- Přidat do oblíbených - Switch to English škoda quickbar >>  skoda-tuning.cz |  skoda110r.cz |  skoda110r.com |  skoda.daves.cz |  skoda-virt.cz |  techweb 
 
ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
601 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Stylové roušky s výšivkou :)

Stylové roušky s výšivkou :)

WebShop Tip
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

1991: Vznik týmu Škoda Motorsport

 <<



Autor:
1482+1160 (2642)marťas (Registrovaný)
     
Vytvořeno: 22.08.2006 - Změněno: 11.09.2006

1991: Vznik týmu Škoda Motorsport




1991: VZNIK TÝMU ŠKODA MOTORSPORT


Když v roce 1991 začalo nové partnerství s Volkswagenem, okamžitě byl vytvořen profesionální soutěžní tým – Škoda Motorsport. Do té doby patřili jezdci k nadšencům, kteří většinou mezi jednotlivými podniky pracovali na montážní lince, aniž by se ze strany vedení dočkali nějaké finanční pomoci. Od roku 1991 už ale měla firma své vlastní specializované sportovní oddělení. A výsledky na sebe nedaly dlouho čekat.

V roce 1993 se Pavel Sibera a Emil Triner zúčastnili osmi soutěží mistrovství. Jejich favority už připravovali technici a mechanici Škody Motorsportu – a ve všech osmi případech ve své třídě zvítězili.

Následující sezona byla ještě úspěšnější a pro mladoboleslavskou Škodu se stala výjimečným sportovním rokem. Favority s motory 1300 ccm pokořily nissany, renaulty a GM/vauxhally a staly se držiteli prvního Světového poháru FIA F2.

V roce 1995 se objevila Škoda Felicia „Kit Car“ a s ní opět další vítězství ve třídě, včetně skvělého třetího místa Stiga Blomqvista v celkové klasifikaci RAC rallye. A to i přesto, že tato britská soutěž v roce 1996 nebyla součástí seriálu mistrovství světa.

S rokem 1997 se tým Škoda Motorsport přeorientoval na větší model octavia a znovu se účastnil vybraných podniků MS, tentokrát s dvoulitrovým vozem Kit Car. Ten byl poprvé v historii FIA homologován s motorem, jež měl pět ventilů na válec. Nevedl si špatně, o rok později dokonce zvítězil v Evropském poháru FIA formule 2, ale přesto byl považován především za odrazový můstek k nejvýznamnějšímu soutěžnímu programu té doby – automobilu Škoda Octavia World Rallye Car.

Octavia WRC byla poprvé představena v roce 1998 na Britském mezinárodním autosalonu a znamenala vstup do dosud neznámého prostředí. Po mnoha desetiletích významných vítězství tak česká firma vykročila mezi elitu světového šampionátu v rallye.

Škoda Octavia WRC byla navržena a postavena podle nejnovějších předpisů pro World Rallye Car, které se vyznačují jak pohonem všech čtyř kol, tak i jedinečným přeplňovaným motorem s pěti ventily na válec. Při své první sezoně s ní Armin Schwarz a Emil Triner v roce 1999 startovali na sedmi podnicích světového šampionátu a v Řecku dokonce bodovali v rámci mistrovství světa značek. Koncem roku pak s tímto vozem obsadil hostující jezdec Bruno Thiry ve Velké Británii čtvrté místo v celkové klasifikaci, což bylo doposud nejlepší umístění automobilu Škoda v seriálu mistrovství světa.

!1991: Vznik týmu Škoda Motorsport


Dlouhotrvající věhlas Škody Octavia WRC, založený především na bezkonkurenční spolehlivosti, která je při automobilových soutěžích jednou z nejdůležitějších vlastností, potvrdily v roce 2000 posádky, tvořené německou dvojicí Armin Schwarz/Manfred Hiemer a španělským duem Luis Climent/Alex Romani.

!1991: Vznik týmu Škoda Motorsport
!1991: Vznik týmu Škoda Motorsport
!1991: Vznik týmu Škoda Motorsport
!1991: Vznik týmu Škoda Motorsport


Pozoruhodný rekord, svědčící o spolehlivosti Octavií WRC, dokazuje i skutečnost, že tým Škoda Motorsport dokončil od června 1999 do září 2000 devět po sobě následujících soutěží, přičemž v šesti navíc bodoval v seriálu mistrovství světa. Začátkem roku 2000 se poprvé v historii zúčastnil i neobyčejně těžké Safari rallye a ačkoliv s touto nejdelší a nejnáročnější soutěží v kalendáři FIA neměl doposud žádné zkušenosti, na rozdíl od mnoha jiných značek ji octavie nejenom dokončily, ale ještě navíc v ní získaly body do hodnocení výrobců. O dva měsíce později pak Schwarz zajel na katalánském asfaltu vůbec první nejrychlejší čas v rychlostní zkoušce rallye, započítávané do světového šampionátu. Další body se mu podařilo získat na jedné z nejnáročnějších soutěží kalendáře, když na Akropolis rallye skončil celkově pátý.

V září 2000 na Kypru tým představil Škodu Octavia WRC druhé generace, jejíž potenciál podtrhl vítězstvím na Semperit rallye v Rakousku - nejdůležitějším podniku mistrovství Evropy v automobilových soutěžích.

„Naším cílem je nyní stavět na tomto slibném základě,“ vysvětluje Wilfried Bockelmann, člen představenstva Škody Auto zodpovědný za technický vývoj. „Za zhruba pět let náš tým pokročil od vítězství s dvojicí favoritů 1300 ccm ve třídě dvoulitrů světového mistrovství FIA k potenciálnímu vstupu mezi světovou elitu, obsazující stupně vítězů. Teď máme k dispozici nejnovější vozy Octavia specifikace WRC. Jde o velký krok kupředu, vždyť favorit měl jednoduchý karburátor s ventilovými rozvodovými tyčemi a pohon pouze na přední nápravu, kdežto octavie disponují nejmodernějším agregátem i převodovkou. Teď se musíme soustředit na ještě vyšší výkon vozu.“

Od prvních motocyklových závodů až po současnost charakterizují Škodu a její motoristické aktivity síla, spolehlivost, skvělé ovládání a neustále se zvyšující rychlost. Nelze se tedy divit, že v uplynulých sto letech tato značka získala v automobilovém sportu skvělé jméno.

Aby toto významné výročí náležitě podtrhl, pustil se nyní tovární tým Škoda Motorsport do nejnáročnějšího mezinárodního soutěžního programu v celé své historii. V roce 2001 budou obě Octavie WRC, pilotované Arminem Schwarzem a Brunem Thirym, absolvovat dvanáct soutěží mistrovství světa. Na domácí půdě bude navíc mladý český jezdec Roman Kresta s další tovární Octavií WRC obhajovat titul mistra České republiky.



Návrat na: 1901 – 2001: Sto let sportovních úspěchů
| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
S tímto článkem souvisí
1901 – 2001: Sto let sportovních úspěchů
1901 - 1925: L&K začíná závodit, první automobil
1925 - 60. léta: Od vstupu Škody k první Octavii
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole

Žádný komentář
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2021
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Vosyková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceny pro vozy Škoda na webu.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Červenec 2021 >>
PoÚtStČtSoNe
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:67
Právě přihlášeno:0
Dnes návštěv:7826
Celkem návštěv:107286110

Článků:996
Fotografií:33895
Komentářů:16999
Uživatelů:4175