- Přidat do oblíbených - Switch to English škoda quickbar >>  skoda-tuning.cz |  skoda110r.cz |  skoda110r.com |  skoda.daves.cz |  skoda-virt.cz |  techweb 
 
ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
574 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Fotogalerie 12. Rally ples 2018

Fotogalerie 12. Rally ples 2018

WebShop Tip
Faston samička se zámkem
Faston samička
Daves

1 Kč


Skladem
kusů:
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Vaše vozy

>

Modely

>

mcfikovy rallye modely

>

Rally modely: Toyota Celica Turbo 4WD

 <<



Autor:
447+329 (776)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
Vytvořeno: 04.12.2006 - Změněno: 05.12.2006

Rally modely: Toyota Celica Turbo 4WD



Vůz: Toyota Celica Turbo 4WD (ST185)
Posádka: Juha Kankkunen - Juha Piironen
Koncepce: motor vpředu, stálý pohon všech kol
!Rally modely: Toyota Celica Turbo 4WD
!Rally modely: Toyota Celica Turbo 4WD
!Rally modely: Toyota Celica Turbo 4WD


Motor: řadový 4-válec, objem 1998 ccm, typ 3S-GTE 16V DOHC, vrtání/zdvih 86/86 mm, komprese 8,5, výkon 299 PS při 5700 ot/min, točivý moment 459 Nm při 4000 ot/min, vstřikování EFI, turbo Toyota CT26
!Rally modely: Toyota Celica Turbo 4WD
!Rally modely: Toyota Celica Turbo 4WD

!Rally modely: Toyota Celica Turbo 4WD
!Rally modely: Toyota Celica Turbo 4WD


Údaje o voze:
6-stupňová převodovka Xtrac, metalická dvoulamelová spojka, zavěšení kol McPherson, vzadu dvojitá příčná ramena s podélnými táhly, kotoučové brzdy d=343 mm vpředu (295 na šotolinu) s vnitřním chlazením a d=295 mm vzadu. Tlumiče Bilstein, hmotnost 1100 kg, rozchod kol vpředu i vzadu 1510 mm, pneu Michelin.

Byly vyráběny 3 verze:
1 - hranatá GT-4 (ST165)
2 - prostřední - zde představovaná - Turbo 4WD (ST185)
3 - "čtyřoko" GT-Four (ST205)
Výkonově se příliš nelišily, ale vzrůstal točivý moment (325; 459; 500 Nm).

U typu GT-Four byl koncem roku 1995 technickými komisaři nalezen ve vozech tzv. plovoucí restriktor (při vyšším podtlaku se vnitřek posunul a vytvořila se štěrbina, kterou proudilo více vzduchu k turbu), týmu byly odebrány body za sezonu ´85 a nesměli startovat v r. 1986.

Historie, úspěchy + drby:
Toyota byla prvním japonským vozem, který sesadil z trůnu dosud suverénní značku Lancia. Toyota Team Europe sídlil německém Kolíně nad Rýnem, kde se v současné době připravují i vozy F1. Dobrým tahem bylo angažování Španěla Carlose Sainze, který nemalou měrou přispíval i k vývoji vozu. Dalšími jezdci byl Fin Juha Kankkunen a Francouz Didier Auriol.
Ačkoliv Toyota vyhrála spoustu soutěží, titul ve značkách získala pouze v letech 1993 a 1994.
Další úspěchy: vítězství Rally Monte Carlo 1991 (Sainz), 1993 (Auriol), ve Švédsku 1992 a 1993 (Mats Jonsson), 1994 (Thomas Radström), na Rally 1000 jezer 1990 (Sainz - první neseveřan, který vyhrál tuto soutěž), 1993 (Kankkunen), v RAC 1990 a 1992 (Sainz), 1993 (Kankkunen), 1996 (Armin Schwarz) i dalších.
V jezdcích získal s Celicou 2x titul Carlos Sainz v letech 1990 a 1992, po jednom Juha Kankkunen 1993 a Didier Auriol 1994.
V soutěžích po delší době opět vyhrávalo sportovně vyhlížející dvoudveřové auto.

