ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
555 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
Po koupi cestou z autobazaru - 4. 9. 2003

facelift - Škoda Rapid 136 by Peca

WebShop Tip
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Vaše vozy

>

Škoda 110R

>

Kóča versus 924

 <<



Autor:
1707+298 (2005)Eidy (Registrovaný)
       
Vytvořeno: 30.05.2006 - Změněno: 30.05.2006

Kóča versus 924




Takže jak začít?
O mém nadšení pro vozy škoda a obzvláště eRka se myslím všeobecně ví. Svojí Kóču hýčkám způsobem nevídaným i když občas se rozdovádím na pěkné silnici nebo na okruhu. Nicméně nikdy bych na ni nedal dopustit a tím spíše bylo pro všechny (nyní i pro mě) překvapující, že jsem v listopadu 2005 začal pokukovat po jiném voze. Nějak se mi zdálo, že eRko je hodně vysoký, hubený, má krátkej předek, málo koní, nedostatečně dimenzovaný všechno brzdami počínaje převodovkou konče. Prostě mozkovej průjem. A tak jsem přemýšlel o nějakém „zaručeném sporťáku“ např. fordu Capri. Pak jsem se doslechl, že můj známý chce prodávat svoje porsche 924. Za cenu 50000Kč. Řekl jsem si, že to by bylo něco.
Všichni moji známí a kamarádi mě od toho zrazovali, vůbec nechápali, jak někdo jako já může chtít prodat svoje auto, na kterém strávil několik let a tisíce hodin práce, dal do něj celou svoji duši a ještě k tomu je to auto tak krásný. Pořád opakovali různé vzpomínky, kterak jsem si auto postavil z vraku, upravil podvozek, dal jiný řízení, motor, rám, atd. atd. A ještě když je to auto tak krásný. Na otázku a co koně, mi odpovídali : “Nech si postavit motor od Schwejka.“ Nojo, jenže to bude zase peněz a nikdy to nebude sporťák. Ale to prej 924ka taky není. „Blbost“ povídám, vždyť je to porsche. No prostě tomu nikdo nerozuměl. Všichni si klepali na čelo a mysleli si o mně i o 924ce svý. Já se ale nenechal zviklat a porsche jsem chtěl. Nejdřív jsem chtěl prodat Kóču a za utržený peníz pořídit nějaké to západní vozidlo. Náhoda, prozřetelnost a snad i Džísis tomu chtěl, že mám takovou skvělou přítelkyni a že jsme v té době prodali byt. Řekla, že si můžu porsche koupit a pak se rozhodnu, který auto si nechám a který prodám.

Tak jsem začal objíždět auta a vybíral jsem. Mezitím jsem se byl svézt v porsche onoho známého (on to chtěl prodávat až někdy v létě), abych věděl, co je to zač. No projížďka byla skvělá i na zimáčích. Auto jelo moc hezky, sedělo bezvadně, design je taky pěknej, prostě úplně něco jiného než na co jsem byl až doposavad zvyklej. Bylo definitivně rozhodnuto, chci „porše“.
Na inzerát o prodeji auta se mi ozval jakýsi člověk od Plzně, že si prej doplní sbírku. Tak jsme si párkrát písnuli mejla a pak se nějak přestal ozývat. Asi (ROZHODNĚ!!!) to tak bylo dobře. No a pak jsem narazil na 924, která byla ve stavu schopném no a za ty peníze skvělá. 45000,- + polovrak na ND. Auto pojízdný, půl roku po technický, slušnej lak, targa, 125 koníků, prostě paráda. Tak jsem to přitáhnul domu a to bylo radosti na starém bělidle. Mělo pár much, které jsem začal ihned odstraňovat. Nový čepy, svíčky, náplně atd.

