Autor: | | Vytvořeno: 16.02.2006 - Změněno: 11.09.2013 |
facelift - Škoda Rapid 136 by Peca
Rapid 136, vyrobeno leden 1990
Rapida jsem koupil v roce 2003. Mel sice v p*deli prahy a chyceny zadni lemy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel najeto 80 000km a v auti bylo celkem nove zbudovane LPG.
Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak. Je to spolehlivé auto a s malokterým bych si troufnul tolik cestovat jak právě s ním. Více o cestách do zahraničí na http://www.skoda.dobrodruh.net Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.
K desátému výročí Rapida v mých službách mu dopřeju menší transplantaci srdce. To pochází od vitálního dárce z Japonska, který zemřel neznámo jak, ale zanechal po sobě srdce s tepem 130-ti koníků - Honda CRX 1.8 16V 96kW
Náročná operace s jasným výsledkem přesně v duchu hesla „Lepší být mrtvý, než druhý“ bude provedena v termínu podzimní a zimní rekonvalescenční odstávky.
Interier - Central na DO - Okna v elektrice - sportovní volant LUISI, průměr 300 mm. - modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny - Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy - tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou Radio CD/MP3, 4× repro – dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat
Exterier - Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD - auto komplet po laku, odstin 1030 dolomit white. - Predni a zadni plastove podbehy - vycentrovany 1 predni sterac - zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem - Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem (garde)
Podvozek - Repase a pritvrzeni prednich tlumicu, zadni seriove Atesa - Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto). - Predni pruziny okruhove od SpeedPro 220mm, zadni jsou kratke kyvackove a podlozene ocelovou podlozkou ve vleckovem hrnci - zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA. - Vzadu podlozky na zmenu roztece 4x100 - obě nápravy v pozinku a komaxitu - příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen - Stabilizator 18mm, - vepředu náboje s roztečí 4×100 a kola ATS Pepperpots 6J R13 zatim s pneu 165/55 na dojezdeni
Motor -původní seriový 742.136, který jsem dal dokupy pěkně od začátku, kompletně v laku, nerezové a mosazné doplňky - vyfukove potrubi z Felicie, tlumič z Felicie - polosyntetický olej Castrol, svicky BOSCH pro LPG. - prevodovka 5q 3,9 po GO – nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena - alternátor Valeo z Fabie (snad 90A)
|