Stanleyho Beruška
Š110R - Beruška majitel: Stanley místo výskytu: Plzeň, západní Čechy, ale vlastně celá ČR
Historie a současnost:
BERUŠKA – Stanleyho eRko
Vzhledem k tomu, že si myslím, že není účelné mít podrobný popis auta (a fakt nemůžu sledovat vše) na většině mi blízkých škodastránkách, uvádím níže jen krátké resumé... Kompletní info je na tady :-)
asi půl roku po koupi: - výfuk byla "moje práce"... naštěstí mi ho brzy ukradli :-) akorát že z toho praskla hlava :-(
Moje eRko, Berušku, jsem koupil v srpnu roku 2001. Sehnal jsem ji na inzerát, a i když jsem to měl z Plzně do Svitav nějakých 300 km, nemohl jsem si nechat ujít takovou koupi... ...a to už jsem opravdu myslel, že není možné koupit neshnilé eRko za rozumnou cenu... Rada pro všechny: hledat, hledat, hledat... Beruška je ročník 1979, do provozu byla schválena v roce 1981, v zimě byla garážovaná... A navíc, měla jít na export do Austrálie, takže i když byla v roce 1981 předělána na levostranné řízení (a v témže roce schválena oficiálně do provozu), některé drobnosti jsou naopak... Na druhou stranu jsou stěrače, mřížka na vstup vzduchu do kabiny v torpédu, kobereček spolujezdce (má výřez na pedál plynu), atd.
Nejdříve jsem s Beruškou jezdil tak, jak byla, ale v roce 2003 prošla kompletní renovací. Zrepasována byla většina funkčních dílů, karoserie, chromové a hliníkové doplňky, interiér... Do jara 2006 byla osazena lehce upraveným motorem Š120LS (odlehčení by Schwejk motorsport, upravené sání, jiné natryskování karburace). V roce 2004 jsem do auta nainstaloval aparaturu – rádio CLARION, vzadu 3-pásmové koaxiální repro, vpředu externí výšky a středobasové repro (no, spíše středové)... – dnes to považuju za krok jinam, ale... ...když už to tam je a nehraje to vůbec špatně...
V létě 2005 došlo k dalším úpravám. Jednak se opravily drobné šrámy na karoserii (jak mojí chybkou, tak i nehody způsobené jinými nepozornými řidiči) a stopy po lihové fixe nějakýho debila – pozůstatek po Štilci 2004. Ale víte, jak to je... Bojové šrámy je to, co vdechuje autu život a duši (POZOR, platí jen do určité míry, samozřejmě)... Beruška také dostala nové 4-pístové brzdiče a byla kompletně zrepasována a vyztužena přední náprava (díky za pomoc Terezko :-)) – všechny pohyblivé díly nové. Při této příležitosti byly osazeny zrepasované hliníkové disky „kopretinky“ s pneu MICHELIN ENERGY.
Pak se mi podařilo Berušku nabourat na předek „au au au“ (podzim 2005), ale do podzimních Běšin bylo vše opět opraveno. Jj, holt řidič se má dívat před sebe a ne kde co lítá, co kde chodí a stojí :-)
S Beruškou jsem najel již více než 50.000 km, a vše bez závažnější poruchy. V roce 2004 jsem s ní byl v Chorvatsku – bez poruchy a s průměrnou spotřebou 6,5 litru...
Je fakt, že v nastavení motoru Š120LS, na kterém jezdím nyní, má auto spotřebu cca 10 litrů, ale ten pocit... S tímto motorem jsme získali i několik pohárů ve skupině N1 na několika srazech :-)
Ale protože s jídlem roste chuť, tak jsem se rozhodnul o výměně agregátu za upravený typ Š130. Přeci jen, „objem ničím nenahradíš“... Volba padla na SCHWEJK MOTORSPORT. To, jak se celá akce vyvíjela, a proč jsme na počátku června 2006 opět namísto Š130 nalákali do Berušky původní Š120LS - více na: STISKNI O5 ZDE
Každopádně ale na jaře 2006 byl komplet zrepasován zadek – převodovka 4-kvalt 4.222 po repasi, nová ložiska, gufera v poloosách + nové klínky s drážkou (zásoby z dob modelu ŠKODA 1000 MB).
A motto na závěr: „Arabové říkají, že nejhezčí pohled na svět je z koňského hřbetu, ale já si myslím, že Arabové neznají eRko...“
no a po renovaci:
zvenku:
a zevnitř:
a jedna malá v origo Beruščí barvě nakonec :-)
a ještě přikládám video z jarních Běšin od Strnyho: hier (1.8Mb)
No a další fotečky z Běšin jsou samozřejmě tady ve fotogalerii pod nickem "Stanley". (ikonka fotoaparátu u profilu, pozn. red.)
|