ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
555 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Škodovky z ulice

Škodovky z ulice

WebShop Tip
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Akce Škoda

>

Srazy Škodateam

>

Podzim 2013

>

Jak jsem koupil na sraze Citigo

 <<



Autor:
142117+2829 (1565416)Daves (Administrátor)
      
Vytvořeno: 29.05.2013 - Změněno: 26.02.2014

Jak jsem koupil na sraze Citigo



Jak jsem koupil na sraze Citigo...

!Jak jsem koupil na sraze Citigo


...vrátím se trochu do minulosti, neb požadavek na koupi auta se už se mnou nějaký ten rok vleče. Naše svařovaná felda sice statečně sloužila, ale Terezka v pravidelných intervalech naléhala na koupi něčeho sedmimístného, abychom jako rodina mohli jezdit na hory a dovolenou. Souhlasím s tím, že rodinné auto by se hodilo, jen se mi příčilo to, že bych s ním měl denně jezdit. Potřebuji denně zvládnout trasu cca 80km - do práce a zpět a neoplýváme zrovna volnými statisíci, abychom si mohli koupit nové. A za rozumné peníze vychází stáří 10 let a naježděno 200 tisíc kilometrů. Spousta lidí řekne, že pro motor je to sotva polovina životnosti. Jenže on nejezdí jen motor, ale celé to auto. Nápravy, jejich uchycení a karosérie. Zkratka na dálnici je samá díra. Nejde se jim vyhnout. Za rok je to 25 tisíc kilometrů. Údržba a oprava velkého auta je drahá. A spotřeba. Nebyla by nižší, než u feldy. S feldou jezdím průměr za 6.3l/100km. To je přibližně 180kč denně, teoreticky 3600Kč měsíčně. Jenže autem jezdí po Praze i Terezka a tak realita je jiná. Obvykle se najezdí mnohem víc a tankuje se kolem 5000kč měsíčně. Kdysi jsem jezdil na plyn, jenže přestavět naší vařenou feldu je nesmysl, stejně jako investovat do přestavby sedmimístné ojetiny. Takže jsme zase na začátku.

Dvě auta do rodiny

Máme tu tedy dva protichůdné požadavky. Ten můj - potřebuji auto, ve kterém jezdím sám a občasně s Terezkou, které jezdí každý den minimálně 80km a jezdí super levně - ideálně na plyn. A pak je tu požadavek Terezky - potřebujeme rodinné sedmimístné auto, které bude jezdit na dovolené a na hory. Musí se tam tedy vejít ideálně sedm lidí i s výbavou (hlavně oblečením) na hory.

Z toho je jen jedno východisko - jedno malé auto pro dva, s nízkou spotřebou na plyn a co nejnovější s minimem kilometrů. To bude jezdit denně. A pak druhé auto, které bude velké, rodinné a bude potřeba 10x ročně. Na hory, na dovolenou. To může být starší a ojeté.

Začal jsem pokukovat po jetých fábiích. Dvojková se mi nelíbí, má odporný předek. Takže jedničková. V inzerci stáří kolem 7 let, najeto minimálně 100 tisíc a cena podobně. Žádná výhra. Představoval jsem si tak 60-80 tisíc. Když jsem si do ní prvně sedl, nestačil jsem se divit, jak je na předních sedačkách málo místa. Ze všech stran jsem byl obklopen nějakými plasty. Všechno nepříjemně blízko. Mám rád svůj osobní prostor a tady jsem si připadal jak ve stovce nebo 120ce. Tam bylo taky všechno blízko. A spotřebou bych na tom byl stejně jako s feldou. Tak tudy asi cesta nevede.

