- Přidat do oblíbených - Switch to English škoda quickbar >>  skoda-tuning.cz |  skoda110r.cz |  skoda110r.com |  skoda.daves.cz |  skoda-virt.cz |  techweb 
 
ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
519 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Deník Škoda 130 LR

Deník Škoda 130 LR

WebShop Tip
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Akce Škoda

>

Srazy Škodateam

>

Jaro 2010

>

Běšiny Jaro 2010 aneb Jak jsme neměli kliku

 <<



Autor:
3064+2489 (59972)Tadeáška (Observer)
    268373692    
Vytvořeno: 03.05.2010 - Změněno: 04.05.2010

Běšiny Jaro 2010 aneb Jak jsme neměli kliku



Prohlížela jsem si před chatkou v EuroCampu v Běšinách srazové samolepky na okně eRkila a jsa odjakživa dobrou počtářkou, došla k milému výsledku, že se tohoto příjemného škodovkářského svátku účastním už celých 5 let. Posledních pár srazů mne, pravda, v psaní oslavných článků, neboť jiné než oslavné by ruka cenzorova sotva pustila na pomyslné sklo našich obrazovek, vystřídali mladší kolegové, neboť moje nadšení pro psaní článků v jednu po půlnoci poněkud vzalo za své. Letos by tomu snad bylo nejinak, kdyby naše zážitky z posledních dnů nebyly tak pronikavě intenzivní.

Běšiny Jaro 2010 aneb Jak jsme neměli kliku-klika

Jak jsme neměli kliku

Horečné předsrazové přípravy začaly jako každý rok v dostatečném předstihu. Již víkend před samotným srazem jsme společně s Davískem (rozuměj Davesem) vyhnali pavouky z karburátorů a šťastně se přesunuli na naši servisní základnu na babiččině pečlivě pěstěném trávníku. Cesta proběhla svižně a radostně, neboť jsem za předešlého půl roku ujela přibližně 50 m k nejbližším fotogenickým stromům na zahradě, kde parkuji, a zbytek doby strávila ve společnosti mého milého vozu s kyblíkem, horkou vodou, saponátem a oplesnivělými součástmi interiéru. Ještě že se mi do něho nedala eRkomorka.

Onu sobotu jsme se věnovali švagrobratrovu rapidu a až v neděli zbyl nevelký prostor pro drobnosti na eRkilovi. Hrdinně jsem se mimo jiné rozhodla sejmout oba zadní bubny. Tušila jsem zradu, protože na všech posledních technických přejímkách mi bylo jemně, přátelsky vytknuto, že to pravé zadní kolo opravdu moc nebrzdí. Směs převodového oleje s obrzděnkami z obložení paken nemůžu z rukou umýt ještě dnes, což mi bylo pro změnu jemně, přátelsky vytknuto v zaměstnání. Já bych jim přála vidět ten buben, než jsem jej umyla benzínem.

!Běšiny Jaro 2010 aneb Jak jsme neměli kliku


Běšinský sraz se odjakživa koná již od pátku. Aby bylo lze v poklidném tempu stihnout více než jen zlomek sobotního dění na place, byly na páteční den přesunuty také technické přejímky, což část závodících kvituje s povděkem a pracující část populace pro změnu protestuje. Sama si pamatuji, že předchozí srazy pro nás začaly pátečním (pozdním) příjezdem, po kterém jsem se probrala v neděli a ze srazu jsem vlastně stihla jen ty závody .. a kocovinu. No a proto, abychom výjimečně přijeli včas a v klidu, odklidili jsme potomstvo a vyrazili do garáže už ve čtvrtek. Moc jsem se do práce nehrnula, ale Davísek to viděl produktivněji. Po očku jsem sledovala svoji úžasnější polovičku, kterak shora postupně rozebírá Sporákův motor a to jen proto, že komprese 12 - 12 - 11 - 10 mu přišla nedostatečná. Ventily, pravda, po sejmutí hlavy, tekly jako cedník. Komprese eRkilova motoru celkem zaujala, tuším 14 - 14 - 14 - 13,5. Pohoda.

