Škoda 120 Evo II
Tak jsem se vám, po dlouhém přemlouvání ze strany Lukyho a Mejry rozhodl představit svůj stroj. Je to Škoda 120L, celé současné označení zní Škoda 120 EVO 2 El bouda 3 :o) Historie mojí škodovky se začala psát v roce 1987 kdy byla vyrobena v Mladé Boleslavi. Přesný datum výroby je 8.září 1987, takže je o dva roky a pět dní mladší než já. :o) První majitel byl nějaký důchodce, takže auto bylo v době koupě v super stavu,mělo najeto kolem 22tis. km. Byly vyměněné přední blatníky, prahy a opravené zadní lemy, vše nastříkáno do originál laku šedomodrá skalní. Dále byla kdysi bouraná a na pravou přední část a následně opravena, ale nevím kdy. Ještě za původního majitele byla vybavena 5 qaltem který byl i zapsán do TP!! No jo, důchodcovská pečlivost :o) Z další výbavy měla závěs a původní majitel v ní měl i rádio, což prozradily kabely pod koberci, zbytek panelu a hlavně 1,5 metru dlouhá anténa před předním oknem. Já auto koupil v bazaru 25.září 2004 za 24000Kč. Je to dost ale já potřeboval auto na který nebudu muset delší dobu sáhnout, protože mě musela denodenně vozit na vlak a na práci by nebyl čas, čemuž toto auto plně odpovídalo. Že to s tou prací nakonec dopadlo jinak se dozvíte později :o) Cca 14 dní po koupi se konal sraz v Běšinech, tak jsem tam hned vyrazil. Auto bylo ještě v naprosto sériovém stavu, přibyla pouze stříbrná clona na čelním skle, jmenovka na bočním okně a sériové kryty klik nahradili hladké z Favorita. Jo, a při převodu jsem si vyměnil původní SPZtky za nové. Po srazu jsem namontoval sportovní volant nejasného původu a sundal jsem ten giganticky dlouhej prut z antény :o) Volant údajně pochází z nějakého německého závodního auta, poté byl přes bronzovou nábu namontován do 110R a pak přes několik majitelů doputoval až ke mně. Já ho měl taky do Erka, ale po prodeji jsem ho po úpravě náby dal do 120. Středovou matku kryje dřevěná krytka se škodováckým znakem. Někdy v listopadu jsem koupil zimní gumy (Debica Frigo) a palubovku z Rapida. Ta dostala výplně z hliníkového slzičkového plechu a po vánocích se stěhovala do auta. Zanedlouho po palubovce se naskytla možnost koupit WRC křídlo a tak jsem neváhal a koupil ho. Pak ještě přední masku od Martínka a bílé kryty předních a bočních blinkrů. Na auto se to dostalo taktéž po vánocích. A protože jsem byl celý rok hodný, Ježíšek mi přinesl rádio a repráky :o) A tak mě po Silvestru čekala montáž. Repro jsou třípásmové ovály Mac Audio umístěné na dřevotřískovém zadním platě, které je potaženo kobercem a rádio Panasonic CQ-C 1300AN. Anténa z Felicie se zabydlela v zadní části střechy.
Evo I (Podzim Běšiny 2004)
Pak jsem si spokojeně jezdil až do 4. února 2005. To jsem dostal smyk na náledí a poslal auto přes střechu do lesa. Fakt adrenalin, ale jednou to stačilo :o) A pak mi začalo období víkendů v dílně, často jsem si bral "dovolenou" i ze školy abych s prací drobet hnul :o) Po bouračce mi zůstaly zdravý čtvery dveře, zadní čelo, jeden zadní blatník, zadní nárazník, přední okno, maska, blinkry a jedno světlo. Ze druhého se nárazem odlepilo sklo, ale jinak mu nic nebylo. Zbytek karoserie včetně střechy KO. Odneslo to i křídlo. Jako bonus se ještě o pařez urazilo spodní rameno na přední nápravě a horní mírně změnilo tvar. Zbytek auta přežil. Naštěstí mi strejda poskytl azyl u něj v autoservisu, takže jsem mohl dělat hezky v teple a navíc vybaven CéOčkem a dalším potřebným nářadím. Chtěl bych mu za to moc poděkovat a hlavně rodičům za poskytnutí finančních prostředků, bez nichž by to nešlo.