Konečně teda k tomu Citigo. Škodovka údává kombinovanou spotřebu 4.8l/100km. To by znamenalo úsporu. V plynu ještě větší. Ze srandy jsem si tedy udělal excelovskou tabulku, kam jsem dal felícii se spotřebou 6.3, citigo se spotřebou 4.8 a citigo na plyn. U Citigo na benzín mi vypadla roční úspora si 10 tisíc. Nic moc. To by byla návratnost investice tak za 20 let. U plynu to ale vypadá mnohem zajímavěji. Protože nevím, kolik si může sekvenční vstřikování říct (a navíc po startu bude brát i benzín), zadal jsem spotřebu 6 litrů. Úspora ale už vychází na 24 tisíc korun. Montáž plynu na tříválec je 22 tisíc, takže se vrátí hned první rok (myšleno v porovnání s jízdou felicií). Celá investice do Citigo se pak vrátí za osm let. Jinými slovy budu dál jezdit osm let feldou (což by tedy asi nezvládla) a budu mít prd. Nebo koupím Citigo a za osm let jsem na nule. Takže je to jasné, začít šetřit se musí okamžitě.

Pořídit nové auto je investiční nesmysl. Zvlášť, když roční Citigo ve výbavě ambition se dá pořídit už od 160 tisíc. Obvykle mívají najeto 3-7 tisíc.

Proč proboha Citigo ???

To je častá otázka, kterou dostávám. Takže...

1) je levné, cena ročky od 160 tisíc
2) minimální spotřeba, kombinovaná 4.8l/100km
3) vybavení, 5 hvězd NCAP crash test
4) uvnitř pro řidiče spousta místa, víc než ve fábii a felícii
5) je to po erku a rapidu další dvoudvéř s logem škoda (ani u jednoho auta jsem nepočítal kufr)

Citigo je vlastně nejchudší bratr VW UP a Seat Mii. I přesto ve výbavě ambition nabídne centrální zamykání s dálkou, okna v elektrice, čelní i boční airbagy, ABS, ESP, asistenta rozjezdu do kopce i z kopce, dobře zpracovaný interiér a spousty vychytávek v podobě různých držáků na pití, tužky, mapu, telefon... Srdcem je zbrusu nový třívalec, který ale nemá nic společného s HTP. Nemá vyvažovací hřídel a výfukové potrubí je součástí bloku a je chlazené vodou. Motor tedy rychle získá provozní teplotu. Bez vyvažovací hřídele klesají i ztráty. Mimo to má prachotěsný rozvodový řemen, který by se neměl za životnost motoru měnit. Do základu též dostal proměnné časování ventilů. Celkově je motor klidný a tichý, s výrazným zvukem nad 3000 otáček. Nabízí se ve dvou verzích - ve 44kW a 55kW, přičemž oba motory jsou shodné a mají shodný kroutící moment. Pouze 44kW verze má elektronický omezovač výkonu. Aby zákazník pocítil rozdíl výkonu, montuje se do 55kW verze kratší stálý převod, zdánlivě má auto tedy vyšší výkon. Pro využití výkonu musíte točit nad 5000 otáček, protože až do tohoto okamžiku má kroutící moment i výkon naprosto shodný průběh. S ohledem na tyto skutečnosti je nesmysl připlatit si za silnější motor.

Porada

Četl jsem hodně článků na téma citigo. V diskuzích si lidi stěžovali na to, že okýnko spolujezdce nelze ovládat z místa řidiče. Že na dveřích není plast, ale obnažený kov. Že volant je stavitelný pouze výškově a že spolujezdec nemá samostatnou lampičku. Všechno samé detaily, které by sice potěšily, ale určitě nejsou nezbytné. Nikde jsem se nedočetl to, že bezpečnostní pás není výškově stavitelný, což pokládám za mnohem větší problém. Také spojka je dost vysoko. Trochu mě vyděsila spotřeba, kterou uváděli redaktoři v testech. Naměřili od pěti do šesti litrů. Tím by se mi zbortil můj výpočet :)

Úplně náhodou jsem volal RST, zda na citigo existuje tažné. Přeci jen čas od času potřebuji něco přivézt ze stavebnin. Cesta 500m, ale musím kvůli tomu vždy vzkřísit rapida, který jako jediný má kouli. Shodou okolností jsem se dozvěděl, že Radek si koupil citigo před třemi měsíci. Tak jsem ho hned vyzpovídal a pěl samou chválu a v podstatě mi tak utvrdil správnost mého uvažování.

