- Přidat do oblíbených - Switch to English škoda quickbar >>  skoda-tuning.cz |  skoda110r.cz |  skoda110r.com |  skoda.daves.cz |  skoda-virt.cz |  techweb 

Auta

Akce

Články

Úpravy

Galerie

Diskuze

E-shop

Inzerce

Katalogy
  
 

Načítám obsah...



Navigace

>> 

Domů

-

Články

>

Prototypy Škoda

>

Zašlapané projekty Škoda 720

 <<



Autor:
32767+7415 (255236)eRman (Administrátor)
     286902236   
Vytvořeno: 27.01.2015 - Změněno: 01.02.2015

Zašlapané projekty Škoda 720



Znáte automobil Škoda 720? Ne? Skoro ani nemůžete.
Před třemi desetiletími existoval jako prototyp. Do sériové výroby se však nikdy nedostal, proto jste se s ním ani nemohli potkat na silnicích. Příběh českého vozu, který se nikdy nevyráběl, ač ve své době připomínal vozy nejlepších značek.

Na první pohled tato škodovka připomíná spíše BMW starší generace.

!Zašlapané projekty Škoda 720
 
!Zašlapané projekty Škoda 720
 
!Zašlapané projekty Škoda 720
 
!Zašlapané projekty Škoda 720
 


Ve skutečnosti jde o jeden z mála dochovaných prototypů modelové řady 720.

Vyroben byl v roce 1972, a jak naznačuje dokumentace v archivu automobilky, jde o jediné auto tohoto druhu, které brázdí silnice. Pár podstatně méně zachovalých modelů neuskutečněné vývojové řady se dnes krčí v depozitáři škodováckého muzea v Mladé Boleslavi, jeden zrestaurovaný exemplář byl nedávno zapůjčen do centra koncernu Volkswagen ve Wolfsburgu.

Jak to s ním bylo
Psal se rok 1967. V Mladé Boleslavi vznikl přísně utajený dokument, který načrtl budoucnost vozů Škoda. Tedy nástupců, respektive větších sourozenců oblíbeného, ale už stárnoucího „embéčka“, vozu 1000 MB. Původně se totiž plánovalo, že se dvě modelové řady budou montovat společně. Projekt předpokládal, že nové vozy střední kategorie naběhnou do sériové výroby v roce 1973 - v provedení sedan, kombi i kupé.


!Zašlapané projekty Škoda 720
 
!Zašlapané projekty Škoda 720
 



Připravované vozy dostaly kódové označení 720. Nejprve vzniklo několik prototypů od škodováckých návrhářů, ale nebyly příliš zdařilé. Jedna karoserie se podobala Renaultu 16, sedan zase Fordu Cortina. Teprve návrh italského studia ItalDesign byl tím, co tvůrci v Mladé Boleslavi od vozu očekávali. Téměř 4,5 metru dlouhá karoserie měla vozit pět cestujících.

Vůz se nikdy do výroby nedostal. Proč? Rozhodující okolností byla neutěšená ekonomická situace, proto se raději „embéčko“ pracně předělávalo na model Š 105-120.

Okouzlení minulostí
Je to trochu zázrak, že ještě dnes jezdí po silnici jeden z původních prototypů. Jeho karoserie je úžasná. V řadě ohledů byla v té době srovnatelná s vozy Audi, Fiat, Renault, VW či dokonce BMW. K technickým položkám, které se měly u modelu 720 objevit, patří například protiblokovací zařízení brzd, klimatizace, samočinná převodovka, dokonce i vzduchové pérování.

Kdyby jen řidiči věděli v době uvedení zoufale zastaralých typů Š 105 na konci sedmdesátých i v dlouhých letech osmdesátých, jaké auto pro ně ve Škodovce vyvíjeli… Kolik měl vůz stát? V tajné dokumentaci automobilky pod položkou výrobní náklady najdeme částku 25 240 Kčs. Velkoobchodní cena se předpokládala 27 140 Kčs a prodejní měla být 30 000 Kčs za verzi s motorem 1250 cm3 a 35 000 Kčs za provedení 1500 cm3. Průměrná mzda v roce 1975 v Československu byla 2313 Kčs.

