- Přidat do oblíbených - Switch to English škoda quickbar >>  skoda-tuning.cz |  skoda110r.cz |  skoda110r.com |  skoda.daves.cz |  skoda-virt.cz |  techweb 
 
ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
530 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Fotogalerie 11. Rally ples 2017

Fotogalerie 11. Rally ples 2017

WebShop Tip
Matice osy klapek Weber
Matice osy klapek Weber
Daves

30 Kč


Skladem
kusů:
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Vaše vozy

>

Modely

>

mcfikovy rallye modely

>

Rally modely: Mitsubishi Lancer EVO (IV)

 <<



Autor:
447+329 (776)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
Vytvořeno: 11.12.2006 - Změněno: 11.12.2006

Rally modely: Mitsubishi Lancer EVO (IV)



Vůz: Mitsubishi Lancer EVO (IV)
Posádka: Tommi Mäkinen- Sepo Harjanne
Koncepce: motor vpředu, stálý pohon všech kol
!Rally modely: Mitsubishi Lancer EVO (IV)
!Rally modely: Mitsubishi Lancer EVO (IV)
!Rally modely: Mitsubishi Lancer EVO (IV)

Motor:
řadový čtyřválec, rozvod DOHC, objem 1997 ccm, vrtání/zdvih 85/88 mm, komprese 8,5. Výkon 300 PS při 6000 ot/min, točivý moment 540 Nm při 3500 ot/min. Vstřikování ECI Multi Injection, dvouvstupové turbo Mitsubishi 4G63.

Údaje o voze:
6-stupňová sekvenční převodovka Xtrac, všechny 3 diferenciály aktivní, třílamelová karbonová spojka AP, kotoučové větrané brzdy vpředu d=368 mm (d=310 mm šotolina), vzadu d=280 mm. Zavěšení vpředu na vzpěrách McPherson, vzadu víceprvkové zavěšení s vinutými pružinami. Tlumiče Öhlins, rozchod kol vpředu/vzadu 1530/1525 mm, pneu Michelin.

!Rally modely: Mitsubishi Lancer EVO (IV)
!Rally modely: Mitsubishi Lancer EVO (IV)
!Rally modely: Mitsubishi Lancer EVO (IV)

!Rally modely: Mitsubishi Lancer EVO (IV)
!Rally modely: Mitsubishi Lancer EVO (IV)


Historie, úspěchy + drby:
Mitsubishi Lancer EVO bedutovaly v r. 1993, představovaný model EVO IV v r. 1997. Výkonově se prakticky nelišily, ale postupně se vylepšoval systém řazení, podvozek a jízdní vlastnosti a velikost i průběh točivého momentu. Úspěchy se začaly dostavovat v r. 1995. Tommi Mäkinen vyhrál Finskou rally a toto umístění zopakoval v letech 1996-98. V roce 1995 vyhrává Švédskou rally Kenneth Eriksson, Mäkinen zde přidal další vavříny v letech 1996, 1998 a 1999. V Rally Monte Carlo vítězí v r. 1999 a 2000. V roce 1998 získává první místo v RAC s Mitsubishi Lancer EVO IV vycházející hvězda Richard Burns. V témže roce získává Lancer EVO V titul ve značkách, paradoxně s vozem skupiny "A", ačkoliv jeho soupeři se MS účastnili již s vozy kategorie WRC. "Létající Fin" Tommi Mäkinen k tomu přidal tituly mistra světa jezdců nepřetržitě v letech 1996-1999.

