ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
581 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!renovace škoda 110R

renovace škoda 110R

WebShop Tip
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Vaše vozy

>

Škoda Garde-Rapid

>

RAPID 130 (6) 88

 <<



Autor:
1168+183 (1351)MATTESS (Registrovaný)
   439934612  
Vytvořeno: 29.01.2008 - Změněno: 19.02.2018

RAPID 130 (6) 88



RAPID 130 (6) 1988

Rád bych Vám představil svého mazlíka, Škoda Rapid. Asi hodně z Vás ho zná ze srazů v Běšinách. A jelikož je to sraz, na který pravidelně jezdím, rozhodl jsem se, že sem napíšu krátké povídání.

Škodovky odjakživa patřily do naší rodiny. Začalo to Spartakem přes Octavii combi (to jsem ještě nebyl na světě) po Š100. Tu táta koupil v roce 1975 novou. S ní jsem se učil jezdit. Po získání řidičáku v roce 1996 jsem s ní jezdil asi 2 roky. Celou dobu jezdila bez problémů, bohužel taky téměř bez údržby. Byl to dělník. Po 23 letech už bylo jasné, že znovu nedostane požehnání z STK. Šla do světa na ND.

Od bráchy, který si koupil po starším pánovi téměř nové fáčko (po 8-mi letech 20tis. km), k nám došla jeho 105-ka. Byla r.v. 1987 a tehdy v roce 1998 měla na tachometru 48tis. km. Měla trochu chycený přední blatníky, ale ty jsme sundali a opravili (mimochodem jsou na ní dodnes). S tou jsem propadl škodovkám definitivně. Začal více pronikat do techniky a úprav za pomoci stejně postižených kamarádů z okolí. Taky jsme začli jezdit na Škoda srazy a na řadu přišly i první drobné úpravičky. Ale nebylo to moje auto a tím jsem byl omezen. Snil jsem o tom, jak si po škole koupím nějakou leštěnku, kterou budu opečovávat a mít jí pro radost.

A tak po škole ke konci léta 2001 jsem začal hledat. Chtěl jsem sedana 130 nebo nejlépe 136. Narazil jsem na nádhernou Š136, najeto 35tis., ale ten stařík ji nechtěl prodat, ze jí dá dceři (=další zničený exemplář). Několikrát jsem mu volal, ale bylo to marný. Pak se mi začly více líbit Rapidy. Obvolal a objezdil jsem několik inzerátů, ale stav těch aut byl horší než naše tehdy ještě poměrně zachovalá Š105. A pak se na ně usmálo štěstí. Narazil jsem na jeden exemplář s najetými 41tis. km. Dostal jsem se k němu přes inzerát na jinej kousek. Byl po starší paní, zachovalý. Že se bála v zimě jezdit. Vypadal na to. Sice mi trochu bylo líto, že to není 136-ka a měl pár šrámků na těle.

A tak 2.3.2002 jsem si přivezl svoje první auto, Škodu Rapid 130. Záměr byl od začátku jasný a všechny doma jsem na to připravil. Hlavně děkuju tátovi, že jsem mohl jeho auto využívat až do jara 2004, než jsem si koupil svoje další auto pro běžný používání. Nakonec se táta ptal mě, když chtěl někam jet :-)
Stav při koupi

!RAPID 130 (6) 88
!RAPID 130 (6) 88
!RAPID 130 (6) 88


V tomto roce proběhly tyto změny:
boční bílý blinkry (prední už tam byly)
žárovky H4 Bosch Super Blue
vnejší kliky Fávo ´94
dvouvláknovky (zdvojené brzdovky)
hliníkový koberečky
kratší přední pružiny
kopretiny s novými pneu Brilantis 175/70 R13
pletivo do masky chladice (už je pryc)
výfuk s koncovkou 80mm
!RAPID 130 (6) 88
!RAPID 130 (6) 88


2003:
Na sezónu 2003 doznal Rapid techto zmen:
tlumice HP sporting
rádio Clarion BD 329 RG
repro Sinus Live 13iL
Apolla
diademy v predních blinkrech
nabarveny brzdice a bubny
!RAPID 130 (6) 88


Na jaře 2003 jsem sehnal motor z feliny MPI, který měl najeto 20tis. km. Ale nakonec jsem ho do auta nedal. Porušil bych tím charakter Rapida. Koupil ho ode me kamarád. A já shánel origo 742.136

2004:
A v lednu 2004 jsem jeden solidní našel. Při výměně motoru došlo i na renovaci, resp. přetěsnění převodovky. A vyměnil jsem masku a zahodil pletivo z masky.
!RAPID 130 (6) 88
!RAPID 130 (6) 88


2005:
Do sezóny 2005 jsem vyjel s novými rozvody a oranžovými kryty blinkrů.

