ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
575 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!---tisíc--malých--bolestí---

---tisíc--malých--bolestí---

WebShop Tip
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Články

>

Informace

>

Nejúspornější a nejekologičtější auta

 <<



Autor:
145827+2829 (1605484)Daves (Administrátor)
      
Vytvořeno: 15.09.2015 - Změněno: 15.09.2015

Nejúspornější a nejekologičtější auta




Našel jsem na netu zajímavé informace. Ve dvou tabulkách TOP 10 dokonce figuruje Škodovka :) Přidal jsem ještě i další skodovky, které se vešly do TOP 50.

Jedná se o nejnižší spotřebu a nejnižší emise. Nejde o žádné papírové údaje nebo údaje z palubních počítačů, ale o reálné údaje z provozu statisíců řidičů.

Zdroj: http://www.spritmonitor.de


Nejmenší znečištění CO2 g/km



Zde bych tedy osobně vyhodil nafťáky kvůli NOx emisím.

PořadíModelPalivoCO2 g/km
1Audi A2 3Lnafta93
2Škoda CitigoCNG96
3Volkswagen Lupo 3Lnafta98
4Volkswagen Up!CNG99
5Citroen C1nafta112
6Smart Fortwonafta112
7Toyota Yaris Hybridbenzín112
8Toyota Priusbenzín120
9Fiat PandaCNG120
10Seat Miibenzín121
13Škoda Citigobenzín122
37Škoda FabiaLPG131

Nejnižší spotřeba benzín:



PořadíModell/100km
1Toyota Yaris Hybrid4,8
2Nissan Pixo5,1
3Toyota Prius5,2
4Seat Mii5,2
5Toyota Auris Hybrid5,2
6Citroen C15,2
7Škoda Citigo5,2
8Daihatsu Cuore5,2
9Honda Insight5,3
10Honda Jazz Hybrid5,3
36Škoda Rapid6,4

Nejnižší spotřeba nafta:



PořadíModell/100km
1Audi A2 3L3,5
2Volkswagen Lupo 3L3,7
3Citroen C14,2
4Smart Fortwo4,2
5Citroen AX4,4
6Seat Arosa4,7
7Citroen Saxo4,7
8Renault Twingo4,7
9Ford Ka4,7
10Toyota iQ4,8
29Škoda Fabia5,0
40Škoda Rapid5,1

PS: Tabulka není úplně dokonalá, protože mixuje jednotlivé motorizace dohromady.

Kdybychom uvažovali například pouze Fabii 1.4 TDI, pak je spotřeba 4.9 l/100km a pro 1.2 TDI dokonce 4.56 l/100km.

| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
 29.06.2016 19:47:02 


Jo je to tak,...poslední dobou docela preferuju MOL,protože to je nová značka a snaží se prosadit a opravdu to na to jezdí a nežere nic a i to v celku jede,ale prostě první auto se stříkačkou a když jsem nucen jet s elektrickou klapkou,umírám u toho jak to má reakční dobu jak důchodce po 10 pivech...si pak člověk musí koupit lambo,aby mu otáčky při přidání vyletěli hned jak na favoritu A ne,až když pustí plyn a uběhne dalších 5 sekund A kvalita paliva dělá taky hrozně,jak na hlučnost,výkon a průběh krouťáku a i spotřebu.

Teď jedu Pohoňfest,tak prdnu za 1000kč a uvidím,kolik na to najedu.Jedna cesta 250km a počítám,že by mě to mělo stačit uplně v pohodě i na spanilku.

A zásadně jezdím okrsky a jak to má tu krátkou převodovku,tak to dost točí.Na dálnici bych to rval pořád na 4000ot.I když zase bych se sotva dotýkal plynu.Ale možná,že tu spotřebu dělají ty 16-let starý M12-ky z fabriky.Abych pak nenazul něco novýho a nebyl na 8-litrech


5652+1118 (3385)Vena136 (Registrovaný)
  
 29.06.2016 19:34:54 


Pak gratuluju Záleží hodně na druhu cesty. Když jsem pak feldou jezdil do práce po dálnici, tak se spotřeba zvedla na 6.3 počítačových. Reálně nevím, u feldy jsem to přesně nikdy neměřil. Co se týče kvality paliva, tak já takhle experimentoval s LPG. Jezdím stále stejnou trasu, udělal jsem 10 tankování u jedné čerpačky a pak 10 tankování u druhé, kde byl plyn o korunu levnější. Výsledek byl, že o korunu levnější plyn měl o necelý litr větší spotřebu


145827+2829 (1605484)Daves (Administrátor)
      
