ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
556 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Přemetovo láska

Přemetovo láska

WebShop Tip
Ložisko osy klapek karburátoru Weber
Ložisko osy klapek karburátoru Weber
Daves

39 Kč


Skladem
kusů:
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Vaše vozy

>

Škoda 105-130

>

105 L BLUE SPIRIT

 <<



Autor:
104+17 (121)Heavyrider (Registrovaný)
   476-595-947  
Vytvořeno: 07.05.2007 - Změněno: 16.11.2007

105 L BLUE SPIRIT



Tak původně to byla červená 105L ve velmi slušném stavu, protože patřila mým prarodičům, kteří mi ji jednoho dne darovali a tim mě zabavili na několik dalších let. Jelikož jsem jí ze začátku používal skoro k dennímu ježdění za prací i zábavou brzy se mi okoukala a tehdy začal nekonečný příběh úprav a oprav, mnohdy systémem pokusu a omylu, jindy zcela již plánovanou roky prověřenou cestou a stalo se, co se stát muselo. Touha po individualitě přerostla po jedné návštěvě milovické tuning párty v cílený a promyšlený tuning.

Je to ho hodně za námi (za mnou i mou 105tkou), třeba výlet na střechu v jednom rádoby slunečném, ale stále jěště únorovém dni. A tak začalo přibývat fléků kytů a základové barvy.

A tak zpět k vývoji, před asi dvěma roky se na auto nastěhovala 15-ti palcová kola Mangels s obutím Michelin 195/55, která nepotřebují změnu rozteče, což mi vyhovovalo (bohužel příslušníci mé nadšení stále nesdílí) a dle hesla kola dělají auto se začly plánovat další upravy, došlo na zavaření klik dveří kromě řidičovy a zástavbu audiohifi. V této podobě s menšími úpravami odjela téměř 2 roky, bohužel v té době hrála už všemi barvami a v kombinaci s koly jsem několikrát neunikl bdělému pohledu našich strážců zákona.

A tak přišlo letošní brzké jaro a škůdka dostala nové nárazníky a masku od elisu, lemy, zrcátka M3, další úpravu výfuku a hlavně nový lak, který ukryl i zavařené zadní sloupky a střešní žlábky.

Což je v tuto chvíli asi vše.

V plánu jsou úpravy na obou nápravách, zadní křídlo, ještě silnější hifi......



!105 L BLUE SPIRIT
!105 L BLUE SPIRIT
!105 L BLUE SPIRIT

!105 L BLUE SPIRIT
!105 L BLUE SPIRIT

!105 L BLUE SPIRIT
!105 L BLUE SPIRIT


Tak takhle nějak to probíhalo teď v dubnu, aby mohl přijít na řadu nový kabátek:


!105 L BLUE SPIRIT
!105 L BLUE SPIRIT
!105 L BLUE SPIRIT


!105 L BLUE SPIRIT
!105 L BLUE SPIRIT
!105 L BLUE SPIRIT

!105 L BLUE SPIRIT
!105 L BLUE SPIRIT


15.5.07
Včera jsem si zas přivezl škůdku dom abych mohl dodělat nějaký drobnosti a vymyslel pár dalších úprav, při tý příležitosti jsem udělal pár fotek interiéru a zatím poslední podoby výfuku.

!105 L BLUE SPIRIT
!105 L BLUE SPIRIT
!105 L BLUE SPIRIT

!105 L BLUE SPIRIT


15.11.07
Tak zima se nám blíží a auto už půl roku nedoznalo žádnou významnou změnu.Kromě toho že mi klouže spojka jak čuně, bude to asi první věc s doplněním nemrznoučky do chlazení, aby byla škůdka provozu schopná a mohla se pohybovat po garážích, hodlám spáchat pokus o implantaci palubky z filcky, a možná ještě upgrade muziky, což bude ale problém vzhledem k vysychajícímu toku peněz :-)) , což je asi všeobecně vyskytující se problém, další myšlenka se týká přední kapoty, ale to bych nerad prozradil, než to propukne abych nebyl zase druhej
ten pocit je totiž horší než bejt poslední.

