- Přidat do oblíbených - Switch to English škoda quickbar >>  skoda-tuning.cz |  skoda110r.cz |  skoda110r.com |  skoda.daves.cz |  skoda-virt.cz |  techweb 
 
ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
591 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Škoda 1150 99%hotovo

Škoda 1150 99%hotovo

WebShop Tip
Faston samička se zámkem
Faston samička
Daves

1 Kč


Skladem
kusů:
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Vaše vozy

>

Auta z časopisů, výstav i odjinud

>

Škoda 130RS - Autosport Tuning 7/99

 <<



Autor:
50801+7841 (316666)eRman (Administrátor)
     286902236   
Vytvořeno: 14.03.2005 - Změněno: 19.03.2005

Škoda 130RS - Autosport Tuning 7/99



Š130RS
majitel: ????????
místo výskytu: ?????????

!Škoda 130RS - Autosport Tuning 7/99
!Škoda 130RS - Autosport Tuning 7/99
!Škoda 130RS - Autosport Tuning 7/99
!Škoda 130RS - Autosport Tuning 7/99


!Škoda 130RS - Autosport Tuning 7/99
!Škoda 130RS - Autosport Tuning 7/99
!Škoda 130RS - Autosport Tuning 7/99
!Škoda 130RS - Autosport Tuning 7/99


!Škoda 130RS - Autosport Tuning 7/99
!Škoda 130RS - Autosport Tuning 7/99


KAROSERIE

ŠKODA 110R
barva: modrá
Přestavěná na 130 RS

MOTOR
Favorit- 1600ccm
upravený zdvih, kovaná kliková hřídel, závodní leštěné ojnice, T-písty, vačka 320 stupňů, ventily s tvrdšími péry a sedly, 2x karburátor WEBER 40 DCOE, laděný výfuk, max. výkon při 8.000 otáčkách cca 160 koní.

Kola
205/5O Dunlop 13"
elektrony "Loukotě"

Nápravy
Přední s hřebenovým řízením
Zadní náprava s vlečnými rameny
Snížený podvozek, sportovní tlumiče

Rychlosti
maximální rychlost přes 200 km/h
Zrychlení z 0-100 za 8 sekund

Text převzat z časopisu AutoSport tuning 7/99
A už je to tady. Ten, kdo s trochou nostalgie vzpomíná na doby největši slávy Škody 130 RS, se nyní zaraduje. Jeden zachovalý exemplář nám nabídl k nafocení náš čtenář. Tak slavný vůz jsme nemohli odmítnout. Ten, kdo ví, kolik kousků bylo vyrobeno, asi tuší, jakou práci dá sehnat některé díly na stotřicítku. Když však chcete mít doma něco, co se hned tak nevidí, musíte se snažit.

Přesně tak se snažil náš čtenář. A že to bylo náročné, potvrzuje fakt, že shánění náhradních dílů zabralo téměř celé dva roky. Pak následovalo mnoho měsíců tvrdé práce. Nejdříve prodělala celkovou generální opravu karoserie. Původně okruhová verze škodovky byla připravená do lakovny. Jaký odstín ale vybrat? Majitel se před časem zahleděl do Chrysleru Viper, a tak si jej připomněl alespoň volbou barvy pro svůj vůz. Lak je tedy originál Chrysler. Interiér vozu byl celý znovu přečalouněn. Přední sedadla jsou od firmy Recaro, zadní sué uplatnění nenašla. Nakonec v takovém speciálu se přece vozí pouze dva. Řidič a jeho navigátor. Potřebnou pohodu jim obstarává rádio Panasonic. Místo zmíněných zadních sedadel jsou umístěny reproduktory. V žádném případě nesmějí chybět nerezové pedály. Sportovní volant je originálem a s jeho pomocí přes hřebenové
řízení ovládáte přední kola. Ta mají namontovaná pneumatiky Dunlop v rozměru 205/50-13. Stejný rozměr je i vzadu a obepíná litá kola kdysi známá pod lidovým názvem "loukotě". Potřebnou
šířku jim zaručují podložky. Celý podvozek je patřičně snížen a vybaven sportovními tlumiči. Zadní vlečná ramena jsou originál Škoda. Aby se s vozidlem dalo jezdit i v chladných měsících,
bylo dodatečně vybaveno topením z Favoritu. Přídavná světla Maxtel jsou umístěna na rámu z chromovaných trubek. V chromu jsou vyvedena i zpětná zrcátka na předních blatnících. U nás
je seženete jen těžko, proto musel majitel pár zakoupit při své cestě do Anglie, Dalšími zvláštnostmi jsou olejový chladič, pětistupňová převodovka a náporové chlazení motoru. To vše je dnes samozřejmé. V době, kdy stotřicítky bojovaly o mistra Evropy, to však byly výjimky. Alespoň u vozů značky Škoda.