Technické údaje
Motor vpředu podélně uložený zážehový čtyřválec, pohon zadních kol
Objem 1498 cm3
Největší výkon 87 koní
Převodovka čtyřstupňová manuální
Délka x šířka x výška 4380 x 1630 x 1410 mm
Rozvor 2550 mm
Objem zavazadlového prostoru 360 l
Nejvyšší rychlost 150 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h za 16 s
Spotřeba paliva 12 l/100 km při rychlosti 95 km/h


Rozhovor s majitelem včetně překladu do Maďarštiny :)


V rámci cyklu "Zašlapané projekty" vznikly o tomto voze dva díly. Nasajte atmosféru dob dávno minulých ;)

1. díl



2. díl



A další videa se Škodou 720



Text převzat z: http://auto.idnes.cz/skoda-720-unikat-ktery-mohl-konkurovat-bmw-f1i-/auto_ojetiny.aspx?c=A050926_183747_auto_ojetiny_fdv


A další info a fotografie od "Pajaskoda"


Mé první setkání s tímto vozem se datuje na 21. 6. 2002, kdy jsem se svojí Škodou 105 mířil na 37. sraz Škoda felicia coupe klubu do autokempu Knížecí rybník u Tábora. Při cestě mezi Klatovy a Horažďovicemi jsem dojel pro mne v té době neznámé auto s velkým nápisem na zadním okně Škoda 720. Protože se mi ze zadu líbilo a navíc jako správný škodovák, který si o sobě myslel, že každou škodovku pozná, jsem byl zvědavý, zda se skutečně jedná o škodovku, jel jsem za ní až do Nalžovských hor, kde pak zastavila a vystoupil z auta řidič. Zastavil jsem hned za ním a hned jsem jej oslovil se spoustou dotazů k autu ve kterém přijel. Dozvěděl jsem se, že se jedná o prototyp vyrobený v 70. letech, který je jako jediný legálně přihlášen k provozu a jeho majitelem je jistý pan Muška, vlastník velké dopravní firmy Muska, která přepravuje zejména cement v cisternách do Německa jak kamiony, tak vlakem. Jakým způsobem k tomu autu tento pán přišel, už si nepamatuji. Řidič mi o sobě řekl, že je zaměstnanec p. Mušky a že s tímto autem tak 2x ročně vyjede, aby se trochu rozhýbalo. V té době jsem bohužel neměl digitální fotoaparát a o foťáku v mobilu už jsem si teprve mohl nechat zdát, takže žádné fotky z tohoto setkání, které bych snad vyfotil na kinofilm zřejmě nemám, nebo jsem je nedohledal.

Prvních 14 fotek Škody 720 jsem pořídil na kontrolní lince STK v Chrastavicích 7. 4. 2009 ( tedy pokud jsem měl správně nastavený datum ve foťáku :-)), kam jej přivezl opět majitelem pověřený řidič a nechal jej zde místním technikům k provedení TK. Se souhlasem techniků jsem si mohl auto důkladně prohlédnout a jenom jsem musel uznale pokyvovat nad výbavou i zpracováním na tu dobu ve východním bloku nepříliš vídaným, alespoň ne u vozů této třídy. Prostě paráda!!!!!!!

Další tři fotografie jsem pořídil nedlouho po setkání na STK v roce 2009, kdy majitelem pověřený řidič přijel na autovrakoviště v Hradišti u Domažlic pro nějaký přepínač, který byl myslím shodný se Škodou 100. Ten jsme zde tenkrát neměli, tak bral ze Škody 120. Přišlo mi to jako totální prznění tohoto unikátu a doufám, že to tam nakonec nenapáchal. ~X(

!Zašlapané projekty Škoda 720
 
!Zašlapané projekty Škoda 720
 
!Zašlapané projekty Škoda 720
 
!Zašlapané projekty Škoda 720
 


!Zašlapané projekty Škoda 720
 
!Zašlapané projekty Škoda 720
 
!Zašlapané projekty Škoda 720
 
!Zašlapané projekty Škoda 720
 


!Zašlapané projekty Škoda 720
 
!Zašlapané projekty Škoda 720
 
!Zašlapané projekty Škoda 720
 
!Zašlapané projekty Škoda 720
 


!Zašlapané projekty Škoda 720
 
!Zašlapané projekty Škoda 720
 
!Zašlapané projekty Škoda 720
 
!Zašlapané projekty Škoda 720
 

| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
S tímto článkem souvisí
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
 02.02.2015 22:15:44 