Kvůli LPG jsem zase volal Jaroušovi od Dakose. Možná je také znáte ze srazů. Jarouš zase dělá v AutoSVA a už dávno mi radil při montáži plynu do rapida. A pak mi to odborným okem okritizoval. Stavěl mi do rapida také motor, který najezdil dobrých 50 tisíc kilometrů a dodnes k plné spokojenosti jezdí. Komu jinému byste svěřili své auto na zástavbu LPG, než někomu prověřenému, poctivému a pečlivému. Navíc jsem se dohodl, že mi dají ovládání a plnící hrdlo dopředu, abych si mohl udělat přípravu sám a na místech, kde chci. Instalace u některých přestaveb je otřesná. Ovladač vprostřed nevyužitých přepínačů na palubní desce - jak pěst na oko.

Nákup

Před několika lety jsem pracoval v áčkách a stále tam pracuje i můj brácha. Navíc tam mám ještě pár známých a tak jsem se jel podívat na citi do áček. Vystavené tam byly tři kousky, další by se nechal přivézt z Ostravy. Ale u toho koukání zůstalo. Škodateam má přeci blízko k Autonedlu a tam by byl hřích nekoupit tam. A tak jsem rozhodil sítě a napsal nejdřív eRmanovi, jestli by něměli nějaké Citigo. Obratem se mi ozvala Flower, že má jedno na cestě na kamionu a že mi udělá neodolatelnou nabídku od Škofinu. No - upřímně, já ty leasingy nemám rád. Člověk hodně přeplatí a radši bych to koupil v hotovosti. Jenže trik mnoha bazarů je, že ukazují cenu na leasing a v hotovosti si mnohdy připlatíte i 40 tisíc. Ale nabídka byla opravdu vynikající - ale nepředbíhejme.

Rozhodl jsem se tedy koupit auto v Autonejdl a to i přesto, že nás dělí 180km. Když opomenu nějakou tradici, stabilitu a různé certifikáty, tak je to hlavně důvěra. A komu jinému bych měl věřit, než právě eRmanovi :) Dostal tedy úkol - obhlídnout, vyfotit, vydyndat slevu a doplňky. Jen dálniční známka se mu napodařila. Možná proto, že jsem si o ní neřekl :) Flower jsem pak poprosil, aby mi udělala financování tak, abych zaplatil na úvěr to samé, co bych zaplatil v hotovosti. Když uvážím povinné a havarijní pojištění v ceně úvěru, tak se to podařilo.

A i kdybych Romana neznal, stejně bych mu důvěřoval. Nehledě na to, že by se to dalo brát i jako taková podpora srazů - Autonejdl prodá auto, Roman je záruka a možná příště dostane nějaké peníze na sraz.

Kde jinde by měli Škodateamáci kupovat auta, než u Škodatemu - no né ?

Převzetí

Už jen zbývalo dojet na sraz do Běšin, podepsat papíry a auto si vyzvednout. Zde nastala malá komplikace, neb felda asi tušila, že se jí chystám vyměnit a na dálnici kousek za Prahou přestala jet. Okamžitá spotřeba padla na 0 a podezření tak směřovalo na čerpadlo. Musel jsem vyložit náklad ze zadních sedaček a položit ucho na víko čerpadla, protože na dálnici byl strašný hluk. Ani tak jsem jej však neslyšel. Bylo skoro jasno. Buď odešlo čerpadlo nebo dráty k němu. Ta druhá varianta by byla samozřejmě ideální. Naštěstí jsme našli v autě kousek drátu a mohli tak čerpadlo propojit se zásuvkou zapalovače. Rozvrnělo se. Hurá. Zkouška startu. Nastartováno. Hurá. Naházet věci zpátky a fofrem do Běšin, než si to auto zase rozmyslí.

Samotné převzetí byla jen formalita. Podepsal jsem papíry a dostal klíčky. Auto už čekalo zaparkované u chatky. Sobotní den pak trávilo se mnou v prodejním stánku.

