- Přidat do oblíbených - Switch to English škoda quickbar >>  skoda-tuning.cz |  skoda110r.cz |  skoda110r.com |  skoda.daves.cz |  skoda-virt.cz |  techweb 
 
ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
519 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Po stopách Fabie z Rally plesu 2017

Po stopách Fabie z Rally plesu 2017

WebShop Tip
Palivová pumpa FACET 40104
Palivová pumpa FACET 40104
Daves

1389 Kč


Skladem: 3 kusy
kusů:
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Články

>

Speciály s karoserií Škoda

>

Škoda 1000MB Studio B5

 <<



Autor:
32767+7776 (292674)eRman (Administrátor)
     286902236   
Vytvořeno: 05.03.2005 - Změněno: 12.03.2005

Škoda 1000MB Studio B5



!Škoda 1000MB Studio B5


Jiří a Karel Navrátilovi měli velké plány, ale od dostavby jejich vozů F 3 se setkávali s finančními těžkostmi. Na jejich inzeráty v tisku pod značkou "Práce zdarrna" a "Bez střechy nad hlavou" se nikdo neozval a dále zůstali jen s dřívějšími kamarády Z. Kolertem a I. Lankašem. Naskytla se však jiná příležitost. Z iniciativy bývalých Plzeňáků Václava Bervida a Karla Jílka dnem 1. ledna 1969 vznikl podnik, sledujicí zkvalitněnf úrovně automobilového sportu u nás výrobou speciálních součástí a případnou úpravou celých vozidel. Tuto činnost finančně krylo provádění v té době u nás málo obvyklé technologie ochrany ocelových konstrukcí, tzv. metalizace. Podnik tudíž dostal název Metalex. Spojením se skupinou Studio, která měla stejný cíl, vzniklo sdružení Studio - Metalex. Jeho veškerý majetek spočíval v kanceláři ve Šmeralově ulici č. 12 v Praze 7 a v nezbytném nářadí. K tomu později pi'ibyla dřevěná bouda za bývalým benzínovým čerpadlem u zámečku v Roztokách u Prahy, kde je dnes parkoviště. Odtud také v roce 1969 vyjel jejich první automobil Škoda 1000 MB, upravený pro skupinu B 5 a označený Studio. Ve voze se alternativně používaly dva motory. Motor oobjemu 988 cm' (QJ 68 mm x 68 mm) dával výkon 59,6 kW (81 k) při 7 0001/min, motor o .objemu 1 107 cm' (QJ 72 mm x 68 mm) dával výkon 61,8 kW (84 k) při 6 8001/min. Při jejich úpravě byly použity písty s vyšším dnem, větší sací a výfukové ventily, tvrdší ventilové pružiny z pérovny v Hostivaři a nově zkonstruovaný vačkový hřídel. Používal se jeden dvojitý horizontální karburátor Weber 38 DCOE (resp. Weber 40 DCOE). Systém chlazení s náporovým chladičem vpředu pracoval bez ventilátoru, s náplní 16 litrů vody. Jeho účinnost byla tak značná, že vůz stále jezdil s částečně zakrytým chladičem. Vlevo od vodního chladiče se nacházel chladič oleje a veškeré potrubí procházelo středem automobilu pod podlahou. Ramena přední nápravy byla upravena soutěžním způsobem, tedy navařením plechú na spodní část, čímž se jejich profil "U" změnil na profil "O". Všechny pružiny pérování doznaly zkrácení, tlumiče PAL měly tvrdší charakteristiku. Hliníková kola vozu Studio nesla pneumatiky Dunlop Racing 4,50 x 13" vpředu a 6,00 x 13" vzadu. Jejich použitím se zvětšil rozchod vpředu o 80 mm, a vzadu o 170 mm. Skelet karosérie se musel pro předpokládané zvýšené namáháni vyztužit navařením nosníků z plechu tloušt'ky 1,1 mm. Dva podélné nosníky se nacházely u prahů z vnitřní strany vozu, jeden příčný nosník nad zadní nápravou. Konstruktéři zesílili rovněž zavazadlový prostor v místech ukotvení nápravy a pérování a za sedadly posádky přivařili ochranný oblouk z ocelových trubek rozměru Ql 32 mm x 2,5 mm, s jedinou šikmou vzpěrou uprostřed. Sedadla vyplněná molitanem a potažená koženkou měla trubkový rám. Sportovní volant měl QJ 330 mm. Plynový pedál byl visutý, s ocelovou strunou vně zvýšeného středního "tunelu". Přístrojová deska z přírodního dřeva nesla elektrický otáčkoměr Smith, tlakoměr oleje, teploměr vody a palivoměr. Vůz Škoda 1000 MB Studio B 5 u nás tvořii špičku kategorie B 5, at již do 1 000 cm' nebo do 1 150 cm'. Své schopnosti předvedl už při svém prvním závodě - šestihodinovce v Brně. Tempo závodu udávaly Alfy Romeo, Chevrolet Camaro a kompresorové vozy BMW. Karel Jílek za volantem Škody Studio celý závod vedl první divizi do 1 000 cm', ale čtvrt hodiny před koncem jej při tankování předjeli V. Bobek ml. na tovární Škodě 1000 MB a Jugoslávec Gluhak na NSU TTS. Již je nedostihl a skončil v divizi třetí.
| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
 Dodnes čumím, co ti lidé dokázali13.06.2014 08:37:55 


Já píšu seriál o klasickém "embéčku". Pokud by někoho zajímal, 2.díl zde http://unetvora.blogspot.cz/2014/06/skoda-1000-mb-slavi-50-let-2dil-autosalony-svetova-konkurence.html

Ale sportovní úpravy za dob totality, to je něco, co opravdu obdivuju. Klobouk dolů před tím, co ti chlapi dokázali.


Unregistered
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2017
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz
Provozovatel srazů a www stránek : eRman - Roman Schavel, tel: 603569053, email: pošli email
Redakce a správa obsahu : Tadeáška - Tereza Vosyková, tel: 603284789, email: pošli email
Programování a správa www stránek : Daves - David Spilka, tel: 775328374, email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Autopůjčovna Praha

Nové vozy, výhodné ceny jak krátkodobých i dlouhodobých pronájmů.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Červenec 2018 >>
PoÚtStČtSoNe
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:50
Právě přihlášeno:0
Dnes návštěv:1038
Celkem návštěv:69285896

Článků:959
Fotografií:32833
Komentářů:16527
Uživatelů:3840