![]()
Rapida jsem si koupil na podzim 2006. Předtím jsem vlastníl schádynu 120. Teď ji již nemám, musel jsem ji bohužel sešrotovat. Ale mám pár fotek.
![]()
![]()
Ale moje první auto byla klasika škoda 100L.
Tady je pár fotekSamozřejmě jsem byl z ní unešenej. Moje první auto. Motor byl ve vynikajícím stavu. Šlapal jako hodinky. Pravda karosérie na tom byla o něco hůř. Řekl bych taková škodovácká klasika lemy, prahy a celkem dost mám nahnilý úchyty motoru. Záměrně říkám mám, protože 100 ještě vlastním. Už s ní jezdím jen na polňačky, ale bylo to moje první auto a navíc škodovka, té jsem se nemohl zbavit. To je teď jiná historie.
Teď něco k rapidoviJak jsem již řekl rapida jsem si dovezl na podzim roku 2006 ze Znojma. Borec mi ho prodal celkem levně. Půl roku mu stál na parkovišti. Prý na něj už neměl čas. Motor je tam z favorita 136. Převodovka je tam také dávaná nově - 5tikvalt. Motor tam už z faveca byl, když jsem ho kupoval. Je dobře zajetej. Vytáhl jsem z něj přes 160km/h a to jsem ještě nejel na plnej plyn. Kola: letní jsou liťáky 175/65R13
![]()
![]()
Protože moje veškeré finance padly do koupě rapida, tak jsem zimu odjezdil na kolách ze stovacítky.
![]()
![]()
Příští rok hodlám koupit i zimňáky na ty liťáky. Na zadek jsem se rozhodl dát čirý světla. Ze začátku jsem měl problém vůbec sehnat červený žárovky. Po pár neuspěších se mi to povedlo. Můžete se podívat, jak to vypadá.
Nevím, ale nějak mně ty čirý světla k modré barvě nesedly, tak jsem tam dal zpátky klasiku. Dám na porovnání fotky s čirými světly a klasiku
![]()
![]()
S rapidem jsem maximálně spokojenej. Je to suprový auto. Ze začátku jsem měl akorát problémy s ohříváním vody - trvalo šíleně dlouho, než se teplota vody stoupla aspoň o pár stupňů. To vyřešil novej termostat. Starej se otvíral jen do čtvrtky, tak jsem ho s bráchem vyměnil. Se stabilitou vozu jsem spokojenej. Ty kola z favorita jsou docela dobrý. Vůz drží stabilitu, akorát při rychlých manévrech se vlní kastle. Ze začátku to byl hnusnej pocit. Ale zvykl jsem si. Myslím, že to spraví tvrdší tlumiče a péra. Uvažoval jsem o větších a hlavně širších kolech. To bude však větší investice, tak ještě uvidím. Když letos napadl první sníh, tak mi to nedalo a samozřejmě jsem musel rapida projet. Vše jsem zdokumentoval a tady jsou fotky
![]()
![]()
Interiér je původní rapiďácký. Akorát je upravený do barvy vozu. Do budoucna plánuji koupit jiný sedačky - sportovní.
![]()
![]()
Předek: světla - čirý i blinkry, spojler
Konečně nastalo jaro a já přezul rapida na liťáky.Vysvitlo první sluníčko a tak jsem se rozhodl, že rapida po zimě umeji a naleštím. Trvalo to celé dopoledne, ale dílo se zdařilo. Však, můžete posoudit sami.
Do budoucna se chystám koupit nějaký laďák. Zatím tam mám pouze koncovku, ale stejně má pěkný zvuk.
Teď o víkendu jsem jel s bráchou z Brna do Prahy ke kamarádovi. Načerpali jsme plnou nádrž a byli jsme zvědaví, jaká bude spotřeba.Do Prahy jel brácha. Jeli jsme tak 130-140km/h. Zpátky jsme jeli s vlečkou, takže jsme to drželi tak na 130km/h. Ujeli jsme na nádrž asi 414 km¨,ale ještě nám benzím zbyl. Po natankování jsme auto odstavili na parkovišti a nastala chvíle napětí. Byl jsem zvědavej, kolik si rapid bral. Nakonec jsme byl velmi mile překvapenej. Do Prahy a zpátky jsme jeli za 6,5l/100 km. Nejvěřil jsem sám svým očím a ještě jednou jsem to přepočítal. Fakt doopravdy je to 6,5l. Tak to je nádhera. Nejen, že motor skvěle šlapal, ale ještě má nádhernou spotřebu. N apočest motoru jsem zde dal pár fotek.
Nakonec bych přidal fotky z interiéru.Ten není dodělanej. V létě se chystám dělat na něm nejaké úpravy