Přijeli se podívat kamarádi a taky jsme se byli svízt. Vyjel jsem z garáže, ručička teploměru se odlepila ode dna stupnice a už se frčelo. Lukáš se divil, že to tůruji studený, tak mu povídám, že musím dokud to maže. (???) No ono když se ohřál motor a olej, začala svítit kontrolka mazání. Ty lidi, co to měli přede mnou, jezdili na svíčky, co tam byly snad ještě z fabriky, takže to jelo na často tři. Takže olej vesele přibýval, ale jen díky benzínu co tam stékal z válce. Tak jsem se párkrát svezl a postupně opravoval. Pomaloučku (ale jistě) jsem začal zjišťovat, že ta kára neni tak úplně kůůl, jak jsem si myslel, nemá takovej super podvozek atd. A musím říct, že jsem s tim autem jel maximálně asi 140km/h, víc jsem se prostě bál. Byl jsem zvyklej na komunikaci mezi mnou a autem, zvláště pak na komunikaci s Kóčou. S tou jsem si vesele povídal co se děje na silnici a tak.

Pak přijel zase kamarád Lukáš, zrovna když jsem chtěl měnit řízení. To původní mělo prasklou manžetu (asi dost dlouho) takže bylo bez oleje a vymletý od prachu a vůle byla značná až kravská.

Lukáš se zeptal jestli jsem se už rozhodnul, který auto prodám. Odpověděl jsem, že ještě nevím (zde už se začala projevovat nejistota mého rozhodnutí). To co následovalo, však Lukáše velmi udivilo a s velkou radostí tyto momenty líčí dodnes. Až ho potkáte na srazu, zeptejte se ho. Je to velká sranda. Teď Vám to řeknu já.
Začali jsme čepama řídící tyče. Zvedl jsem auto na hever a sundal kola. Kolové šrouby jsem položil na kapotu a šestihranná hlava šroubu udělala kla kla kla kla kla, jak se šroub kutálel po laku na kapotě. To bych si u Kóčy v životě nedovolil a kdyby mi na ni někdo jen sáhl, useknul bych mu ruku. Lukáš nevěřil vlastním očím. Vše ovšem pokračovalo. Staré čepy řízení řádně držely v pákách. Místo abych použil správný způsob vytloukání čepů pomocí dvou kladiv, jak navrhoval Lukáš, vzal jsem jedno velké kladivo a několika mohutnými údery čepy vytloukl. Pak jsem nasadil nový čepy. Pak jsem se vrhnul na převodku. Na stole jsem měl připravenou převodku z druhého poršete i s nalitým novým olejem. Lukáš mi ji podal pod auto, ovšem po natočení do správné polohy z ní začal téct olej. Chyběl výpustní šroub. Po zjištění, že šroubek s potřebným závitem nevykazuje v garáži přítomnost, mě napadlo řešení. Vzpomněl jsem si na čepičku odvzdušňovacího šroubku brzd. Nacpal jsem ji tam kam bylo potřeba a do čepičky ještě nacpal šroubek M5. „Tak a je to.“ Šoupnul jsem převodku na místo a bylo vymalováno. Lukáš byl u vytržení, ovšem zřejmě již tušil, jak to s kapitalistickým pohybovadlem nakonec dopadne. Popravdě i já jsem začínal mít takové tušení, ale v tu chvíli jsem to ještě tolik nevnímal.

