ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
555 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!autobus

autobus

WebShop Tip
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Články

>

Dobové články

>

Minisalón (SM)

 <<



Minisalón (SM)



Minisalón vycházel v každém čísle světa motorů a přinášel čtenářům informace z české i zahraniční produkce.
Postupně zde budeme jednotlivé články zveřejnovat. Dříve se kroutící moment uváděl v kpm = 9.81Nm.


28.05.2015 (Čt)  

Kryvosa  Profil uživatele  

MZ ES 250/1, ES 300


MZ ES 250/1, ES 300

Motor: Dvoudobý vzduchem chlazený jednoválec s vratným vyplachováním a rozvodem řízeným pístem. MZ ES 250/1 - vrtáni a zdvih průměr 70x65mm, zdvihový objem válce 250cm, stupeň komprese 8,5; největši výkon 16k/5200ot./min, největši točivý moment 2,3kpm/4000ot./min. MZ ES 300 - vrtání a zdvih průměr 72x72mm, zdvihový objem válce 293cm, stupeň komprese 8,8; největši výkon 18,5k/5200ot./min, největší točivý moment 2,7kpm/4000ot./min. Mazání ložisek klikového hřídele olejem i převodovky. Akumulátorové zapalování. Dynamo 6V-60W.

Převody: Vícelamelová spojka v olejové lázni. Primární převod ozubenými koly. Čtyřstupňová převodovka v bloku s motorem, s nožním řazením. Sekundární převod zcela zakrytým řetězem.

Podvozek: Jednoduchý uzavřeny trubkový rám. Obě kola zavěšena v kyvných vidlicích (přední v tlačené, zadní ve vlečené) a odpružena teleskopickými jednotkami s vinutými pružinami a dvojčinnými kapalinovými tlumiči. Čelistové brzdy průměr 160x30mm. Pneu vpředu 3,25-16, vzadu 3.50-16. Světlomet s asymetrickým potkavacím světlem; světelná houkačka; směrové blikače na koncích řídítek. Hlubší zadní kryty a zadní blatník u typu MZ ES 300.

Rozměry a váhy: Rozvor kol 1325mm; celková délka 2035mm, šířka 870mm, výška 1185 mm, světlost 140 mm. Pohotovostní váha 153 kg (MZ ES 250/1), resp. 158 kg (MZ ES 300); nosnost 167kg (MZ ES 250-1), resp. 162kg (MZ ES 300).

Výkony: MZ ES 250/1 - největší rychlost 115 km/h; zrychlení z 0 na 80 km/h za 10,5s; cestovní spotřeba paliva (směs benzin-olej 33:1) 3,0-4,9l/100km. MZ ES 300 - největší rychlost sólo 120km/h, s postranním vozíkem 95km/h; zrychleni z 0 na 80 km/h sólo za 8,5s, s postranním vozíkem za 14.5s; cestovní spotřeba paliva (směs benzin olej 33:1) sólo 3,2-5,2l/100km, s postranním vozíkem 4,2-6,0l/100km

20.05.2015 (St)  

Kryvosa  Profil uživatele  

Kawasaki GP Z 900 R


Kawasaki GP Z 900 R

Dvoumístný cestovní a sportovní motocykl. Výrobce: Kawasaki Heavy Industries Ltd. World Trade Center Building, Tokio. Japonsko.

Rok:1985

Motor: Čtyřdobý kapalinou chlazený řadový čtyřválec s rozvodem 2x OHC zavěšený v rámu napřič ke směru jízdy. Vrtání a zdvih průměr 72,5 x 55 mm, zdvihový objem 908 cm3, kompresní poměr 11:1. Největší výkon 85kW/9500 1/min, největší točivý moment 85N.m/8500 1/min. Hlava válců z lehké slitiny, čtyři ventily v hlavě válce ovládány rozvidlenými vahadly; vačkové hřídele poháněny zubovým řetězem od levého konce klikového hřídele; klikový mechanismus uložen na kluzných ložiskách. Čtyři pružně ucnycené rovnotlaké karburátory Keihin CVK 34. Tlumič sáni s papírovou filtrační vložkou umístěný pod sedlem. Tlakové oběžné mazáni s plnoprůtokovým čističem a chladičem oleje. Chladící soustava s nuceným oběhem, termostatem, přetlakovým chladičem s vyrovnávací nádržkou, elektrickým ventilátorem a ukazatelem teploty. Bezdotykové elektronické zapalováni. Alternátor 12V — 310W při 4000 1/min s tlumičem záběru je umístěn za blokem válců a poháněn zubovým řetězem od pravého konce klikového hřídele. Elektrický spoustěč. Akumulátor 12 V — 14 Ah.