Největší poklad je skryt pod zadní kapotou. Motor, původně z Favoritu, by těžko někdo poznal. S jeho úpravou vydatně pomohl ing. Walter, jinak specialista na letecké motory. Objem byl zvětšen
téměř na 1.600 cm3, upraven byl zdvih. Agregát ,byl osazen kovanou klikovou hřídelí. Závodní leštěné ojnice jsou spojeny s takzvanými T-písty. Ostrá závodní 320° vačková hřídel je asi maximum, co se tehdy do motorů škoda montovalo. Upravené jsou i ventily s tvrdšími péry i jejich sedla. Úpravou prošla i hlava motoru. Když chcete mít slušné stádo koní, musíte je také slušně nakrmit. O to se starají dva karburítory Weber 40 DCOE. Nějakého toho koníka navíc přidá i patřičně naladěný výfuk a máte vyhráno. Podle našeho čtenáře a zároveň majitele této Škodovky není problém motor vytočit až na 8.000 otáček/minutu. Pak prý dosahuje výkon téměř 160 koní. Je zřejmé, že ehká karoserie umožňuje razantní zrychlení. Z 0 na 100 km/h potřebuje modrý speciál pouhých 8 sekund. Když je potřeba, dokáže jet i lehce přes 200 km/h. Je dobře, že se někteří
fandové starají i o vozy ročníků dříve narozených. Zvlášť potěšitelné je, že to nemusí být vždy jen zahraniční výrobky. Jejich snažení tak umožní přiblížit i mladým generacím, jak taková závodní Škoda 130 RS vlatně vypadala a že dokázala prohánět i mnohem silnější soupeře. Získaný titul mistra Evropy hovoří jasnou řečí.
| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
 jjendaaaa17.09.2007 15:20:22 


No je to docela palba tohle to auto...,,,,hlavně ten výkon...


Unregistered
 Re:škoda 130 RS15.08.2006 08:21:00 


Rejpnutí to přeci jen z mé strany trošku bylo. Vím, že nikomu není příjemné, když někdo haní jeho práci. Na každém autě je odvedena spousta práce, jen na některém je to více vidět a navíc, každý má jiný vkus.


8352+1344 (17452)H. (VIP uživatel)
        
 Re:škoda 130 RS14.08.2006 20:23:54 


Já to rejpnutí nemyslel na nikoho konkrétně a už vůbec ne na Tebe Honzo To bylo tak jako obecně na všechny remcaly a různé "unregisteredy" co se po diskuzích objevují. A vzhledem k tomu, že jsem poněkud staršího data výroby, tak moc dobře vím, jak ty RS ve své době vypadaly.


1090+185 (1275)Petr (Registrovaný)
    223503935   
 Re:škoda 130 RS14.08.2006 14:25:09 


