- Přidat do oblíbených - Switch to English škoda quickbar >>  skoda-tuning.cz |  skoda110r.cz |  skoda110r.com |  skoda.daves.cz |  skoda-virt.cz |  techweb 
 
ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
519 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Mildovo GeLeSo

Mildovo GeLeSo

WebShop Tip
Šroub pro víka karburátoru Weber DCOE
Šroub pro víka karburátoru Weber DCOE
Daves

14 Kč


Skladem
kusů:
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Akce Škoda

>

Srazy Škodateam

>

Stanovy Podzimní pohár 2020

 <<



Autor:
63184+8145 (385176)eRman (Administrátor)
     286902236   
Vytvořeno: 31.08.2008 - Změněno: 23.08.2020

Stanovy Podzimní pohár 2020



STANOVY ZÁVODU „Podzimní pohár Škodateamu 2020“

Závod je pořádán výhradně pro účastníky srazu, kteří se předem zaregistrovali na www.skodateam.cz do hlavního závodu. Nezaregistrované, nebo posádky zaregistrované pouze k vjezdu do kempu se toho závodu účastnit nemohou.

Nutné podmínky pro start vozidla do závodu
- Platná STK, emise, OTP, povinné ručení
- Vozidlo musí být technicky způsobilé (plně funkční, bez poškození karoserie korozí, bez ostrých hran)
- Vzorek na pneumatikách minimálně 3 mm !
- Řidič musí být vlastník řidičského oprávnění skupiny „B“ po dobu minimálně 1roku.
- Spolujezdec musí být starší 18 let ( V případě že řidič je jeho zákonný zástupce, nebo předloží souhlas od zákonného zástupce, bude povolen start i spolujezdcům mladším, nejméně však 15 let ).
- Při technické přejímce posádka podepisuje souhlas, že jede na vlastní nebezpečí a nese plnou odpovědnost za případné vzniklé škody, které svojí účastí způsobí ! (na úhradu škod nelze využít zákonné pojištění)
- Posádka vozu musí mít během závodu nasazeny homologované ochranné přilby (značka "E"), které svojí pevnou částí zakrývají ušní boltce.
- Nutné opěrky hlavy na předních sedadlech
- Funkční bezpečnostní pasy, u vozů s ochranným rámem minimálně čtyřbodové pásy
- Hasicí přístroj práškový nebo pěnový pevně ale odnímatelně připevněný uvnitř kabiny, minimální náplň 2kg. Hasicí přístroj nesmí být starší 2 let, jinak musí být opatřen platným revizním štítkem.
- Pořadatel si vyhrazuje právo provést před startem závodu i v jeho průběhu namátkovou dechovou zkoušku posádek na alkohol.
- Vozidla s obsahem motoru nad 2.0 litru včetně (přepočet u turbo motorů x1.7) můžou tvořit maximálně 10% startovního pole. Po naplnění nebudou další vozy s tímto obsahem registrovány.


Doprovodná vozidla
V ceně startovného je vjezd do prostoru kempu povolen pouze závodnímu vozu. Vjezd nejvýše jednoho doprovodného vozidla je zpoplatněn 200,- Kč. Za doprovodné vozidlo je považováno: vozidlo, které závodící vůz přivezlo na vleku, nebo jiné vozidlo dodávkového typu. Ostatní vozidla nejsou považována za doprovod, ale za účastníky srazu a vjezd bude povolen pouze po zaplacení "tunerského" poplatku 350 Kč.

"Vrácení startovného"
V případě že posádka s předplaceným startovným z jakéhokoli důvodu zruší svoji účast nejpozději 14 dní před začátkem srazu, bude jí startovné přesunuto do dalšího srazu. Po tomto termínu startovné v případě nepřítomnosti propadá.

To znamená, že nevracíme startovné pokud posádka neprojde technickou přejímkou, nevracíme startovné při poruše vozu, atd ...

Administrativní přejímka
Administrativní přejímka závodních vozů probíhá v pátek 11. září 2020 od 15:30 do 18:00 v kempu Běšiny.

