ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
555 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!10. Pošumavský Slalom Cup Janovice nad Úhlavou

10. Pošumavský Slalom Cup Janovice nad Úhlavou

WebShop Tip
Zajišťovací podložka trumpety pro 45
Zajišťovací podložka trumpety pro 45
Daves

29 Kč


Skladem
kusů:
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Vaše vozy

>

Modely

>

mcfikovy rallye modely

>

Rally modely: Lancia Delta HF Integrale

 <<



Autor:
467+332 (799)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
Vytvořeno: 03.12.2006 - Změněno: 04.12.2006

Rally modely: Lancia Delta HF Integrale



Vůz: Lancia Delta HF Integrale
Posádka: Didier Auriol - Bernard Occelli
Koncepce: motor vpředu, stálý pohon všech kol
!Rally modely: Lancia Delta HF Integrale
!Rally modely: Lancia Delta HF Integrale
!Rally modely: Lancia Delta HF Integrale

Motor: řadový 4-válec, blok litinový, hlava hliníková, vrtání/zdvih 84/90 mm, objem 1995 ccm, kompresní poměr 8, výkon 261 PS při 6500 ot/min a točivý moment 282 Nm při 4000 ot/min (platí pro 8-ventil), 297 PS při 7000 ot/min a točivý moment 402 Nm při 4500 ot/min (platí pro 16-ventil), hřídele v hlavě poháněné řemenem, 5x uložená klika, 2 vyvažovací hřídele pro omezení vibrací. Vodou chlazené turbo Garett T3, chladič stlačeného vzduchu, elektronické vstřikování paliva a zapalování Weber IAW.
!Rally modely: Lancia Delta HF Integrale
!Rally modely: Lancia Delta HF Integrale
!Rally modely: Lancia Delta HF Integrale

!Rally modely: Lancia Delta HF Integrale
!Rally modely: Lancia Delta HF Integrale

Údaje o voze: jednokotoučová suchá spojka, 5-stupňová převodovka, mezinápravový diferenciál Fergason, vpředu samosvor ve skříni s rozvodovkou, vzadu rozvodovka se stálým převodem a šnekovým samosvorem Torsen. Zavěšení předních kol na vzpěrách McPherson a spodní příčná ramena, zadní kola na dvojitých příčných ramenech, podélných ramenech a tlumičových vzpěrách. Vinuté pružiny, zkrutné stabilizátory vpředu i vzadu. Kotoučové brzdy na všech kolech, vpředu s vnitřním chlazením. Hřebenové řízení s posilovačem, hmotnost 1100 kg.
Zvláštností byly plechové kryty ve tvaru turbíny našroubované na předních kolech. Nabíraly vzduch a zlepšovaly chlazení předních brzd. Konkurence na toto zařízení podala protest, neboť při pohledu shora přesahovalo obrys vozidla. FIA proto zakázala Lancii tento přídavný prvek používat.
Historie, úspěchy + drby:
"Integrála" byla jedním z nejúspěšnějích aut v historii. Továrna Lancia se asi nejlépe připravila na zánik skupiny "B" a Lancia Delta Integrale se vyvíjela v podstatě už v době, kdy béčková S4 ještě sbírala úspěchy. Byla nasazena v r. 1987, nejprve s 8, poté s 16-ventilovým motorem. Vyhrála spoustu soutěží, proto uvádím jen nejznámější: 1. místo na Rally Monte Carlo 1987 a 1989 (Masimo Biasion), 1988 (Bruno Saby), 1990 a 1992 (Didier Auriol). Švédsko: 1988 (Markku Alen). Finsko 1000 jezer: 1987 a 1988 (Alen), 1991 (Juha Kankkunen), 1992 (Didier Auriol). RAC: 1987 a 1991 (Kankkunen), 1988 (Alen).

Titul ve značkách získala Lancie v různých modifikacích v letech 1987 - 1992 nepřetržitě!
V jezdcích si pro zlatý věnec dojel v r. 1987 a 1991 Juha Kankkunen a v letech 1988 a 1989 Masimo Biasion.