To jo,......no náhonem na předek by to pohřbily už uplně Akorát tohle měl být defakto nástupce stovky,pokud si to pamatuju a pak už zase vymysleli předohrabovou užovku.Tak by mě zajímalo kolik let to od sebe dělí.No a z tohodle auta se akorát použil motor do závodniček,který zkončily uplně stejně......nepříde ti taky,že se v tutom státě hrozně plancá prachama a cpem se do něčeho,co nemůžem dotáhnout do konce Ale tak konstruktérům a designérům co za to dostaly zaplaceno to bylo asi fuk,jestli to bude jezdit a nebo to zůstane jenom na papíře....

PS: zajímalo by mě,co tam bylo použito za Jikova (edsera nejspíš).To vypadá docela komicky na tom motoru


4451+876 (2663)Vena136 (Registrovaný)
  
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 02.02.2015 20:12:25 


Tak ono to byl asi takový historický kompromis. Motor museli přesunout dopředu z důvodu bezpečnosti a ovladatelnosti. Jenže udělat náhon na předek bylo v té době asi moc velké sousto. Vždyť už jen jaký problém byl s kloubama na garde, když se nakonec museli kupovat Lobra.


32767+2615 (707778)Daves (Administrátor)
     109318615    
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 02.02.2015 18:27:28 


No možná budu tak trochu mimo mísu obdivovatelů,..........ale na tomto autě je pěkný akorát motor a koncepce zadní nápravy pokud si dobře pamatuju Jo a 1500ccm by měla mít 4x kotouč Jinak si všichni tady sáhněte do svědomí a řekněte,že by jste jezdili raději s něčím takovým než se starou koncepcí všechno vzadu?V zimě nikam nevyjeli s řetězama,natož s OR34 Absolutně v ničem se neodlišovali od "západní" produkce plechových rakví,......ono to je na tu dobu hezký auto,ale stejně jako některý prototipy co vymýšlel nevím kdo,jsem rád,že se to do výroby nedostalo.Stejně jako evoluce dělá neskutečný věci,když je odříznuta od okolního světa,tak i u nás se díky "odříznutí" udělaly jedinečný auta.Bohužel nejsme jedinečný jako Italové,Francouzi,Němci....nejradši se opičíme a tak by tu jezdily auta,které by nebyly ničím zvláštní.Jako je tomu dnes,...koncern a dává se na to trochu jiná karoserie a interiér.

Měli jsme perfektní nápady díky tomu,že jsme to měli zakázaný.Proč se soudruzi nesnažili protlačit třeba jenom ten motor a nechat koncepci všechno v zadu.To by se mě docela líbilo To by se "tunilo" trochu jinak........

No kdyby se to někomu nelíbilo,tak ať to tady Daves smázne to moje kecání,ale tohle je můj osobní názor.Nemění to nic na tom,že to auto je pěkný a jedinečný,ale neni tomu zrovna právě proto,že je tak vzácný?


4451+876 (2663)Vena136 (Registrovaný)
  
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 01.02.2015 22:32:41 


Mé první setkání s tímto vozem se datuje na 21. 6. 2002, kdy jsem se svojí Škodou 105 mířil na 37. sraz Škoda felicia coupe klubu do autokempu Knížecí rybník u Tábora. Při cestě mezi Klatovy a Horažďovicemi jsem dojel pro mne v té době neznámé auto s velkým nápisem na zadním okně Škoda 720. Protože se mi ze zadu líbilo a navíc jako správný škodovák, který si o sobě myslel, že každou škodovku pozná, jsem byl zvědavý, zda se skutečně jedná o škodovku, jel jsem za ní až do Nalžovských hor, kde pak zastavila a vystoupil z auta řidič. Zastavil jsem hned za ním a hned jsem jej oslovil se spoustou dotazů k autu ve kterém přijel. Dozvěděl jsem se, že se jedná o prototyp vyrobený v 70. letech, který je jako jediný legálně přihlášen k provozu a jeho majitelem je jistý pan Muška, vlastník velké dopravní firmy Muska, která přepravuje zejména cement v cisternách do Německa jak kamiony, tak vlakem. Jakým způsobem k tomu autu tento pán přišel, už si nepamatuji. Řidič mi o sobě řekl, že je zaměstnanec p. Mušky a že s tímto autem tak 2x ročně vyjede, aby se trochu rozhýbalo. V té době jsem bohužel neměl digitální fotoaparát a o foťáku v mobilu už jsem si teprve mohl nechat zdát, takže žádné fotky z tohoto setkání, které bych snad vyfotil na kinofilm zřejmě nemám, nebo jsem je nedohledal.