U nás byla EVa rozšířena hlavně ve skupině "N". V podstatě s jediným áčkem odjel několik soutěží zlínský Michal Gargulák a v pozdějších letech i vrchař Komárek. Vozy však trpěly značnou nespolehlivostí. Zato v "N"-kách kromě několika ojedinělých Subaru u nás neměly konkurenci a tento trend trvá v podstatě dodnes. Nástup zaznamenaly v r. 1997, kdy začaly vytlačovat dosud vítězné Cosworthy. Gargulák získává titul ve skupině "N" a v následujícím roce jej obhajuje. Třetí je Arazim, 4. Peták a 6. Tošovský. Ročník 1999 je pokračováním vítězného tažení Mitsubishi. Kromě třetího místa Pechova Subaru se na čele umísťují jen vozy této značky a sezona je ve znamení souboje Gargulák - Arazím, který pro sebe rozhodl Václav Arazím. Velmi dobře si vedli též Tošovský a Tuček. V r. 2000 opět vítězí Lancery, tentokrát EVO VI. V pořadí Arazím, Tošovský, Klokočka. Následující rok - 1. Arazím (4 vítězství), 2. Jandík (3 vítězství). V r. 2002 se historie opakuje, třetí dojíždí Tuček. V sezoně 2003 vyhrává Jandík 5 soutěží ze 7, a s přehledem získává titul. V dalším roce je součástí mistrovství i rakouská Jänner rally, kde absolutně vítězí "Mundl" Baumschlager s EVO V skup. "A" a poráží i vozy WRC. Sezonu vyhrává Arazím před Karlem Trojanem (oba jak jinak - na Mitsubishi). Ročník 2005 znamená Arazímovu obhajobu.

Sezona 2006 přináší novinku - vozy kategorie WRC nesmí v domácím šampionátu bojovat, a tak se favority na zisk titulu stávají produkční vozy. A ty předpověď naplňují, získávají prvních 9 míst. S výjimkou dvou Subaru na druhém (V. Štajf) a čtvrtém (A. Mörtl - Rakousko) místě získávají zbývajících 7 míst opět Mitsubishi. Vítězí plzeňský Václav Pech jr. s EVO IX, třetí Karel Trojan jr., pátý Václav Arazím....

Kdy vítězné tažení "Myšáků" skončí? To napoví další sezony a možná i příchod nové třídy S2000.

!Rally modely: Mitsubishi Lancer EVO (IV)
!Rally modely: Mitsubishi Lancer EVO (IV)


| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
Celkem záznamů: 19 (Zobrazeno 1-15)
 04.02.2007 10:08:40 


Vítězné tažení myšáků asi hned tak neskončí.První 3 místa na Šumavě jsou pádný argument.


Unregistered
 15.01.2007 08:56:24 


Já první lancer pamatuji ten Gargulákův. Jen už nevím, co to bylo za rok. První, kdo jel v Čechách mitsubishi, jsme byli pravděpodobně my. Škoda, že jsme k němu neměli odpovídajícího pilota. V roce 94 jsme jeli galanta, s nímž byl rok předtím Gassner mistrem Německa. Díky výsledku 2 závody - 2 havárie se s ním ale moc velká díra do světa neudělala.
Na těchto stránkách
http://www.lancerevoclub.com/comparazione-e.htm
jsou zahrnuty i předtrojkové evoluce.


8150+1339 (17080)H. (VIP uživatel)
        
 13.01.2007 21:03:42 


Krátký přehled jednotlivých evolucí: http://www.jarda-rs.com/evoluce/prirucka/index.html


4641+1777 (12194)Luky (Pořadatel)
    
 12.01.2007 15:23:22 


Nevím to úplně jistě,ale u nás se asi jako první objevili EVO III . A ve světě prvních úspěchů vlastně dosáhly také "trojky".Proto jsou EVO I+II málo známé.


447+329 (776)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
 Re:12.01.2007 15:00:43 


Jo, měl. Hledal jsem o tom nějaké další informace a našel jsem o Petákovi zmínku. Po něm měli to auto bratři Řihákové. Také jsem našel nějaké informace k EVO 1 a EVO 2. Ty v podstatě vycházely ze stejné karosérie, jako EVO 3, ale nevstoupily tolik do povědomí.


8150+1339 (17080)H. (VIP uživatel)
        
 Re:12.01.2007 14:46:12 


Ahá, díky za upřesnění. Myslím že Peták měl právě Viru?


4641+1777 (12194)Luky (Pořadatel)
    
 Re:12.01.2007 09:05:53 


Vira byl ten model, který jezdil jako evo 3. Evo 5/6 byl perth.


