Ford Escort MK1
Každý příběh nějak začíná a většinou i končí , krom Spielberka, jehož filmy mají mnohdy otevřený konec , aby měl možnost pokračovat.
Tak nějak je to i jedním Escortíkem, co se nějakou dobu honil po erzetách AŽ....
Na začátku tohoto příběhu bylo varování :"Jeďte pomalu, je ráno , vlhko, v lese to bude klouzat" I nedbal jezdec varování a tak to skončlo.
Ale zaplať pánbu , taky se šťastným koncem pro oba jezdce.
No co , sežene se nějaké jiné auto, opět se celé opískuje a postaví jiné.
Trošku se poopravý, vyrobí nové uložení náprav, vystuží v exponovaných místech. Ač k nevíře, vnitřní rám to přežil bez úhony.
Nově uložit nápravy, přístrojovku, předělat uložení pedálů.
Pak přišlo rozhodnutí:" Starý motor je slabý, dáme tam dvoulitr a pětikvalt." Zákazník platí a tudíž co poručí - to se udělá. Chaldič tedy o 5cm dopředu, nový tunel nad převodovku, vyrobit nové sání na Webry , aby se to tam všechno vešlo.Držáky sedadel, vystužit uložení pásů a tisíc malých drobností.
Předělat nádobky na kapalinu.
No máme všechno tak pěkně pokupě, přišli disky v komaxitu, šup na ně pěkný gumy.
Všechno znova složit slícovat ,odskoušet.
A další požadavek :" Co takhle olejový chladič?" Říct to , než se navařila nová maska , ale takhle je to práce pro vraha, no ale co, nějak ho tam dostanem.
Tak znova motor dovnitř, ať víme jak je tam místo.
Přichytit lemy pro rozšíření , jen na tři šroubky, aby si je mohly v lakovně sundat a pod nima to nastříkat, pak , že si je samy nanýtují a dají celé auto do laku komplet.
Nakonec vše zase rozebrat, nastrkat staré nápravy, aby to šlo tlačit a hurá do lakovny.
Předem bych rád upzornil, že lak jsem nedělal ani nezařizoval , to jediné si zařizoval zákazník -BOHUŽEL- , ale je to zase zpátky.
Osobně , když jsem to viděl, chtělo se mi brečet, ale prý je to dobré a barva nejezdí. Tak se začalo zase strojit, alespoň to , co jsme měli. Motor s převodovkou, pedály, přístrojovku, obě nápravy, chladiče vody i oleje, kola.
A tady začíná ten otevřený konec. Chtěl jsem zbytek věcí na dostrojení, světla, mech. do dveří, elektriku, okna, nádrž a podobné nesmysly.
Marně, neboť zákazník rozjel další projekty // Renovace jiných osmi aut //a na tento dotáhnout do konce nemá čas .Po půl roce, co to stálo na dílně a NIC , jsem auto naložil na vozík a zákazníkovi ho odvezl domů. Tam jsme ho postavily do takové nějaké garáže , vedle jiných rozpracovaných projektů, hodil se na igelit a v tomto stavu, jako polotovar, tam stojí do dnes a dlouho stát bude. No není to škoda?? PS. Do té garáže jsme ho natlačily v roce 2011
|