Prvních 14 fotek Škody 720 jsem pořídil na kontrolní lince STK v Chrastavicích 7. 4. 2009 ( tedy pokud jsem měl správně nastavený datum ve foťáku ), kam jej přivezl opět majitelem pověřený řidič a nechal jej zde místním technikům k provedení TK. Se souhlasem techniků jsem si mohl auto důkladně prohlédnout a jenom jsem musel uznale pokyvovat nad výbavou i zpracováním na tu dobu ve východním bloku nepříliš vídaným, alespoň ne u vozů této třídy. Prostě paráda!!!!!!!

Další tři fotografie jsem pořídil nedlouho po setkání na STK v roce 2009, kdy majitelem pověřený řidič přijel na autovrakoviště v Hradišti u Domažlic pro nějaký přepínač, který byl myslím shodný se Škodou 100. Ten jsme zde tenkrát neměli, tak bral ze Škody 120. Přišlo mi to jako totální prznění tohoto unikátu a doufám, že to tam nakonec nenapáchal.


Odměnu navrhli: eRman,Daves
1669+133 (1802)Pajaskoda (Registrovaný)
  
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 01.02.2015 21:33:59 


Poslal jsem ti Romane fotky na tvůj email. Ještě zkusím dohledat fotky z mého prvního setkání s touto škodovkou.


1669+133 (1802)Pajaskoda (Registrovaný)
  
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 28.01.2015 17:52:47 


zdravím vyrobce skody je to nadherny kousek,kdy by se vyrabely proste superr mame favorita laurentu opravim si sam jezdime sni dodnes dnes jsou drahe vozy sama elektronika takove auta jsou jenom do servisu abyste jen sypali prachy.


Unregistered
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 28.01.2015 12:48:08 


A máš nějaké fotky? Pokud jo pošli na mejl a přidam je sem


32767+7415 (255236)eRman (Administrátor)
     286902236   
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 28.01.2015 10:16:56 


Tuto škodovku jsem měl možnost několikrát osobně vidět naživo, včetně její "důkladné" prohlídky na stanici technické kontroly v Chrastavicích. Mluvil jsem i s řidičem, když jsem ji před lety potkal v provozu a jel za ní tak dlouho, dokud nezastavila. Je to nádherné auto a technicky opravdu velmi vyspělé (na svoji dobu). Jejímu majiteli můžeme všichni jen závidět. Kus který jsem viděl, měl hliníková kola tzv. kopretiny, které ale byly atypického rozměru 5,5J-13, které jsem na žádné jiné škodovce jinak neviděl. Standartní rozměr těšchto liťáků je 4,5J-13. Co Vám budu říkat, sliny mi kapali na špičky bot, když jsem si ji prohlížel.


Odměnu navrhli: Daves
1669+133 (1802)Pajaskoda (Registrovaný)
  
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2017
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz
Provozovatel srazů a www stránek : eRman - Roman Schavel, tel: 603569053, email: pošli email
Redakce a správa obsahu : Tadeáška - Tereza Vosyková, tel: 603284789, email: pošli email
Programování a správa www stránek : Daves - David Spilka, tel: 775328374, email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU

Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Srpen 2017 >>
PoÚtStČtSoNe
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:89
Právě přihlášeno:0
Dnes návštěv:11199
Celkem návštěv:62561136

Článků:944
Fotografií:30506
Komentářů:16305
Uživatelů:3715