Startovní čísla
Při administrativní přejímce posádka obdrží startovní čísla. Posádka si je nalepí na zadní boční okna vozu a jedno do levého horního rohu zadního okna (za řidiče). Startovní čísla se lepí z vnější strany skla a nesmí překrývat žádnou jinou samolepku. Rozměry čísel na boční okna výška 20cm x šířka cca 20-30cm. Startovní čísla je nutno mít nalepená před technickou přejímkou! Máte-li zadní okna samou samolepku a čísla by nebyla vidět, je povoleno mít čísla na dveřích. V tomto případě si ale musíte na vlastní náklady vyrobit samolepku bílý čtverec a na něj černě startovní čísla stejného rozměru.

Posádky které se zároveň zúčastňují LadyCupu mají přidělena dvě startovní čísla ! Na zadním okně a na dveřích. Rozlišení pod kterým startovním číslem posádka jede je provedeno přeškrtnutím neplatného startovního čísla černou lepenkou (nutné mít vlastní) !

Kromě LadyCupů není povoleno mít na voze jiné startovní číslo než přidělené. Posádky, které budou mít kromě startovních čísel závodu vylepena i jiná startovní čísla budou diskvalifikovány!

Povinná reklama:
Při administrativní přejímce posádky obdrží povinnou reklamu. Povinná reklama musí být nalepená ještě před technickou kontrolou! Start vozidla bez povinné reklamy + 1000 Kč.

Technická přejímka:
Technická přejímka závodních vozů probíhá v pátek 11. září 2020 od 15:30 do 18:00 v //www.autonejdl.cz/kontakty:AUTO NEJDL Klatovy.

Posádky přijíždějí na technickou kontrolu dle startovních čísel, vždy 10 aut na 15 minut. Prvních 10 startovních čísel 15:30-15:45, dalších 10 startovních čísel 15:45-16:00 atd.

Vozidlo se v prostoru dílen pouze tlačí s vypnutým motorem !

Posádky předloží ke kontrole:
- bezpečnostní ochranné přilby (homologované "E", které svojí pevnou částí zakrývají ušní boltce )
- občanské průkazy, řidičské průkazy, případně podepsaný souhlas zákonných zástupců.
- doklad o způsobilosti vozu ( STK, emise, OTP, povinné ručení )
- Hasicí přístroj práškový / pěnový pevně připevněný ale odnímatelný uvnitř kabiny ( nejlépe před sedadlem spolujezdce, minimální náplň 2kg s platnou revizí. Hasicí přístroje do dvou let od výroby bez revizního štítku, hasící přístroje starší s revizním štítkem !)

Na vozidlech bude mimo jiné kontrolováno:
- způsobilost vozu ( vůz bude vyloučen mimo jiné: za korozi obzvláště skeletu, ostré hrany na voze, ...)
- funkčnost bezpečnostních pasů, opěrky hlavy, uchycení sedaček
- funkčnost osvětlení vozu
- účinnost brzd, včetně nouzové ruční. Vozidlo bude vyloučeno v případě nesouměrného brzdného účinku.
- vzorek pneumatik
- správné zařazení vozu do skupiny
- platná STK a Emise, platné doklady
Start do závodu bude povolen pouze vozidlům, která prošla technickou přejímkou. Po projetí technickou přejímkou obdrží posádky jízdní výkazy.

Měření účinnosti brzd provádí se závodním vozem technický komisař! Posádky, které odmítnout předat vůz, neprojdou technickou přejímkou a nemůžou se zúčastnit závodu.

