- Přidat do oblíbených - Switch to English škoda quickbar >>  skoda-tuning.cz |  skoda110r.cz |  skoda110r.com |  skoda.daves.cz |  skoda-virt.cz |  techweb 
 
ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
530 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Gapovo Felda

Gapovo Felda

WebShop Tip
Faston samička bez zámku
Faston samička
Daves

1 Kč


Skladem
kusů:
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Akce Škoda

>

Srazy Škodateam

>

Podzim 2011

>

Naše první zkušenost s amatérskou rally

 <<



Autor:
3112+27 (3139)Miroslav Šteffek (Registrovaný)
    
Vytvořeno: 20.10.2011 - Změněno: 22.10.2011

Naše první zkušenost s amatérskou rally



Jmenuji se Miroslav Šteffek a jsem velký fanoušek rally.Jako divák jsem navštívil nespočet soutěžích MMČR, MČR Sprinů i několik soutěžích ME a MS.

Vždycky jsem snil o tom, mít svůj vlastní závodní vůz a jezdit rally, ale nikdy jsem neměl takové možnosti, abych mohl tento sen zrealizovat.Proto jsem si řekl, že když vlastním Škodovku, která “trochu“ jede, tak že tento sen zrealizuji díky ŠKODAteamu a zaregistroval jsem se do amatérského rally při konání výročního 20.srazu Škodovek.Oslovil jsem mého kamaráda Luďka Paidara jestli mi nechce dělat spolujezdce a ten okamžitě souhlasil.

Posádka: Miroslav Šteffek - Luděk Paidar


Byl to náš první závod, neměli jsme žádné zkušenosti a samozřejmě jsme se nevyvarovali malých i velkých chyb, díky nim jsme ztratili cenné vteřiny, které nás odsunuly v konečném pořadí o několik míst dozadu.Nikde jsme netrénovali ani jsme nikdy nejeli na rozpis.Jediné čím jsem se připravil, bylo to že jsem si vyrobil světelnou rampu na noční Rz, kterou jsem nakonec málem ani nevyzkoušel.

První velkou chybu jsem udělal ještě před startem páteční noční Rz.

Chtěl jsem, abychom měli co nejlehčí auto - co nejméně benzínu, což nám vycházelo, protože jsme skoro všechen benzín vyjezdili při seznamovacích jízdách.

V Klatovech na technické přejímce nám palubní počítač ukazoval dojezd 40 km, což už se nám zdálo málo na to, abychom dojeli do kempu, poté odjeli na Rz,
odjeli Rz a dojeli k benzínové pumpě.Řekli jsme si, že na cestě do kempu musíme dotankovat alespoň za stovku.

Když jsme jeli z technické přejímky, tak jsme se ještě stavěli na jídle, protože jsme celý den nic nejedli.Nakonec jsme to měli akorát stihnout do 18:45 h do kempu, kde v uvedený čas měla být rozprava s jezdci, takže už jsme nestihli natankovat.Nakonec jsme přijeli do kempu a rozprava se konala až skoro v 19:30 h, takže jsme klidně natankovat mohli.

Když jsme odjížděli na start noční Rz, která byla necelé 2 km od kempu, ukazoval počítač dojezd 25 km, protože před námi stála kolona aut a pořád se popojíždělo, benzín ubýval a dojezd na palubním počítači pořád klesal.Než jsme se dostali ke startu, počítač ukazoval 0 km.

V té chvíli jsem myslel, že tuto Rz ani nedokončíme, tak jsem jel hlavně na ''spotřebu'', abych vůbec dojel do cíle, protože jsem se nechtěl připravit o sobotní svezení na Čínovském okruhu, na který jsem se těšil nejvíce ze všech Rz.

Taky jsme se ke konci Rz trochu ztráceli v rozpise.

Díky tomu jsme v pátek skončili až na 32 místě i když jsme to čekali ještě horší.

Foto: Vladislav Maschl


V sobotu už jsme měli natankováno a bylo jasné, že s tímto autem při Rz, které se pojedou, musíme stahovat.

S Korábem jsem byl spokojen, jediné, co bych chtěl příště zlepšit je volit ideálnější stopu.

Taky jsem měl problém s přenesením výkonu na silnici.V zatáčkách se protáčela kola, auto se hrnulo rovně a nechtělo moc zatáčet.

Foto: Vladislav Maschl


Čínovský okruh byl největším zážitkem a když jsem se díval na výsledky, tak jsem zjistil, že jsme ho měli i dost dobře rozjetý, ale štěstí nám nepřálo a když jsme jeli druhý průjezd vracákem, tak jsem hrabal na dvojku, motor byl hodně vytočený, měli jsme dost malou rychlost a při zařazení trojky proklouzla spojka, motor se vytočil do omezovače a nešla zařadit žádná rychlost.V té chvíli jsem myslel, že je konec a odešla spojka.Nechal jsem auto jet setrvačností na neutrál a po chvilce jsem opět zkusil zařadit.Když se to povedlo a auto se rozjelo, tak jsem už raději volnějším tempem pokračoval do cíle.