!Běšiny Jaro 2010 aneb Jak jsme neměli kliku
!Běšiny Jaro 2010 aneb Jak jsme neměli kliku


V páteční ráno mne, dle mého názoru uprostřed noci, kdosi urputně přesvědčoval, že je ráno. Z kohosi se vyklubal Daves s neodolatelným návrhem jít makat. Díky Davískovo geniální logistické přípravě jsem měla všechny díly na výměnu gufera a paken v bubnu. Protože však byl muž zaneprázdněn vlastními vizemi, musela jsem si, chtě, nechtě, vzpomenout, jak se obsah bubnu skládá zpět.

!Běšiny Jaro 2010 aneb Jak jsme neměli kliku
!Běšiny Jaro 2010 aneb Jak jsme neměli kliku
!Běšiny Jaro 2010 aneb Jak jsme neměli kliku

naštěstí jsem si obsah bubnu před rozebráním vyfotila a tudíž měla podle čeho skládat zpět


Plán ve dvanáct vyrazit se nám maličko vymknul. Ve čtyři odpoledne jsme opravdu vyjeli. Stres jsem oklepala a užívala si jízdy. Po dvou kilometrech jsem téměř uvařila čerstvou směs destilky s fridexem. Se slzami na krajíčku, jak se na maličkou slečnu sluší, jsem za pomoci hrubého násilí zahodila termostat daleko do polí. Mohli jsme pokračovat a já potěšeně pozorovala, jak Davísek zakládá na lesní zoologickou zahradu s perfektní výstavkou lišáků, rodících se z černého, jistě atomového, hřibu výfukových plynů. V kopci za Rožmitálem pod Třemšínem mě úsměv přešel. Zastavili jsme na parkovišti před jakousi truhlárnou a bohužel to nebyla prostatická zastávka. Ze Sporáka se po natočení ozývaly hrůzostrašné zvuky. Asi jako "bum beng beng crrrr beng hrrr bum chroup bouch bouch". Neustoupili jsme před krutým osudem a rychlostí hodnou mechaniků v servisním boxu formule 1 jsme inovovali postupy, vyvinuli nové přípravky, vypustili olej a shodili vanu. Z pohledu zespodu se vše v motoru zdálo v pořádku. Jen klika se zdála poněkud uvolněná a šroub na řemenici povolený. Davísek vše správně odhadnutým momentem utáhnul a motor jsme nastrojili. "Bum beng beng crrrr beng hrrr bum chroup bouch bouch". Stav se nezlepšil. Společně jsme odhlasovali, že jsme na správném místě pro celkovou rozborku - sborku a motor s pomocí dvou heverů vytáhli.

!Běšiny Jaro 2010 aneb Jak jsme neměli kliku
!Běšiny Jaro 2010 aneb Jak jsme neměli kliku
!Běšiny Jaro 2010 aneb Jak jsme neměli kliku
!Běšiny Jaro 2010 aneb Jak jsme neměli kliku


Standardně tvoří osa řemenice - přítlačák pevně spojený celek. V našem případě obě strany zjevně jednaly samy za sebe, což, podotýkám pro čtenáře neznalé problému, opravdu není dobře. Přítlačák se spojkou jsme založili do krabice zbytečných dílů a zpět do servisní základny využili služeb odtahové služby "eRkil s.r.o." Tato zkušenost mne utvrdila v doměnce, že eRkilův motor je plnohodnotně použitelný v Octavii, neboť utáhne v součtu 1,8 tunový automobil, navíc se čtyřmi nápravami!!!