Převodné ústrojí: Primární převod ozubenými koly s přímými zuby, 1,732:1. Pastorek převodu je vytvořen přímo na klikovém hřídeli. Kapalinou ovládaná vícelamelová spojka s tlumičem záběru v olejové lázni. Šestistupňová převodovka s postupným nožním řazením na levé straně; Převodové stupně 2,8 — 2,0 — 1,59 — 1,33 — 1,153 — 1,035. Sekundární převod částečně krytým válečkovým řetězem se stálou náplní maziva. 2,882:1.

Podvozek: Otevřený dvojitý rám, přední nosná část rámu svařena z chrommolybdenových trubek kruhového průřezu. Zadní část rámu tvoří trubky obdélníkového průřezu z lehké slitiny. Přední kolo uloženo v teleskopické vidlici s nastavitelným plyno-kapalinovým tlumením a protiponořovacím zařízením AVDS (Automatic Variabte Domping System). Kluzáky vidlice z lehké slitiny se stíracími manžetami. Zadní kolo zavěšeno v kyvné vydlici z lehké slitiny odpružené systémem Uni-Trak jednou pružící jednotkou s plynule nastavitelným plynokapalinovým tlumením. Brzdy kapalinové kotoučové Kawasaki. přední dvojitá s odlehčenými kotouči průměr 280mm. Zadní jednoduchá průměr 270mm. Dvoudílná nastavitelná řídítka. Ovládací prvky elektrické instalace sdruženy do skupinových přepínačů u rukojetí řídítek. Rychloměr, otáčkoměr, ukazatel stavu paliva a teploty chladicí kapaliny jsou spolu s kontrolkami na společném panelu nad hlavou řízení. Palivová nádrž o objemu 22l (z toho zásoba 5l). Sedlo plynule navazující na palivovou nádrž, odnímatelné a uzamykatelné. Paprsková kola tlakově litá z lehké slitiny. Pneu přední 120/80 V 16, zadní 130/80 V 18.

Rozměry a hmotnost: Rozvor kol 1405mm; celková délka 2250mm. šířka řídítek 750mm, výška 1215mm. Výška sedla nad zemí 780mm. Pohotovostní hmotnost 248kg; užitečná hmotnost 194kg.

Výkony: Největši rychlost sólo vleže 240 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,6s; z 0 na 160 za 7,5s; z 0 na 200 km/h za 12,9s; 400 ms pevným startem za 11,5s. Průměrná spotřeba paliva 7,3 l/100km.

15.05.2015 (Pá)  

Kryvosa  Profil uživatele  

50-551 "Jawetta" standard, 551-02 "Jawetta" sport



Jawetta standard sport

Jednomístný lehký cestovní moped. Výrobce Závody 9. května, n. p., Praha (nyní Brodce nad Sázavou).

Motor: Dvoudobý vzduchem chlazený jednoválec s vodorovným válcem, vratné vyplachování, rozvod pístem; vrtání a zdvih průměr 38x44mm, zdvihový objem válce 49,8cm, stupeň komprese 7,5;
Jawetta Standard - největší výkon 1,5k/4750ot./min, největší točivý moment 0,27 kpm/2750ot./min;
Jawetta Sport - největší výkon 1,8k/5575ot./min, největší točivý moment 0,288kpm/3750ot./min. Dekompresor. Spouštění motoru pedály. Karburátor Jikov 2912 N-11, s čističem vzduchu a tlumičem sání.

Převod: Dvoulamelová spojka v olejové lázni, na klikovém hřídeli. Primární převod ozubenými koly. Dvoustupňová převodovka s řazením otočnou rukojetí na řidítkách a s pomocným šlapacím ústrojím. Sekundární převod řetězem. Celkové převody 27,9 - 13,88.

Podvozek: Páteřový, nahoře otevřený rám svařen z plechových ocelových výlisků. Přední kolo v lisované vidlici s tlačenými kyvnými raménky, odpruženými vinutými pružinami s gumovými dorazy. Zadní kolo v pomocném kyvném rameni, odpruženém vinutou pružinou pod sedlem a gumovým blokem. Mechanické čelisťove brzdy průměr 80x16 mm. Pneumatiky 2,00—23. Palivová nádržka uvnitř rámu. Jawetta Sport: Palivová nádržka vně rámu, letmo upevněna; řídítka s panelovým krytem.

Rozměry a váhy: Rozvor kol 1210 mm; celková délka 1850 mm, šířka 590 mm, celková výška 1010 mm, světlost 140 mm. Pohotovostní váha 47,5 kg Standard, 48,5 kg Sport; nosnost 100 kg.

Výkony: Největší rychlost 45km/h Standard, 50 km/h. Sport; největší stoupavost (při I. převod, stupni) 18. Základní spotřeba paliva 1,6l/100km Standard, 1,8l/100km Sport (směs benzin-olej v poměru 25:1)

15.05.2015 (Pá)  

Kryvosa  Profil uživatele  

Simca 1300, 1500



Simca 1300, 1500

Pětimístný cestovní automobil klasické koncepce. Vyrábí Simca Automobiles, Poissy (Seine-et-Oise) Francie.