U nás představil Celicu v roce 1995 italský jezdec (s českou licencí) Enrico Bertone. V tomto roce vyhrál naše největší soutěže - Šumavu, Barumku i Bohemku. Stal se mistrem republiky, Evropy a vyhrál Rally Catalunya. Na Barumce zvítězil ještě v roce 1997 a 1998. O rok později ve Zlíně též s Celicou vyhrál Polák Janusz Kulig. Další vavřín pro Toyotu v roce 1997 na Rally Bohemia přidal příbramský jezdec Milan Dolák.
!Rally modely: Toyota Celica Turbo 4WD
!Rally modely: Toyota Celica Turbo 4WD
!Rally modely: Toyota Celica Turbo 4WD


Toyota Celica byl úspěšný japonský vůz a více úspěchů nestačil získat kvůli dvěma stopsezónám za již zmíněnou aféru s restriktory.
| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
S tímto článkem souvisí
mcfikovy rallye modely
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
 20.02.2007 04:40:23 


Ve výčtu jezdců jste zapoměli na Vaškůje,majitele Cowitry,ten s Celikou jezdil také !


Unregistered
 08.12.2006 11:07:32 


No,to je to,čím jsem si nebyl jistej,jestli Toyota nebo Myšák v "A" skupině.Já jí právě v servisu viděl pít to kafe,musela si i sednout jak byla vyplivaná.Ale autem už jsem si nebyl jistej.Máš lepší hlavu než já,už je to pár pátků.


447+329 (776)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
 Re:08.12.2006 08:17:54 


Mám dojem, že Isolda jela Šumavu ještě s Mitsubishi, ale nebyl jsem u toho, tak bych se nehádal.


8201+1340 (17173)H. (VIP uživatel)
        
 08.12.2006 05:51:35 


Jo,máš pravdu.Na to Vlastovo "N" si pamatuju,taky s ní vyvrátil ceduli,myslím že v Krumlově.Jel s ní i plochou v Marjánkách.Ale až Bertoneho "A" ukázala co se v Toyotě skrývá.Ta Vlastova byla na ten výkon co měla dost těžká.Isolda jela i Šumavu,ale už si nepamatuju rok a nevím jestli s Toyotou.Na nočním servisu byla tak vyčerpaná,že neudržela v ruce hrnek s kafem,musel jí ho držet jeden z mechaniků.A Mach myslím že jí měl až v 95-tym někdy ke konci sezóny,ale jistej si nejsem.Inu,skleróza je potvora !!!


447+329 (776)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
 07.12.2006 12:10:17 


Nejsem si jistý, zda u nás nejezdily cellicy už před Bertonem. Stopro vím, že už v 92. jezdil Hodaň s eNkovou GT4. Myslím, že o rok později měl z Německa půjčenou eNkovou 4WD Mach. Někdy tehdy také jela Isolda s továrním Ačkem minimálně 3 städte, která byla tehdy součástí MČR Tam si rokem jistý nejsem, ale asi to bylo až 97. Už v tom vzpomínaném 92. byly legendy o tom, jak loni na Pačejově udělal nějaký Němec s cellicou v jedné zatáčce kotrmelec a skončil na střeše v hromadě hnoje.
Já osobně jsem jel prvně s tou jmenovanou exHodaňovou na erzetce ve Svinné přesně na den před třemi lety a podařilo se mi přes 2 drobnější plechokazné kolize dojet pro 1. životní absolutní vítězství, takže na cellicu nedám dopustit :o)
(k těm kolizím, na jedné fotce ve svém profilu držím zlomenou cílovou ceduli - V jedné jízdě jsem projel cílem tak, že jsem pronesl tuto cílovou ceduli na kapotě, hodil jsem ji do pole a skočil na ni. Naštěstí buňka byla na druhé straně.... Jó, to byly zlaté časy motoristického sportu.....)


8201+1340 (17173)H. (VIP uživatel)
        
 07.12.2006 08:28:10 


teď jsem s hrůzou zjistil, že ta Toyotan(poslední) nejde zvětšit!
Re: ano - ta Toyota je Joka tým Trojan.


447+329 (776)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
 07.12.2006 05:41:20 


Ta poslední Toyota je Trojanova ?


Unregistered
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2017
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz
Provozovatel srazů a www stránek : eRman - Roman Schavel, tel: 603569053, email: pošli email
Redakce a správa obsahu : Tadeáška - Tereza Vosyková, tel: 603284789, email: pošli email
Programování a správa www stránek : Daves - David Spilka, tel: 775328374, email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Autopůjčovna Praha

Nové vozy, výhodné ceny jak krátkodobých i dlouhodobých pronájmů.

Půjčovna obytných aut

Zažijte dovolenou z jiné perspektivy. Půjčte si obytné auto a vyražte.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Duben 2018 >>
PoÚtStČtSoNe
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30 
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:33
Právě přihlášeno:1
Dnes návštěv:1053
Celkem návštěv:67734951

Článků:954
Fotografií:32762
Komentářů:16502
Uživatelů:3814