13.11.2018 (Út) Kamen  ![]() Dnešní progres: Tak nakonec znovu a lépe. Spájený domeček ložiska. Každé kolo bude mít 2 ložiska. Kvůli větší torzní tuhosti jsou od sobe ložiska vzdáleny 3mm. Zkouška na vozidle.
|
07.11.2018 (St) Kamen  ![]() zatím nevím jak, ale dá-li bůh, tak z tohhle bude domek pro ložisko. ![]() ![]() mf83zz
|
06.11.2018 (Út) Kamen 
|
28.05.2018 (Po) Kamen 
|
13.09.2017 (St) Kamen 
|
31.08.2017 (Čt) Kamen 
|
17.04.2017 (Po) Kamen 
|
10.03.2017 (Pá) Kamen  ![]() Příprava na podsvícení budíků. ![]() ![]() Plošný spoj je dělaný fotocestou s pomocí světlocitlivé folie. Na laserovce se vytiskne na pauzák nebo folii negativní předloha tak aby potisk byl směrem k dps. Kuprextit se pořádně vyčistí a odmastí a nalaminuje se na něj světlocitlivá folie. Pak pauzák přitlačím tonerem dolu na folii až se to "slepí" dokupy, žádné přítlačné sklo není potřeba. Osvitím UV lampou 2 a půl minuty. A vyvolám. Výsledek je perfektně ostrý. Vyvolaný motiv. Po leptání. Výsledek je perfektní.
|
18.02.2017 (So) Kamen 
|
04.12.2016 (Ne) Kamen 
|
28.11.2016 (Po) Kamen 
|
23.11.2016 (St) Kamen 
|
13.11.2016 (Ne) Kamen  ![]() ![]() ![]() První pokusy o tisk budíků, no už je to hodně ošahaný, ale ze začátku to nevypadalo blbě :-)
|
30.10.2016 (Ne) Kamen 
|
28.10.2016 (Pá) Kamen 
|
19.10.2016 (St) Kamen  ![]() Dnešní progres. Mrňous mě modelařit moc nenechá, tak toho moc k prezentaci není. :-D A jako perlička: focení kalendáře.
|
14.08.2016 (Ne) Kamen 
|
28.07.2016 (Čt) Kamen  ![]() ![]() ![]() Pro okno jsem nechal 2mm škvírku, snad to bude stačit. :-) ![]() ![]() A takhle to vypadá na autě.
|
26.07.2016 (Út) Kamen  ![]() Žádný progres, jen pár fotek. :-)
|
22.07.2016 (Pá) Kamen  ![]() Po dlouhé době jsem si zas udělal kousek času na modelaření, tak hned musím nahodit pár fotek ze včerejšího snažení. Pozná někdo co by to mělo být?
|
12.06.2016 (Ne) Kamen 
|
04.06.2016 (So) Kamen 
|
01.06.2016 (St) Kamen 
|
13.04.2016 (St) Kamen  ![]() Protože ten přední blatník nebyl zas tak v hajzlu, tak jsem se rozhodl pokračovat v polystyrenové krasojízdě. Abych měl nějaký mustr pro karosování. Přední blatník a dvírka už by asi jakžtakž šly. Zadní blatník mi přijde pořád ještě příliš široký. ![]() ![]() Co vy na to jako odborníci?
|
13.03.2016 (Ne) Kamen  ![]() Tak jsem včera vyzkoušel jestli jsem schopný vymodelovat blaťák. Výsledek mě docela mile potěšil. Jako matroš jsem použil polystyren. Jen je kapičku kratší než měl být, za to asi může ta vykalená flaška vína. :-D
|
18.02.2016 (Čt) Kamen  Práce na přední nápravě "stále pokračují", není moc čas. V mezičase jsem nafejkoval prolisy podlahy, dost mě sralo že jsem si to tenkrát tak zjednodušil. :-(
|
10.01.2016 (Ne) Kamen 
|
31.12.2015 (Čt) Kamen 
|
20.12.2015 (Ne) Kamen  ![]() Dnes jsem zase kapku máknul na předním čele. A taky jsem začal dělat na přední nápravě.