!Běšiny Jaro 2010 aneb Jak jsme neměli kliku
!Běšiny Jaro 2010 aneb Jak jsme neměli kliku
!Běšiny Jaro 2010 aneb Jak jsme neměli kliku
!Běšiny Jaro 2010 aneb Jak jsme neměli kliku


Nevzdali jsme se. Za všeobecného skandování vhodných hesel jsme se soudružsky sjednotili v názoru, že v budování lepších zítřků nepolevíme a střízlivé nás nedostanou, načež jsme s ohněm v srdci a s rumem v ruce prasklou klikovou hřídel vyměnili. Žádnou leštěnou a sváženou jsme ovšem ve skříni mezi kostlivci nenašli. V té době jsem uskutečnila několik telefonických rozhovorů, které vesměs končily podobně, cituji zde svého drahého přítele Václava Horna ml., obecně známého pod přezdívkou VHML, a jeho památnou větu: "Že se na to nevyserete, ty vole". Ve 2:18 jsme zaklapli víko motoru a odebrali se do peří.

!Běšiny Jaro 2010 aneb Jak jsme neměli kliku
!Běšiny Jaro 2010 aneb Jak jsme neměli kliku
!Běšiny Jaro 2010 aneb Jak jsme neměli kliku
!Běšiny Jaro 2010 aneb Jak jsme neměli kliku
!Běšiny Jaro 2010 aneb Jak jsme neměli kliku


Sobotní cesta do západočeských Běšin proběhla poklidně a až na časté předjezdcovy zastávky na zastávkách autobusů, návsích vesniček a polních odbočkách, určené k ladění předstihu, mě z dřímoty nevyrušil než zpěv Sporákova motoru. Tři hodiny do startu závodu O pohár Škodateamu nám umožnily projít technickou přejímkou i koupelnou a ve stanovený čas jsme sjeli na spodní plac u budouvy ATC, kde byla umístěná první časová kontrola. V té době se ke mně připojila má odvážná navigátorka Martina. Startovalo se z nově postaveného dřevěného mostu, kterému tímto děkujeme za trpělivost a přejeme dlouhé roky zdraví. Pokřtěn byl originálně a s náležitou noblesou, natírat jej penetrací již není třeba. Rozloučila jsem se s mužem a pohrála si s nastavením volnoběhu karburátoru. Podařilo se na výbornou. Ještě jsem sršíce vtipem vyhlásila anketu na téma, zda je v pořádku, když jdou z benzínové pumpy bublinky. Nezúčastněný neuvěří, kolik chytrých lidí nám přišlo poradit: "nene, to není pumpa, to je sítko" "ba ne, to není sítko, to je určitě ucpaná tryska" "hladina, to je jasná hladina" ... Nadarmo se neříká, že smích přejde, popojeli jsme směrem k časovce a .... auto zdechlo. Sluší se teď poděkovat Zdrubovi, který místo chytrých keců přiložil pusu k dílu a na náš účet si byl ochoten zavdat benzínu. Nic naplat, auto zůstalo mrtvolně stát a já s Martinou šly do hospody.

Přece jsme se nakonec projely, do kempu na servisku vrátivší se Davísek nám věnoval, maje Facetu, svoji AC pumpu a naši nefunkční si naimplantoval jako efektní záslepku. A my si zajely alespoň druhou etapu. eRkil chtěl asi odpočívat a s naší snahou se sklouznout jsme ho jasně nepotěšily, tak přestal nejdřív brzdit a pak i držet volnoběh. Objekt mezi volantem a sedačkou se projevil jako tragický, ba neschopný a vejce na zadním platě bychom na erzetě nerozsypaly. Mám ovšem vděčnou spolujezdkyni (nebo stárne) a na čtvté eRzetě povzbudivě křičela, že mám brzdit a že se bojí.

Závod jsme dojely, kdo nedojel, to byla posádka Sporáka. O barel v jedné vracečce si srovnali geometrii do té míry, že se potupně odhlemýždili do kempu, kde další hodinu následky své mladistvé nerozvážnosti odstraňovali.