Místo činu
Měl jsem v plánu jet si opraveným autem pro vysvědčení, což se podařilo. Poprvé jsem vyjel 27. června. Když se opravy chýlily ke konci, začaly se vymýšlet drobné úpravy. A tak byly zavařeny a zacínovány okapničky na střeše a průduchy na „C“ sloupcích a zadní čelo nahrazeno čelem ze Škody 130 ve kterém byly pod světly vyřezány otvory. Jinak zůstala karoserie bez úprav. Pak se auto odebralo do lakovny. Původně mělo dostat zelený lak, po prostudování vzorníku a doporučení lakýrníka byla vybrána modrá barva ze vzorníku BMW (no, já osobně jí tedy na baworu nikdy neviděl, ale škůdce sluší). Nalakovány navíc byly i kryty klik, plast ze zadní kapoty a zrcátka Beskyd sport, která nahradila původní. Pak už mě čekala ta příjemná práce-nastrojování. Auto navíc dostalo zadní bílé lampy, zadní mlhovky dostaly bílé kryty z couvaček, na přední masce přibylo „véčko“ z Fabie RS a přední sklo dostalo fóliovou clonu v barvě. Na přední kapotě jsou závodní hliníkové rychlouzávěry a vzadu gumové rychlouzávěry. Ale na obou kapotách zůstaly i origo zámky, přece jen se dnes dost krade :o) A zadní okno ozdobila nálepka skodateamu. Zadní sedačky jsem vyměnil za rapiďáckou a po bouračce se na auto již nevrátil závěs, ten se odebral do věčných lovišť :o) Ještě byly nataženy nové brzdové trubky.
Zhruba čtrnáct dní po dodělání auta jsem roztahoval kámošovo auto, on to „ňák neukočíroval“ a naboural do mě zezadu. Odneslo to naštěstí jen zadní čelo, který jsem vyklepal a zadní nárazník, respektive jen výztuha, která se zlomila, plasty zůstaly zdravý.
Teď nedávno jsem namontoval otáčkoměr (po montáži jsem zjistil že nefunkční :o), ale je tam). Plastový štít budíků nahradil slzičkový alu plech, který je i na zbytku palubovky a kontrolky nahradili erkové. Motor je v autě zatím sériový a ještě asi chvíli zůstane.
Jedinou změnou je výfuk vyrobený ze středového tlumiče z dieselový Felicie zakončený 100mm nerezovou koncovkou Bosi.Má to skvělý zvuk :o) Tlumič je od Mejry, za což mu musím poděkovat. Na srazu v Běšinech podzim 2005 mi naměřili hlasitost výfuku 129,3 dB. Celkem slušný, ne? :o)
Koncem prázdnin jsem se vypravil do Prahy pro kola. Jsou rozměru 6Jx13, pochází původně z nějakého Bawora a na autě jsou namontovány přes 3cm ocelové podložky se změnou rozteče. Obouvají vepředu Firestone F-580 a vzadu Michelin Energy, vše rozměru 165/70 R 13. Časem obuji něco širšího, min. 175, možná 185 nebo 195. Kola mi dohodil Luky, za což mu patří dík. Byly na škodovce v podobném odstínu laku jako mam já.
Na původním autě
Na mym autě
Nejnovější změnou je to, že mi 16.9. v noci ukradli rádio. Takovým způsobem, že to odnesla i středová část palubovky. Auto ani nevyháčkovali, ale rozbili trojúhelníkový okýnko u spolujezdce.
Nové autorádio jsem koupil 25.10. Je to opět Panasonic ale novější typ: CQ-C1301NE. Zimu 2005 bylo auto odstavené abych ho neničil v soli. Plánoval jsem to i do dalších let, ale kvůli dojíždění do práce auto letošní zimu (2006) jezdilo. V červenci 2006 došlo k montáži LPG zařízení BRC (denně dojíždím do Plzně do práce, cca. 20 Km ). Nejdřív jsem se tomu bránil, ale dnes mám na plyn najeto cca. 15000 a nemůžu si to vynachválit. V srpnu 2006 jsem namontoval přídavná světla Wesem(2x dálkové a 2x mlhovky). Přes ně jsou kryty Hella.
A v dubnu 2007 byly namontovány přední fialové sedačky z Rapida.
V září 2007 jsem se konečně pustil do Do motoru 742.136, ktarý asi rok zahálel ve stodole. Po rozebání se zjistilo že je zralý na celkovou GO. Takže byly přebroušeny vložky, nové písty, kroužky, snížená hlava a přebroušené ventily a sedla. Motor je komplet přetěsněn, je přebroušená klikovka, stočený setrvák a ten je svážen s klikou a řemenicí. Vačka je v motoru 260 od Schwejka. Je nová lamela spojky a přítlačák. Vodní pumpa a rozdělovač jsou po GO. Startér je z Felicie. 5emenica ne altíku, klice a vodní pumpě jsou zelené. Doma ještě čeká na montáž příčný výfuk a svody 4-1 od p. Hlušičky. Po motoru proběhla montáž 4. pístů z rapida. Brzdiče jsou po celkové GO, kotouče nové Lucas a destičky Frenocar. Ale asi bude výměna, min. destiček za Feroda, tyhle při brždění strašně pískaj a špiní kola. A možná vyměním i koutouče za vrtané Feroda.
V únoru pak proběhla přestavba na 136, takže motor je v autě legálně. Přestavba prošla i bez montáže úhlovky, tu už mam také doma, ale čeká ji GO a vyztužení. To je zatím vše
Podzim Běšiny 2005
|