|
07.11.2015 (So) Kamen 
|
26.10.2015 (Po) Kamen  ![]() V těchto dnech je to rok co jsem s touhle legrací začal. Protože nemám soustruh, tak jsem toto dostal k narozeninám od mistra soustružníka. Schválně jestli poznáte co to je? ;) A tady je ještě malá nápověda. :-)
|
23.09.2015 (St) Kamen  ![]() Matičky M2 jako závitové vložky Držáky přední nápravy 0,5mm plech. Tohle má jako udržet nápravu na svém místě? no uvidíme. Zhruba sestavené sešroubované. Ještě tam dost věcí chybí, ale aspoň už to dostává jakýstakýs nádech škodováckého podvozku.
|
20.09.2015 (Ne) Kamen  ![]() Díl, který nevím jak nazvat.
|
07.09.2015 (Po) Kamen  ![]() Po dlouhé době jsem zase našel chvilku na modelaření. Je hezky, tak volný čas trávím spíš jinak. Musel jsem předělat výztuhu předku. Ta původní byla fakt otřesná. Palivová nádrž. Původně v ní mělo být servo naležato, ale to bych tam zamontoval a už nikdy nedostal ven, proto jsem se rozhodl pro montáž serva na výšku. V nádrži tak bude jen táhlo k řízení a proto jsem si mohl dovolit udělat nádrž menší a víc modelovou. Nastane sice problém s umístěním baterek, ale to se taky nějak vyřeší. A nakonec zatěžkávací zkouška. Ten ingot má snad 5kg. Nemohl jsem si odpustit dát sem fotky z dovolené z návštěvy muzea veteránů. Konečně už jsem udělal řidičák na motorku. Tak jsem si hned udělal radost a koupil si tuhle překrásnou Yamahu Interceptor. Je to moje první motorka když nebudu počítat simpsona před 15lety a pár vyjížděk na táty skůtru 125ccm, kterej je mimochodem naprosto skvělej.
|
23.06.2015 (Út) Kamen  ![]() Tvarování čela kolem druhého světla. Na této fotografii stojí za zmínku především lem kolem celého čela, nezvlněný a neprasklý. Už tohle mi připadlo naprosto úžasné, že se to povedlo vybouchat. Původní plán byl toto vytvořit z 4 kusů plechu, no a ono se to povedlo pouze z jednoho. Až mi skoro bude líto do toho řezat díru pro mřížku. :-)
|
17.06.2015 (St) Kamen  ![]() Práce na předním čele pokračují. Mrkněte na můj dnešní pokrok. ![]() ![]() Nezapomeňte napsat co si o tom myslíte. klidně i negativní. jo a kdyby jste náhodou někdo měl tip na internetové stránky s návodem pro tvarování plechu tak se rád mrknu. tohle čelo je vlastně můj první pokus o tvarování, dosud to totiž byla jen taková sranda jako pravý úhly atd. veškeré informace zatím mám pouze z youtube videí.
|
15.06.2015 (Po) Kamen  ![]() Šaltr páku jsem původně chtěl udělat napevno, nakonec jsem ji taky udělal pohyblivou. S hlavicí spokojený nejsem, ještě ji budu předělávat.
A tady pokus o přední čelo.
|
10.05.2015 (Ne) Kamen  ![]() Takhle se mi povedlo vymyslet uchycení sedaček.
Plynový pedál je samozřejmě taky pohyblivý, jen teda nebude mít co ovládat. :-D
Kompletní sada pedálů.
Uchycení pedálu bylo docela mazec vykutit. Do toho prostoru jsem se nemohl pořádně dostat s vrtačkou ani páječkou. No nakonec se to docela podařilo.
A takhle to dopadlo.
![]()
Zatim čus. Až zas něco budu mít, tak se ozvu.
|
11.04.2015 (So) Kamen  Konečně se mi podařilo sehnat nejdůležitější díl pro stavbu závodní převodovky. Teď ještě vhodně poskládat převody a bestie se pomalu začne probouzet k životu.
|
22.03.2015 (Ne) Kamen  Dnes jsem po dlouhé době zase dostal náladu něco tvořit a takhle to dopadlo.
Skelet sedaček, no vypadá to spíš jak lehátka na pláž. :-D Materiál je použitý silný měděný drát. Vzhledem k tomu, že měď vede dobře teplo, tak pájení docela pálí, Auvejsky.
Na zkoušku posazeno do auta. Uchycení do auta ještě není vymyšlený. :-)
|
21.03.2015 (So) Kamen  ![]() Pokus o zúžení pneumatik. Doufám, že to něco vydrží. Šířkou teď odpovídá asi 180-185mm. Původně cca 260mm.
