Autor: |
| Vytvořeno: 26.04.2005 - Změněno: 26.04.2005 | |||
úprava tlakoměru oleje na elektrický pro Š110ROd té doby co jsem spravoval autorádio,do kterého natekl horký motorový olej(kdo to dělal ví o čem mluvím)nechci v autě tlakový olej.Ikdyž někdo může namítat,že nové hadice neprasknou.Tak já v palubovce olej nechci! Při stavbě mého erka jsem byl pevně rozhodnut,že toto musím nějak vyřešit.Použil jsem tlakové čidlo z 1600 Žigula(stojí nové asi 250Kč a mají ho ve Stodě),které je v motorovém prostoru napojeno přes tlakovou hadici tuším že ze Š1203 z brzd.Stojí asi 100Kč v mototechně.Tam ať si klidně praskne(za 3roky provozu se to nestalo). Z palubovky jsem vyoperoval původní mechanický tlakoměr,rozebral jsem ho a použil z něho stupnici,jako elektrický budík byl nejvodnější teploměr z erka,který jsem také rozebral a vyjmul z něho stupnici.Obě stupnice jsem přiložil na sebe a svrtal 2 otvory na uchycení a 1 na ručičku(ručička je u mech. více mimo střed než u el.Přebívající otvor jsem zakryl černým matovým proužkem papíru.Ještě před složením budíku došlo ke kalibraci s čidlem.Je to velmi jednoduché a rychlé potřebujeme k tomu:kompresor s manometrem a ohm-metr.Stupnici jsem kalibroval ve 3 bodech tzn.:levý kraj=0 střed=5 pravý kraj=10.Ohm-metrem jsem změřil čidlo při nulovém tlaku a připravil si takový odpor,pak jsem nafoukl kompresor na 5 a opět změřil hodnotu,byla menší a při 10 ještě menší.Takže jsem měl 3 odpory,odpovídající 3 hodnotam na stupnici.V našem novém tlakoměru(bývalého teploměru)pod stupnicí jsou 2 odpory(již z fabriky).Změnou těchto odporů lze téměř dokonale tuto kalibraci provést.Podle mé zkušenosti nikdo nebude bazírovat na 100% přesnosti,bude-li tlak 3,3 a bude-li budik ukazovat3 nic se neděje.Kdo nemá kompresor stačí na to i ten malej 12voltový na foukání kol.Dává až 14ATM.Viděl jsem ho v penny asi za 250Kč.Přikládám několik obrázků pro lepší názornost. |