ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
556 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Deníček malého Fafíka

Deníček malého Fafíka

WebShop Tip
Samolepka Weber nápis bílá
Samolepka Weber nápis bílá
Daves

15 Kč


Skladem
kusů:
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Články

>

Dobové články

>

Na slovíčko v Mladé Boleslavi (SM 1/65)

 <<



Autor:
95+85 (90)Kryvosa (Registrovaný)
  
Vytvořeno: 25.04.2015 - Změněno: 30.04.2015

Na slovíčko v Mladé Boleslavi (SM 1/65)



V takovém podniku, jakým je nový závod AZNP v Mladé Boleslavi, je vždy co k vidění. Jedna z nejmodernějších automobilových továren v Evropě roste, téměř den ze dne, se zvyšuje její kapacita. Přesvědčili se o tom i pražští novináři, kteří si v polovině prosince nový závod prohlédli. Z tiskové konference, uspořádané při této příležitosti, přinášíme několik zajímavostí.

!Na slovíčko v Mladé Boleslavi (SM 1/65)
!Na slovíčko v Mladé Boleslavi (SM 1/65)
!Na slovíčko v Mladé Boleslavi (SM 1/65)

V prosinci se v novém závodě vyrábělo kolem 160—170 vozů denně. Provoz ukazuje, že plánované parametry závodu budou dodrženy, ba mohou být bez velkých potíží i překročeny. Uvedené denní počty se vyrábějí při jedné pracovní směně. Dvousměnný provoz pak může výrobní počty zdvojnásobit, ovšem musí pro to být vytvořeny další předpoklady, které se v novém závodě a při nové výrobě mohou teprve postupně zajišťovat. Jinak by mohla utrpět kvalita výrobků. V lednu se zvýší výroba na 200 vozů denně.

Výstavba závodu není ještě zcela ukončena. Zatímco výrobní zařízení a výrobní prostory jsou již v zásadě dobudovány a v provozu, pro rok 1965 zbývá ještě IV. etapa výstavby. V ní se dobudují zařízení, která na výrobu navazují (expedice, úpravná vozů, meziobjektové dopravníky, některá sociální zařízení). Z celkových prostředků na nový závod a z celkových úkolů zbývá realizovat 6-8%.

Dosavadní zkušenosti z provozu ukazují, že na voze nebylo konstrukčních závad. Vývoj a provoz vozů ověřovací série, byť nákladný a dlouhý. se ukázal účelným - v sériové výrobě stojí každá konstrukční změna daleko více. Každý náběh sériové výroby přináší výkyvy v kvalitě. Nedostatky, které se na prvních vozech projevily, a které se ve výrobě rychle odstranily, byly způsobeny zejména výrobním zařízením nebo nedostatečnou zapracovaností lidu.

Na náš trh bylo dodáno již asi 13.000 vozů Škoda 1000 MB, z toho asi 6000 vozů ve 4. čtvrtletí. Nejvíce vozů se dodalo v prosinci. Další nemalé počty vozů byly dodány do zahraničí - v Rakousku jsou vozy předprodány do června, v Holandsku se vozů nemohou dočkat, do Francie se vozy již vyexpedovaly. Přestože se vozy na export již dodávají, export se v celé šíři rozvine teprve letos, kdy je dostatek zkušeností s jejich provozem, a kdy se cizí trhy zásobí nejdříve potřebným počtem náhradních součástek.

Výrobní podnik, Mototechna a ministerstvo všeobecného strojírenství dělají urychlená opatřeni, aby se i u nás zlepšil servis nových vozů. Dosavadní stav, kdy zákazník musí čekat na záruční prohlídku několik týdnů, nebo kdy se oprava nemůže uskutečnit pro chybějící díl, není udržitelný. Vytvořeni podmínek pro možnost okamžité opravy a pro rychlý servis je jedním z hlavních úkolů.

Ceny vozů Škoda 1000 MB na zahraničních trzích jsou v průměru o 20% vyšší než ceny vozů Octavia. Při nižší váze nových vozů (o 180 kg) dostáváme tedy za vozy více a dosáhli jsme tak průměrné ceny, která se platí za kilogram automobilu na světových trzích. Ceny vozu Škoda 1000 MB jsou srovnatelné s konkurenčními výrobky, někdy i vyšší. Tam, kde jsou pod jejich úrovní, je to způsobeno nutností prosadit se na tamější trhy.

Většina podniků příslušenství stěží stačí držet krok se stoupající výrobou automobilů v Mladé Boleslavi. A pokud stačí výrobě, nestačí vyrábět náhradní díly. Mají malou kapacitu, potřebovaly by svou výrobu zmodernizovat tak, jak se to stalo v Mladé Boleslavi. Omezování investiční výstavby, zapříčiněné disproporcemi v národním hospodářství v minulých letech, postihlo tyto podniky. Pro odstraněni těchto rozporů se uvolňují přesunutím výroby některé podniky jiných výrobních oborů, takže pro výrobu příslušenství budou k dispozici nové kapacity. Těšíme se tedy na zlepšení, které by na sebe nemělo nechat dlouho čekat.
| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
 30.04.2015 12:29:58 


Jo, taky jsem na to zíral


141554+2829 (1559336)Daves (Administrátor)
      
 30.04.2015 10:56:12 


To jsem netušil, že se tehdá auta prodávala na kila


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Březen 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:660
Právě přihlášeno:1
Dnes návštěv:117132
Celkem návštěv:173117220

Článků:1010
Fotografií:34651
Komentářů:17284
Uživatelů:4393