Ložiska pro náboje kol. Původně jsem to chtěl více modelové, že bych použil ložiska mr63 (3,6,3). Od toho mě všichni zrazovaly, tak jsem nakonec vybral větší ložiska 623 (3,10,4), která jsou běžně k sehnání ve spojovacích materiálech. Na obrázku je pro porovnání s dlouhým šroubkem m3. Každé kolo bude mít 2 ložiska.
|
21.02.2015 (So) Kamen  ![]() Toto je nejaktuálnější příspěvek. Takhle můj model teď vypadá. Konzole pedálů a pedály jsou z 0,5mm plechu. Osa průměr 2mm. Původně jsem plánoval pedály zastavět do velké konzole. Nakonec jsem se rozhodl to udělat trochu menší. Přišroubované pedály. Konzole se bude ještě trochu upravovat, aby mi neprosvítalo nad pedály světlo, zapomněl jsem tam nechat okraj kterým by se to zapřelo o přepážku kufru. ![]() ![]() A to je ko ko ko koneeec!
|
20.02.2015 (Pá) Kamen  ![]() Nákresy sloupku volantu. Volantem půjde točit a bude spojený s přední nápravou :-) Zapájený sloupek řízení. Volant je z mosazi průměru 3mm. Tyč řízení má průměr 2mm. Šroubek kterým je přišroubovaný volant k tyči je z mobilního telefonu asi M1,5 torx t6, takže to vypadá docela dost dobře. Tak jak se vám líbí? To jsem já! :-D Původně plánovaná a nová kola.
|
19.02.2015 (Čt) Kamen  ![]() Tyčka pro zadní zavěšení motoru. Trubička je mosaz průměr 5mm. Plech jsem použil pocínovaný 0,5mm silný. Taky se už docela debilně ohýbá oproti 0,3mm plechu, je nutné použít hrubší sílu. Ke karoserii je to chycené pomocí 4 šroubků M2.
|
17.02.2015 (Út) Kamen  ![]() Bezpečnost pro posádku na prvním místě. Zástavba bezpečnostního rámu do skeletu. Než jsem alespoň trochu zvládl technologii ohýbání, tak jsem trochu těch bezešvých uhlíkatých trubek zničil. I na tomhle oblouku je vidět, že se mi to místama chtělo bortit, ale nakonec to vypadá docela k světu. Úprava spodní části palubní desky pro zástavbu rámu. A tady už konečně hotový celý rám. ![]() ![]() Za kvalitu posledních fotek se trochu stydím, ale dělám na tom jen po večerech a takhle naprd to vyjde z mobilu při nedostatku světla. Ve dne na to nemám čas. :-(
|
16.02.2015 (Po) Kamen  ![]() Skelet už je téměř hotový. Ještě zbývají nějaké podružnosti, ale to se dodělá časem. ![]() ![]() Teď budou přibývat nějaké věci uvnitř auta, na to jsem se těšil. Takhle vznikají povrchové díly skeletu. Dokončené rámy oken ![]() ![]() Těším se na vaše komentáře ať pozitivní či negativní. Pokud budu chtít tak možná i odpovím. :-)
|
15.02.2015 (Ne) Kamen  ![]() Úprava předku pro zástavbu A-sloupků. Základní tvar už to má, ale je to měkké jako papír. Horní rám okna a technika ohýbání plechu :-D vnitřní část B-sloupku Okapnička Teď už je to trochu pevnější a hezčí Původně plánovaná kola Jako na tomto autě: Škoda 130RS s kolama BBSKola jsem nakonec koupil menší, takže pokud byste tyhle někdo chtěl stačí napsat.
|
14.02.2015 (So) Kamen  ![]() Podle fotek z netu to do teď mohlo být prakticky cokoliv, eRko, stovečka, možná i MBéčko. Takže počínaje dneškem už je to jen a pouze eRko. Jsem zvědavý jestli ještě před plesem sem někdo zabrousí :-)
|
13.02.2015 (Pá) Kamen  ![]() Ďoury pro přichycení blatníků, zámky přibydou až udělám dveře. ![]() Platíčko mi při pasování tohoto dílu přišlo příliš dlouhé, tak jsem ho lehce fiknul.