8150+1339 (17080)H. (VIP uživatel)
        
 11.01.2007 16:35:34 


S Protonem jezdil myslím i Peták. A opravdu je ten název Perth? Já myslím esli to není Vira (Wira)?


4641+1777 (12194)Luky (Pořadatel)
    
 Re:RE11.01.2007 09:00:39 


Jsem relativně přesvědčen, že na Tučkově autě byl znak mitsubishi vždycky. I tehdy, kdy byl ve startovní listině psán jako Proton.
S těmi Liškovými je to složitější. Jeho "garáž" se za posledních pár let změnila ve slušný motorsport, kterým těch mitsubishi už prošlo odhadem mezi pěti a deseti. Ta poslední stavěli sami, u těch dřívějších nevím, co, jestli a případně od koho bylo koupeno.
Myslím ale, že to je vcelku jedno. To, že označení auta je pro různé trhy různé, je relativně běžné. Mám dojem, že i Škodovka prodávala na některých trzích felicie pod označením favorit. Nissan (tam si nejsem jist, zda je to starší označení, či zda se používá pro některé trhy dodnes) můžeme najít i pod označením Datsun, Opel pak v Anglii vystupuje (nebo vystupoval) pod označením Vauxhal. V současnosti Renaultem v Rumunsku vyráběná Dacia Logan je v Rusku prodávána jako Renault Logan a určitě byste někdo doplnili další příklady. Proto bych řekl, že spor o to, zda ten, či onen jel tam nebo tady s Lancerem, Carismou, nebo Protonem, je relativně bezpředmětné.


8150+1339 (17080)H. (VIP uživatel)
        
 11.01.2007 05:32:03 


Díky,odpovědi byly i na nevyslovené otázky.


Unregistered
 10.01.2007 15:39:52 


Jestli se nemýlím,tak to Liškovo patřilo dřív právě Gassnerovi.Jel s ním Šumavu a na 3-Stadte už s Protonem startoval Liška.


447+329 (776)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
 Re:RE10.01.2007 15:21:30 


Ja myslim ze kdyz tucek jezdil s ,,protonem" tak tam znak mitsu vepredu nebyl...


10455+2765 (25118)vhml (Pořadatel)
     302240348   
 Re:Re-křídlo10.01.2007 15:11:34 





!Rally modely: Mitsubishi Lancer EVO (IV)
32767+2670 (762814)Daves (Administrátor)
     109318615    
 Re:RE10.01.2007 13:33:35 


Ta carisma a proton, to jsou v podstatě jen obchodní znašky. Carisma je označení Lanceru pro Británii. Proton Perth je malajský obchodní název. Pod značkou Proton začal jezdit Gassner a Liška poté, co s ním začal spolupracovat, jezdil toto označení též. Pravděpodobně také z důvodu, že sám prodával toyoty, což je v podstatě konkurent Mitsubishi, ale těžko by u nás někdo hledal proton. Myslím, že to auto tenkrát mělo i na masce znak mitsubishi.


8150+1339 (17080)H. (VIP uživatel)
        
 Re-křídlo10.01.2007 13:09:56 


To jo, takový typicky japonský.


!Rally modely: Mitsubishi Lancer EVO (IV)
447+329 (776)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
Celkem záznamů: 19 (Zobrazeno 1-15)
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2017
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz
Provozovatel srazů a www stránek : eRman - Roman Schavel, tel: 603569053, email: pošli email
Redakce a správa obsahu : Tadeáška - Tereza Vosyková, tel: 603284789, email: pošli email
Programování a správa www stránek : Daves - David Spilka, tel: 775328374, email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Autopůjčovna Praha

Nové vozy, výhodné ceny jak krátkodobých i dlouhodobých pronájmů.

Půjčovna obytných aut

Zažijte dovolenou z jiné perspektivy. Půjčte si obytné auto a vyražte.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Leden 2018 >>
PoÚtStČtSoNe
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:75
Právě přihlášeno:1
Dnes návštěv:10131
Celkem návštěv:65992845

Článků:949
Fotografií:30680
Komentářů:16451
Uživatelů:3784