- Přidat do oblíbených - Switch to English škoda quickbar >>  skoda-tuning.cz |  skoda110r.cz |  skoda110r.com |  skoda.daves.cz |  skoda-virt.cz |  techweb 
 
ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
519 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Expedice Ženeva tour 2015 v podání CK Škodateam

Expedice Ženeva tour 2015 v podání CK Škodateam

WebShop Tip
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Úpravy

>

Motor a Chlazení

>

Měření teploty oleje

 <<



Autor:
32767+7776 (292701)eRman (Administrátor)
     286902236   
Vytvořeno: 12.03.2005 - Změněno: 12.03.2005

Měření teploty oleje



Mnoho lidí si myslí že teplota oleje je nepodstatná. Většina olejů ztrácí mazací schopnost už při 115°celsia. Jistě si myslíte že olej této teploty za normálního provozu nemůže dosáhnout. V extrémních podmínkách svižné jízdy však ano, mnohokrát se mi stalo že olej dosahoval teploty až 130°, proto je dobré o tom vědět a krotit se, předcházíme tak vysokému opotřebení motoru.

K této úpravě je potřeba sehnat jeden ukazatel teploty vody, čidlo teploty vody, výpustný šroub na vanu oleje a dlouhý kabel.

Do výpustného šroubu vyvrtáme díru, do které se závitníkem vytočí závit velikosti čidla teploty, tento celek zamontujeme místo původního výpustného šroubu na vaně oleje. Zapojení elektroinstalace je jako u stávajícího teploměru.

Nevýhodou je, že měření je pouze orientační, snímaná teplota je teplota pláště! To znamená že snímaná teplota je nižší, než ve skutečnosti.

Šlaušek


| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
Celkem záznamů: 21 (Zobrazeno 1-15)
 Re:24.06.2007 08:12:57 


no mě příjde vymýšlet a zkoušet něco co už je vymyšlené a odzkoušené jako zbytečnost. tu vložku ti udělá každej soustružník z hliníku a vyjde tě to možná tak na 300,- ale máš klid


1234+562 (1796)marquee (Registrovaný)
    299-585-994  
 Re:24.06.2007 02:44:00 


me staci vedet jestli je motor jeste studenej nebo jestli uz mu muzu davat a potom jestli ten olej neni prehratej. Takze si myslim ze tolerance +-10 stupnu by tam nemela vadit. a kdyby se cidlo dalo nad vahadlo aby bylo ostrikovany od te dirky tak by to mohlo fungovat. a tam hrozi urazeni leda tak o strom vcetne celyho motoru


10492+2765 (25188)vhml (Pořadatel)
     302240348   
 Re:23.06.2007 23:25:26 


pokud chceš znát opravdu teplotu oleje a ne jen mít na palubce budík který bude něco ukazovat tak v podstatě jiné řešení než to které se používalo na závodních vozech tj. vložka mezi filtr a blok motoru není.


1234+562 (1796)marquee (Registrovaný)
    299-585-994  
 23.06.2007 18:18:58 


Ja ted budu taky resit teplotu oleje. Zatím to vypada na cidlo na teplotu vody umistene ve víku ventilů, ktere je olejem(nebo alespon olejovou mlhou) ostrikovano. Jaky je vas nazor na to?? ja myslim ze by to +-10 stupnu fungovat mohlo


10492+2765 (25188)vhml (Pořadatel)
     302240348   
 27.08.2006 14:16:11 


nejlepší žešení je vyrobit z hliníku mezikruží mezi blok motoru a filtr oleje, tam můžete připojit co chcete, čidlo teploty, čidlo tlakoměru, vstup od chladiče oleje.....


1234+562 (1796)marquee (Registrovaný)
    299-585-994  
 27.08.2006 14:14:04 


toto řešení jsem již zkoušel a nedoporučuji, čidlo je dost na ráně, dlouho mo tam nevydrželo a to byla pod motorem lyžina.


