ddd
Načítám obsah...



Search
Money to share
593 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Site map ]
Photo Tip
!Fotogalerie 12. Rally ples 2018

Fotogalerie 12. Rally ples 2018

WebShop Tip
Těsnění Weber DCOE pod filtr
Těsnění Weber DCOE pod filtr
Seller: Daves

40 Kč


In stock
Pieces:
Our projects
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Navigation

>> 

Home

-

Úpravy

>

Elektroinstalace a Výbava

>

Centrální stěrač I.

 <<



Author:
82406+8755 (492269)eRman (Administrátor)
     286902236   
Created: 12.03.2005 - Updated: 12.03.2005

Centrální stěrač I.



Udělat si 1 stěrač na eRku je docela jednoduchý a vystačí si jeden člověk. Chce to spíš nervy. Já jsem do karoserie nic nevrtal a využil původní díry, která ačkoli není uprostřed nárokům zcela vyhovuje. Rameno stěrače je původní škodovácký, aby šlo nasadit na původní hřídel. Stěrač s gumou jsem použil z fordu courier. Na fordovském je ale jiný patent uchycení na rameno. Je tam kousek nanýtovaného plastu, který jsem za pomoci brusky, pilníku a trochu nářadí odstranil. Místo něj jsem šroubkem o ? 4mm připevnil škodovácký "kolíček". Nejdříve jsem z auta vymontoval mechanismus stěračů . K tomu postačí odstranit papírový kryt v kufru a vrchní část palubky. Také je vhodné vyndat motorek s převodkou. Táhla jsou spojena přes kulové čepy, které jsou zajištěny "ségrovkou". Vše jde lehce rozebrat. Na ramenu pravého ( z pohledu řidiče ) stěrače jsou 2 čepy pro 2 táhla. To je pro jeden stěrač zbytečné. Proto jsem místo pravého použil levé. Jelikož původně nemají stěrače dostatečný výkyv, vyřešil jsem to rozříznutím ramene ( u stěrače ). Půlky jsem přes sebe přesadil tak, aby osy čepů byly vzdáleny 42-43 mm a svrtal a snýtoval měděnými nýty ? 4mm. Kdyby bylo přesazení větší mohlo by se stát, že se stěrač otočí v krajní poloze dopředu (funkce jako kolo u parní lokomotivy - známo z vlastní zkušenosti). Potom jsem mechanizmus s táhlem zkusmo namontoval zpět do auta. Jelikož jsem změnil geometrii, dřelo mi táhlo o ramena, to jsem však lehce „spravil“ ve svěráku. Mechanismus jsem nastavil tak, že při sepnutí stírá nejprve před řidičem. Protože zářez na hřídeli převodky, vyfrézovaný původně pro 2 stěrače, nejde použít, dotáhl jsem pojistný šroub přímo do hřídele, což bohatě stačí. Nejlepší je vše vyzkoušet nejprve bez stěrače a potom teprve s ním. Výkyv je dostatečný, vzhledem ke tvaru předního skla. Díru po stěrači před řidičem jsem zaslepil černou gumovou záslepkou která nijak nenarušuje vzhled auta. Kdo provádí tuto úpravu ještě před lakem je zřejmě nejjednodušší díru zavařit a zakitovat.

Takže ať Vám stojí.
Eidy.

Centrální stěrač I.-sterac
| |

[ Send to friend | Printing version ]
Comments

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole

No comments
 Online pokec[ bigger window ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2025
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz


Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: send email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: send email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: send email

Tato stránka není oficiálním webem Škoda Auto a.s.

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Try Google...

Google
Login
Name:
Pass:
Allways log in: 



I lost my password
I want to register
Calendar of actions
<< Říjen 2025 >>
PoÚtStČtSoNe
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
Přidat akci
Statistics
Visiters:1109
Loged in:1
Visits today:6468
Total visits:233203413

articles:1016
Photos:34867
Comments:17420
Users:4475