2006:
Před sezónou 2006 jsem provedl malou generálku brzd: výměna hadicek v kufru (do teď původní) za speciální, co nepropouští a nová brzdovka. Během 2006 jsem si zacal pohrávat s myšlenkou renovace Apoll. Takže podzim se odjezdil na plecháčích.
!RAPID 130 (6) 88


2007:
Apolla byla na renovaci celou zimu, ale výsledek stál za to. V únoru byly konečně doma a celkový vzhled podtrhly pokličky.
!RAPID 130 (6) 88
!RAPID 130 (6) 88

Jako dokončení zbrojení proběhlo umytí spodku a podběhů
!RAPID 130 (6) 88

A celkové foto
!RAPID 130 (6) 88
!RAPID 130 (6) 88
!RAPID 130 (6) 88


2008:
Pro rok 2008 dostal Rapid nové koberečky vyrobené na zakázku a byl vyměněn štítek na přední masce
!RAPID 130 (6) 88
!RAPID 130 (6) 88

Dále jsem vrátil původní kliky dveří a na záď putuje označení současné motorizace
!RAPID 130 (6) 88

16.5.2008 Rapid slaví 20. narozeniny, tak mu přeji hodně šťastných kilometrů bez nehod, pěkné silnice, málo koroze a zdravý pohon. K výročí dostal nová originální zadní světla (do skladu), katalog náhradních dílů, výroční SPZtku a zpět polici pod přístrojovku
!RAPID 130 (6) 88


2009:
Příprava na sezonu 2009 se spočívá v "odlehčení" 20 let starého prachu a vrácení některých věcí zpět do originálu. Trošku jsem ho rozebral, vyčistil a složil
Vyčistěno za hrncem světla a rozebraný předek
!RAPID 130 (6) 88
!RAPID 130 (6) 88

Podlaha byla také ukryta pod prachem. Pod ním se skrýval originální nástřik (na fotce pro porovnání polovina očistěna)
!RAPID 130 (6) 88

Barevné provedení brzd také změnilo podobu
!RAPID 130 (6) 88
!RAPID 130 (6) 88
!RAPID 130 (6) 88

Na předek jsem konečně dal jiné pružiny, o 10% tužší. Rapid by měl mít předek o něco výše. Uvidím, jak si to sedne
!RAPID 130 (6) 88

Držáky motoru také změní barvu - z modré zpět na černou, taktéž poloosy. Prostě tzv. modré období je pryč
!RAPID 130 (6) 88

Při prvním vyjetí na jaře 2009 vypadal podvozek takhle. A porovnání světlé výšky
!RAPID 130 (6) 88
!RAPID 130 (6) 88
!RAPID 130 (6) 88

Asi jedinou nevýhodou letního provozu původní majitelky bylo působení sluníčka. Nepoužití potahů udělalo se sedadly své. Ale zadařilo se a sedadla budou lepší (konečně). Vlevo původní poškozená sluníčkem, vpravo náhrada
!RAPID 130 (6) 88

Asi si budete ťukat na hlavu, takhle jsem "dělal" ze starých sedaček nové
!RAPID 130 (6) 88

"Památka" na cestu z jarních Běšin - to je tak, když k*kot veze fůru uhlí a nezaplachtuje ji. Na druhou stranu, mohlo to dopadnout i hůř. Šupa to byla pěkná
!RAPID 130 (6) 88

V květnu proběhlo jarní setkání s Felicia Coupe Klubem. Sraz byl ve Zbiroze na náměstí. Odtud jsme jeli do zámku na prohlídku. Pak přes Točník a Sv. Jan pod Skalou na prohlídku Salvayových dolů a na Velkou Ameriku.
!RAPID 130 (6) 88
!RAPID 130 (6) 88

Na začátku léta jsem vytáhl ze skříně "půlená" zadní světla a na nějaký čas je sal na auto
!RAPID 130 (6) 88
!RAPID 130 (6) 88
!RAPID 130 (6) 88

Shodou náhod jsem získal novou látku na sedačky a nakonec nové zadní sedačky
!RAPID 130 (6) 88
!RAPID 130 (6) 88

Na konci sezóny při zazimování jsem vrátil původní zadní světla a přední blinkry
!RAPID 130 (6) 88

A tak už zůstane. Klasika je věčná
!RAPID 130 (6) 88


2010:
V roce 2010 se neodehrálo nic převratného. Sem tam jsem se projel. Prvně jsem nepřekročil 1000km za sezonu.
Souhrnné foto z Mělníku ze srazu Felicia Coupe Klubu
!RAPID 130 (6) 88


Nějak zde chybí fotky interieru, takže:
!RAPID 130 (6) 88
!RAPID 130 (6) 88
!RAPID 130 (6) 88


Apollo team Plzeň
!RAPID 130 (6) 88

Prostě Rapid
!RAPID 130 (6) 88

Miniapollo na Apollu
!RAPID 130 (6) 88


Úspěchy v audio soutěži (zatím pouze z Běšin):
•podzim 2006........... 2. místo (ze 14)
•jaro 2007.........­....... 2. místo (z 10)
•podzim 2007........... 1. místo (ze 7)
•podzim 2008........... 1. místo (ze 7)
•jaro 2009.........­....... 3. místo (ze 13)
•podzim 2009........... 2. místo (ze 11)
•jaro 2010.........­........1. mís­to (z 9)
- jaro 2011.................1. místo (z 8)
- podzim 2011............2. místo (z 13)
- jaro 2012.................2. místo (z 10)
- podzim 2012............2. místo (z 11)
- podzim 2013............1. místo (z 4) skoro byla bedna :-)
- podzim 2014............1. místo (z 10)
- podzim 2015............2. místo (ze 7)
- jaro 2016.................3. místo (z 10)
- podzim 2016............2. místo (z 10)
- jaro 2017............2. místo (z 10)

pozn. majitele – POZOR: bráno od zadu :-)