Až budou zas nějaký fota hned to sem mrsknu.


| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
S tímto článkem souvisí
Škoda 105-130
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
 Re:19.11.2007 13:12:21 


Konečně pořádnej komentář odborníka děkuji za něj, jen dodám že jsem nikdy nepopíral myšlenku že nápravy netrpí, jen díky tomu že mám škůdku jen jako hobby s ní toho opravdu moc nenajezdím takže únava materiálu přichází pomalu ale o to jistěji, v plánu je tak jako tak generálka celýho podvozku nejen kvůli námaze ale i proto že předek půjde posadit o trochu níže a dozadu se chystá pěti kvalt a když už to pujde všechno včetně motoru ven, dostanou nápravy zesilovací kůru, brzdy snad taky posílím a možná se nastěhuje do motoru nějakej ten koník navíc což je ovšem všechno hudba blízký i vzdálený budoucnosti v závislosti na peněžním toku kterej poslední dobou směřuje vetšinou jinam.


104+17 (121)Heavyrider (Registrovaný)
   476-595-947  
 19.11.2007 12:45:06 


Náprava je na těchto kolech určitě více namáhaná. Jednak větší hmotností kol, která se projevuje především při brzdění a sériové brzdy začínají dříve vadnout, jednak při jízdě samotné a to dvěma způsoby
1) zmiňované ET - toto kouzelné číslo udává vzdálenost montážní plochy disku od podélné osy kola. To znamená o kolik mm je kolo zalezlé do podběhu. Pro namáhání kola by bylo ideální, kdyby tato osa kola byla zhruba v rovině s podélnou osou ložiska tohoto kola, což znamená zhruba ET doporučené a montované výrobcem. Toto zatížení se samozřejmě násobí při jízdě v zatáčkách a při jízdě po nerovnostech. Při tom je jedno, zda se rozdílu těchto os dosáhne koly s menším ET, či podložkami. Výsledek je stejný. Snad jediný rozdíl ve prospěch kol s nižším ET vůči podložkám vidím v hmotnosti menší o hmotnost podložek a menším počtu nebo kratší délce kolových šroubů.
2) Montáž širších pneumatik: Za mokra, na šotolině, sněhu a ledu je to v podstatě jedno, ale na suchém asfaltu jde do určité míry šířka pneu ruku v ruce s přilnavostí a tudíž třecí silou přenesenou pneumatikou. Náprava je dimenzována na určité zatížení, které jsou schopny přenést pneumatiky, pro něž je náprava konstruována. Zatímco sériové pneumatiky v zatáčce kvílí a auto jede lehkým smykem, na širších, či dokonce závodních pneumatikách jede auto toutéž zatáčkou vyšší rychlostí stále jako po kolejích. Podobné je to při brždění, kdy širší pneumatiky stále ještě brzdí, zatímco po zablokovaných úzkých už by auto dávno jelo jako na saních. Tyto síly musí přenést náprava do uložení nápravy a posléze do karoserie. Přitom náprava trpí. To se neprojeví tím, že by se na ní hned něco ohnulo, ale tím, že se sníží její životnost. To se začne projevovat vůlemi v silentblocích, svislácích, kulácích a ložiskách. To, že žádné problémy nepozoruješ, bude pravděpodobně zapříčiněno nízkým počtem naježděných kilometrů.


9781+1396 (20118)H. (VIP uživatel)
        
 Re: to: starlane18.11.2007 17:09:30 


za prvé nulový se píše s tvrdým Y, za druhý nevidím proč by kolo s nulovým ET mělo zatěžovat nápravu víc než origoš plecháč myslim si že namáhání odklonem kola by mělo být menší samozřejmě při ideálním nastavení geometrie což je v praxi stejně nereálný ale to i původního disku, něco jinýho je zvýšení namáhání brzd který plánuju posílit.
Nejsem žádnej mechanik ale srovnávat nulový ET s kolem na podložkách mi příjde při nejmenším jako hloupost protože, protože zatímco kolo s podložkou posunuje hmotu kola ven z auta a tím nápravu zatíží víc, moje kola s nulovým et májí váhu na steným místě jako originál disky a ještě k tomu na obě strany od uchycení téměř stejnou na rozdíl od originálů.
Možná se pletu a nechám se poučit takže každej názor vítám.