Motor: Čtyřdobý řadový vodou chlazený čtyř-válec s rozvodem OHV. Pětkrát uložený klikový hřídel s protizávažími. Odstředivý čistič oleje.
Simca 1300 - Vrtání a zdvih 74x75 mm, celkový zdvihový objem válců 1290cm, stupeň komprese 8,5; největší výkon 62 k SAE 5200 ot./min., největší točivý moment 10,2kpm/2600 ot./min..
Simca 1500 - Vrtání a zdvih 75,2x83 mm, celkový zdvihový objem válců 1475cm, stupeň komprese 9,3, největší výkon 81 k SAE, 5400 ot./min., největší točivý moment 12,5kpm/3500 ot./min..

Převody: Jednokotoučová suchá spojka s hydraulickým vypínáním. Čtyřstupňová plně synchronizovaná převodovka s řadicí pákou pod volantem. Dvojdílný kloubový hřídel. Celkové převody 16.23 - 9,15 - 6,14 - 4,44 - Z 15,06.

Podvozek: Bezrámový. Přední kola nezávisle zavěšena na lichoběžnících s příčnými výkyvnými rameny, odpružena vysoko opřenými vinutými pružinami s příčným zkrutným stabilizátorem, zadní tuhá náprava zavěšena na dvojitých podélných vlečených ramenech, ustavena příčnou tyči a odpružena vinutými pružinami; vpředu i vzadu teleskopické kapalinové tlumiče. Provozní brzdy kapalinové, u typu Simca 1300 čelisťové, průměr 255 mm, 876 cm, u tvou Simca 1500 přední brzdy kotoučové, průměr 246 mm. Pneu 5.90-13.

Karosérie: Samonosná celokovová, čtyřdveřová, pětimístná. Závěsy pro bezpečnostní pásy. Klimatizace. Výměnné přední blatníky.

Rozměry a váhy: Rozchod kol 13221300 mm, rozvor náprav 2520 mm. Vnější rozměry 4250x1580x1355mm, světlost 135 mm.
Simca 1300 - Pohotovostní váha 960 kq, nosnost 400 kg.
Simca 1500 - Pohotovostní váha 1010 kg, nosnost 400 kg.

Výkony: Simca 1300 - Největší rychlost 135 km/h. Průměrná cestovní spotřeba paliva 10l/100km. Simca 1500 - Největší rychlost 150km/h. Průměrná cestovní spotřeba paliva 10l/100km.

01.01.1964 (St)  

Kryvosa  Profil uživatele  

Škoda 1202 STW



Škoda 1202 STW

Osobní, kampingový a rychlý dodávkový automobil. Vyrábějí Automobilové závody n. p. Mladá Boleslav, závod Vrchlabí.

Motor: Čtyřdobý řadový vodou chlazený čtyřválec s rozvodem OHV; vrtáni a zdvih 72x75 mm, celkový zdvihový objem válců 1221 cm, stupeň komprese 7,5; největší výkon 47 k 4500 ot./min., největší točivý moment 8,7 kpm 3000 ot min.

Převody: Jednokotoučová suchá spojka. Čtyřstupňová převodovka s jištěnou synchronizací 2. - 5. stupně, s řadicí pákou pod volantem.

Podvozek: Páteřový trubkový rám s příčkami, vpředu s rozvidlením pro motorovou skupinu a přední nápravu. Přední kola nezávisle zavěšena na lichoběžníkových polonápravách, dole na příčném listovém poloeliptickém péru, nahoře na rameni - současně páce kapalinového tlumiče. Zadní kyvadlové polonápravy odpruženy příčným listovým poloeliptickým progresivním pérem s teleskopickými kapalinovými tlumiči. Brzdy čelisťové o 230 mm, celk. plocha obloženi 638 cm , provozní brzdy kapalinové, ruční mechanická na zadní kola. Pneu 6,00-16.

Karosérie: Celokovová skořepinová uzavřená, pětimístná s prodlouženým zavazadlovým prostorem, nebo dvoumístná s velkým nákladním prostorem; troje boční a výklopné zadní dveře. ROZMĚRY A VÁHY: Rozchod kol 1250/1320 mm, rozvor náprav 2685 mm; vnější rozměry 4485 1700-1580 mm, světlost 190 mm. Pohotovostní váha 1100 kg, nosnost 650 kg.

Výkony: Největší rychlost 110 km h. Základní spotřeba paliva 9,4 1/100 km.

Nejlevnější povinné ručení
| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]

Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole

Žádný komentář
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Duben 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:606
Právě přihlášeno:0
Dnes návštěv:132120
Celkem návštěv:175661840

Článků:1010
Fotografií:34662
Komentářů:17288
Uživatelů:4394


Ukaž link na tento záznam deníku, který můžu sdílet