- Přidat do oblíbených - Switch to English škoda quickbar >>  skoda-tuning.cz |  skoda110r.cz |  skoda110r.com |  skoda.daves.cz |  skoda-virt.cz |  techweb 
 
ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
538 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Škoda tour de Holandsko - Dánsko 2002

Škoda tour de Holandsko - Dánsko 2002

WebShop Tip
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Vaše vozy

>

Škoda 105-130

>

Moje 105 - životopis

 <<



Autor:
56+27 (41)inzaghi (Registrovaný)
    237-840-352  
Vytvořeno: 16.06.2006 - Změněno: 10.07.2006

Moje 105 - životopis



Ahoj všichni, nedávno jsem zabrousil na Vaše stránky a zaujaly mě tak, že jsem měl nutkání sem hodit i mýho miláčka. Je to škoda 105 L.
V krátkosti o minulosti mého broučka. V květnu 1982 vyjel z MladobolehHlavské automobilky. V té době ho jako velké žihadlo koupil můj stýc z Prahy. A od té chvíle bylo využíváno tak málo, že i po těch 24 letech má nalítáno jen něco málo přes 50 000km, což je na takovou stařenku skoro k neuvěření. Po X letech si strejc uvědomil, že auto skoro nevyužívá, a tak ho za 10 000 Kč střelil mému bráchovi. Cesta z Prahy do Teplic byla docela krutá, protože jak auto posledním rokem už jen stálo, tak brzdy nebyly moc v dobrém stavu. Kdyz si ji přivezl, tak ho ani nenapadlo si ji trosku opravit a odstranit závady. Jel s ní asi 3x a když ho z toho 2x nechala na křižovatce ve štychu, rozhodnul se, že do tý popelnice a krámu už nevleze. Že motor jde nějak divně, chcípá to atd. Další necelej rok stála tedy u nás. Bod zlomu pro ni a vlastně i pro mě bylo mé dovršení 18 let, kdy jsem si udělal řidičák a schadinu dostal :-). Nebyl jsem línej a chtěl odstranit závadu na motoru a na brzdách. Karburátor byl v "tuningu", protože nešly nastavit točky a bohatost. Prostě katastrofa, tak jsem zabrousil k tátovi do sklepní dílny ( je tam strašně moc věcí na škodovku- od skel, přes motor a převodovku až po posilovač brzd). Vzal jsem nový karbec, vyčistil svíčky, seřídil předstih a motor běžel jako hodinky. Nejdřív teda jak nějaký vietnamský, páč ja vůl dal špatně kabely ke svíčkám. :-) Pak bylo vše ok. U brzd jsem měnil destičky a odvzdušnil je. Teď říkám, že jsem vše dělal sám, ale pomáhal mi se vším táta, čímž mu chci teď poděkovat. Teď abych popsal, jak vypadalo to auto původně. Strejc si ho nechal po pár letech nastříkato a obnovil barvu, jenže to dělal nějakej amatér a po pár letech se barva loupala a vypadalo to hůř jak předtím. Vrchol byl, když to napajcoval leštěnkou a nerozleštil. Lak zmatněl a vypadalo to hrozně a nijak to nešlo odstranit. Abych trošku vylepšil vzhled mé nevzhledné škodovky, tak jsem cáknul bubny a brzdiče modrou a červenou barvou. Kartáčem jsem je odrbal a nanesl lak. Ale při důkladném drhnutí jsem napraskl shnilou brzdovou trubičku a mě už málem omejvali. Aby toho nebylo málo, tak po výměně trubiček a opětovném odvzdušnění to brzdilo hůř, než kdybych brzdil jen tvrdým rohlíkem. Odešel mi posilovač- spíš brzdový válec... Začal jsem mít pocit, že měl brácha pravdu, ale jnevzdal jsem to, páč mě to i celkem baví se pod tím válet a něco kutit. Válec jsem nechtěl kupovat novej a tak jsem se kouknul k tátovi do sklepa, má jich tam bago, jen jsem koupil nový gumičky. Auto po výměně brzdilo jak kdybych tam měl vrtaný osmipístkový Bremba. Byl jsem spokojen. Po delší jízdě se mi ale stalo, že se kolo až zablokovalo. Po vychladnutí bylo vše ok. Dlouho jsme na závadu s tátou nemohli přijit. Až najednou jsem na netu zjistil, že ty novější škodovky mají válečky s větším průměrem a taky delší hřídelku, která vede k posilovači. To zapříčinilo to, že mi to brzdilo i při nesešlápnutým pedálu.Od té chvíle s autem nebyl již žádný problém. Naštestí. Po pár dnech jsem si řekl, že takových škodovek jezdí u nás plno, tak jsem se chtěl trošku odlišit.
!Moje 105 - životopis
!Moje 105 - životopis