Díky této nepříjemnosti jsme ztratili minimálně 15 vteřin a to nás ve výsledku posunulo dost dozadu.Taky jsme srazili jednu kuželku v retardéru, za kterou jsme v celkových výsledcích dostali penalizaci 10 vteřin.

Foto: Vladislav Maschl
Foto: Vladislav Maschl
Foto: Vladislav Maschl
Foto: Vladislav Maschl


Konečně jsme si vyzkoušeli rally z té druhé strany - z pohledu jezdce a teď víme, že to není tak jednoduché, jako to vypadá, když člověk stojí u trati.Stíhat přejezdy a být v čas v časové kontrole bylo někdy na hranici penalizace za pozdní příjezd.Když jsme se po Čínovském okruhu vrátili zpět do kempu na servis, tak jsme se stihli pouze podívat na tabuli a na čas, kdy budeme odjíždět do další časové kontroly, v rychlosti něco sníst a zase vyrazit směr.Kdyně na poslední Rz - Koráb.

Jinak jsme s konečným výsledkem spokojeni, i když by určitě většina očekávala, že s tímto autem musíme vyhrát.Pro nás bylo důležité dojet v pořádku do cíle, nerozsekat auto, nasbírat co nejvíce zkušeností a porovnat se s ostatními soupeři, zda-li s nimi dokážeme držet krok.

Teď víme na co si příště dávat pozor a jakých chyb se vyvarovat.Pokud to bude možné, tak bych se chtěl na jaře 2012 zase zúčastnit závodu a být plnohodnotným soupeřem nejrychlejších vozů ve startovním poli.

Ještě pár dat k mému autu.

Škoda Octavia 1,8 TSI


Auto jsem koupil 4/2009 v Investtel Auto Klatovy.
Škoda Octavia 1,8 TSI
Série:
Výkon: 160 koní
Točivý moment: 250 Nm

Škoda Octavia 1,8 TSI


Od té doby auto doznalo několika úprav.

Výkon cca: 215 koní
Točivý moment cca: 340 Nm

Škoda Octavia 1,8 TSI


Úpravy proti sérii:
Podložky pod kola 15 mm
Chip Cimbu - Běšiny Jaro 2010
Pružiny Eibach - snížení o 30 mm
Blow off ventil kit - Forge Motorsport
Hliníkové potrubí od filtru k turbu ø 76mm - vlastní výroba
Záchytná nádobka na olej z odvětrávání klikové hřídele - vlastní výroba
Pro závod byl použit sportovní filtr Green - jinak mám sériový Airbox + filtr
Pro závod jsem si vyrobil světelnou rampu
| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
 prosba06.01.2013 17:29:33 


Ahoj, myslíš že bych tě mohl poprosit o detailnější fotky přidělání těch přídavnejch dálkovejch světel a jestli by si mi je pls poslal na vitpetrik@seznam.cz......díky moc


Unregistered
 30.10.2011 00:05:06 


No tak potom je ten motor v serii drzen hodne zkratka, typicky priklad u te audi kvuli emisim a spotrebe.
No tak hlavne, ze se Vam zavody libli
Divny, ze sem predtim nebyl prihlasenej.


512+16 (528)Michelin (Registrovaný)
   
 Re:Unregistered27.10.2011 18:24:23 


Jo máš pravdu, v tomto případě to je totální blbost.
I když v dnešní době to u turbo motoru není nic neobvyklého a určitě by to šlo navýšit chipem ještě víc, ale to by asi byl brzy konec pro motor.
Výkon 160 koní a točivý moment 250 Nm, jsem napsal podle toho co udává továrna.
Když jsme přeprogramovávali řídící jednotku, tak mi říkal Ing.Janda ( Mr.Cimbu ), že tento motor už v sérii má 180 koní.
Dokonce jsem to slyšel i z jiných zdrojů, takže na tom asi něco bude.Z toho plyne, že i točiví moment bude už v sérii větší.
Kdybych napsal místo těch sériových dat, to co ten motor skutečně měl - například: 18O koní a 290 Nm, tak se tady bude diskutovat o tom,
že takový motor koncern vůbec nemá.
Například Audi prodává motor 1,8 TSI v A4 s výkonem 120 koní, 230 Nm a firma ABT ho přeprogramovává na 211 koní a 330 Nm.
http://www.abt-sportsline.de/tuning/shop/Audi-A4-8K-Motortechnik_358_357_3/produkt/ABT-Leistungssteigerung-3025/
Taky by se mohlo říct, že to je totální blbost - navýšení o 91 koní a 100 Nm.
Co mohu potvrdit a s čím nesouhlasím, co udává továrna je, že tento motor má točiví moment 250 Nm od 1500 do 4500 otáček.
Auto bylo i na brzdě a po chipu jsme naměřili při 1500 otáčkách cca: 160 Nm.
Já mám ten výkon ověřený, takže udávám to co bylo naměřeno.
Jinak, než nějaká čísla je pro mě důležité to, jak to auto jede a jaký je průběh točivého momentu.
To se po chipu hodně změnilo.Tam, kde dříve výkon motoru už vadnul, teď pořád pěkně táhne a výkon stále narůstá.


