Jaro 2003 aneb jarní tání zlepší sání
2.-4. května 2003
STANOVY SRAZU, ZÁVODŮ, PROGRAM, MAPY RZ (1.6Mb) Leták ve formátu MS Word (1.7Mb)
Seznam účastníků srazu
INTERAKTIVNÍ FOTOGALERIE
Výsledky soutěží: Tahání auta na čas Manuální zručnost Soutěž o nejhezčí auto Závody na PC Rallye Trophy Nejhlasitější výfuk Nejhlasitější aparatura
Páteční sprint na 250metrů Páteční sprint na 250metrů - LadyCup
RZ1 - Zručnost Beňovy RZ1 - Zručnost Beňovy LadyCup
RZ2 - Sprint Beňovy RZ2 - Sprint Beňovy LadyCup
RZ3 - Zručnost Malonice RZ3 - Zručnost Malonice - LadyCup
Kviz
Celý závod o pohár města Klatov Celý závod o pohár města Klatov - LadyCup
Jarní tání zlepší sání očima účastníka Po loňské jendodenní návštěvě srazu v Běšinech jsme letos vyrazili na celý víkend, protože pořadatelé se vytáhli a vymysleli zajímavý program. Při bilanci další sraz – další RZ navíc z toho za chvíli bude čistokrevná amatérská rally :). Nicméně počet 3 RZ považuju za optimální vzhledem k disciplínám i možnostem pořadatelů. Takže v pátek jsme za krásného slunečného počasí vyrazili hned po obědě a poklidnou jízdou dorazili do Klatov, kde se k nám připojil Eidy. Takže do Běšin jsme si dali mini spanilou jízdu. Po příjezdu jsme vyfasovali start. čísla, itineráře a další materiály. Poplatek 150,- kč za auto považuju vzhledem k programu za velice příjemný (né jako na srazu Felicia klubu kde je pro nečleny min. 600,- a program veškerej žádnej). Po ubytování jsme vyrazili trénovat RZ1 a 2. Jednička byla klasika – jízda mezi pneumatikami s nastoupením a vystoupením, postavená byla docela náročně, samé 180° vracáky, bylo to o rychlých rukou na volantu a umění zvolit si dobrou stopu. Zato RZ2 byla novinka – skoro kilometrový úsek s 2 nepříjemnými retardéry, které jsem při prvním průjezdu vzal rovně, jiní skončili v poli (viď Michale :))), takže je museli pořadatelé v sobotu trošku povolit. Po tréninku jsme se chvíli zdrželi v kempu a pak hurá na 250m sprint do Malonic. Oproti loňsku jsem si tu polepšil, ale na vítěznou Michalovo Š100 jsem ztratil 2s :(. Bohužel vzhledem k nechuti časoměřičů se jely jenom 2 měřené jízdy (chtělo to aspoň 3). Takže jsme se všichni vrátili do kempu a po večeři bylo vyhlášení výsledků. Tady jsem pochopil snahu časoměřičů skončit sprint co nejdřív, protože zpracování výsledků jim trvalo 3 hodiny. Nicméně dočkali jsme se, podívali se na natočené záběry a promítání nehod z rally, vítězové a vítězky převzali diplomy a ceny, zasoutěžilo se ještě v Rally na počítačích a šlo se spát :). Po slunném pátku jsme se v sobotu probudili do hnusného větrného a zamračeného dne, to už se do kempu sjížděly další auta (nakonec jich přijelo kolem 140, takže kemp praskal ve švech). Dopoledne probíhaly dílčí soutěže (měření výfuku, aparatur, tahání auta na čas, manuální zručnost), probíhalo bezplatné testování tlumičů, takže než jsem stihnul všechno okouknout, tak už byla 1 hodina a začlo se jezdit na klatovské náměstí. Pořadatelé pouštěli skupiny po 5 autech (což je škoda, souvislá kolona by byla lepší) a dali možnost cca. 40 autům jet rovnou na Rzty (z důvodu kapacity