Přes všechny drobné komplikace našeho neteamu jsme si jarní sraz rozhodně užili a zážitků máme na rozdávání. Rychlostí zkoušky se mi opravdu líbily, baví mě vracečky a i když bych raději jezdila šotolinu, kde předohraby trpí, tyhle eRZety mě neurazily. Večer a noc bych raději nekomentovala, odcházela jsem pod dvou a včas, což je ve společnosti známých neřestníků VHML + Písta samo o sobě úspěch. Třetí místo (ze tří?) na sprintech bylo mou sladkou tečkou za celým srazem. Byli ovšem i tací, kteří se po jedenácté šedozeleně vypotáceli z chatky a návdavkem si veřejně stěžovali, že si kvůli sprintům přesunutým na neděli už nikdy s kolegy síly nepoměří :-D



A protože vím, že lid miluje cizí neštěstí ... domů jsme přijeli v jedenáct večer, cestou mi prasknul klínový řemen, odchází brzdový válec, eRkil chcípá a nedrží volnoběh než na sytič a ještě si nás cestou utrhly švestky. Prý "jim to nedalo a jeli za námi až od Hříměždic" .. ale já jim to v létě vrátím a pořádně jim vypálím.

Frk měsíce jde na futra pánům, kteří se rozhodli Davískovi pomoci a jej chránit: "... máte nějakej děravej vejfuk, co?!"

!Běšiny Jaro 2010 aneb Jak jsme neměli kliku

Svůj k svému

| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
Celkem záznamů: 24 (Zobrazeno 1-15)
 06.05.2010 22:40:02 


Naše rodina nemá ani jedny Běšiny bez práce. Vloni na jaře jsem před nočnim orienťákem měnil spojku, protože cestou do Běšin mi odešlo gufero v převodovce a vytekl mi olej do spojky.
Bratrovi se povedlo utrhnout filtrbox na buzeráku a vzal sebou i hadičku s přívodem paliva do karbesu. Na podzim bratr na buzeráku vyrval poloosu u rapida,ještě že se vezla náhradní a mně tam zas moje drahá polovička prorazila kolo. Letos jsme vyjeli s velkou sbírkou náhradních dílů a stejně to bylo málo. Už 45 km před Klatovama jsem to uvařil a z dálnice mě bratr do Klatov táhl na laně.Před technickou přejímkou jsem dělal těsnění pod hlavou a v sobotu ráno po orienťáku měnil olej a vracel termostat. Hned v první RZetě jsem nabral barel a zmuchlal blatník, co tam byl celé tři dny i s celou přední nápravou. A při přejezdech mezi RZetama mi přibržďovalo levé přední kolo až se povolilo a málem upadlo. Bratr se mě snažil dohnat a ve 3 RZetě taky potunil auto o barel a cestou domů to po uvaření dojel na laně. Škoda, Tadeáško, že měl bratr tu pumpu u sebe v autě a já ti ji nemohl dát.


2043+21 (2064)ZdrubT (Registrovaný)
   
 Re:05.05.2010 20:10:19 


Lemmons: S patnácti stupni se dá jezdit To jsme měli po první ráně a jeli jsme s tím další dvě RZety Ale ta poslední rána otočila volantem o necelých devadesát a s tím se už fakt jet nedalo


32767+2688 (826048)Daves (Administrátor)
     109318615    
 Re:05.05.2010 09:42:46 


Máš pravdu, opravdu je to zaznamenaný. Musela to bejt pěkná rána na fotce je vidět jak je kolo ve vzduchu a zaražený v podběhu. Hodim ti fotku do mejlu.


1876+584 (4674)Vlada (Pořadatel)
    280964521   
 04.05.2010 22:41:59 


Já si ti Petře myslím, že by to letos nepomohlo .. AC pumpa se prostě vysype, když se jí zachce a pro kliku to platí dvojnásob .. ehm, možná pořídit jiné vozidlo


3064+2489 (59972)Tadeáška (Observer)
    268373692    
 04.05.2010 21:03:18 


A poučení pro příště ? Začít ladit a zkoušet povozy s větším časovým předstihem
Nutno však přiznat, že smekám před vaším nasazením a úsilím to nevzdat. Já bych auto nechal autem, sedl na nejbližší autobus do Klatov a až bych vystřízlivěl, možná bych potom teprve řešil, jak to dopravit domů.


