- Přidat do oblíbených - Switch to English škoda quickbar >>  skoda-tuning.cz |  skoda110r.cz |  skoda110r.com |  skoda.daves.cz |  skoda-virt.cz |  techweb 
 
ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
519 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Karfiho eRko

Karfiho eRko

WebShop Tip
Faston samička bez zámku
Faston samička
Daves

1 Kč


Skladem
kusů:
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Články

>

Informace

>

Souboj 120tek

 <<



Autor:
1482+1160 (2642)marťas (Registrovaný)
     
Vytvořeno: 28.02.2007 - Změněno: 03.03.2007

Souboj 120tek



Souboj stodvacítek


Během testu nejslabší Fabie nás zákeřně přepadla idea srovnat tuto "stodvacítku" jedenadvacátého století se stodvacítkou původní, konkrétně modelem "M" z roku 1985 a tato myšlenka nás již neopustila. Rozdíl tří generací a sedmnácti let mezi daty narození těchto krasavic je nesmazatelný. Sedmnáct let, to je jedna lidská generace. Zatímco dříve byla škodovka jen s obtížemi dosažitelným snem mnohých tehdejších rodin, dnes je škodovka jen s obtížemi dosažitelným snem mnohých současných rodin.

Mohutný pokrok je opravdu znát. Zatímco motor 742.12, pohánějící stodvacítku, má své kořeny v motoru z modelu 1000 MB, který sám měl kořeny ještě v první republice. Moderní agregát mladoboleslavských drtivě dokazuje pokrok tři čtvrtě století vývoje, celý lidský život by stihl uplynout. A výsledek se dostavil. O 26 ccm větší objem, o brutálních 1,7 kW větší výkon, o vesmírných 20,8 Nm točivého momentu k dobru a o válec míň. Škoda jen, že získanému mamutímu zátahu jako koule na noze visí 270 kg odhlučňovacích materiálů, prvků bezpečnostní a komfort zajišťující výbavy a kvalitních plastů.

Obě auta jsme vedle sebe postavili a jali se hodnotit jejich design. Na stodváce již byly znát vrásky, sedmnácti let, které u ženy jsou rozpukem její něžné mladosti, u auta považujeme spíše za střední věk. Nutno uznat, že její udržovaný půvab starší dámy budil respekt a klasické tvary sedanu dodnes neztratily nic ze své elegance. Linky karoserie hravě obepínají celý vůz, jemně zaoblený a mistrnou rukou designéra do detailu vypracovaný exteriér zprudka rozbuší srdce každého znalce a příznivce značky Škoda.
!Souboj 120tek
!Souboj 120tek


Fabie je proti své starší sestře vysloveně nudná. Škrobený úsměv její masky tolikrát v tisku propagovaný nemůže konkurovat davinciovskému záhadnému ale vzrušujícímu záchvěvu rtů, který pozorujeme na dřívějším modelu. Nutno přiznat, že co ztrácí designem zevnějšku, dohání Fabia sterilním výzorem motoru. Zde opravdu olejem potřísněná ani milimetrem plastu nezakrytá pohonná jednotka soupeřky ztrácí cenné body.

Naskočme do interiérů. Zatímco Fabia v tomto směru nenabízí žádný prostor k výtce a plýtvá kilogramy na vyvolání pocitu luxusu, stodvacítka svým spartánským, přísně na účel a úsporu hmotnosti zaměřeným interiérem odkazuje více na sportovní tradici značky. Jedinou zásadní změnou, který tento automobil prodělal byla záměna originálního ne příliš praktického volantu za menší, sportovní tříramenný, který zpřesnil pocit z vedení stopy a přispěl ovladatelnosti vozu v mezní situaci. Ovládací prvky jsou v obou vozech perfektně na dosah. Místa je na sedačkách asi stejně, jen vzadu spolujezdec ve stodvacítce nedře hlavou o strop. Sedadla jsou ale příjemnější pro delší sezení v novém modelu. Také navíjecí pásy poskytují proti zavěšovacím více pohodlí
!Souboj 120tek
!Souboj 120tek
!Souboj 120tek
!Souboj 120tek


Start the engines! Fabia je ve volnoběžných otáčkách až nudně mlčenlivá, zatímco zasloužilá pracovnice oblaží ucho motoristovo lahodným brumláním svého řadového čtyřválce. Nic neukáže výkon motoru v praxi lépe, než přímá konfrontace. Krátká příprava dvousetmetrové testovací runwaye, rychlé zohlednění směru větru pro optimální výsledek a po prohřátí motorů se jde na věc. Sprint! Vozy se staví na start, napětí stoupá, souboj generací nadšeně sleduje párek holubů z nedaleké lampy. Tůrování motorů mající zastrašit soupeře nahání hrůzu všem žížalám v blízkém trávníku. A je odstartováno! Motor stodvacítky vytočený do vrcholných 4 tisíc otáček prudce zabírá přes rychle puštěnou spojku, kola si krátce hrábnou a stroj dravě vyráží kupředu ve svém životním zápase. Moderní tříválec ztrácí hned na startu několik centimetrů.
!Souboj 120tek


