- Přidat do oblíbených - Switch to English škoda quickbar >>  skoda-tuning.cz |  skoda110r.cz |  skoda110r.com |  skoda.daves.cz |  skoda-virt.cz |  techweb 
 
ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
591 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Fotogalerie Rally ples 2015

Fotogalerie Rally ples 2015

WebShop Tip
Palivová pumpa FACET Silver top Competition 476459E
Palivová pumpa FACET Silver top Competition 476459E
Daves

2655 Kč


Skladem: 3 kusy
kusů:
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Vaše vozy

>

Škoda 110R

>

Oživená legenda ŠKODA 130 RS

 <<



Autor:
51220+7841 (318929)eRman (Administrátor)
     286902236   
Vytvořeno: 12.06.2018 - Změněno: 12.06.2018

Oživená legenda ŠKODA 130 RS



Oživená legenda ŠKODA 130 RS-ÄŤ18 S130_1 (1)


Jezdím s rádiem řízenými modely rally aut v měřítku 1:7 a před několika lety jsem se rozhodl postavit jezdící model legendární Š130 RS. Jak já říkám, stotřicítka je moje srdeční záležitost, protože jsem je zažil jako 15 letý kluk v době jejich největší slávy na živo v Rally Šumava v Klatovech. Přibližně před 40 lety jsem již stotřicítku postavil, ale v měřítku 1:12 a tvary nebyly zcela přesné.

Oživená legenda ŠKODA 130 RS-ÄŤ2 Ĺ 130RS 1 ku 12


Dále jsem měl vlastní úpravu Škoda Garde také v měřítku 1:12.

Oživená legenda ŠKODA 130 RS-ÄŤ3 Ĺ  Garde 1 ku 12


Protože jsem teď chtěl postavit poměrně velký model, věděl jsem, že tvary musí odpovídat skutečnosti. Základní rozměr byl dán šířkou náprav buggy v měřítku 1:8, což je na vnější straně pneumatik šířka 305mm. Tyto nápravy používáme v našich modelech 1:7. Při přepočítání zbývajících rozměrů s použitím této šířky náprav vyšlo měřítko plánovaného modelu 1:5,65. Bylo mi jasné, že nebudu ručně brousit kopyto jako kdysi. Před 40 lety jsem měl kostru z vyřezaných žeber z 1mm silného kartonu a kopyto bylo vytvořené ze sádry, ručně dobroušené a nalakované. Na kopyto byla nalaminována dělená laminátová forma, do které jsem pak laminoval karosérii.

Teď ale k popisu jak vznikal aktuální model. Zkusil jsem poptat počítačová data karosérie u několika výrobců modelů, kde jsem se vždy dozvěděl, že mi data poskytnout nemohou. Nakonec jsem se dohodl alespoň s jedním výrobcem, že koupím holou karosérii a použiji ji jako základ pro tvorbu počítačových dat. Se souhlasem zaměstnavatele mi tuto karosérii kolegové změřili 3D měřicím strojem ( cca 2000 bodů ) a tyto body byly použity jako základ pro tvorbu dat.

Oživená legenda ŠKODA 130 RS-ÄŤ1 základ pro 3D měřenĂ­


Oživená legenda ŠKODA 130 RS-ÄŤ4 data1


Oživená legenda ŠKODA 130 RS-ÄŤ5 data2


Oživená legenda ŠKODA 130 RS-ÄŤ6 data3


Oživená legenda ŠKODA 130 RS-ÄŤ7 data4


Oživená legenda ŠKODA 130 RS-ÄŤ8 kopyto po frĂ©zovánĂ­


Oživená legenda ŠKODA 130 RS-ÄŤ9 kopyto po frĂ©zovánĂ­


Oživená legenda ŠKODA 130 RS-ÄŤ10 kopyto po frĂ©zovánĂ­


Oživená legenda ŠKODA 130 RS-ÄŤ11 kopyto po frĂ©zovánĂ­


Oživená legenda ŠKODA 130 RS-ÄŤ12 po ruÄŤnĂ­m broušenĂ­


Oživená legenda ŠKODA 130 RS-ÄŤ13 po ruÄŤnĂ­m broušenĂ­


Oživená legenda ŠKODA 130 RS-ÄŤ14 po ruÄŤnĂ­m broušenĂ­


Oživená legenda ŠKODA 130 RS-ÄŤ15 po lakovánĂ­


Oživená legenda ŠKODA 130 RS-ÄŤ16 po lakovánĂ­


Oživená legenda ŠKODA 130 RS-ÄŤ17 po lakovánĂ­


Oživená legenda ŠKODA 130 RS-ÄŤ18 S130_1 (1)