3112+27 (3139)Miroslav Šteffek (Registrovaný)
    
 27.10.2011 14:41:56 


To se jako chipem zvednul vykon o 55 PS a 90Nm? Nechci byt skeptickej, ale to je totalni blbost.


Unregistered
 Re:25.10.2011 00:03:01 


Já stim souhlasim, třeba hlavně bez tebe by to nebylo ono Zdenčo,,já osobně přijedu velice rád i když se nebude závodit,oto bude víc času sváma se všema víc pokecat a tak, Běšiny je taková srdeční záležitost celýho Roteamu a v Pátek večer by jste mohli udělat orientáky jako byli dřív,a v tu sobotu třeba tu boasku to by bylo super si teda myslim já...


2677+201 (2878)Skodovacek (Registrovaný)
    
 Re:24.10.2011 19:04:24 


Je pro nás dost náročné uspořádat 2x do roka závody. Pořadatelská základna se zužuje, hodně z nás má rodiny ... začínalo se pred 10ti lety (já pořadateluju u 8 let) ....


4219+126 (8255)Flower (Pořadatel)
     409796368 
 Re:24.10.2011 15:57:33 


Tak já doufám, že se tu nějaký oficiální pamflet ohledně srazů dobudoucna objeví. Přeci jen, ne všichni měli možnost být v neděli až do vyhlášení
Pokud má být odklon od závodů, je to logický krok a ničemu to neuškodí. Pokud by mělo být Jaro jen trochu závodní, proč neudělat v rámci BOASky jeden obyčejný slalom pro všechny účastníky srazu? Něco jako bývalo zezačátku v Beňovech. Třeba i včetně spuštění stopek u stolečku a následného naskakování do auta (pokud jo, dejte včas vedět, vezmu starou Feldu - tam nejsou pásy a pak už by mě nikdo nedohonil )


4641+1777 (12194)Luky (Pořadatel)
    
 24.10.2011 14:01:54 


Da se říct že je to celkem logický krok, podle mě se tento trend závodů nedá udržet. Sou už to docela velký závody na dost málo lidí, myslim, že už tam uniká i ta původní myšlenka srazu. A to nemluvim o tom co zabere času vyjednat všechna povolení. To aby Roman už teď seděl někde na úřadě s žádostí o povolení na Jaro.
Ale pořád budu doufat, že si to nakonec stejnak rozmyslí a na jaře se závodit bude


Unregistered
 24.10.2011 13:29:52 


Ale je to bohužel pravda. eRman to tam říkal při vyhlašování. Na Jaře se má ject místo závodu Boaska a závodit se má jen na Podzim.


5476+1582 (9881)Wena (Tester)
     406-204-372    
 Re:jaro 2012 zavod24.10.2011 12:08:40 


Díky.
Byla by to velká škoda, kdyby se na jaře 2012 nezávodilo.
Taky si myslím, že by o hodně klesla účast srazu, protože většina přijede pouze kvůli tomu,
že se může svézt na uzavřené trati.


3112+27 (3139)Miroslav Šteffek (Registrovaný)
    
 jaro 2012 zavod24.10.2011 00:22:40 


Auto vypada hezky

Já jsem slyšel že na jáře se nebudou konat zavody ale nevim co je na tom pravdy


Unregistered
 22.10.2011 23:34:13 


Vítej v klubu nadšených amatérů pro rallye


3482+122 (1802)Dakos (Registrovaný)
     
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2017
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz
Provozovatel srazů a www stránek : eRman - Roman Schavel, tel: 603569053, email: pošli email
Redakce a správa obsahu : Tadeáška - Tereza Vosyková, tel: 603284789, email: pošli email
Programování a správa www stránek : Daves - David Spilka, tel: 775328374, email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Autopůjčovna Praha

Nové vozy, výhodné ceny jak krátkodobých i dlouhodobých pronájmů.

Půjčovna obytných aut

Zažijte dovolenou z jiné perspektivy. Půjčte si obytné auto a vyražte.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Leden 2018 >>
PoÚtStČtSoNe
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:98
Právě přihlášeno:1
Dnes návštěv:8099
Celkem návštěv:66039793

Článků:949
Fotografií:30680
Komentářů:16453
Uživatelů:3785