náměstí), čehož jsme využili, protože se stejně nemáme čím chlubit (mimo výkonů na dráze :)). RZ1 a 2 už jsem popisoval, RZ3 se jela v místě pátečního sprintu, akorát to byl slalom. Po projetí všech tří RZ následoval návrat do kempu, kde už byl i čas pokecat s novými známými a pořádně si prohlídnout nějaká ta auta. Večer následovalo opět promítání natočených záběrů, vyhlášení vítězů jednotlivých disciplín, předání cen a diplomů. K tomu bych měl 2 poznámky: 1. Škoda že se neudělila cena pro největšího šoumena srazu, kterým byl jednoznačně pilot tisícovky se start. číslem 40, který předváděl neuvěřitelnou podívanou pro všechny přihlížející, kdy v RZ1 jel míst po 2 kolech a v RZ3 jeho jízda vyvrcholila ladným přistáním na boku (řidič i auto následně odjeli bez větších škod po vlastní ose) 2. Uděluji pořadatelům VELKÉ VÝZNAMNÉ MÍNUS za nevyhlášení sobotního LadyCupu, kde naše zástupkyně získaly čelní umístění – to vám ty naše holky neodpustí. Po vyhlášení výsledků následovalo opékání prasete, které se tedy moc nevyvedlo, pač prase bylo hotvý až ve 4 ráno, kdy už jsem spal. Nicméně pořadatelé to zachránili buřtama a pitím pro všechny zdarma, takže hlady a žízní nikdo netrpěl.
V neděli už jsme po probuzení vyrazili rovnou domů, takže jsme přišli o sportovní utkání s pořadateli (muselo to bejt po tý chlastačce docela zajímavý :)). Takže abych to na závěr shrnul: z Běšin se stává nejlepší sraz škodovek v republice vzhledem k bohatému a zajímavému programu, atmosféře i pohodovostí návštěvníků. Sice tu člověk nevidí moc dokonalých úprav a krásných leštěnek, ale je aspoň „ochuzen“ o namyšlené a arogantní vystupování jejich majitelů. Takže kdo se chce pobavit, zazávodit si a dobře si pokecat s lidma, které ty Škodovky opravdu baví, nesmí na podzim chybět.
Howgh
Tisková zpráva Hobbyclubu Škoda Nepomuk ke srazu Škodovek v Běšinech: Náš team dorazil na místo závodu již v pátek po poledni, aby mohl pečlivě připravit jak jezdce tak i vozy na sobotní náročnou soutěž. V pátek nejdřív probíhal povolený trénink na RZ1 a 2. Zeptali jsme se našich borců jak hodnotí letošní RZ: Milda: RZ1 je hodně podobná té loňské, je to především o šikovnosti za volantem a né o výkonu motoru. Věřím že zde navážu na loňský úspěch (pozn. autora: 10. místo) a rád bych se umístil v první desítce. Rz2 je nová s dvěma náročnými retardéry, uvidíme jak se nám podaří vyladit auto. rOMAN:Jak říkal Milda RZ1 je podobná té loňské, kde jsem za ním díky chybě na startu zaostal o cca. 1s. Takže bych mu to letos rád nandal, protože jsem se přes zimu tvrdě připravoval a trénoval rychlé zapínání bezp. pásu. RZ2 je sice nová, nicméně pro nás opravdové závodníky je to další výzva k nalezení limitu našeho vozu. Lemmons: Loni jsem se zúčastnil soutěže pouze jako divák, takže letos bych rád ukázal jak Mildovi tak i rOMANovi že jsou oba žabaři. K RZtám nemám co dodat, jenom to že je vyhraju všechny. Pavel: Jedu zde pouze s tréninkovým vozem, protože zatím nedorazily díly z továrny. Takže si ani nedělám velké ambice na umístění a mým cílem je především dojet a sebrat zkušenosti na této pro mě nové trati.