Značka Lancia je s 10 vítězstvími dodnes nejúspěšnější torárnou v historii MS značek v rally.

I u nás získávaly Integrály vítězství v mezinárodních soutěžích. Svůj první start s Lancii na Barum rally v r. 1988 proměnil ve vítězství rakušan Franz Wittmann ("caiser Franz") a r v. 1989 ho zopakoval. V r. 1994 vyhrál Rally Bohemia s Integrálou ital Piergiorgio Deila. A Šumavu v r. 1988 legendární Jirka Sedlář. Právě na jeho případě se však ukázalo, jak je náročné udržovat tuto techniku v provozu. Prostředky jeho týmu Podhoran na tento vůz nestačily. Jak sám uvedl, experimentovat v Lancii s destičkami z Tatry není ideální (zaznělo po havárii na Barum rally v témže roce). Na Šumavě několikrát startoval populární ital Riccardo Errani (zvaný "paviani"), jehož průjezdy špicí činovského okruhu prahem napřed byly pro diváky velmi atraktivní. K dalším našim jezdcům, kteří s Lancií startovali patří populární zlínský "Baňa" Josef Sivík, dále Ladislav Křeček a Pavel Valoušek, který s ní před lety předvedl parádní hodiny na Šumavě při dobržďování z plné rychlosti při nočním průjedu kolem kasáren v Janovicích.
!Rally modely: Lancia Delta HF Integrale
!Rally modely: Lancia Delta HF Integrale


Lancia byla "královna" rallyového sportu, kterou později sesadil nástup japonských značek.

| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
S tímto článkem souvisí
mcfikovy rallye modely
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
Celkem záznamů: 36 (Zobrazeno 1-15)
 Krásný modely,,,jeden mi tu ale chybíííííí :-)24.04.2007 12:31:13 


Zdarec Fíííkusi čééééče máš to tu pěkně udělaný,,,POCHVALA !!!! kdo by to řek do takovýho starouše


Unregistered
 "DIDI"07.03.2007 20:36:12 


Veliká škoda,že už mu to tak nejelo za Motorsport.To Colin v Austrálii předvedl lepší střelbu.
Ale jestli se nemýlím,tak s tím Finskem máš pravdu.A všichni seveřané se nestačili divit.Inu,tohle auto bylo dlouho bezkonkurenční !


467+332 (799)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
 "DIDI"30.01.2007 19:08:53 


To byly doby,kdy to Didimu jezdilo.Pokud vím,byl to první neskandinávec,který dokázal vyhrát 1000 jezer.


Unregistered
 Re:16.01.2007 08:51:31 


Viz několik komentářů níže.....


9795+1396 (11191)H. (VIP uživatel)
        
 16.01.2007 04:41:07 


Nejezdil s ní taky táta Vaška Pecha ?


Unregistered
 09.12.2006 08:56:44 


Tam jsem byl taky.Ježily se mi vlasy nad odvahou saniťáka který vjel do protisměru RZ ještě než jí zastavili !


467+332 (799)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
 Re:08.12.2006 15:15:55 


Tím "pak" jsem neměl na mysli časově, ale jako další z výskytů tohoto vozu... Mně se ty roky už také pletou.... Kdyby si Luky tak nestál za tím rokem 94, tak já bych osobně tipoval 93. Prvně s ní startoval 92 v Příbrami, kde mu šlo o titul. Ten tam po dramatické bitvě, kdy mu nešlo dobíjení, takže měnil jednu baterku za druhou, uhájil Blahna s Escortem půjčeným od Sedmidubského, který jezdil celý rok se sierou. Vím, že jsem se šel na tu lancii podívat na okruh u mlíkárny, ale projelo pár aut a pak tam Dolák zbořil toho žlutého escorta, takže jsem žádnou akci neviděl....