Seznamovací jízdy
Pátek 11. září 12:00 – 19:00
Seznamovací jízdy slouží k seznámení s povrchem trati a k napsání rozpisu. Neslouží k tréninku!
Pravidla pro seznamovací jízdy:

- Jsou zakázány seznamovací jízdy mimo čas k tomu určený ! Penalizace - diskvalifikace !
- Průjezd povolen pouze vozům s tlumičem na výfuku ! - Penalizace diskvalifikace !
- Po trati rychlostní zkoušky je povolena maximální rychlost 50 km/h mimo obec, v obci 40 km/h ! Penalizace - diskvalifikace !
- Na trati rychlostní zkoušky je zakázáno zastavovat a předjíždět ! Penalizace - diskvalifikace !
- Na trati rychlostní zkoušky je zakázáno jet v protisměru ! Penalizace - diskvalifikace !
- Při seznamovacích jízdách nejsou rozmístěny retardery !
- Seznamovací jízdy probíhají za normálního silničního provozu a jsou pod dohledem pořadatelů. Posádky, které nedodrží pravidla, budou diskvalifikovány !

Závod
Délka závodu: cca 80 kilometrů včetně 35 kilometrů na uzavřených tratích
Rychlostní zkoušky: Celkem cca 35 kilometrů na uzavřené trati.
Propustnost tratě: 90 závodníků (pozor ne 90 vozů - 90 závodníků včetně LadyCupů ). Po naplnění závodního pole bude registrace do závodu ukončena.


Soutěžní skupiny - nutno uvést při registraci
Zadní náhon
N1 - obsah do 1200 ccm, seriový vůz
N2 - obsah nad 1200 ccm, seriový vůz

S1 - obsah do 1200 ccm, závodní speciál
S2 - obsah nad 1200 ccm, závodní speciál

Přední náhon
P1 - obsah do 1300 ccm, seriový vůz
P2 - obsah na 1300 ccm, seriový vůz

T1 - obsah do 1300 ccm, závodní speciál
T2 - obsah na 1300 ccm, závodní speciál

Za závodní speciál je vozidlo považováno:
Má-li rám, neseriové zadní kotoučové brzdy, neseriový motor (povoleny výměny 1000-Favorit, Favorit-Felicia, Felicia-Fabia, Fabia-Octavia ), neseriový karburátor a/nebo sání k motoru (povoleny tolerance jako u motoru). Turbo ať seriově nebo neseriově dodávané. Přepočet u Turbo motorů obsah x 1,7.

Rozprava s jezdci
hospoda kemp Běšiny:
sobota 12. září 11:15
Posádkám bude vysvětlen průběh celého závodu, systém časových kontrol, penalizace, ... Účast všech posádek je povinná !

Start závodu
Časy startu do závodu budou vyvěšeny v kempu Běšiny na vývěsce - startuje se podle soutěžních skupin.

Přejezdy vozidel
Veškeré přejezdy mezi rychlostními zkouškami se jedou za normálního silničního provozu a za dodržování veškerých pravidel silničního provozu. Trať přejezdů je určena "Itinerářem", který posádka obdržela při technické přejímce. Na přejezd mezi rychlostními zkouškami má posádka vyhrazen určitý čas, ten má zapsán v itineráři. V případě že posádka tento čas nedodrží a přijede do následující časové kontroly v jiném než předepsaném čase, je penalizována.

Tajné průjezdové kontroly
Na trati přejezdu se můžou nacházet tajné průjezdové kontroly. Průjezdová kontrola je označena cedulí s razítkem. V místě průjezdové kontroly je nutno zastavit a nechat si potvrdit průjezd. Neprojetí nebo nezastavení v tajné průjezdové kontrole je penalizováno !

Časové kontroly
Na trati závodu jsou časové kontroly, posádky k nim přijíždějí dle itineráře.
Časové kontroly jsou umístěny před startem závodu, před startem rychlostních zkoušek a v cíli obou etap závodu. Čas přijetí do časových kontrol startu etap si posádka zapíše z vývěsní tabule v kempu. Časy příjezdu do ostatních kontrol si musí spočítat podle času přiděleného na přejezd mezi časovými kontrolami, případně mezi startem rychlostní zkoušky a časovou kontrolou následující RZety. Přidělený čas na jednotlivé přejezdy je zapsán v itineráři závodu.