104+17 (121)Heavyrider (Registrovaný)
   476-595-947  
 Re:17.11.2007 20:20:50 


No tak já si teda moc nemyslím že nápravy vůbec netrpí, ba naopak s nulovím ET, na zadní nápravě to musí bejt docela záhul na ložiska když to má kyvnou nápravu.. je to stejný jak u podložek...


406+43 (449)starlane (Registrovaný)
   320698866  
 Re:07.11.2007 09:10:48 


Ahoj Dane težší jsou určitě přesnej rozdíl neznám ale vzhledem k tomu že jsou o 2 palce na průměru a 2,5 palce na šířku šírší než originály a gumy jsou tím pádem taky o něco větší tak tam nárust hmoty je docela značnej, co se týká rozteče kdyby jsi pozorně četl dovíš se že změnu nepotřebují tudíž ani žádné podložky díky nulovému ET je vetšina rozdílu šírky disku směrem ven tudíž nikde v podběhu nic nedře. Takže stačí koupit a montovat jen je tam nepatrnej háček se středícím kroužkem na náboji přední nápravy, ten to chce odstranit (buď obrousit ale lepší stočit třeba na soustruhu nebo tak něco) nebo použít náboje bez nich.
A pak tu máme dotaz na pány příslušníky, to je kapitola sama pro sebe protože díky rozměru kol mi je nikdo nezapíše do techničáku a škodovku a její parametry zná skoro každej včetně i těch tupejch z řad policistů takže při kontrole nastává problém, mohl bych sice jít cestou individuálního schválení ale to je příliš nákladná zdlouhavá a nejistá cesta, takže při mojí nízký frekvenci jízd zahrnující vetšinou jen tuning srazy to prostě risknu.
Pokud bys měl ještě nějaký dotaz napiš bude-li to v mých silách rád odpovím.
Alex


104+17 (121)Heavyrider (Registrovaný)
   476-595-947  
 Re:06.11.2007 21:20:02 


Ahoj, měl bych pár otázek, jestli ti to nevadí. Jsou ty ty kola odost těžší než origo plecháče? Máš tam podložky na změnu roztěče nebo se dají sehnat, aby pasly hned.? Jaké problémy jsi měl s policajtama?

Díky Dan


34+43 (77)Carrocio (Registrovaný)
   277363360 
 Re:10.05.2007 11:29:27 


Čau Honzo. Jestli myslíš ty nárazníky tak až na pár modelací u zadního čela a kolem lemů, který jsou samozřejmě rozšířený, to celkem šlo, základ je přizpůsobit si výztuhy nárazníku svému obrazu, aby se to dalo sešroubovat až na autě, prahy nebyly problém jsou sice původně na fabii, ale po menším zkracovacím zákroku padly na auto jak ušitý a myslim, že škůdce slušej. Největší boj byla maska,ale to způsobyl fakt, že to bylo bouraný na levej přední roh a většinu jsem si srovnal doma sám.
Co se týká kol tak si zatím neztěžujou a to tam jsou přes dva roky, bude to daný i tím, že ty kola maj nulový ET takže jsou vlastně větší jen směrem ven, díky tomu nikde vevnitř nedrhnou a po upravě lemů už nelezou ani z auta, tak mi možná teď páni policajti dají trochu pokoj.
Odkud jsi? docela bych zkouk toho kytovce, pokud nejsi proti.




104+17 (121)Heavyrider (Registrovaný)
   476-595-947  
 09.05.2007 23:36:52 


zdarec šéfe,tobě tam ty spojlery pasovaly? jestli jo tak asi jeden mála..a co nápravy jak zvládaj tu váhu kol..? když budeš mít čas napiš..Honza


134+17 (151)skodovak (Registrovaný)
    209-990-866 
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Březen 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:603
Právě přihlášeno:1
Dnes návštěv:86831
Celkem návštěv:172959905

Článků:1010
Fotografií:34651
Komentářů:17284
Uživatelů:4393


Klikni na uživatele, abys mu poslal zprávu