9795+1396 (11191)H. (VIP uživatel)
        
 08.12.2006 10:50:05 


Emil s Lancií sice nestartoval,ale je to můj oblíbený jezdec.Když na Kokoříně vozil novináře,tak dost často po zastavení reagovali jako pasažéři ve filmu "Taxi-taxi".A právě že na ní není zvyklej,tak by to bylo zajímavější a mám jistotu s i l n é h o zážitku.Ale vraťme se na zem. Ta zmiňovaná 3 integrála bude asi co s ní jezdil Valda,ale taky nevím kde skončila.
A nepřivezl je Vaškůj už v 94 ? Možná se pletu,ale myslim že na Barumce byli už v 94,Bohemka se jezdívala před Barumkou.A v 95 byli na Šumavě ?! Já už mám tu hlavu fakt jenom aby mi nepršelo do krku...


467+332 (799)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
 Re:08.12.2006 09:32:30 


Ten Křečkův kousek v Činově byl v roce 1994. Takže to asi není tak že Vaškůj přivezl nějakou v roce 1995 a "pak" tu byly ty tři modré. Jezdily pod VIB by Noccentini? (co to je?) Já myslel že to bylo pod Jolly Clubem?


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 Re:08.12.2006 08:14:39 


Myslím, že Emil s lancií nikdy nestartoval, ale mohu se samozřejmě mýlit.
Nejsprávnější lancie u nás byla asi ta, kterou dovezl Vaškůj myslím v roce 95. Ta prý měla být ta mistrovská po Aghinim. Vím, že pak se s ní svezl na neupřesněném počtu soutěží Dolák a další její osud mi není znám. Pak se u nás objevilo trio modrých lancií se slušným rodokmenem provozovaných VIB by Noccentini, s nimiž měli startovat Křeček, Deila a Jirátko. Křečkova skončila tím vzpomínaným trojným saltem se čtyřmi vruty. S tou po Deilovi jezdil nějaký čas starší Pech rallyecross a dnes ji má v garáži Vavřinec a jezdí s ní do vrchu. O té třetí také nic nevím. Samozřejmě se v mistráku objevila celá řada eNkových verzí. Hojně jsou poslední dobou využívány i v amatérských soutěžích.


9795+1396 (11191)H. (VIP uživatel)
        
 08.12.2006 05:37:38 


Já jsem skromnej,mě by stačilo svezení v integrále EVO 2 a nelíp s Emilem Trinerem za volantem.A k tomu úplně prázdnej žaludek a Pemprs.Jistota je jistota !


467+332 (799)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
 06.12.2006 17:18:03 


H: ..já neříkám že bych se rád nesvezl ale určitě bych se bál...


228+13 (120)Terry (Registrovaný)
   385924660
 Re:06.12.2006 10:02:52 


-Terry- To já naopak sním o svezení v S4.....


9795+1396 (11191)H. (VIP uživatel)
        
 05.12.2006 23:11:27 


Abys tomu rozuměl,pod auty při focení je buď zelený koberec ("tráva") nebo listy z kalendáře,za auty též listy z kalendáře,nad auty já s dvěma světly v "drápech" a před auty Ája s vypůjčeným foťákem. A kolem věčně pobíhající a znervózňující mrňavec.
Prostě jsme se snažili drobet napodobit skutečný auta.


467+332 (799)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
 Re:05.12.2006 21:33:57 


Já sháním, kupuji, skládám, lepím, barvím a nadávám, poté nastupuje spolupráce mé drahé polovičky při vytváření prostředí, a pak již jen má polovička dovrší dílo cvaknutím spouště foťáku - a je to. Jo a můj kámoš, kterej mi to vypálí na CD (protože vypalovačku jsme zatím nepořídili - až dosud nebyl důvod).
Jinak v krabici jsou výlisky - jako každá jiná slepovačka + návod - většinou anglina a z 90% japonština (ale ta mě fakt nebere).


467+332 (799)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
Celkem záznamů: 36 (Zobrazeno 1-15)
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Duben 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:720
Právě přihlášeno:0
Dnes návštěv:96964
Celkem návštěv:176853167

Článků:1010
Fotografií:34662
Komentářů:17289
Uživatelů:4395