Je povolen předčasný příjezd do cíle závodu (kemp Běšiny)
Vozidla, která se zúčastňují LadyCupu mají povolen předčasný příjezd do všech časových kontrol! Je-li to možné, může posádka LadyCupu předjíždět i mezi stanovišti ČK a START. Novinkou u LadyCupů je, že jsou přiděleny časy pro přejezd "návrat" na RZet a její projetí druhým řidičem! I v tomto případě musí posádka zastavit ve stanovišti ČK a nechat si zapsat čas! I zde je povolen vozidlům LadyCupu předčasný příjezd!



Řazení před STARTem
Vozidla na START dojíždí ve stejném pořadí v jakém projížděla stanovištěm Časová kontrola! Mezi stanovištěm Časová kontrola a Start rychlostní zkoušky je zakázáno: předjíždět (mimo LadyCupů), svévolně zastavovat, opravovat vozidlo ! Každá posádka, která nedodrží tato pravidla bude penalizována ! V případě, že jste nunceni v tomto prostoru předjet posádku před Vámi ( odstavili vůz, opravují vůz, ... ) je nutno tuto skutečnost nahlásit na STARTU rychlostní zkoušky, jinak jste nedodrželi pravidla a jste penalizováni !

Jízda po uzavřené rychlostní zkoušce
Rychlostní zkouška se jede na uzavřené trati a je měřen čas. Povrch tvoří asfalt a trať je upravena zpomalovacími retardery. Posádky dojíždí k rychlostním zkouškám dle itineráře.
Během jízdy po uzavřené rychlostní zkoušce mohou být ve voze pouze a jedině dvě osoby - řidič a spolujezdec ! Pouze řidič bez spolujezdce se nemůže účastnit závodu ! Posádka musí být připoutána a mít nasazené a zapnuté homologované ochranné přilby, které svojí pevnou částí zakrývají ušní boltce. Je zakázáno mít otevřená okna, vyjma zadních trojuhelníkových výklopných oken. Po celou dobu jízdy na uzavřené trati musí mít posádka zapnutá tlumená světla ! Ve voze nesmí být žádné volné předměty ani zvířata.

Tři rychlostní zkoušky jsou okruh, který se jede dvakrát. Je pravděpodobné, že silnější vozy budou dojíždět slabší. Nicméně trať je dostatečně široká na předjíždění. Je velice důležité, aby veškeré posádky kromě situace před sebou sledovali i situaci ve zpětných zrcátkách. V případě že pomalejší posádku dojíždí rychlejší a chystá se k předjíždění (blinkry jako v běžném provozu, ideálně i klakson) je pomalejší posádka povina předjíždění umožnit zařazením se co nejvíce vpravo a informovat rychlejší posádku že o ní ví pravým blinkrem

Start RZ
Vozidla jsou odstartována pořadatelem. Na okruhu je čas startu snímán letmo, na RZ se startuje v celou minutu nebo půlminutu. Do výkazu je zapsán pouze předpokládaný čas startu, z kterého si posádka počítá čas příjezdu do další RZ. Jakmile bude zbývat 5 sekund do startu, pořadatel pozvedne před vozidlo startovací prapor a odpočte každou sekundu. V čase startu zvedne prapor a posádka vyjíždí na trať.

Havárie, závada nebo překážka na trati
V případě, že vozidlo z důvodu havárie nebo závady nemůže dokončit rychlostní zkoušku, musí být neprodleně odstaveno mimo trať rychlostní zkoušky. Vůz se pouze odsune mimo trať, v žádném případě nelze zastavit RZet a čekat na odtažení vozu !
Během překážky na rychlostní zkoušce upozorňují pořadatelé na nebezpečí žlutými prapory. Posádky, které jsou již na trati musí zpomalit a za zvýšené opatrnosti pomalu dojet do cíle rychlostní zkoušky, posádkám na trati není měřen čas a bude jim umožněn náhradní start. Posádka která takto projede rychlostní zkouškou musí o situaci na RZetě informovat pořadatele v cíli RZet.
V případě že posádka při vyvěšených žlutých praporech nezpomalí a nepřestane závodit, ohrožuje tím bezpečnost a je diskvalifikována z celého závodu !