Sehnal jsem si přední masku z Vochcávky a napasoval na mojí "káru":-). Pak začaly úpravy interiéru, jiné čalounění, koberce, tapecírunky, palubka, řadící páka, volant... Dal jsem si i jinou sedačku, páč ta moje byla prosezena. Sedačku jsem měl z nějakýho Forda, a teď jsem si sehnal ze Superba. Vykuchal jsem ji, a navlíkl na konstrukci starý škodovácký sedačky. Dokonce má i vyhřejvání, ale to zapojovat asi nebudu(nearad bych hořel) Od kamarádajsem dostal fólie, které jsem hned nalepil pouze na zadní skla, aby chlupatí nepyskovali. Decentní křidýlko s atestem bylo přiděláno na zadní víko. Na fotkách ještě není, tak ho nehledejte :-)
!Moje 105 - životopis


Dále jsem koupil od kámoše za 200,-!!! alarm na dálkové ovládání. Problém byl v tom, že to bylo z bouranýho auta a já si to musel všechno vytáhnout a zapojit do mého. Řeknu Vám, že tolik kabelů jsem ještě neviděl. Nebyla to žadná sranda. Ale na netu jsem našel aspoň takovej stručnej návod a to mi pomohlo. S alarmem následoval centrál, zatím pouze na dveřích u řidiče, ale už mám doma sadu na všechny 4. Akorát teď potřebuju nějaký rélé, aby mi to šlo, nevím si s tím moc rady, tak mi kdyžtak někdo můžete poradit.

Pak přišel lak. Vše jsem obrousil, vykitoval a nalakoval.

Před lakem:
!Moje 105 - životopis
!Moje 105 - životopis
!Moje 105 - životopis


po laku:
!Moje 105 - životopis
!Moje 105 - životopis
!Moje 105 - životopis
!Moje 105 - životopis


Celkem mě irituje to brčko jménem výfuk a tak jsem si výhodně na vánoce koupil jeden takovej sportovní kousek. Cena v německu je 200 eur. Já ho koupil za zlomeček ceny. Ty roury měly průměr 100 mm!!! Akorát byl hajzlik moc dlouhej, a tak jsem byl nucen ho prodat. Tady je jeho fotka, byl to krasavec.
!Moje 105 - životopis


Tady jsem zkoušel podsvítit budíky. Je to zatím jen takovej návrh, takže ten bílej papír neberte vážně a to červený podsvícení je po celém obvodu stejný, akorát to ten papír zakrejvá :-)
!Moje 105 - životopis


No a to je asi tak vše:-)

Ještě přidám několik nejnovějších foteček:

!Moje 105 - životopis
!Moje 105 - životopis
!Moje 105 - životopis
!Moje 105 - životopis


foto sedačky ze SuperB-éčka (vyhřejvaná) s upravenou vnitřní kostrukcí :

!Moje 105 - životopis
!Moje 105 - životopis
!Moje 105 - životopis
!Moje 105 - životopis




| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
S tímto článkem souvisí
Škoda 105-130
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
 Re:24.01.2008 19:46:21 


Myslis to podsviceni???


56+27 (41)inzaghi (Registrovaný)
    237-840-352  
 24.01.2008 17:57:31 


Mas to hezke,jak jsi udelal ty budiky?


2677+201 (2878)Skodovacek (Registrovaný)
    
 Re:martas11.07.2006 13:46:10 


to není za až takový problém, měl jsem totiž úplně tu samou škůdu, můžes se na ní mrknout je tu taky. a čtyř oko jsem sehnal na vrakáči v Boleslavi za 500, byli tam široé nápravy, vzadu pera ze 130, palubka z rapida, nový čevený lak...no krasavice, ale bylo toho doma už moc a musel jsem jí prodat, ale stejně mě to mrzí....


1482+1160 (2642)marťas (Registrovaný)
     
 Re:martas10.07.2006 14:50:10 


Dik, ctyroko bych taky bral, jen ho nekde musim sehnat


56+27 (41)inzaghi (Registrovaný)
    237-840-352  
 Re:10.07.2006 14:36:20 


vypadá docela k s větu, jen bych ještě dopředu dal č-oko a byla by super...,a le to záleží na vkusu


1482+1160 (2642)marťas (Registrovaný)
     
 26.06.2006 22:14:35 


dobra praca


Unregistered
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2019
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu
Tadeáška - Tereza Vosyková,
tel: 603284789, email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
tel: 775328374, email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU

Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Listopad 2018 >>
PoÚtStČtSoNe
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930 
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:50
Právě přihlášeno:1
Dnes návštěv:2599
Celkem návštěv:72389876

Článků:967
Fotografií:32984
Komentářů:16564
Uživatelů:3901