Oba řidiči jsou zkušenými jezdci a vědí jak z vozů vymačkat poslední kapky výkonu. Ručička otáčkoměru uhání, pádí a utíká přes celý ciferník a v pětitisících závodník klasického modelu bleskově řadí druhý rychlostní stupeň, topí pod kotlem a žene se k cíli. Fabiatik se zatím zoufale snaží eliminovat stále po milimetrech narůstající náskok, ale nedaří se mu to. A je tu cíl! Klasická koncepce a poctivá mechanika po sedmnáctileté službě slavně vítězí nad moderním a patnáctkrát dražším modelem.
!Souboj 120tek

Zbývá hodnocení jízdních vlastností. Fabia nechává dlouho řidiče v klidu a tváří se sebejistě i v mezní situaci. Moderní tvrdý podvozek plně odpovídá standardům doby, ale nemá jednu podstatnou vlastnost, která je stodváce vlastní. Dřívější škodovky totiž ze svého řidiče vycepovali kvalitního závodníka. Zde neplatí žádné kompromisy a záleží jen na umu řidiče, zda zkrotí tohoto divého oře, či se nechá zahanbit. Klasická koncepce "vše vzadu" dává do rukou pilota příjemně přetáčivou charakteristiku jízdy, na kluzkém povrchu jsou výtečně kontrolovatelné smyky dodávány na požádání a smyk nečekaný je také dobře korigovatelný. Přetočení po ubrání plynu, jízda bokem pod plynem, to vše je stodváce vlastní. Podvozek je pravda měkčí, ale to je dáno kvalitou tehdejší oceli a požadavkem na komfort jízdy, nezapomeňme, že tento vůz je jak uvádí automobilka "luxusní rodinnou limuzínou", sportovní kvality jsou tedy nadhodnotou.

A zda si vybrat Škodu 120 L nebo Fabii 1,2 HTP? Jsteli dobrým řidičem či řidičkou a oželíteli pocit bezpečí a luxusu výměnou za příznivou cenu automobilu i jeho údržby a chceteli jezdit s příznivou spotřebou paliva, jednoznačně zvolte klasický model značky. Pokud ale chcete nudné, bezpečné, málo dynamické, ale zato bumbavé a drahé auto, Fabia je tu přesně pro vás. V redakci jsme přemýšleli, co znamená to HTP u označení modelu. Přišli jsme na to, že se jedná o varování značky před spotřebou Hodně Teče Palivo :)

| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
Celkem záznamů: 23 (Zobrazeno 1-15)
 Tom GLS18.03.2009 11:41:30 


HTP H=Hodně T=Trapný P=Pohon


Unregistered
 24.01.2008 18:05:47 


HTP=Hod to do pole tahle fabka se jim nejak nepovedla)-:


2677+201 (2878)Skodovacek (Registrovaný)
    
 Re:23.11.2007 17:29:31 


Kdyby jen část on jí vlastní snad už na 100%


1482+1160 (2642)marťas (Registrovaný)
     
 23.11.2007 16:49:03 


Já slyšel,že chce Porsche koupit Volswagen a ten vlastní i část škodovky,ne?


712+69 (781)mexican (Registrovaný)
    
 Re:23.11.2007 12:07:08 


No upřímně, nějak si nedokážu představit Fabii 1,2 HTP s logem Porsche :o))))


4691+1777 (12289)Luky (Pořadatel)
    
 Re:23.11.2007 10:27:47 


nevim jestli by si BMW nasadilo kukačku do hnízda spíš by to chtělo třeba porše aby měli taky něco levnějšího pro obyč lidi a ne jen pár luxusních supersportů


104+17 (121)Heavyrider (Registrovaný)
   476-595-947  
 Re:23.11.2007 09:14:02 


Leda by Volkswagen prodal škodovku BMW, pak by možná nějaká zadohrabka hrozila :o)


4691+1777 (12289)Luky (Pořadatel)
    
 23.11.2007 09:11:10 


Co si budem povídat kvalitní nástupce starý stodvacítky nebyl ještě vyroben a mam pocit že už podobný sportovně laděný sedan s pohonem na zadní nápravu už neuvidíme, což je škoda dá se s tím užít spoustu legrace a s dnešní technikou by to mohlo být ještě lepší, jenže to bychom nezapadli do koncernu atd. )))