Oživená legenda ŠKODA 130 RS-ÄŤ19 S130_1_2


Oživená legenda ŠKODA 130 RS-ÄŤ20 S130_1_3


Oživená legenda ŠKODA 130 RS-ÄŤ21 podvozek elektropohon


Oživená legenda ŠKODA 130 RS-ÄŤ22 S130_2


Oživená legenda ŠKODA 130 RS-ÄŤ23 S130_2_1


Oživená legenda ŠKODA 130 RS-ÄŤ24 S130_2_2


Kolega konstruktér postupně dotvořil data ploch karosérie. Mnohokrát upravoval různé detaily podle mých připomínek na základě fotek. Největším problémem byla kapota motoru. Zjistil jsem, že nemám potřebné pohledy z různých úhlů, aby bylo vidět skutečná zakřivení plochy kapoty. Tehdy nezbylo nic jiného, než počkat do jara na sraz Škodovek v Běšinech a nafotit chybějící pohledy. Výsledek vypadal docela k světu.

Pak se díky ochotě spolužáka podařilo zajistit blok umělého dřeva pro frézování kopyta. Po několika měsících poptávání frézování kopyta podle 3D dat bylo rozhodnuto, a materiál s daty putoval do Jedovnice na Moravě. Tam bylo vyfrézováno kopyto.

Přibližně 2 víkendy jsem strávil ručním dobroušením kopyta a vyškrábáním drážek (spáry dveří a kapot, označení pozic mřížek a zadních světel).

Díky autolakýrníkovi v místě mého bydliště kopyto dostalo nádherný dvousložkový lak a bylo připraveno pro výrobu dělené formy.

Po opět několikaměsíčním poptávání výroby formy bylo rozhodnuto zadat výrobu formy výrobci laminátových dílů na skutečná auta, na nějž jsem našel odkaz na stránkách Škodateamu. Pomocí kopyta byla vyrobena pětidílná forma, do které se laminují karosérie.

Po vyrobení prvních karosérií pokračovala práce sháněním fotek různých detailů ( světla, kliky, skla atd. ) které byly použity pro výrobu samolepek. To proběhlo opět několikrát. Měl jsem například obrovskou radost, že se mi podařilo nafotit stotřicítku na STK v Blovicích, ale později se ukázalo, že fotky se nedají použít, protože se ve sklech odrážel kazetový strop haly, kde auto stálo při focení.

Boční okna jsme nakonec nafotili ve Kdyni u majitele Š110 R coupé, která jsou provedena shodně s Š130 RS. Cesta k dokončení modelu byla tedy poměrně zdlouhavá a trnitá, ale výsledek stojí za to !

Koncem dubna 2018 jsou 2 pojízdné modely.

Můj je v designu Monte Carlo a na elektropohon.

Model Pavla Ložka je v designu Tatra, se kterým jel v roce 1978 C. Pacala na Rally Šumava v Klatovech a je poháněn spalovacím motorem o obsahu 3,5 cm3.

Oba motory mají výkom cca 2 kW a dokáží model rozjet na rychlost cca 40 km/h.

Zde jsou ještě technické údaje:

délka: 700 mm
rozvor: 425 mm
šířka vpředu: 305 mm
šířka vzadu: 310 mm
výška: 235 mm
hmotnost: 4.75 kg
rychlost cca 40 km/h



Karosérie je ze sklolaminátu, podvozek z 3 mm silného duralového plechu, nápravy jsou z modelů buggy v měřítku 1:8.

Design Monte Carlo je na elektropohon 3 fázovým bezkomutátorovým motorem o špičkovém výkonu 2 kW, Akumulátory Lithium polymerové, napětí 14,8 V, kapacita 7,5 Ah.

Model s designem Tatra je poháněn 2 dobým spalovacím motorem o obsahu 3,5 cm3, výkon cca 2,5 kW. Palivo je metylalkohol s nitrometanem a olejem.



Na závěr bych chtěl poděkovat všem, co mě jakýmkoli způsobem pomáhali ke splnění dlouholetého snu. Sám bych to do této podoby nedokázal dotáhnout.

Ing. Jiří Pfeffer
| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole

Žádný komentář
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2019
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu
Tadeáška - Tereza Vosyková,
tel: 603284789, email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
tel: 775328374, email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU

Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Prosinec 2018 >>
PoÚtStČtSoNe
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:97
Právě přihlášeno:1
Dnes návštěv:15820
Celkem návštěv:73048358

Článků:967
Fotografií:33022
Komentářů:16565
Uživatelů:3925