1234+562 (1796)marquee (Registrovaný)
    299-585-994  
 Re:08.09.2005 14:44:16 


Pokud je váleček čidla v médiu, pak měříme teplotu tohoto média. To, že jeho obal je, nebo není ofukován, by nemělo mít žádný vliv. Jak voda, tak olej neustále proudí a promíchávají se (samozřejmě ne navzájem), takže bych neřekl, že někde je teplejší jen proto, že je nahoře. Na vstupu do chladiče je nejteplejší, na výstupu nejchladnější. Samozřejmě hliníková žebrovaná vana plní částečně i chladící funkci, ale měříme stále toplotu oleje přibližně v místě, kde ho nasáváme sacím košem a né teplotu té chlazené vany. Proto bych řekl, že to měření nebude zas až tak moc zkreslené.


8274+1342 (17308)H. (VIP uživatel)
        
 Re:08.09.2005 14:24:09 


Ne, obě čidla drží za závit v nějakém materiálu a váleček snímače je v médiu. Ale jde o jinou věc - médium(olej,voda) je ve sloupci nahoře teplejší a dole studenější - vodu měřím nahoře u termostatu a olej dole ve vaně. Hlava je litina krytá a vana hliník chlazený ofukem. Moje měření bylo jen orientační, zjistit co se stane, když zruším olejový chladič a jak teplý olej je čerpadlem nasáván do mazání. Skutečné teploty oleje jsou někde jinde.


694+224 (918)Medvěd (Registrovaný)
     112228654   
 Re:08.09.2005 12:54:48 


Není orientační. V hlavě je díra, která je ucpaná čidlem. Čidlo samotné je ze všech stran obtékáno vodou.


8274+1342 (17308)H. (VIP uživatel)
        
 Re:08.09.2005 12:39:15 


Tak to vlastně teplota vody je taky jen orientační?


694+224 (918)Medvěd (Registrovaný)
     112228654   
 Re:08.09.2005 12:12:36 


No to jo, mě to připadalo že se divíš teplotnímu údaji od Medvěda, ten má čidlo ve výpustním šroubu, tak proto je to tak málo


4691+1777 (12289)Luky (Pořadatel)
    
 08.09.2005 07:57:11 


Tak to jo. Já vycházel ze 2 předpokladů. 1) Jak už jsem psal, čidlo mám namontované přímo v olejovém kanálu, budu tedy měřit teplotu oleje a né teplotu vany, či bloku. Budu proto, že čidlo je namontováno na motoru, který teprve do auta přijde. 2) Počítám s měřením teploty jen u sportovního, či závodního nasazení, protože předpokládám, že při běžné jízdě cestovním tempem drží motor teplotu bez problémů a není ji tudíž třeba měřit. Teploměr by ukazoval jen údaj, který pro jízdu defacto nepotřebuji. (podobně, jako rychloměr ;o) )


8274+1342 (17308)H. (VIP uživatel)
        
 07.09.2005 21:26:51 


V článku je napsáno že se měří teplota pláště a tím že je teplota nižší než ve skutečnosti, tak proto to Medvědovi ukazuje tak málo, ne?


4691+1777 (12289)Luky (Pořadatel)
    
 Re:07.09.2005 18:04:34 


Mám v Hundrtce, podotýkám, že naprosto seriový kilo motor, taky teploměr oleje a teploty oleje se pohybují v závislosti na režimu jízdy v rozmezí 75 - 100 °C. Jinak u upravených motorů není problém, když se tomu dává naložit, vylézt s teplotou oleje až ke 130 °C, což už je na pováženou a chladič oleje je nutností. ( Vlastní zkušenosti... )


1090+185 (1275)Petr (Registrovaný)
    223503935   
 Re:07.09.2005 15:39:15 


Ta teplota oleje je nějaká nízká. Čekal bych, že bude někde kolem 100.


8274+1342 (17308)H. (VIP uživatel)
        
Celkem záznamů: 21 (Zobrazeno 1-15)
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2017
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz
Provozovatel srazů a www stránek : eRman - Roman Schavel, tel: 603569053, email: pošli email
Redakce a správa obsahu : Tadeáška - Tereza Vosyková, tel: 603284789, email: pošli email
Programování a správa www stránek : Daves - David Spilka, tel: 775328374, email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Autopůjčovna Praha

Nové vozy, výhodné ceny jak krátkodobých i dlouhodobých pronájmů.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Červenec 2018 >>
PoÚtStČtSoNe
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:94
Právě přihlášeno:1
Dnes návštěv:18482
Celkem návštěv:69361312

Článků:959
Fotografií:32833
Komentářů:16527
Uživatelů:3842