- Přidat do oblíbených - Switch to English škoda quickbar >>  skoda-tuning.cz |  skoda110r.cz |  skoda110r.com |  skoda.daves.cz |  skoda-virt.cz |  techweb 
 
ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
515 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu
Diskuze

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!---tisíc--malých--bolestí---

---tisíc--malých--bolestí---

WebShop Tip
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Diskuze

Potřebujete poradit nebo si chcete jen popovídat ? Zde je místo pro diskuzi.


Odkaz na náš katalog užitečných kontaktů - klikni zde
Zpět na seznam témat

Téma: ložisko do kliky

Diskuze začala tímto příspěvkem:
Ahoj škodovkáři, chystaám se na zástavbu motoru z fabie 1,4 8v do š120 a chtěl bych poradit jestli je nutné dělat do kliky zápich na ložisko neb tam můžu dát třeba jen kluzné pouzdro?? Díky za rady Dan


Včera ve 13:47 5136+1048 (3092)Vena136 napsal:

vokim> fábie má kroužek přímo v klice a je její součástí

[ Reagovat ]


Včera v 09:03 5136+1048 (3092)Vena136 napsal:

vokim> no fábka by neměla mít určitě nic podobnýho se škodovkou,akorát hlavu a to,že tam jde namontovat A přímo na klice by to mělo mít od MPi,ale možná už od BMM.Ale tam je možný,že je zase rozdíl v motoru do favorita jednobod a felda jednobod.Ale zatim sem se neměl čas podívat,na škodováckou produkci se ani nepodívám,tam bych musel sundat spojky.Ale pár fábek bez setrváku tu mám,ale neni čas a nejsou lidi

[ Reagovat ]


24.02.15 v 10:49 7203+1071 (8274)vokim napsal:

Vena136> Ložiska na hnaném hřídely jsou namáhána stejně , ale rozdíl je v délce. A třeba z Favoritové převodovky ap. ti kouká hřídel cca 100mm a průměr 22mm, protože převodovka je přímo na motoru ,ale u Š1000 až 130 a podobných převodovek " Porsche, Tatra, VW Brouk, VW Transportér, Renault " kouká 250 -300mm a průměru cca 16mm ,převodovka není přímo na motoru,to při zatížení ještě lamelou nedokážeš udržet v rovině jinak , než vystředit to na druhé straně v klice a složené ze dvou dílů je to pro lepší a snažší výrobu u všech těchto převodovek. U nějaké Fabie jsem kroužek v klice viděl , ale už nevim u které. Je možné že ho již nahradily přímo broušeným uložením setrvačníku, nějak moc jsem to zatím nestudoval.

[ Reagovat ]


24.02.15 v 08:15 1530+78 (1608)Petkar napsal:

vokim> právě to pískání jsem řešil pořád dokola při vyšláplé spojce a hlavně rozjezdu nebyl to moc příjemný zvuk

O jehlovém ložisku jsem uvažoval, ale vzhledem k tomu, jak široká je stěna kluzného pouzdra jsem nemohl sehnat odpovídající jehlové ložisko (navíc s jistotou, že ho nebudu muset mazat)... nakonec šla klika ven a udělal se zápich na ložisko...

[ Reagovat ]


23.02.15 ve 22:39 5136+1048 (3092)Vena136 napsal:

vokim> Jo že je dělená hřídel atd. na škodě vím Dneska jsem jednu doskládal dá se řícta dával tam novou "mrkev",protože ta původní byla vymačkaná od spojky a nikdy v životě jsem to neviděl Takže se vytáhl pojistný drátek a šoupla se tam nová.

Že má favorit hřídel v kuse nevím,ale tak asi to je jediný rozumný řešení,i když nevím proč.A zase pokud myslím dobře,tak pak jsou ložiska v převodovce víc namáhaný,než když je "mrkev" ještě uložená v setrváku.Osobně jsem viděl škodovku s favorit motorem a jenom železným kroužkem a fungovalo to na na kroužku nebyla ani stopa (krásně orezlý origo) a mrkev to mělo normální.Tak jak se to tam vešlo?

Jinak kroužek končí u BMM feldy co já vím,.....MPi a výš tam mají prd.Takže se musí klika vytáčet a to samý by mělo platit i u 1,4 fabie.Ale schválně se zítra podívám Abych neroznášel bludy

[ Reagovat ]


23.02.15 ve 22:16 7203+1071 (8274)vokim napsal:

Petkar> Právě , že namazené bylo jen tehdy , když se vyndal motor, a protože to dělalo po pár km pískání při vyšláplé spojce a hlavně rozjezdu , přešlo se na ložisko. Výkon motoru na tohle ložisko nemá ale vůbec žádný význam. V F3000, 450k jedeme jehlové průměr 12mm, délka 15mm.Když jedeš tak to ložisko stojí a netočí se, jen při vyšláplé spojce. Když se rozjíždíš s motorem v základu a chceš hrabat tak to vytočíš a pustíš spojku, chvilkové otáčky 2 - 3000 mu nemůžou ublížit a když řadíš tak rozdíl v otáčkách hřídelí je u seriové převodovky cca 1500 -1800 a když máš dělanou 800 -1200 a zase jen chvilinka. Nejsem si úplně jist, ale u Fabie 1,4 8V by vzadu v klice měl být nalisovaný středící kroužek setrvačníku, po jeho vyndání, měl by jít lehce vylisovat vazelínou, se místo něho naťukne ložisko 6202z a nemusíte vubec nic dalšího řešit.