Výše zmíněný postup byl zapříčiněn hlavně tím, že mě práce na tomhle autě jaksi nebavily. Nevím jak to, ale bylo to tak. Na Kóče dělám všechno s láskou a baví mě to. Tady prostě NE. No a protože bylo pozdě, nasadil jsem jen nalehko kola a nechal jsem další práci na příští den.
A tady se potvrdilo přísloví, že práce kvapná ho*** platná a že od rozdělané práce se nemá odcházet.
Příští den jsem prostě přišel do garáže, shodil auto z heveru a že vyzkouším to nový řízení. Tak jsem vyrazil na testy. Všechno bylo v pohodě, ale po pár kilometrech začalo divně vibrovat řízení (Á modří už vědí). Vibrace pomalu zesilovaly, ale nevěděl jsem, čím to je. Zkoušel jsem vexlovat se všema kolama, ale všechny byly zdánlivě v oukeji. Žádná vůle, nic. „Hmm, to je divný“ řikám si, ale pokračuju v jízdě. A pak už jsem si řikal, že to nemůže bejt nic jiného než volný kolo. A když jsem si řikal, že musim zastavit, bo to zavání průserem, stalo se něco, no NĚCO zcela (ne)očekávaného. Ozvala se rána, auto se vzepjalo jako statný oř a s velkým rachotem dopadlo zpátky na zem a dělalo grrrrrr, skříp a pak bylo ticho. Hádáte správně. Levé přední kolo si řeklo, že takhle to už nejde a že na tomhle autě nemá co dělat. Jen jsem ho zahlédl, jak si vesele uhání k telefonní budce, kde si lehlo do trávy. V ten moment jsem jel asi 25km/h, protože jsem brzdil, že zastavím. Byl jsem asi 300m od baráku, tak jsem skočil do domu pro hever a nářadí a s pomocí hodného kolemjdoucího kolo nasadil a odjel domu. Z počátku jsem si nadával (asi 5 minut) ale pak mi všechno došlo. Ty kraviny a blbosti, který jsem vypouštěl z huby. Bylo mi jasný, že tudy cesta nevede a že mě čeká dlouhé předlouhé omlouvání se. Ne doma, ne kamarádům, ale Kóče. Zvednul jsem telefon a volal jsem tu veselou historku s upadlým kolem kamarádovi Ondrovi. Ten dost nechápal, že mám tak skvělou náladu a že se směju. Ne nebyl posttraumatický šok, byla to prostě hlína.
Tak jsem dal hnedka inzerát, že prodám svojí skvělou 924 s vytaženým jedním lemem. No spíše utrženým blatníkem, ale na funkci to nemělo vliv. Ještě jsem se svezl i s poloblatníkem. Na poprvý se nikdo neozval a když jsem ho inzeroval asi za měsíc, prodal bych jich snad pět. A tak moje porsche šlo zase do světa za neuvěřitelných 44000,-Kč. Za tak málo peněz je to neuvěřitelná zkušenost.

A co říkám na porsche 924? No auto je to hezký, design pěknej, jízdní vlastnosti pěkný, motor velmi dobrej, prostě celkově dobrý auto. Na druhou stranu přední náprava z Jetty a Caddyho, zadní náprava z brouka, motor z dodávky atd., prostě klasickej sociální případ s pěknou nálepkou. VW s obrovskou vrstvou gelu a nápisem porsche. Maj pravdu ti, kdo tvrdí, že to neni porsche. Teď už to vím taky. I proto jsem mu v posledních týdnech začal přezdívat „Pekáč“.

Co a proč mě to auto nebavilo? Ono to jde těžko popsat slovy, ale asi následující. Jednak výše zmíněné vlastnosti a taky určitý druh bezproblémovosti. Dovedu si to auto představit na ježdění do práce (ideální), ale jako auto pro zábavu??? Nevím nevím. Člověk prostě přišel do garáže, nasednul a odjel. Nebylo to auto na který bych se chodil dívat jen tak pro radost, jako se chodím dívat na Kóču.

Jak bych ho charakterizoval jednou větou? To auto nemá duši, nemá srdce. Nebo neznám jeho řeč, nevím. Každopádně zatraceně dobře znám jazyk mladoboleslavský a miluju ho. Nebylo to auto, ke kterýmu bych měl důvěru, svěřil mu celou svoji existenci. To auto prostě jenom je, nic víc nic míň. Narozdíl od toho eRko existuje jakýmsi zvláštním osobitým půvabným způsobem. Stejně jako s lidma, někteří jsou přátelé na život a na smrt, jiní pouze vykazují bytí na planetě Zemi. Zkrátka někdo má, někdo nemá.
A co na to Kóča? Mám pocit, že je mnohem moudřejší než já a než většina lidí a odpustila mi dřív, než jsem zase vzal rozum do hrsti. Stejně věděla od začátku, jak to dopadne. Líbí se mi jak to maj v Indii. Tam věřej, že všechno má svojí duši. I auta. Proto maj všechny vozidla ověšený cingrlátkama. I já věřím, že věci maj svoji duši, ale u 924 jsem ji na rozdíl od Kóčy zkrátka nenašel.
Jak se na to dívám dnes? Na jednu stranu mě to mrzí, na druhou toho nelituju a je to pro mě obrovská zkušenost. Lepší eRko v hrsti než deset porší na střeše. A to co jsem napsal v článku „O mém vztahu k eRku“ nyní platí dvojnásob. A že šaty dělají člověka není pravidlem.