Nemyslel jsem svou poznámku jako kritiku. Jen jsem chtěl poukázat na to, že replika nikdy nebude originál. Což je svým způsobem dobře. RS nebyly žádná krásná auta, jak si je dnes představujeme a jak je známe z několika zrestaurovaných exemplářů. Dílenské zpracování bylo přísně účelové a často ve smyslu "aby to nějak drželo pohromadě" Stejně, jako při dnešních závodech, nebyla nouze o menší karamboly, výlety do pangejtů, průlety křovím a podobně. Nikdo si pak nemohl dovolit luxus několik dní se zabývat pasováním laminátů, které samy o sobě nepasovaly. Vyvrtala se větší díra, pod šroub dala velká podložka a jelo se dál. Laky nebyly tak "hluboké" jako ty dnešní. Za to, že si myslíme, že RS bylo krásné auto, vděčíme právě těm několika zdařilým replikám, které se za posledních pár let objevily. Koncem devadesátých let byla laťka nasazena oprati dnešním měřítkům hodně nízko. To, co tenkrát vyčnívalo, je dnes standardem, či průměrem. A tak, pokud tehdy tato modrá stála redakci za to, věnovat jí dvoustranu, v dnešních měřítcích a srovnání s dalšími replikami už by pravděpodobně neobstála. Také bych předvedl svůj výtvor. Koncem devadesátých let se mi stávalo, že když jsem přicházel na parkoviště, Žábu oblézaly skupinky lidí ze všech stran. Ale vím, že v dnešních měřítcích už by neobstála.....


8352+1344 (17452)H. (VIP uživatel)
        
 Re:škoda 130 RS14.08.2006 12:52:58 


A já si neodpustím malé rejpnutí Tohle auto jsem viděl na srazu v Mělníku v r. 1999 Tedy v době, kdy většina těch, kteří dnes nad provedením podobných replik remcají, neměla o RS ani potuchy, nebo jen mlhavé představy. A když budu ještě protivnější, tak není nad to kritizovat, aniž bych sám předvedl, že to jde lépe. Kdyby každý, kdo má výhrady k cizí práci, předvedl svoje výtvory ...


1090+185 (1275)Petr (Registrovaný)
    223503935   
 Re:škoda 130 RS14.08.2006 12:28:35 


To je snad samozřejmost, že tohle auto nemá s RS nic společného. Předpokládám, že žádný z čtenářů skodateamu si nikdy nemyslel opak, proto nebylo nutno zvlášť detaily rozpitvávat. Původních RS se dochovalo v různém stádiu rozkladu jen pár. Odhadoval bych číslo někde mezi deseti a dvaceti. Ale buďme rádi za řadu více, či méně zdařených replik, mezi něž patří i tato modrá, které nám RS připomínají.


8352+1344 (17452)H. (VIP uživatel)
        
 škoda 130 RS14.08.2006 06:12:02 


Je zde více detailů které nesouhlasí,třeba výdechy v kapotách.Ale auto alespoň podle fotek vypadá pěkně,lidová tvořivost ale vcelku zdařilá.Jen kdyby bylo takhle zachráněno před rozpadnutim víc těchto aut...


447+329 (776)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
 Re:Škoda 130 RS13.08.2006 15:46:01 


RS první homolgace měly eRkovou přístrojovku...
Ale souhlasím že tohle auto je taková lidová tvořivost


4705+1777 (12315)Luky (Pořadatel)
    
 Škoda 130 RS13.08.2006 13:19:46 


Přesto, že si dovedu vážit cizí práce a uznávám, že každý si svoje auto má právo upravit podle svého, tak tohle auto není ˇkoda 130 RS !
1/ Nárazníky na vůz nepatří ani náhodou, natož přední vzhůru nohama !
2/ 130 RS je 130tka proto, že měla obsah 1300 a ne 1600. Ono je složitější dostat 130 koní z třináctistovky, než 160 z šestnáctistovky, že ?
3/ Přístrojová deska ve 130tce nebyla stejná jako v eRku, i když z ní vycházela. Nebylby takový problém ji podle dochované dokumentace upravit
4/ Provedení výfuku mi přijde nesmyslné (podélný tlumič pod autem nastavený příčnou rourou?, k čemu to ?)
5/ V RSu jezdily 45DCOE, nikoli 40tky, ale to už jen na okraj.
Nezlobte se na mě, auto je to pěkný, ale 130 RS to bohužel není.


Unregistered
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2019
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu
Tadeáška - Tereza Vosyková,
tel: 603284789, email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
tel: 775328374, email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU

Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Prosinec 2018 >>
PoÚtStČtSoNe
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:127
Právě přihlášeno:1
Dnes návštěv:17126
Celkem návštěv:72899409

Článků:967
Fotografií:33022
Komentářů:16565
Uživatelů:3922