Autor: | | Vytvořeno: 09.10.2005 - Změněno: 10.10.2005 |
MSVB2005
Mezinárodní Strojírenský Veletrh Brno 2005 Letos, stejně jako v několika minulých letech letech, jsem navštívil brněnský strojírenský veletrh. Pořadatelé přeložili termín akce o několik týdnů blíže konci roku, čímž značně zkomplikovali ubytování v moravské metropoli. Odpadlo totiž několik tisíc lůžek na kolejích místních vysokých škol, které už byly nyní po prázdninách obsazeny studenty. Cestou jsme si opět měli možnost vyzkoušet přednosti pražské jižní spojky včetně legendárního Barandovského mostu i přetíženou Dé jednotku.
Co však má strojírenský veletrh, kromě toho, že se na něm vystavují stroje, bez jejichž pomoci bychom vyrobili jen málo automobilových součástek, společného s letitými škodovkami? Nic, dalo by se říci až do chvíle, kdy návštěvník zavítá na stánek společnosti SURFIN. Při průchodu kolem boxu pro práškové lakování z něj na mě vykoukla známá maska s výřezem mezi světly. Škoda 130RS, s níž ještě před pár dny brázdil Emil Triner tratě historické Vltavy. Lak naleštěný, jako by vůz jen před pár dny přivezl Sedlář z dílen AZNP, na střeše poháry, jen motorový prostor byl zavřený, aby celkový dojem nekazila při Vltavě z bloku vykouknuvší ojnice. Veletrh nebyl určený automobilům, takže zajímavých vozidel tu bylo vidě poskrovnu. Zajímavým exponátem byla například JAWA750. Málokdo si už dnes pamatuje, že továrna, v níž pomalu skomírá výroba motocyklů, vyráběla v dobách největší slávy i automobily.
Pokud někoho zajímají spíše 2 kola, nemohl by okem nespočinout na tomto custombiku neidentifikovatelné značky a nezaplatitelné ceny.
Avšak zpátky ke Škodovkám. V poslední době se rozmáhá zastavovat do starších mladoboleslavských vozů silnější motory, které dodají historiku s usedlou vizáží potřebný švuňk. Pro ty, kteří ještě nejsou zcela rozhodnuti, zda do karosérie zastavět, Wartburga, VW, či stoosmdesátikoňové ISUZU, mám jeden tip. Třílitrový desetiválec ASIATECH, vyráběný v licenci PEUGEOTu a montovaný v roce 2000 do vozů F1, vám zaručí vítězství na sprintu při srazu Podzim 2005 v Běšinech. Že model 2000 je již technicky zastaralý? Ale pánové, máme přece historiky.
|