Po tréninku se celý náš team přesunul do servisní zóny, kde po zběžné vizuální kontrole všech vozů připravil na následující shake-down v Malonicích. Tady se ukázala skvělá příprava motorů, jelikož se naši borci seřadili ve výsledkové listine hezky za sebou. Večer ještě dorazili do servisní zóny zbylí 2 závodníci, kteří se pro pracovní povinnosti nemohli zúčastnit tréninků ani shake-downu.
V sobotu jsme po dohodě s pořadateli vypustili tradiční představení posádek na Klatovském náměstí a jeli rovnou na start první RZ. V RZ1 se výborně dařilo rOMANovi, který díky dravé a agresivní jízdě na hranici možností vozu získal krásné 9. místo. Mildovi se bohužel nepodařilo navázat na loňský úspěch a skončil na 23. místě, Lemmons se díky problémům na startu umístil 30. Skéťa i přes neznalost tratě skončil 29., Bombon 33. a Pavel 36. z celkového počtu 69. závodníků. Hned v cíli jsme vyzpovídali všechny členy našeho teamu: rOMAN: Zimní příprava se vyplatila a díky ní jsem na startu neztratil cenné vteřiny. Na dráze samotné se mi podařilo v pátek najít rychlou stopu, navíc jsem předvedl i něco divákům. Myslím že můžu být zatím spokojen. Milda: Bohužel díky velkému tlaku na mě jsem se zdržel hned na startu se zapínáním pásu. Přesto že jsem v pátek zkoušel různé varianty, zvolená (celá trasa na jedničku) se v ostrém závodě ukázala jako špatná volba. V závěru jsem ještě ztratil díky neschopnosti otevřít dveře. Doufám že v dalších RZtách to bude lepší. Lemmons: Vzhledem k problémům hned na startu, kde jsem nabral velkou časovou ztrátu, jsem jel spíš pro diváky, kteří to doufám ocenili. Soustředím se na další RZ. Skéťa: Na této trati nerozhodoval výkon motoru ale umění jezdce, což bylo pro mě velkou výhodou, kterou jsem i přes malé problémy dokázal zúročit. V RZ2 už to bude horší, počítám že se umístím někde v hloubi startovního pole. Bombon: Se svou jízdou jsem celkem spokojen, bohužel v rozhodujícím okamžiku selhala ruční brzda, takže jsem si udělal krátký výlet mimo trať. Pak už nemělo cenu dál závodit a pouze jsem dovezl vůz do cíle. Pavel: Vzhledem k mým cílům tady jsem s celkovým 36. místem spokojen. Přesto že mi mechanici špatně nastavili podvozek a vůz se skoro nedal ovládat, zajel jsem čistou jízdu. Musím co nejdřív do servisní zóny, protože moje auto trpí silnou nezatáčivostí.
Na RZ2 se ukázaly pravé kvality našich zástupců, když obsadili čelní místa. V cíli se s námi opět ochotně podělili o dojmy ze svých jízd. rOMAN (4.): O místo na "bedně", mě připravily již pomalu dodělávající přední tlumiče. Vzhledem k tomu že náš hlavní sponzor se ještě nenašel, nezbyly již finanční prostředky a ovládání vozu nebylo snadné. Nicméně díky mému řidičskému umění jsem porazil všechny své týmové kolegy (opět), takže je jasné, kdo je v našem týmu jednička. Milda (12.): Bohužel díky změnám na trati byl veškerý páteční trénink zcela zbytečný, takže jsem nemohl jet naplno. Chtěl bych dodat k rOMANovi, že je sice v našem teamu nejrychlejší, ale taky je největší prase za volantem a všichni se s ním bojíme jezdit. Lemmons (13.): Chtěl bych jenom říct že plně souhlasím s Mildou ohledně rOMANa. K trati nemám co dodat, jel jsem jako obvykle pro diváky (pozn. autora - kterých se na této trati sešlo dohromady 6, přičemž 2 z nich byli fotografové a zbytek pořadatelé) Bombon (20.): Na této trati rozhodoval především výkon motoru a brzdy, přičemž oboje u mého vozu zdaleka nejsou na úrovni mých kolegů. To co říkají jsou pouze výmluvy, hlavní závada se u nich nachází mezi volantem a sedadlem. Skéťa (43.): Splnil jsem svůj cíl zkončit v hloubi start. pole, takže můžu být spokojen. Ke svým kolegům bych jenom dodal, že mít jejich auta, tak mě "bedna" nemine. Pavel (51.): Vzhledem k tomu že servisní zóna je až po této RZtě, nemohl jsem s neovladatelným vozem jet naplno. Seberu svým mechanikům prémie a jejich oblíbené plyšové hračky za to jak mi připravili auto.
