ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
575 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Pošumavský Slalom CUP Janovice 2018

Pošumavský Slalom CUP Janovice 2018

WebShop Tip
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Vaše vozy

>

Škoda 110R

>

Stanleyho Beruška

 <<



Autor:
140+48 (94)Stanley (Registrovaný)
     
Vytvořeno: 13.03.2005 - Změněno: 06.06.2006

Stanleyho Beruška



Š110R - Beruška
majitel: Stanley
místo výskytu: Plzeň, západní Čechy, ale vlastně celá ČR


Historie a současnost:

BERUŠKA – Stanleyho eRko

Vzhledem k tomu, že si myslím, že není účelné mít podrobný popis auta (a fakt nemůžu sledovat vše) na většině mi blízkých škodastránkách, uvádím níže jen krátké resumé... Kompletní info je na tady :-)



asi půl roku po koupi:
- výfuk byla "moje práce"... naštěstí mi ho brzy ukradli :-) akorát že z toho praskla hlava :-(
!Stanleyho Beruška
!Stanleyho Beruška
!Stanleyho Beruška


Moje eRko, Berušku, jsem koupil v srpnu roku 2001. Sehnal jsem ji na inzerát, a i když jsem to měl z Plzně do Svitav nějakých 300 km, nemohl jsem si nechat ujít takovou koupi... ...a to už jsem opravdu myslel, že není možné koupit neshnilé eRko za rozumnou cenu... Rada pro všechny: hledat, hledat, hledat... Beruška je ročník 1979, do provozu byla schválena v roce 1981, v zimě byla garážovaná... A navíc, měla jít na export do Austrálie, takže i když byla v roce 1981 předělána na levostranné řízení (a v témže roce schválena oficiálně do provozu), některé drobnosti jsou naopak... Na druhou stranu jsou stěrače, mřížka na vstup vzduchu do kabiny v torpédu, kobereček spolujezdce (má výřez na pedál plynu), atd.

Nejdříve jsem s Beruškou jezdil tak, jak byla, ale v roce 2003 prošla kompletní renovací. Zrepasována byla většina funkčních dílů, karoserie, chromové a hliníkové doplňky, interiér... Do jara 2006 byla osazena lehce upraveným motorem Š120LS (odlehčení by Schwejk motorsport, upravené sání, jiné natryskování karburace). V roce 2004 jsem do auta nainstaloval aparaturu – rádio CLARION, vzadu 3-pásmové koaxiální repro, vpředu externí výšky a středobasové repro (no, spíše středové)... – dnes to považuju za krok jinam, ale... ...když už to tam je a nehraje to vůbec špatně...

V létě 2005 došlo k dalším úpravám. Jednak se opravily drobné šrámy na karoserii (jak mojí chybkou, tak i nehody způsobené jinými nepozornými řidiči) a stopy po lihové fixe nějakýho debila – pozůstatek po Štilci 2004. Ale víte, jak to je... Bojové šrámy je to, co vdechuje autu život a duši (POZOR, platí jen do určité míry, samozřejmě)... Beruška také dostala nové 4-pístové brzdiče a byla kompletně zrepasována a vyztužena přední náprava (díky za pomoc Terezko :-)) – všechny pohyblivé díly nové. Při této příležitosti byly osazeny zrepasované hliníkové disky „kopretinky“ s pneu MICHELIN ENERGY.

Pak se mi podařilo Berušku nabourat na předek „au au au“ (podzim 2005), ale do podzimních Běšin bylo vše opět opraveno. Jj, holt řidič se má dívat před sebe a ne kde co lítá, co kde chodí a stojí :-)

S Beruškou jsem najel již více než 50.000 km, a vše bez závažnější poruchy. V roce 2004 jsem s ní byl v Chorvatsku – bez poruchy a s průměrnou spotřebou 6,5 litru...

Je fakt, že v nastavení motoru Š120LS, na kterém jezdím nyní, má auto spotřebu cca 10 litrů, ale ten pocit... S tímto motorem jsme získali i několik pohárů ve skupině N1 na několika srazech :-)

Ale protože s jídlem roste chuť, tak jsem se rozhodnul o výměně agregátu za upravený typ Š130. Přeci jen, „objem ničím nenahradíš“... Volba padla na SCHWEJK MOTORSPORT. To, jak se celá akce vyvíjela, a proč jsme na počátku června 2006 opět namísto Š130 nalákali do Berušky původní Š120LS - více na: STISKNI O5 ZDE

Každopádně ale na jaře 2006 byl komplet zrepasován zadek – převodovka 4-kvalt 4.222 po repasi, nová ložiska, gufera v poloosách + nové klínky s drážkou (zásoby z dob modelu ŠKODA 1000 MB).

A motto na závěr:
„Arabové říkají, že nejhezčí pohled na svět je z koňského hřbetu, ale já si myslím, že Arabové neznají eRko...“



no a po renovaci:

zvenku:
!Stanleyho Beruška
!Stanleyho Beruška
!Stanleyho Beruška
!Stanleyho Beruška


a zevnitř:
!Stanleyho Beruška
!Stanleyho Beruška
!Stanleyho Beruška


a jedna malá v origo Beruščí barvě nakonec :-)
!Stanleyho Beruška


a ještě přikládám video z jarních Běšin od Strnyho:
hier (1.8Mb)


No a další fotečky z Běšin jsou samozřejmě tady ve fotogalerii pod nickem "Stanley". (ikonka fotoaparátu u profilu, pozn. red.)
| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
S tímto článkem souvisí
Stanleyho Rapid
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
 Re:02.09.2009 08:47:56 


ooooo, diky

jj, ja to mel taky studeny (bydlim v Malesicich), takze zadna divocina. Po vsech problemech, ktere jsem s motorem mel to ted docela funguje (i kdyz kompresni tlaky jsou v haji) - vyresilo to par zmen v krmeni motoru

A Ty bydlis v Radcicich?




140+48 (94)Stanley (Registrovaný)
     
 31.08.2009 11:16:28 


Jede dobře nebejt studenýho motoru tak bych i stíhal


1766+8 (1774)nwkt (Registrovaný)
    142219625
 Re:03.09.2007 19:11:35 


Diky za krasnej komentar Takovej vzdycky potesi

A jen dodam, ze dnes je v eRku cca 80-ti konovy agregat a letos jsme se s Beruskou podivali k mori, a to konkretne do Chorvatska, vice foto je zde:
http://www.skoda110r.cz/file_download.php?fid=68


140+48 (94)Stanley (Registrovaný)
     
 03.09.2007 15:16:18 


Moooooooooooooc krasne! takovich to originalu uz je hodne malo tohle je hezci nez natuneni ero z toho dycha takova ta spravna atmosfera sedmdesatych let nebo snat ne?


!Stanleyho Beruška
Unregistered
 06.06.2006 17:58:39 


Stando je k nakousnutí )))


159+41 (200)BRK (Registrovaný)
  
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Listopad 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:207
Právě přihlášeno:1
Dnes návštěv:40130
Celkem návštěv:204459680

Článků:1011
Fotografií:34802
Komentářů:17362
Uživatelů:4432


Klikni na uživatele, abys mu poslal zprávu