 29.06.2016 11:46:00 


No já nemám palubní počítač Já beru reálnou spotřebu a pokud tam nenaleju chcánky od nás z pumpy,na který třeba zimovka jezdí za 8/100 vození malýho do školky a na nákupy a nemá smysl brát lepší benzín,je to bez efektu a felda si vzala zhruba 10/100,když jsem to z nutnosti "vyzkoušel"

Ale když naleju něco,čemu se dá říkat benzín,je to sice o 2-3kč dražší než naše chcánky,tak to i jede a ta spotřeba taková je.A prostě na spotřebu absolutně nehledím,...ono většinou čím víc se člověk snaží šetřit,tím to je horší.S bilou1 s 96Hp,280° vačkou a Weber karbecem jsem v režimu 3-7000ot jezdil dlouhodobě za 7,5/100 Prostě ten výkon nepotřebuje nějak extra šlapat na plyn,aby to jelo.HTP s vlekem a 4-lidma pojede za 15,aby se to vůbec bylo schopný rozjet,...když to samý dám do 7-litrovýho Dodge,tak spotřeba bude stejná,protože to pojede i na neutrál pořád stejně jako prázdný.

Jako má smysl asi malý přeplňovaný benzíny,to opravdu nebude žrát moc,to samý 600-900ccm ve smartu na nákupy v naftě,ale jde o využití auta a ty papírový hodnoty se nemůžou brát vůbec v potaz a reálná spotřeba je hodně individuální.

Docela mě fascinovalo kdysi dávno ten dědek asi s 1,4 fábkou,že dokáže jezdit za 2,8 litru.Pak si to s ním redaktor vyměnil a to bylo jenom chcípnutí motoru z kopce a 200m před semaforem to samý,kdyby to tam měl dotlačit,maximálka tak 40/h,kde snad ani nepřidával plyn a jenom řadil z volnoběžných otáček a další podobný hrůzy.To už můžu jezdit na kole a pokud se nebudu cpát fazolema,tak žádný skleníkový plyny mimo CO2 nevyprodukuju Případně někde pohnojím pole nebo les a to se s autem jen tak nedokáže


5652+1118 (3385)Vena136 (Registrovaný)
  
 28.06.2016 22:57:32 


Ono to nejde brát podle palubního počítače, ten vždycky o litr kecá. Moje felda má podle palubního počítače taky 5.5 http://skoda.daves.cz/Denik_poslednich_dnu-img_4oUs.jpg


145827+2829 (1605484)Daves (Administrátor)
      
 28.06.2016 22:43:20 


Zajímavý,...když vemu spotřebu mojí feldy MPi dlouhodobě cca 5,5/100 a to jí opravdu nešetřím,jako jezdí hodně lidí se stříkačkama do 3000ot (já spíš od 3000) a dost často vidí i omezovač na 6200ot,tak to je v celku zajímavý Vyjet na dálnici a jet těch 90-100 aby to mělo 3000ot,tak jsem na 5-litrech a to je na tu koncepci v celku divný.Ale zase defakto nový auto,co si učim sám co může a nesmí

A to jsem zvyklý jezdit s cihlou na podlaze z karburátorových motorů a tahat tu klapku je opravdu jiná odezva,i oproti tý 120-ce...spíš horší.Bohužel,ale nad 3500ot to jede jako karbec


5652+1118 (3385)Vena136 (Registrovaný)
  
 28.06.2016 14:54:04 


Obávám se, že Audi A2 - tedy diesel - na LPG nepřestavíte. Co se týká spotřeby, tak obecně maloobjemové motory jsou náchylnější na nevhodný způsob jízdy. U mého citigo když jedu po dálnici 150km/h, tak také vyženu spotřebu na 8 litrů plynu na sto, zatímco při 80km/h klesá průměrná spotřeba pod 5 litrů. Dlouhodobý průměr mám ale 5.2 litru a dá se jezdit i za 4.5 litru, pokud se jezdí úsporně - tzn vyhodnocujete, kdy je výhodnější dobržďovat motorem a kdy vyřadit. Uvádím reálnou spotřebu podle tankování, ne podle palubního počítače.


145827+2829 (1605484)Daves (Administrátor)
      
 28.06.2016 14:03:24 


Děkuji za pěkný přehled. Škodovku samozřejmě mám, i když bych rozhodně neřekl, že malá Fabia 1.2 se svou spotřebou okolo osmi litrů je nějakým způsobem úsporná. každopádně bych rád doplnil, že každé auto (i moje fabia) se může stát úsporným po přestavbě na lpg a přidávám i nějaké info o systémech: www.levnelpg.cz/systemy-lpg a naráz je úsporné i audi a2


Unregistered
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Listopad 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:538
Právě přihlášeno:0
Dnes návštěv:3404
Celkem návštěv:203154924

Článků:1011
Fotografií:34798
Komentářů:17362
Uživatelů:4427