Stejně se budu nadosmrti Kóče omlouvat, ale budíž jí odměnou sportovní pružiny jež dostala, širší pneumatiky, nerezový tlumič, anatomické sedačky a jako třešničku na dortu má slíbený vysoce výkonný Schwejkomotor. No a až mě potkáte na srazu, neptejte se mě, jak jsem se rozhodl. Stejně jste to všichni věděli dřív než já.


| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
S tímto článkem souvisí
O mém vztahu k eRku
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
 09.05.2008 21:52:47 


Musim říct, že něco takovýho taky cítim. 120cítka měla duši, jednou jela skvěle, podruhý zas líně, jako u člověka podle nálady. Člověk jí opečovával jako děťátko. Teď mam Ford Mondeo a z něj nic necítim. Žádný sideways, jen brutální nedotáčivost. Beru ho jako posunovadlo, spotřební zboží. Musim pořídit opět nějaký koťátko s okřídleným šípem v erbu na vyblbnutí.


7+3 (5)Stín (Registrovaný)
  
 Re:31.05.2006 22:26:03 


Jasan, dělam si srandu ...
jestli mně nějaký auta oslovujou, tak jsou to starý škodovky ... pak je to 911, VW brouk, minicooper, ... Tyhle auta kdyby mi stály v garáži a já měl prachy na jejich údržbu a provoz, nezlobil bych se ...
Jak říká Eidy, k něčemu si vybuduješ nějaký "citový" vztah a něco bereš jako spotřební zboží ... U mně spolehlivě funguje, že co jsem viděl v mládí jako malej kluk, to se mi pořád líbí. O poršáku snil asi každý a eRko byl jediný "dostupný" totalitní sporťák. Obdiv k WV brouk jsem si vybudoval sledováním ZDF a seriálu "Herbie" ( tak nějak se to jmenovalo, závodní brouček, který mluvil ... takovej hezčí Knight Rider a bez plavčíka Miče Bjukenena ) a minicooper ? Tak to už si nepamatuju


77053+8646 (462774)eRman (Administrátor)
     286902236   
 31.05.2006 18:48:37 


Já jsem na tom nejlíp, páč vůbec nevím jak ta potvora vypadá, takže jsem .... happy =-)


3064+2489 (59972)Tadeáška (Observer)
    268373692    
 Re:31.05.2006 15:41:29 


Jako pokuď chceš auto se kterym se dobře svezeš, budeš cestovat svižně větší vzdálenosti, necháš ho zaparkovaný přes den venku, zajedeš si do plusu na nákup, je to ideální kompromis. Ale pokud chceš auto, který v sobě nese odkaz tak říkám nee. Prostě jsou auta, který byly stvořený s láskou a chutí. Tohle mělo bejt sportovní fauve za slušný peníz, ale VW na poslední chvíli cuknul (proto je to složený z VW dílů). A když už se s tim Ferdinand tolik nadřel, odkoupil od VW práva a vyráběl to sám. Znova opakuju, záleží na co to člověk chce a co si slibuje. Pokud hledá "duchaplné" aute, v 924 ho nenajde. Jestli chceš pouze svižné, spolehlivé, laciné a líbivé auto, kup si to.


1707+298 (2005)Eidy (Registrovaný)
       
 31.05.2006 13:23:53 


Tenhle článek jsem si s chutí přečetl ,protože bych chtěl 924 v blízké budoucnosti koupit taky. Přijde mi to jako hodně muziky za málo peněz. Problém bych neviděl... pokud by mě technicky uspokojilo a dalo se z toho něco vydupat budu spokojenej. Strojů mám dost a musím zaklepat "zatím" na sebe nežárlí.



