Autor: | | Vytvořeno: 23.02.2015 - Změněno: 23.02.2015 |
Kusé zprávy - přísně tajné 1969
| | KUSÉ ZPRÁVY Z BOLESLAVI - ZATÍM PŘÍSNĚ TAJNÉ Zdroj: Svět motorů 1969
DVOUOKRUHOVÉ BRZDY, VPŘEDU KOTOUČOVÉ SAMOMAZNÁ POUZDRA ZVĚTSENÝ ZAVAZADLOVÝ PROSTOR POZMĚNĚNÉ TVARY |
Po polovině letošního roku přijdou v AZNP Mladá Boleslav do sériové výroby nové Modely „embéček" s obchodním označením Š 100 a Š 110, v provedení Standard a De Luxe. Nové modely navazuji svojí koncepcí na dosud vyráběné vozy Š 1000 MB a Š 1100 MB. Přejímají všechny jejich kladné vlastnosti, ověřené výrobou 400 000 vozů, na druhé straně však jsou na nich odstraněny nedostatky, kritizované v minulých letech. Na první pohled je nejnápadnějším prvkem nových modelů pozměněná karosérie, která je svým pojetím v souladu se současným světovým trendem. I když byl použit základní skelet ze stávajícího typu, mění se u nových modelů všechny povrchové i krycí plechy. Zejména se vyhovuje všeobecnému volání po zvětšení zavazadlového prostoru, jak to vyžaduje charakter „rodinného vozu" i neustále se rozšiřující mezinárodní turistika. Rovněž interiér vozu doznal podstatnou změnu novou přístrojovou deskou s bezpečnostním panelem a novým volantem. Přední klubovková sedadla budou anatomicky tvarovaná. Dveře budou zvenčí opatřeny novými klikami tlačítkového provedení, rovněž ovládání oken a dveří zevnitř vozu, včetně loketních opěr, bude pozměněno, aby plně vyhovovalo bezpečnostním požadavkům. Elektrická výbava vozu dozná podstatných změn zavedením nových asymetrických světlometů o průměru 160 mm, nových zadních skupinových svítilen včetně couvacího světlometu, a nových předních ukazatelů směru, zabudovaných do nárazníků. Osvětlení přístrojové desky bude regulovatelné reostatem, vůz bude standardně vybaven zástrčkou pro montážní svítilnu a varovným spínačem, kterým lze zapojit přerušované světlo všech ukazatelů směru v případě nouzového zastavení na silnici, kdy vozidlo tvoří překážku provozu. Rovněž okrasné doplňky karosérie, jako přední maska, zadní čelo a okrasné lišty, budou zcela odlišné od dosavadních. Pro zlepšení dynamických parametrů se bude do modelu Š 110 montovat výkonnější motor s mohutněji dimenzovaným klikovým a rozvodovým mechanismem, pro zabezpečení dostatečné životnosti a bezporuchovosti. Pro lepší využití výkonnějšího motoru bude u modelu Š 110 příslušně změněn převod 3. rychlostního stupně. V souladu s bezpečnostními předpisy budou mít nové modely dvouokruhové brzdy. Přední náprava kotoučové. Pro snížení nutné údržby vozu budou na přední použita samomazná pouzdra, vyráběná vyráběná v licenci fy Glacier, která prodlouží interval promazávání na 10 000 km. Životnost přední nápravy zvýší zavedení větších ložisek hlav předních kol i to, že mazaná místa přední nápravy budou dokonale utěsněna. Pro zabezpečení maximální životnosti přední nápravy i za nepříznivých provozních podmínek budou všechna ložiska, opatřená pouzdry Glacier, mohutněji dimensována. Po modernizaci, zavedené na modelech 1968 po loňské celozávodní dovolené, se tedy již brzy dočkáme na vozech z Mladé Boleslavi dalších významných zlepšení, po kterých motoristé právem volali. Zatím co na vzhledové úpravy se mohou názory různit — jsou vždy více nebo méně subjektivní — jsou ohlášené technické úpravy nesporně velkým krokem vpřed. Jejich podrobnější popisy, fotografie bez „škrabošek" a cenové údaje přineseme jakmile to bude možné.
Schválně zkuste do komentářů napsat všechny prvky, které vidíte na prototypu a do sériové výroby se nedostaly ;-) Je jich dost.
|