Po RZ2 následovalo přeskupení a přejezd na RZ3. I zde podávali všichni členové teamu skvělé výkony a nebýt několika maličkostí, získali umístění na čele výsledkové listiny. Milda (38.): V předchozích RZtách se dostatečně ohřály pneumatiky, takže přilnavost byla vynikající. Bohužel se gumy díky velké teplotě tak zvětšily, že došlo ke kontaktu s pneumatikami vytyčujícími trať a následné penalizaci. rOMAN (42.): Časem jsem byl na 4. pozici, bohužel díky přelisovaným diskům, které jsem obul těsně před závodem jsem nepočítal se širším rozchodem a lehce škrtnul 2 pneumatiky. Pořadatelé, kteří je tam ledabyle poházeli tak že byly zcela na jiných místech než jsem je čekal si obou kontaktů všimli a následně me penalizovali, což jim do smrti neodpustím. Navíc mi soupeři házeli takříkajíc "gumy pod kola", aby mě připravili o dobré celkové umístění. Samozřejmě podám protest. Lemmons (25.): Čas jsem měl velice dobrý, ale odlétávající kamínky od mých kol posunuly jednu pneumatiku, což traťový komisař mylně posoudil jako kontakt s vozidlem a neoprávněně mě penalizoval. Samozřejmě že podám protest. Bombon (12.): Já naštěstí nejsem takový pako jako ostatní členové našeho teamu, a slalom jsem prokličkoval bez jediné chybičky ve slušném čase, což mě vyneslo na 12. místo. Skéťa (49.): Trať byla po předchozích jezdcích v takovém stavu, že se nedal zajet slušný výsledek. Pavel (44.): Po přenastavení podvozku v servisní zóně se ovládání vozu značně zlepšilo, takže jsem trať absolvoval bez chyb. Nicméně slabý výkon motoru mi na závěr neumožnil takovou akceleraci jako mají konkurenční vozy a tím mi znemožnil lepší umístění.
Celkové výsledky: rOMAN - 9. místo: S celkovým umístěním moc spokojený nejsem, měl jsem na první pětku. Bohužel soupeři se nemohli smířit s mými skvělými průběžnými výsledky a všelijak sabotovali mé snažení v závěru soutěže Bombon - 14. místo: S výsledkem jsem spokojený, doufám že si toho všimne i manažer našeho teamu a konečně přestanu být ten odstrkovaný a podceňovaný Milda - 17. místo: Oproti loňsku je tu výrazný posun ve výsledkové listině směrem nahoru, ale mým cílem byla první desítka. Takže v příštím ročníku se budu snažit o dvanáctku (Plzeňskou samozřejmě) Lemmons - 18. místo: Měl jsem na víc, jakožto předseda našeho klubu bych měl samozřejmě vládnout i na trati, bohužel řízení týmu a závodění současně je velice vyčerpávající. Takže se budu věnovat pouze jedné činnosti a to řízení. Skéťa - diskvalifikován: I přes dobré výsledky na trati jsem se v celkové listině neobjevil. Důvodem bylo nedovolené odlehčení mého stroje korozí. Závistiví soupeři podali protest, který jim komisař FIA po tučném úplatku uznal. Pavel - 32. místo: I přes nedostatečně připravený vůz jsem skončil skoro v první třicítce, což myslím jasně vypovídá o mém umu za volantem. Na příští ročník snad už budu mít připravený vůz specifikace Evo MXICL, takže budu jasným favoritem.
|