Zkušenosti

Zvědavý jsem byl hlavně na tu spotřebu. Domů to bylo přesně 210km, protože jsme doprovázeli ještě bratra do Rožmitálu. Jak známo, tak z Klatov do Rožmitálu nevede žádná cesta. Tedy žádná normální cesta, kde byste potkali ještě někoho jiného. Samá vesnice, zatáčka, kopec nahoru a dolu. Z Příbrami pak už po dálnici na Prahu a po pražském okruhu na D1. Průměrná spotřeba 4.5l/100km. Paráda.

Prvenství ve spotřebě dlouho držela Terezka, když najezdila po Praze 22km s průměrnou spotřebou 3.6l/100km. A údajně tam bylo 3.4l/100km, což je možné - já to fotil až po nájezdu na D1. O prázdninách jsem si pak se spotřebou hrál a protože cesty byly volnější (všichni jsou na dovolených), tak se mi podařilo na 35km úseku do práce dosáhnout spotřeby 3.3l/100km.


Detailní spotřeba na plyn - klikni zde

Navigace Move&Fun

Palubní přístroj Move&Fun není jen obyčejná navigace. Slučuje totiž v sobě více přístrojů a navíc je propojená s vozem. Umí tak k sobě napárovat telefon přes bluetooth a používat ji jako handsfree. Zvuk navigace i telefonu se přenáší do repro v autě, přičemž hudba z rádia se ztlumí nebo vypne. S přístrojem komunikuje i rádio, takže dotykem prstu lze kromě stanic ladit i basy, výšky nebo balanci. Nalazená stanice zobrazuje logo na displeji, takže na první pohled je vidět, co je to za stanici. Samozřejmostí je RDS, ale i TMS pro příjem dopravní situace a promítnutí do plánované trasy. Při uzavírce nebo koloně tak navigace přeplánuje cestu. Navrch toho všeho ještě přístroj ukazuje údaje z palubní desky - průměrnou spotřebu, teplotu, čas a další. Dokonce umí ukázat i to, co palubní deska neumí - otevřené dveře nebo kufr. Poslední funkcí je přehrávač, který umí přehrávat mp3 z SD karty v přístroji nebo z vašeho telefonu na rádiu. Bonusel je hlasové ovládání, které překvapivě funguje, aniž byste museli cokoli dopředu namlouvat. Navigaci i telefon tak obsloužíte téměř bez dotyku. Přístroj dokonce údajně umí přečíst i SMS, ale to jsem nezkoušel.

Navigace MoveFun pro Citigo


Plyn

Plnící hrdlo plynu jsem nechtěl nikde na spodku nárazníku a tak jsem využil prostoru u hrdla nádrže, kde je plnění i v CNG verzi. Moc místa za kapsou ale není, takže jsem se s tím celkem popral a udělal z plocháče pořádný držák, který udrží bez problému pistoli v redukci. Ovládací tlačítko jsem navrtal před řadící páku. Někde vám ho narvou na palubní desku - to bych asi vraždil :)

Ale o plynu bude samostatný článek...

Rodinné auto

Zde to vidím na výlet do Německa a VW T4 Caravelle.
| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
S tímto článkem souvisí
Úprava Škody Citigo na LPG
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
 28.02.2016 19:12:10 


Ano, máte pravdu. Dlouhodobou spotřebu měřím podle tankování a ne počítače, drží se kolem 6.3l/100km plynu. V článku je i odkaz na detailní spotřebu.


142117+2829 (1565416)Daves (Administrátor)
      
 28.02.2016 16:38:32 


U spotřeby bych byl opatrný, počítač neumí dobře počítat, skutečná spotřeba je cca o 0,4 l vyšší (zkuste natankovat plnou a spočítat spotřebu ručně. Vlada


Unregistered
 Re:HP11.03.2014 18:36:07 


Ty kráso Mazec!


77053+8646 (462774)eRman (Administrátor)
     286902236   
 HP11.03.2014 10:28:04 


Tohle by mu slušelo http://auto.bazos.cz/inzerat/32209193/HP-sporting.php


721+11 (366)Javor (Registrovaný)
  
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Duben 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:400
Právě přihlášeno:1
Dnes návštěv:134800
Celkem návštěv:175524010

Článků:1010
Fotografií:34662
Komentářů:17288
Uživatelů:4394