- Přidat do oblíbených - Switch to English škoda quickbar >>  skoda-tuning.cz |  skoda110r.cz |  skoda110r.com |  skoda.daves.cz |  skoda-virt.cz |  techweb 
 
ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
575 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!moto girls - od 18 ....

moto girls - od 18 ....

WebShop Tip
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Úpravy

>

Elektroinstalace a Výbava

>

Centrální stěrač I.

 <<



Autor:
72822+8504 (439160)eRman (Administrátor)
     286902236   
Vytvořeno: 12.03.2005 - Změněno: 12.03.2005

Centrální stěrač I.



Udělat si 1 stěrač na eRku je docela jednoduchý a vystačí si jeden člověk. Chce to spíš nervy. Já jsem do karoserie nic nevrtal a využil původní díry, která ačkoli není uprostřed nárokům zcela vyhovuje. Rameno stěrače je původní škodovácký, aby šlo nasadit na původní hřídel. Stěrač s gumou jsem použil z fordu courier. Na fordovském je ale jiný patent uchycení na rameno. Je tam kousek nanýtovaného plastu, který jsem za pomoci brusky, pilníku a trochu nářadí odstranil. Místo něj jsem šroubkem o ? 4mm připevnil škodovácký "kolíček". Nejdříve jsem z auta vymontoval mechanismus stěračů . K tomu postačí odstranit papírový kryt v kufru a vrchní část palubky. Také je vhodné vyndat motorek s převodkou. Táhla jsou spojena přes kulové čepy, které jsou zajištěny "ségrovkou". Vše jde lehce rozebrat. Na ramenu pravého ( z pohledu řidiče ) stěrače jsou 2 čepy pro 2 táhla. To je pro jeden stěrač zbytečné. Proto jsem místo pravého použil levé. Jelikož původně nemají stěrače dostatečný výkyv, vyřešil jsem to rozříznutím ramene ( u stěrače ). Půlky jsem přes sebe přesadil tak, aby osy čepů byly vzdáleny 42-43 mm a svrtal a snýtoval měděnými nýty ? 4mm. Kdyby bylo přesazení větší mohlo by se stát, že se stěrač otočí v krajní poloze dopředu (funkce jako kolo u parní lokomotivy - známo z vlastní zkušenosti). Potom jsem mechanizmus s táhlem zkusmo namontoval zpět do auta. Jelikož jsem změnil geometrii, dřelo mi táhlo o ramena, to jsem však lehce „spravil“ ve svěráku. Mechanismus jsem nastavil tak, že při sepnutí stírá nejprve před řidičem. Protože zářez na hřídeli převodky, vyfrézovaný původně pro 2 stěrače, nejde použít, dotáhl jsem pojistný šroub přímo do hřídele, což bohatě stačí. Nejlepší je vše vyzkoušet nejprve bez stěrače a potom teprve s ním. Výkyv je dostatečný, vzhledem ke tvaru předního skla. Díru po stěrači před řidičem jsem zaslepil černou gumovou záslepkou která nijak nenarušuje vzhled auta. Kdo provádí tuto úpravu ještě před lakem je zřejmě nejjednodušší díru zavařit a zakitovat.

Takže ať Vám stojí.
Eidy.

Centrální stěrač I.-sterac
| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole

Žádný komentář
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2021
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Vosyková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Leden 2023 >>
PoÚtStČtSoNe
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:142
Právě přihlášeno:2
Dnes návštěv:33927
Celkem návštěv:139591814

Článků:1003
Fotografií:34398
Komentářů:17220
Uživatelů:4290