159+41 (200)BRK (Registrovaný)
  
 Re:31.05.2006 10:19:17 


Jenže tady je web o škodovkách takže presumpce viny na 924 funguje dokonale Ne, teď vážně. To auto za to svym způsobem nemohlo. Nebyla ta vina technického stavu, vždyť jsem se s ním projel, párkrát jsem s nim byl v práci a fungovalo dobře. To že by sneslo GO je věc jiná. Prostě mě to auto nebavilo, nezaujalo, neuchvátilo. O víkendu jsem byl na srazu sporťáků a pár 924ek tam stálo. Šel jsem kolem nich a ani to se mnou nehlo. Prohlížel jsem si fiaty, fordy, nissany, bmw atd. a 924 mě nechávaly chladným. Jestli se někomu líbí, prosím. Věřím, že spousta lidí do nich může bejt zblázněná jako my do škodovek. Článěk je velmi subjektivní, to je snad jasný. A protože jsme škodováckej web, JE TO PEKÁČ ! ! !


1707+298 (2005)Eidy (Registrovaný)
       
 Re:31.05.2006 09:38:37 


To, že jsme web o Škodovkách, neznamená, že k nim budeme nekritičtí a vše, kromě škodovek, pro nás budou pekáče.
Sám jsi v minulém komentáři psal o tom, jak i vymazlená škodovka je furt jenom škodovka......


9787+1396 (20129)H. (VIP uživatel)
        
 Re:31.05.2006 09:23:56 


Jsme web o škodovkách ... Je to pekáč !
Nicméně napodobeninu eRka v podobě 911 bych bral


77053+8646 (462774)eRman (Administrátor)
     286902236   
 31.05.2006 08:40:15 


Nesouhlasím s tím, že 924 je pekáč. Uznávám, že po představení 911 už asi Porsche s jinou koncepcí neprorazí, ale prohlásit, že je to auto špatné a stará Škodovka je lepší? Znám člověka, který si právě 924 vypiplal a nedá na ní dopustit. Samozřejmě se nedají čekat zázraky od olítaného auta za 45 tisíc, do nějž majitel nechce vrazit pár desítek tisíc navíc. To je podobné, jako koupit erko za bura nebo za daruji tomu, kdo si odveze a čekat, že bude vypadat samo od sebe jako Kóča....


9787+1396 (20129)H. (VIP uživatel)
        
 Re:30.05.2006 22:25:17 


Akorát Tadeáška se zasekla na Trabantovi


3064+2489 (59972)Tadeáška (Observer)
    268373692    
 Re:30.05.2006 21:24:10 


Přidej nám ještě nějaký foto. Určitě máš nafocený Porše vedle eRka ne ? A gratuluju ke správnému výběru a k tolerantní přítelkyni

Hodně lidí když dodělá škodovku tak ji prodává. Problém je přesně jak píšeš. Máš to auto rád, cpeš do něj peníze horem dolem. Pak se ti povede přiblížit auto ke stavu který sis vysnil a zjistíš že je to pořád jen škodovka ... Tohle většina lidí podle mně neunese a auto prodá ...


77053+8646 (462774)eRman (Administrátor)
     286902236   
 Re:30.05.2006 16:06:52 


těžko říct, myslim si, že bych ji neprodal. Sice jsem dělal ramena, ale kdyby došlo na lámání chleba asi bych mu zaplatil benzín a poslal ho domu. To je moje teorie. Můžu doložit korespondencí, že jsem zjišťoval jestli bude jezdit jenom v létě, jak bude garážovaná atd.


1707+298 (2005)Eidy (Registrovaný)
       
 30.05.2006 12:39:17 


No zajímalo by mě co bys dělal kdybys Kóču mezitim opravdu prodal? Chodil bys k novému majiteli škrábat prstíčkem aby ti ji zase vrátil?


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Duben 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:590
Právě přihlášeno:2
Dnes návštěv:77479
Celkem návštěv:175607199

Článků:1010
Fotografií:34662
Komentářů:17288
Uživatelů:4394