Autor: | | Vytvořeno: 05.03.2005 - Změněno: 12.03.2005 |
Škoda Favorit 136L skupina N
Rok výroby: Obsah motoru: 1289 Vrtání: 75.5 mm Zdvih: 72 mm Kompresní poměr: 9.7:1 Výkon: 50 kW/5000 otáček za minutu Kroutící moment: 108Nm/3500 otáček za minutu Hmotnost vozu: Akcelerace 0-100: 15 s Maximální rychlost: 140 km/h Převody:
Osobní automobil s motorem vpře- du, pohon předních kol. Čtyřdobý řadový kapalinou chlazený zážehový čtyřválec s rozvodem OHV umístěný napříč před přední nápravou. Blok motoru i hlava válců z hliníkové slitiny. Trikrát uložený klikový hřídel se čtyřmi protizávažími. Dvojitý postupný spádový karburátor Pierburg 2 E 3. Bezdotykové zapalování Pal. Tlakové oběžné mazání s plnoprůtokovým čističem. Uzavřená chladicí soustava s vyrovnávací nádržkou, chladič s elektrickým větrákem. Vrtání a zdvih 75,5x72 mm, zdvihový objem 1289 cm3, kompresní poměr 9.7 : 1. Největší výkon 50 kW/5000 otáček za min., největší točivý moment 108 N.m/3500 otáček za min. Jednokotoučová suchá spojka s mechanickým ovládáním. Pětistupňová převodovka v bloku s rozvodovkou, řadicí páka na podlaze. Hnací hřídele kol se stejnoběžnými klouby. Všechna kola nezávisle zavěšená. Přední na spodních příčných trojúhelníkových ramenech a vzpěrách McPherson. Zadní kliková náprava s vlečenými rameny, spojenými torzně poddajnou příčkou. Pérování vinutými pružinami s uvnitř umístěnými teleskopickými tlumiči Sachs a příčnými zkrutnými stabilizátory. Provozní brzdy kapalinové s posilovačem brzdného tlaku. Přední kotoučové, zadní bubnové. Mechanicky ovládaná parkovací brzda působící na zadní kola. Hřebenové řízení s bezpečnostním hřídelem volantu. Samonosná ocelová karoserie, čtyřdveřový sedan s výklopnou zadní stěnou. Vevařený ochranný klecový rám z chrommolybdenových trubek, exponovaná místa zpevněná přídavnými sváry. Rozvor náprav 2450 mm rozchod kol 1400/1365 mm. Pohotovostní hmotnost 897 kg. Zrychlení z 0 na 100 za 15 s. Největší rychlost 140 km/h.
|