[ Reagovat ]
Odměnu navrhli: Daves


23.02.15 v 16:04 1530+78 (1608)Petkar napsal:

Ono, podle mého dvorního mechanika prý tisícovky skutečně v klice jezdily kluzné pouzdro, otázka je, jak bylo mazané a pak je ještě druhá otázka, přece jenom je trošku rozdíl litrový motor v základu a řekněme lehce poladěná třináctistovka, která v otáčkách jede ještě pořád tam, kde sériový motor už končí...

To jsou praktické zkušenosti, které podporují tvrzení Vokima

Vůle (vybrání) v klice podle mě vzniká při opracování a nesouvisí s tím, že by do tohoto vybrání mělo jít kluzné pouzdro... , ale možná se pletu, navíc je tady ještě jedna věc, když to sesadíš jenom s kluzným pouzdrem, tak díra (vybrání) v klice, v nákružku který středí setrvák, není dostatečná a mrkev z převodovky se v daném místě dotýká tisícihranem kliky a je fakt, že po pár kilometrech, si tisícihran fungující jako fréza místo vyfrézuje Nemohl jsem za boha přijít na to, jak je možné, že mám v obalu převodovky jemné piliny

[ Reagovat ]


23.02.15 ve 14:23 106961+2801 (1185429)Daves napsal:

Petkar> To celkem vysvětluje a potvrzuje to co napsal Vokim. Přiznám se, že takhle do detailu jsem to fakt nevěděl. Taky jsem si myslel, že tam je kluzné pouzdro. Jen mi bylo divný, proč je tam vůle

[ Reagovat ]


23.02.15 ve 13:29 1530+78 (1608)Petkar napsal:

Jenom doplním, že jsem dvě sezóny jezdil felicii s kluzným pouzdrem. První pouzdro vydrželo jednu sezonu a ani jsem z něj všechny zbytky nenašel... druhé kluzné pouzdro vydrželo sice trošku déle (asi kvalitnější pouzdro ), ale při rozjezdech se ozývaly šílené zvuky... nakonec šla klika ven a dávalo se ložisko...

[ Reagovat ]


23.02.15 v 10:20 7203+1071 (8274)vokim napsal:

Vena136> U favorita je hnaná hřídel z jednoho kusu a uložena na jeho krajích v ložiskách ---není potřeba ložisko v klikovém hřídely.
U převodovky 1000 atd je hnanný hřídel ze dvou kusů spojen pouzdrem a proto je potřeba pro jeho vystředění ložisko v klice. První Š1000 MB , které neměly simering ani u řemenice , ani u spojky , ale jen stírací drážku / hodně to po pár km teklo/ měly v klikovém hřídely pro vystředění hnanného hřídele převodovky bronzové pouzdro . Potom došlo k inovaci bylo nahrazeno ložiskem 6202z a ta část hřídele která vcházela do kliky byla zkrácena o 15mm, další inovace byla v přidání "o" kroužku Tak že hřídel u převodovky 1000mb atd MUSÍŠ vždy středit do kliky - jedno jak, ale kluzně.

[ Reagovat ]
Odměnu navrhli: Daves


23.02.15 v 10:10 7203+1071 (8274)vokim napsal:

Vena136> U favorita končí hřídel v lamele na nejde do kliky , žádné pouzro tam není. To co vazíváte pouzdrem je středící kroužek pro setrvačník , jehož funkci u motoru v zastavbě 1000 atd převzalo ložisko 6202z

[ Reagovat ]


23.02.15 v 08:29 5136+1048 (3092)Vena136 napsal:

Unregistered> já bych řekl,že tam bude mít víc funkcí...hlavně,když se vyšlápne spojka,motor se točí a auto stojí a tudíž i převodovka.Já bych nevymýšlel kraviny,jinak to člověku akorát přidělá práci.

[ Reagovat ]


23.02.15 v 05:52 0Unregistered napsal:

Unregistered> to lozisko jenom vyytreduje lamelu ne nobo se pletu?

[ Reagovat ]


23.02.15 v 05:51 0Unregistered napsal:

Vena136> nechce se mi vytahovat klika tak hledam jine reseni

[ Reagovat ]


22.02.15 v 16:03 5136+1048 (3092)Vena136 napsal:

Unregistered> taky by mě zajímalo,co má už jenom favorit tak extra,že nemusí mít ložisko a stačí pouzdro,ale jistota je tam dát ložisko.Nějak to soudruzi vymysleli a držel bych se toho.

[ Reagovat ]


22.02.15 v 15:02 0Unregistered napsal:

Ahoj škodovkáři, chystaám se na zástavbu motoru z fabie 1,4 8v do š120 a chtěl bych poradit jestli je nutné dělat do kliky zápich na ložisko neb tam můžu dát třeba jen kluzné pouzdro?? Díky za rady Dan

[ Reagovat ]
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2021
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Vosyková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceny pro vozy Škoda na webu.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Únor 2021 >>
PoÚtStČtSoNe
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:221
Právě přihlášeno:2
Dnes návštěv:37792
Celkem návštěv:94893182

Článků:992
Fotografií:33732
Komentářů:16934
Uživatelů:4151


Kliknutím na tlačítko se otevře průzkumník,
ve kterém vyberte fotky,
které chcete nahrát na server
Kliknutím na tlačítko se otevře průzkumník,
ve kterém vyberte soubory,
které chcete nahrát na server