Celkem záznamů: 51 (Zobrazeno 1-20)
!RAPID 130 (6) 88
!RAPID 130 (6) 88
!RAPID 130 (6) 88
!RAPID 130 (6) 88
!RAPID 130 (6) 88
!RAPID 130 (6) 88
!RAPID 130 (6) 88
!RAPID 130 (6) 88
!RAPID 130 (6) 88
!RAPID 130 (6) 88
!RAPID 130 (6) 88
!RAPID 130 (6) 88
!RAPID 130 (6) 88
!RAPID 130 (6) 88
!RAPID 130 (6) 88
!RAPID 130 (6) 88
!RAPID 130 (6) 88
!RAPID 130 (6) 88
!RAPID 130 (6) 88
!RAPID 130 (6) 88


Dnes to je 15 let, co jsem Rapida přivezl domů. A za další 3 týdny jel na první sraz ŠKODAteamu, ještě u Rualu. Takže slavíme i společných 15 let.
!RAPID 130 (6) 88
!RAPID 130 (6) 88


Leden 2018 - ze starého auta se stal veterán
S tímto článkem souvisí
Škoda Garde-Rapid
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
Celkem záznamů: 51 (Zobrazeno 1-15)
 01.03.2022 09:11:27 


Nemáte někdo fotky mého Rapida z prvního srazu u Rualu (jaro 2002)? Ty, co jsou zde v galerii samozřejmě mám. Předem díky


1168+183 (1351)MATTESS (Registrovaný)
   439934612  
 21.04.2021 17:44:30 


Je možno zveřejnit kontakt na šikovného machra na vyšívání koberečků? Děkuji moc. Z.


Unregistered
 23.03.2021 16:02:51 


Ten je fakt nadherny. Vyborna prace! Doufam, ze svoji uzovku take brzy dostanu do tak hezkeho stavu. >


Unregistered
 04.03.2017 22:48:34 


O mě taky ne


1168+183 (1351)MATTESS (Registrovaný)
   439934612  
 03.03.2017 12:56:06 


Každopádně tvýmu autu těch 15 letech rozhodně prospělo, to se o nás už říct bohužel nedá


78278+8699 (469675)eRman (Administrátor)
     286902236   
 02.03.2017 21:54:10 


Díky. Já věřím, že Váš tým pojede plnou parou vpřed do dalších ročníků. Rád se tam vracím, je to moje srdeční záležitost. I tímto společným znakem.


1168+183 (1351)MATTESS (Registrovaný)
   439934612  
 02.03.2017 20:14:20 


Ty jo hezky, tak máme společné výročí Je až s podivem jak dlouho už to táhneme. Tak přeju hodně sil do dalších 15 let nám oběma


78278+8699 (469675)eRman (Administrátor)
     286902236   
 02.03.2017 07:00:52 


Dnes 15 let, viz. konec článku


1168+183 (1351)MATTESS (Registrovaný)
   439934612  
 21.11.2016 09:37:58 


Ahoj.Kolik stála renovace těch kol?Je to fakt pěkná práce


646+84 (365)stehla1976 (Registrovaný)
   
 21.11.2016 09:37:57 


Ahoj.Kolik stála renovace těch kol?Je to fakt pěkná práce


646+84 (365)stehla1976 (Registrovaný)
   
 01.10.2016 07:53:50 


Ideální je poslat jim šablony. A ty si člověk udělá snadno doma v autě


1168+183 (1351)MATTESS (Registrovaný)
   439934612  
 30.09.2016 17:41:04 


Mohu Vás poprosit mohl by jste mi obkreslit koberce na papír s rozměry. Poptával jsem je u různých firem a napsali mi vždy, že nemají je podle čeho užit.


31+10 (20)pavelro (Registrovaný)
  
 28.09.2016 20:41:57 


Taky v diskuzi zde (12.04.2016 11:01:10 ) jsem psal, že už nefunguje


1168+183 (1351)MATTESS (Registrovaný)
   439934612  
 28.09.2016 19:00:00 


Dej si newman-tuning do googlu, nějaký stránky to najde


78278+8699 (469675)eRman (Administrátor)
     286902236   
 28.09.2016 18:31:54 


Jestli myslíte odkaz na http://www.newman-tuning.com tak ten odkaz nefunguje. Děkuji za odpověď


31+10 (20)pavelro (Registrovaný)
  
Celkem záznamů: 51 (Zobrazeno 1-15)
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Říjen 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:553
Právě přihlášeno:0
Dnes návštěv:57287
Celkem návštěv:200233996

Článků:1011
Fotografií:34780
Komentářů:17361
Uživatelů:4427