozí dohodě s pořadatelem (jen v případě doručení přihlášky pořadateli předem). Při tréninku a během závodu se smí nacházet ve vozidle pouze jeden jezdec, pokud ředitel závodu nerozhodne během rozpravy jinak. Neplatí pro juniory.
![]() Všichni jezdci (popř. i spolujezdci) mají povinnost mít nasazenou ochrannou přilbu a být připoutaní bezpečnostními pásy jak v tréninku, tak při vlastním závodě. Dále platí povinnost použít oblečení s dlouhým rukávem a dlouhými kalhoty.
![]() čl. 7 Přihlášky, startovní čísla a reklama
![]() Přihlášky přes internet, z organizačních důvodů nejlépe do čtvrtka před každým závodem, na adresu stipek@raz-dva.cz, možnost přihlášení i přímo u přejímky. Startovní čísla jsou stálá na celý seriál závodů poháru po přidělení pořadatelem, jezdci jsou povinni si je uschovat. Jezdci jsou povinni startovní čísla nalepit na pravé a levé zadní okno zevnitř vozidla. Součástí startovního čísla může být reklama. Pořadatel si vyhrazuje právo na umístění dalších reklam na vozidlo. Vlastní startovní pořadí v závodě určuje pořadatel seriálu podle výsledků a podle vlastního uvážení.
![]() čl. 8 Výše vkladu
![]() Vklad ve výši 600,- Kč bude vybírán při administrativní přejímce. Jezdci, kteří zašlou přihlášku na výše uvedenou e-mailovou adresu do čtvrtka před každým závodem do 20.00 hod., získají slevu na startovném a zaplatí vklad ve výši 500,- Kč.
![]() čl. 9 Předběžný časový harmonogram
![]() 07:30 - 08:45 administrativní a technická přejímka 08:30 uzávěrka přihlášek nově příchozích 08:50 rozprava 09:00 - 10:00 seznamovací jízda (skupina J - 2 jízdy) 10:10 - 12:30 start slalomu – 1. závod (1. a 2. jízda) 12:35 - 13:25 přestávka, oběd 13:30 start slalomu – 2. závod (1. a 2. jízda) Cca 30 min po skončení poslední slalomové jízdy - oznámení předběžných výsledků Změny v časovém harmonogramu upřesní pořadatel v prováděcích ustanoveních.
![]() čl. 10 Klasifikace, ceny
![]() Každý závodní den se skládá z dvou závodů. Do hodnocení každého závodu se započítávají dvě jízdy. Za tento závod se udělují pouze body.
![]() V každém závodě se jezdcům přidělují body za umístění v absolutním pořadí a ve skupinách podle následující stupnice: 1. místo 30 bodů 2. místo 27 bodů 3. místo 24 body 4. místo 22 body 5. místo 21 bod 6. místo 20 bodů ...atd. .....25.místo 1 bod
![]() Pokud se odjede pouze 1 jízda v závodě, bude udělen poloviční počet bodů. Součet všech jízd v daném dni (2 závody) určuje umístění v absolutním pořadí a v jednotlivých skupinách závodního dne. Poháry a ceny v jednotlivých skupinách za závodní den budou uděleny podle možností jednotlivých pořadatelů a přání sponzorů. V každém závodním dni se jezdcům přidělují bonifikační body za umístění v absolutním pořadí a ve skupinách podle následující stupnice:
![]() 1. místo 6 bodů 2. místo 4 body 3. místo 3 body 4. místo 2 body 5. místo 1 bod
![]() Pokud se odjedou pouze 3 jízdy v závodním dni, bonusové body se neudělují. Do celkového pořadí Cupu v absolutním pořadí a v pořadí ve skupinách se započítávají body z pěti uspořádaných závodů a bonifikační body ze všech závodních dní. Při rovnosti bodů rozhodne o pořadí lepší výsledek ze společně absolvovaných a započítávaných závodů bez bonifikačních bodů.
![]() Na konci sezóny bude odměněno minimálně 1.-3. místo v každé skupině (pohár + věcné ceny dle možností pořadatele).
Soutěž týmů: Počet jezdců v týmu: 3-5, v týmu mohou být pouze dva jezdci ze skupin Dámy/Junior Zápočet bodů za jednotlivé závody jen ze standardních skupin A1,A2,L1,L2,S1,S2 + Junioři a Dámy (ne Trabant a Veterán). Výsledkem týmu bude součet bodů všech jezdců ve skupinách za jednotlivé závody včetně všech bonifikačních bodů ve skupinách za závodní dny. U skupiny Dámy/Junior bude započítán výsledek jezdkyně/jezdce tak, že k výsledku ze standardní skupiny bude připočten výsledek ze skupiny Dámy/Junior bez bonifikací vydělený dvěma. Pokud se jedná o juniorskou jezdkyni tak součet všech výsledků bez bonifikací vydělený třemi. V případě změny skupiny u jezdce v průběhu roku, bude započten výsledek jezdce z nové skupiny. Pokud jezdec soutěží ve více skupinách, může se do týmové soutěže přihlásit pouze jednou v předem, před závodem vybrané skupině Celkové hodnocení týmů: vyhlášení pořadí proběhne až na závěrečném vyhlášení výsledků.
![]() Uzávěrka přihlášek jezdců v týmu: před startem 1. soutěžní jízdy na 1. kole Cupu. Týmy, které nebudou mít na soupisce plný počet (5 jezdců), mohou doplnit do počtu 5 před startem 1. jízdy dalšího závodního dne. Dále se mohou ve stejném čase přihlásit další nové týmy. Výsledky dosažené před přihlášením nebudou započteny.
![]() čl. 11 Závěrečná ustanovení
![]() Jezdci včetně členů doprovodu, případně spolujezdci se zúčastní závodu na vlastní nebezpečí, sami odpovídají za veškeré škody, které způsobí pořadateli a třetím osobám. Pořadatel doporučuje každému účastníkovi individuálně uzavřít smlouvu o pojištění odpovědnosti účastníků akce za škodu způsobenou pořadateli a třetím osobám, a to účastníkem akce nebo provozem jeho vozidla při sportovní akci na uzavřené trati. Zároveň též doporučuje každému jezdci individuálně uzavřít smlouvu o úrazovém pojištění jezdce, které kryje rizika a léčebné výlohy při motoristickém sportu na uzavřených tratích.
![]() Svou účastí na sportovním podniku se jezdec vzdává formálně jakékoliv žádosti o náhradu škody v případě nehody, která se může stát jezdci na závodě nebo během cesty ze stanoviště na místo závodu a zpět. To platí také vůči pořadateli a vůči činovníkům, ostatním jezdcům a jejich pomocníkům. Pořadatel si vyhrazuje právo na změny těchto propozic. Jednotlivé články budou upřesněny při každém závodě vydáním prováděcích ustanovení.
![]() Za Automoto klub Pačejov v AČR Ing. Pavel Štípek, stipek@raz-dva.cz
|