1090+185 (1275)Petr (Registrovaný)
    223503935   
 04.05.2010 18:11:37 


to jsem byla já


200+340 (540)Lucinka (Registrovaný)
    298375787  
 04.05.2010 18:10:23 


dobre jsem se pobavilaaaa jojooooo


Unregistered
 04.05.2010 16:40:34 


No myslím že těch co na srazu nedělali geometrii moc nebude, my máme taky čáru na volantu cca o15st v pravo. Myslím že to má i Vláďa zaznamenaný, ale byl to takovej fofr, že spíš utíkal než fotil. Pak taky odešla spojka do věčných lovišť. A protože smrděla už po první RZ tak to asi odnesl i přítlačák a setrvák. Do vršku v Křenicích to v 3RZ už nechtělo jet. řev a nic.Hlavně že se nikomu nic vážnýho nestalo, ale že byla sranda. Nakonec při cestě domů jsem ještě vysvětloval hlídce odkud si vezu auto a samozřejmě jsem jim musel zafunět do džůboxu


1024+392 (1416)Lemmons (Registrovaný)
      
 Re:04.05.2010 16:27:24 


No sakra že mě to nenapadlo,ja měl opraveno taky do 30ti minut tak jsem mohl jet též stíhací jízdu...bych se z toho pos*al.


4141+1290 (5431)Venni (Registrovaný)
      
 04.05.2010 16:24:56 


V rámci superrallye ... ano ano, nakonec jsme jeli superrallye tři ještě 18ka, která pořád vařila


3064+2489 (59972)Tadeáška (Observer)
    268373692    
 Re:04.05.2010 15:29:00 


Kruci, štelování geometrie o sudy - to se mi taky dvakrát povedlo. Možná by stálo za to kouknout o kolik jsem ji pošteloval, díky za námět na domácí úkol

Venni: Jj, to byl on. Nakonec jeli druhou etapu v rámci superrallye


4688+1777 (12283)Luky (Pořadatel)
    
 Re:04.05.2010 15:20:59 


Tak to už je v háji, to abych příště před závodem povolil komplet nápravu abych zvednul laťku...


2536+52 (2588)Siki (Registrovaný)
    213883791  
 Re:04.05.2010 15:13:37 


Siki: se seřizování geometrie taky díru neuděláš, páč my ji seřizovali dokonce během první i třetí RZty Dvakrát pravý kolo o sud. Druhý srovnání bylo osudný


32767+2688 (826048)Daves (Administrátor)
     109318615    
 Re:04.05.2010 15:09:47 


Ta rozpadlá řemenice byla u toho bílého eRka?Stál na kraji štěpánovic myslím...


4141+1290 (5431)Venni (Registrovaný)
      
 04.05.2010 14:53:54 


Tý jo a já si myslel že s mym mrtvym dobíjením na cestě domu a dojezdem Běšiny-Most na 3 nabití baterky udělam díru do světa. Ale zase umim rychleji seřizovat geometrii od oka, stihnul jsem to mezi etapama v pohodě.... Každopádně kam se hrabu, obdivuju vaše nadšení a vůli.


2536+52 (2588)Siki (Registrovaný)
    213883791  
Celkem záznamů: 24 (Zobrazeno 1-15)
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2017
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz
Provozovatel srazů a www stránek : eRman - Roman Schavel, tel: 603569053, email: pošli email
Redakce a správa obsahu : Tadeáška - Tereza Vosyková, tel: 603284789, email: pošli email
Programování a správa www stránek : Daves - David Spilka, tel: 775328374, email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Autopůjčovna Praha

Nové vozy, výhodné ceny jak krátkodobých i dlouhodobých pronájmů.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Červenec 2018 >>
PoÚtStČtSoNe
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:85
Právě přihlášeno:1
Dnes návštěv:14001
Celkem návštěv:69263709

Článků:959
Fotografií:32831
Komentářů:16527
Uživatelů:3840