|
10.02.2015 (Út) Kamen  ![]() Doufám, že jsem se aspoň trochu trefil s tím zadním platíčkem. Nový typ bezpečnostní klece pro kabriolety :-D ![]()
|
08.02.2015 (Ne) Kamen  ![]() Zadní podběhy, stejně jako přední, jsou lehce širší a nafouklejší, jednak kvůli původnímu plánu na větší širší kola, který nakonec budu stejně upravovat. A vpředu i kvůli požadavku na větší rejd. Šířka podběhů se bude upravovat až podle zadních blatníků. Až zjistím jak vlastně vůbec je to soutěžní eRko široký. Myslím, že teď by šířka mohla odpovídat zhruba okruhové verzi.
|
07.02.2015 (So) Kamen  ![]() Zadní nosníky. Místo řezání závitu do plechu jsem zevnitř nosníku připájel matičky M2. Šroubky na obrázku jsou zašroubovaný až na doraz, mají délku asi 8mm nebo tak. Budu je zkracovat na asi 4mm. Nosník nechávám prozatím delší, páč ještě nevím jak to bude sedět se zadním čelem.
|
05.02.2015 (Čt) Kamen  ![]() Uložení zadních tlumičů
|
03.02.2015 (Út) Kamen  ![]() Škocna roste jako z vody, už je na své plné délce.
|
02.02.2015 (Po) Kamen  ![]() Trošku jsem zabrousil zadní část podlahy a napasoval podlahu zadního zavazadlového prostoru.
|
01.02.2015 (Ne) Kamen  ![]() Konečně první povrchový díl ![]() ![]() Hlouposti za palubní deskou
|
29.01.2015 (Čt) Kamen  ![]() Škodověnka už pěkně přibývá na velikosti. Co si tak pamatuji, tak hmotnost by měla být kolem 100-150g ![]() ![]() miniprahy ![]() ![]() Dokončené prahy a taky vyřízlá díra pro původní zadní nápravu. ![]() ![]() V budoucnu se to nějak bude upravovat na zástavbu trojúhelníkových ramen. Ještě nevím jak.
|
28.01.2015 (St) Kamen  ![]() Zbrusu nová přepážka. Dopasovat ji tam byl docela mazec, ale dobrá věc se podařila.
|
27.01.2015 (Út) Kamen  ![]() Takhle nějak dopadly přední podběhy v mém podání. Mezi levým a pravým je milimetr rozdíl. Nechal jsem to být, no a teď bych to nejradši říznul a narovnal :-D No, ale protože tohle je hlavní deformační zóna, tak se to třeba po nějakým tom průjezdu kukuřicí srovná samo :-D ![]() ![]() Asi po měsíci jsem si včera večer našel chvilku čas, tak tady je malá uchutnávka.
|
25.01.2015 (Ne) Kamen  ![]() Ani kousek plechovky nazmar! ![]() ![]() Domeček pro přední nápravu. ![]() ![]() Ďoura pro nádrž bude ideální pro zástavbu serva, ale na to je ještě moře času. Pokud máte jakékoli otázky, tak sem s nima. Kritika vítána.
|
24.01.2015 (So) Kamen  ![]() Jsem rád, že se vám můj projekt líbí. Tak dávám další nálož fotek. ![]() ![]() Závoďák potřebuje i nějaké to vyztužení podlahy.
|
22.01.2015 (Čt) Kamen  ![]() O stavbě modelu jsem přemýšlel už delší dobu. Chtěl jsem nějakou rally škodovku. Potom při jedné projížďce na motorce jsem jel skrz Ledeč nad Sázavou a uviděl naživo Škodu 130RS a rázem bylo rozhodnuto. No a když jsem se rozhodl pro tuhle legendu, tak proč to neudělat v trochu větším stylu, že? Materiál jsou plechovky z pocínovaného plechu 0,3mm. Měřítko je 1:10. Předloha, materiál a měřítko bylo rozhodnuté. A tak mohlo začít velké shánění fotek podle kterých bude stavba probíhat. Fotek jsem splašil asi 1000 a pokud máte někde na netu fotku z renovace vašeho eRka tak zřejmě slouží jako předloha pro můj model. ![]() ![]() Podle fotek mám základní díly narýsované. ![]() ![]() Tak mohlo dojít k prvním řezům do plechu. ![]() ![]() No a vono to nevypadá zas tak blbě.
|