Zpomalovací retardery
Na trati rychlostních zkoušek jsou zpomalovací retardery, které jsou postaveny ze slalomových branek.
Stanovy Podzimní pohár 2020-retarder

CÍL RZ Okruh
Čas projetí cílem rychlostní zkoušky je snímán letmo v místě označeném CÍL. Mezi CÍLem a stanovištěm STOP je křižovatka. Po cca 150 metrech za křižovatkou musí posádka zastavit v místě časové kontroly označené „STOP“. Dále posádka pokračuje dle itineráře. Nezastavení v časové kontrole ( STOP ) má za následek diskvalifikace posádky ze závodu !

CÍL RZ
Čas projetí cílem rychlostní zkoušky je snímán letmo v místě označeném CÍL. Po cca 150 metrech za křižovatkou musí posádka zastavit v místě časové kontroly označené „STOP“. Dále posádka pokračuje dle itineráře. Nezastavení v časové kontrole ( STOP ) má za následek diskvalifikace posádky ze závodu !

Zrušení závodu
Závod může být zrušen v případě nepřízně počasí, neukázněnosti posádek nebo diváků, nebo při dalších nepředvídatelných okolností. Za neukázněnost posádek se samozřejmě považuje i nedovolené najíždění RZ před zahájením samotného srazu.

Odstoupení ze závodu
V případě že posádka během závodu bude nucena odstoupit ( havárie, porucha, ... ), musí tuto skutečnost nahlásit pořadateli ! Telefoní číslo pro nahlášení odstupu ze závodu je uvedeno v itineráři závodu.

Diskvalifikace posádky
- Porušování bezpečnosti silničního provozu nebo nerespektování pokynů pořadatelů kdykoli v průběhu srazu.
- Neúčast posádky na administrativní nebo technické přejímce
- Nedodržení pravidel při nájezdu RZet
- Najíždění RZ mimo k tomu určený čas
- Otevřená okna na RZetě
- Nedodržení tratě
- Nedodržení pokynů pořadatelů - např. při vyvěšení žlutých praporů !
- Nesportovní chování
- Alkohol

Penalizace posádky
- Poražení nebo posunutí slalomových branek: + 10 sekund
- Nedodržení předepsaného průjezdu retarderem: + 60 sekund
Stanovy Podzimní pohár 2020-penalizace
- Příjezd do časové kontroly v jiném než předepsaném čase: + 5 sekund za každou minutu rozdílu. V případě že ve vozidle závodí více jak jeden řidič, je penalizace do závodu připočtena oběma řidičům.
- Příjezd do časové kontroly z jiného než itinerářem daného směru: + 20 sekund
- Nedodržení trati přejezdu: + 20 sekund
- Nerozsvícená tlumená světla na RZetě: + 60 sekund
- Otevřená okna (mimo výklopných) na RZetě: + 60 sekund

Cedule při trati závodu


Stanovy Jarní pohár škodateamu-ck1Stanovy Jarní pohár škodateamu-ckČasová kontrola - barva podkladu červená a žlutá.

Místo kterým musíte projet v určitém čase. Čas projetí kontrolou je buď dán pořadatelem (čas startu do I. a II. Etapy) nebo si jej spočítáte z času startu do předešlé rychlostní zkoušky. Před místem časová kontrola se žlutým podkladem čekáte na Váš ideální čas projetí, v místě časová kontrola s červeným podkladem předáváte jízdní výkaz ke kontrole ideálního času projetí.


Stanovy Jarní pohár škodateamu-start1Stanovy Jarní pohár škodateamu-startStart rychlostní zkoušky - barva podkladu červená a žlutá.

Na start rychlostní zkoušky dojíždíte dle itineráře. Před cedulí "Start RZ" se žlutým podkladem zastavujete a čekáte na pokyn pořadatele. Poté najíždíte na start rychlostní zkoušky - cedule s červeným podkladem. Předáte výkaz k zapsání času startu a čekáte na odstartování pořadatelem

Stanovy Jarní pohár škodateamu-pozorCedule "Nebezpečí" - barva podkladu bílá.

