ddd
Načítám obsah...



Search
Money to share
555 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Site map ]
Photo Tip
!Jak ŠKODAteam do Ženevy vyjel 2015

Jak ŠKODAteam do Ženevy vyjel 2015

WebShop Tip
Our projects
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Advert


Navigation

>> 

Home

-

Úpravy

>

Motor a Chlazení

>

Co s netěsností ventilů?

 <<



Author:
751+198 (949)MarekS100 (Registrovaný)
    327718114  
Created: 27.04.2005 - Updated: 27.04.2005

Co s netěsností ventilů?



Co s netěsností ventilů?

Jak myslím, není třeba se přít o tom, že pokud nám netěsní ventily na 100%, tak nemůžeme od motoru chtít nějaké výkony.

Jak netěsnosti vznikají: ventily ať sací, tak výfukové jsou extrémně namáhané součásti motoru, časem tu tedy dochází k otlačení stykových ploch, opálení, nebo zanesení karbonem z maziv.
Co s tím? Vyměnit hlavu za jinou, která třeba taky netěsní, nebo za nekřesťanské peníze pořídit hlavu novou? Pro spoustu lidí by ani jedno řešení asi ideální nebylo, a tak si můžeme pomoci sami.

Nejdříve se budu věnovat ventilovému sedlu:
Lze jej opravit obroušením či ručním ofrézováním tak, aby styková plocha s ventilem samotným dostala požadovaný tvar. K opravě sedla používáme stopkové frézy (viz. obr.) s různými vrcholovými úhly (150°,90°,30°). Postup je zřejmý z obrázku.

!Co s netěsností ventilů?
!Co s netěsností ventilů?


Teď přichází na řadu těsnící plocha ventilu:
Její oprava se provádí broušením a následným pečlivým zalapováním do hlavy válců respektive sedla ventilů. Pokud nemáme ventilovou brusku k dispozici, je lepší práci přenechat vybaveným odborníkům.

!Co s netěsností ventilů?


Zalapování ventilu je velmi důležitá dokončovací operace, která rozhoduje o tom, zda vaše předešlá práce nebyla zbytečná. Zpravidla je prováděna dvoufázově – nejprve používáme hrubou brusnou pastu (směs jemného brusiva a oleje), a poté pastu jemnou. Samotné lapování provádíme střídavým otáčením ventilu vsazeného do hlavy válců (resp. do sedla), přičemž musíme čas od času ventil uvolnit, aby se vytlačená pasta dostala zpět mezi stykové plochy.

Všechny tyto úkony je třeba provádět co možná nejpečlivěji. Odměnou nám však bude dokonalá těsnost a tím pádem skvěle fungující motor.

| |

[ Send to friend | Printing version ]
Relations to this article
Výměna těsnění pod hlavou válce
Comments

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
 13.08.2020 12:53:05 


a mnou zabroušené ventily dokonce i tlak vzniklý shořením směsi ve spalovacím prostoru


5539+1111 (3325)Vena136 (Registrovaný)
  
[ Answer ]
 04.08.2020 16:31:06 


tak to já jen tak mimochodem, mnou zabrušované ventily udrží 2 hodiny kanály plné nitroglycerinu


Unregistered
[ Answer ]
 27.07.2015 22:24:38 


rad bych podotkl že mnou zabrušované ventily udrží 1 hodinu kanály plné benzínu.


Unregistered
[ Answer ]
 Online pokec[ bigger window ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: send email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: send email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: send email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Try Google...

Google
Login
Name:
Pass:
Allways log in: 



I lost my password
I want to register
Advert


Calendar of actions
<< Duben 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
Přidat akci
Statistics
Visiters:347
Loged in:0
Visits today:38863
Total visits:175428073

articles:1010
Photos:34662
Comments:17288
Users:4394


Klikni na uživatele, abys mu poslal zprávu