104+17 (121)Heavyrider (Registrovaný)
   476-595-947  
 07.03.2007 09:47:54 


Několikrát jsem se svezl Fóbií 1,4 tdi. Auto výborně táhne téměř za všech okolností (nad 2000 rpm) a ve spojení s dobrým podvozkem to je skoro radost řídit.
ALE: Kultura chodu motoru neexistuje, hlučí všude kromě plynulé jízdy po dálnici a pod 2000 rpm z vás vyklepe duši.
Potoj jsem jednou jel 1,2 HTP aniž bych věděl že tam je právě tendle motor, a říkal jsem si, že to TéDéÍčko ňák netáne...
Stejnej kravál i vibrace, jen v nižších otáčkách trochu kultivovanější...


49+17 (33)Shkodillac (Registrovaný)
    
 Re:Praxe07.03.2007 09:13:40 


Spojení "nový auto - nenechá viset" bych zrovna u škodovek nepoužila. Taková jedna "nová" Fabie, co měla najeto 9 km při předání nás nechala viset několikrát, z toho jednou na hranicích s Maďarskem. A závada? Diagnostika vyplivla "náhodná porucha". Jedinou výhodu spatřuju v tišším a bezpoečnějším provozování "nových" a pak v tom, že můžu nadávat na škodovku a né sobě, že jsem něco zanedbala


3064+2489 (59972)Tadeáška (Observer)
    268373692    
 Praxe07.03.2007 07:38:53 


Ja osobne docela často jezdím z Fabii 1,2 HTP 47 KW a prijde mi ze to zas az tak spatne nejezdi i ve 4 lidech se to docela slusne rozjizdi. Chvili mi trvalo zvyknout si ze motor funguje az ve vyssisch otackach a neni to jako dosavadni motory od 1000 MB až po Favorita či Felicii MPI. Motor se musi vytacet do cca 6 tisic a nesmi se nehat spadnout otacky pod 3000 jinak je auto opradu líné. Co se týká podvozku tak ten je naprsto skvely a je az neuveritelene jak v zatackach sedi. Ovsem zatim jsem nenasel hranici toho kdy se to urhne a pujde to pres strechu )) Jinak co se tyka spotreby tak ta se ve 4 lidech na delsi vzdalenost cca 500 km a docela svizne jizde pohybovala okolo 6,5 litru coz si myslim neni zas az tak uplne spatne. A navic ma clovek jistotu toho ze je to nove auto a ze ho to nekde nenecha viset v puli cesty. Co se tyka maximalky tak ta se po dalnici vysplhala az k 180km/h a celkem bezne se dalo predjizdet i ve 4 lidech ve 160 km/h. Trochu problem je kdyz se s autem jede v kopcich. Tam je znat ze ten vykon neni takovy (ale provoz urcite nezdrzuje) ale tim ze je to auto stavene spise do mesta si myslim, vykon a spostreba docela postacuje....


1876+584 (4674)Vlada (Pořadatel)
    280964521   
 07.03.2007 07:14:09 


No nevim, třeba litrovej motor od Citroenu má 50kw a 93Nm.....


2536+52 (2588)Siki (Registrovaný)
    213883791  
 07.03.2007 06:35:06 


Myslim, že ta silnější verze má 112Nm a to mi příde na dvanáctku dost.


6772+945 (7717)gapin (Registrovaný)
   267037142    
 06.03.2007 23:37:14 


Benzinové motory 1,2 HTP (High Torque Performance) s výkonovými verzemi 40 a 47 kW, se výborně hodí do městského provozu, vynikají vysokou pružností a nízkou spotřebou.
Škodě-Auto evidentně jo..... )


2536+52 (2588)Siki (Registrovaný)
    213883791  
 Re:06.03.2007 23:12:33 


Performance? Ja vzdycky myslel ze Power...
BTW, pripada vam ze by to melo vysoky kroutak? :o)


4691+1777 (12289)Luky (Pořadatel)
    
Celkem záznamů: 23 (Zobrazeno 1-15)
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2017
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz
Provozovatel srazů a www stránek : eRman - Roman Schavel, tel: 603569053, email: pošli email
Redakce a správa obsahu : Tadeáška - Tereza Vosyková, tel: 603284789, email: pošli email
Programování a správa www stránek : Daves - David Spilka, tel: 775328374, email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Autopůjčovna Praha

Nové vozy, výhodné ceny jak krátkodobých i dlouhodobých pronájmů.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Červenec 2018 >>
PoÚtStČtSoNe
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:86
Právě přihlášeno:1
Dnes návštěv:6033
Celkem návštěv:69348863

Článků:959
Fotografií:32833
Komentářů:16527
Uživatelů:3842


Klikni na uživatele, abys mu poslal zprávu