Je umístěna 50 metrů před obzvláště nebezpečným místem na trati rychlostní zkoušky.

Stanovy Jarní pohár škodateamu-retarderCedule "Retarder" - barva podkladu bílá.

Je umístěna 50 metrů před každým zpomalovacím retarderem umístěným na rychlostní zkoušce.

Stanovy Jarní pohár škodateamu-cilLetmý Cíl - barva podkladu červená.

Místo, kde je snímáno letmé projetí cílem. Za touto cedulí je nutno zpomalit a zastavit v místě označeném STOP

Stanovy Jarní pohár škodateamu-stopSTOP - barva podkladu červená.

Místo, kde je nutno zastavit a předat cestovní výkaz k zapsání času projetí cílem.

Vyhodnocení závodu
Výsledek závodu je spočten součtem časů rychlostních zkoušek a případné trestné z časových a průjezdových kontrol a za retardery. Uveřejněny budou časy všech rychlostní zkoušek v absolutním pořadí.
Oceněny budou první tři místa celého závodu ve všech soutěžních skupinách včetně LadyCupu. Vítězové obdrží poháry.

Dále budou vyhodnoceny první tři místa v absolutním pořadí. Vítězové obdrží poháry.
Výsledky v jednotlivých rychlostních zkouškách nebudou oceněny

Vyvěšení a vyhlášení výsledků
Výsledky lze sledovat během celého závodu online na adrese http://vysledky.skodateam.cz a posádka si může detailně kontrolovat časy včetně trestných bodů na http://vysledky.skodateam.cz/posadka. Tyto výsledky jsou označeny "ONLINE VÝSLEDKY" a mají pouze informační charakter, mohou obsahovat chyby z online zpracování a mohou se tedy lišit od oficiálních výsledků. Tyto výsledky je možné sledovat též online v kempu na informačním panelu. Po ukončení závodu jsou výsledky zpracovávány a postupně aktualizovány. Oficiální výsledky jsou pak označeny nápisem "OFICIÁLNÍ VÝSLEDKY". K takto označeným výsledkům je možné podávat protesty. Do 30 minut pak budou prohlášeny za finální odsouhlasené výsledky a dojde k vyhlášení.
| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
Celkem záznamů: 331 (Zobrazeno 61-75)
 11.04.2011 14:53:19 


Mužu připevnění hasičáku opětovně vyřešit kurtou?


2677+201 (2878)Skodovacek (Registrovaný)
    
 14.10.2010 07:42:41 


Máte tu nové penalizace za retardery a rozměry retardérů


63184+8145 (385176)eRman (Administrátor)
     286902236   
 Re:RZ24.09.2010 09:05:51 


no nejedu ale sem zvědavej o co přicházim


6772+945 (7717)gapin (Registrovaný)
   267037142    
 Re:RZ23.09.2010 21:26:09 


A dyť ty prej stejně nejedeš ne ?


63184+8145 (385176)eRman (Administrátor)
     286902236   
 Re:RZ23.09.2010 20:46:01 


Rovina-zatáčka-rovina-zatáčka-zatáčka-zatáčka-rovina...


10713+2767 (25612)vhml (Pořadatel)
     302240348   
 Re:RZ23.09.2010 20:09:15 


nešlo by alespoň přibližně nastínit jak ty erzety budou vypadat?


6772+945 (7717)gapin (Registrovaný)
   267037142    
 RZ23.09.2010 09:34:41 


Ahoj už se přibližně ví jak dlouhé budou erzety?


3126+661 (3787)Mejra (Registrovaný)
   375-086-565  
 15.09.2010 23:40:17 


mexican: Pro někoho to je inpirace pro někoho hotový řešení ... ale každopádně to je odpověď na tvojí otázku


357+10 (183)JirkaF (Registrovaný)
    100003314
 Re:Spony15.09.2010 22:30:44 


pri trochu sikovnosti si je udelas sam treba z oceloveho pasku co je na paskovacku a spony male koupis v kazdem obi. take to tak mam


1608+203 (3440)Pist (Pořadatel)
   454496864  
 Re:Spony15.09.2010 19:08:08 


to se mi zdá taky docela zbytečný


1078+28 (1106)bigmanas (Registrovaný)
   
 Re:Spony15.09.2010 18:45:28 


O těch vím ale přijde mi docela luxus použít na hasičák za 350kč spony za 500kč


725+69 (794)mexican (Registrovaný)
    
 Spony15.09.2010 15:46:40 
 13.09.2010 19:10:11 


H.: Proto bych to dal za 20s a bylo by


512+16 (528)Michelin (Registrovaný)
   
 Hasičák11.09.2010 13:02:04 


Kde se dá sehnat "ocelový pásek s rychle snímatelnými uzávěry"?Myslel jsem,že k přichycení hasičáku k držáku bude stačit policejní plastová přeska s žiletkama,ale vypadá jako elektrikářská páska,takže na h*vno.PS:Mam přesně ten hasičák s držákem,jako je v souboru "předpisy.doc"


725+69 (794)mexican (Registrovaný)
    
 Re:10.09.2010 12:20:01 


To, co my v Běšinách jezdíme, má k slalomu hodně daleko. Slalomové kužely by měly nahradit retadréry ze sudů, které byly používány na několika posledních srazech. Retardér je zde brán jako bezpečnostní prvek, který má za úkol zpomalit auto v místě, kde ho pořadetel zpomalit potřebuje. Před technickou zatáčkou, před vjezdem do obce nebo uprostřed rychlé pasáže, aby se snížily maximální dosahované rychlosti. Reatardér může být vytyčen tak, aby to byl soupeř (i když, jak se ukázalo na jaře, tak čtyřicetikilové sudy plné suti nejsou soupeřem dostatečným). Čím větší je retardér soupeř, tím méně je těch, kteří ho nebudou respektovat a tím lépe plní svou funkci. Pokud ho ale ale někdo nerespektuje, nebo respektuje, ale přežene snahu nebo mu to prostě nevyjde, hrozí u takového soupeře rozbití auta přímo o retardér nebo jeho nakopnutí a pád nebo kutálení do pangejtu, pole, stromů domů, diváků s možností zranění posádky a přihlížejících. Proto byly pro vytyčení retardéru zvoleny slalomové kužele. Slalomový kužel, narozdíl od třeba betonové bariéry, samozřejmě není žádný soupeř. Proto je potřeba vhodným nastavením penalizací z něj toho soupeře udělat tak, aby nutil jezdce k tomu, k čemu je na trati postaven, tedy ke zpomalení. Vem si modelový případ - 200 metrů rovina na úzké cestě, retardér a dalších 200 metrů rovina. Do retardéru brzdím z nějakých 130ti na 50, prokroužím ho a následně akceleruji tak, že na konci té druhé roviny mám zase 130. Ale mohu jet i jinak. Vzhledem k tomu, že silnice je úzká, nejsou kužely v zákrytu. Na objetí každého mám více, než polovinu silnice. K retardéru přijíždím 130, bez vrknutí do něj vjíždím, první kužel objíždím správným směrem, druhý mizí pod autem, třetí objíždím správným směrem. Na konci druhé rovinky mám 160 a jsem tam o 8 sekund dřív. Dostanu sice 2 sekundy penalizaci, ale i tak jsem na retardéru vydělal. Ale v tom případě retardér nesplnil svou funkci zpomalení auta. Je tedy potřeba přizpůsobit pravidla tomu, aby z retardéru postaveného z kuželů byl soupeř a aby neumožňoval takovéto kalkulace.


9068+1387 (18819)H. (VIP uživatel)
        
Celkem záznamů: 331 (Zobrazeno 61-75)
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2020
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Vosyková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceny pro vozy Škoda na webu.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Listopad 2020 >>
PoÚtStČtSoNe
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30 
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:81
Právě přihlášeno:0
Dnes návštěv:2221
Celkem návštěv:90701023

Článků:991
Fotografií:33629
Komentářů:16913
Uživatelů:4131
Partneři
www.topnahradnidily24.cz