ddd
Načítám obsah...



Search
Money to share
584 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Site map ]
Photo Tip
!Škoda 130RS plechový model

Škoda 130RS plechový model

WebShop Tip
Our projects
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Advert


Navigation

>> 

Home

-

Vaše vozy

>

Škoda 110R

>

Libor Zavadil

 <<



Author:
77080+8646 (462920)eRman (Administrátor)
     286902236   
Created: 13.03.2005 - Updated: 12.09.2006

Libor Zavadil



Š110R - vůz A
majitel: Libor Zavadil
místo výskytu:

!Libor Zavadil
!Libor Zavadil
!Libor Zavadil
!Libor Zavadil


!Libor Zavadil
!Libor Zavadil
!Libor Zavadil
!Libor Zavadil


!Libor Zavadil
!Libor Zavadil
!Libor Zavadil
!Libor Zavadil


!Libor Zavadil
!Libor Zavadil
!Libor Zavadil


Technický popis:
Škoda 110R, rok výroby 1973, barva žlutá. Říkám mu "Vůz A".

Motor:
Vše původní, během provozu průběžně opravované, karburátor Š 120. Vrtule klasická mechanická (dost mě tam štve)

Karoserie:
čtyřsvětlové čelo, model 1973, nárazníky chrom, sedadla textilní (zřejmě exportní verze) (Je zajímavé, že na 30let starém voze jsou ještě na sedadlech nepatrné zbytky fólie, chránící nová sedadla před poškozením)

Nápravy:
úzké, model 1973

Kola:
plecháče 155 SR 14", občas 165/13"/70 nízkoprofilové, hliníkáče Jupiter,

Řízení:
šnekové model 1973

Převodovka:
pětistupňová Škoda, stálý převod 4,22

Topení:
originál

Historie:
Vůz byl uveden do provozu v roce 1974, jsem jeho třetí majitel. Koupili jsme jej s bráchou v bazaru. Původní barva byla banánově žlutá, v době zakoupení měl barvu bílé kávy. Hned jsme jej nabourali, po opravě byl natřen namodro a v této podobě sloužil víc jak 10 let.
Motor byl po celkové generální opravě, měl slušný výkon, auto dosahovalo rychlosti 160 km/h, na zrychlení byl lepší než "žigul 1500" což bylo v té době jediné auto, se kterým bylo možné porovnat zrychlení. Erko sloužilo k běžnému ježdění po městě, ke kratším výletům, jednou bylo i v Praze a v Mělníku, což bylo během dvou dnů asi 900km. To jsem jej používal pouze já, po čtyřech letech provozu, bez jakýchkoliv oprav asi nebylo v dobrém stavu. Z této cesty se již nevzpamatovalo a jeho výkony už nebyly nijak oslnivé. Měnilo se spíše v poslušného tahouna. Ráno startovalo i za mrazu většího než -20°, bylo spolehlivé a s přijatelnou spotřebou 7l supru /100km.
Někdy v roce 1995 se začalo zadýchávat. Ne proto, že by se motor ojel. Všiml jsem si totiž, že všichni řidiči v modernějších autech (jedná se moderní vozy s předním náhonem typu "hečbek" - jinak "hypertrabant") jezdili o 20 km rychleji než bylo zvykem dříve. Musel jsem tedy i já jezdit o 20 km rychleji. Mému eRku, v poslední době převychovanému z plnokrevníka na tahouna, se to nelíbilo.
Když jsem jej jednou v noci prohnal 160km/h po dálnici, mělo takový vztek, že létaly jiskry z výfuku. (To je pravda) Později jsem zjistil, že to byl kompozit z ojničních hlav.
Tyto problémy jsem řešil opravou karoserie a motoru. Erko dostalo nový stejný lak. Vydrželo pět let, trochu jako plnokrevník, trochu jako tahoun. Kdysi nové Favority shnily, téměř zmizely ze silnic a byly vystřídány Feliciemi. Jezdilo se zase rychleji, motor byl uštvaný a já naštvaný.

Tak jsem znovu všechno opravil. Investoval jsem do něj větší peníze, sám jsem dělal jen velmi málo. Myslel jsem, že auto opravit umím jen do doby, než jsem viděl někoho, kdo to opravdu umí. Našel jsem dobrého člověka, pana O.B., který na škodovkách vyrostl. Nemá rád generálky motoru. Říká, že eRko jede, když má dobrou jiskru, v pořádku rozvod a ve válcích tlak. Ostatní je vedlejší. Opravuje se jen to, co je špatné. Jinak jsou to vyhozené peníze, říká on. Jestliže motor na volnoběh připomíná zvukem šicí stroj, nevolá po GO, ale po výměně ojničních šálků. Přítom jsme vyměnili plechy, přestříkli žlutým akrylátem a dali tam pětikvalt. Motor pak tolik netočí a jízda i na delší trasy je velmi příjemná.

Subjektivní názory:
1) Konstruktéři automobilů na celém světě se snaží dosáhout technického vrcholu. Tímto vrcholem je bezesporu Škoda 110R.
Vývoj automobilů bych rozdělil na dvě části. Před vyvinutím eRka a potom. Po uvedení tohoto vozu na trh bylo konkurenci zcela jasné,že jim ujel v tomto směru vlak a uchýlili se k podlézání zákazníkům ve formě nabídek lepší životnosti, nižší spotřebě, která je stejně v rozporu s rostoucími výkony a s udajnými tvrzeními o šetření životního prostředí.
Do jisté míry jsou eRku konkurence schopné vozy typové značky 912, z produkce nějaké pouze místně známé továrny ve Stuttgarthu, kterou až svým jedinečným konstruktérským uměním proslavil pan Ferdinand Porsche.

2) Dříve než na eRku něco vyměním, je třeba uvést do 100% stavu to, co tam již je. Nelze zaměňovat provozní optřebení za technickou zaostalost. Když jsem měl velké potíže s brzdami, které kmitaly, a jejich učinek byl téměř symbolický, všichni radili výměnu brzd a zařazení posilovače. Po důkladné prohlídce brzd (eRko bylo právě po STK a prý bylo OK) bylo zjištěno, že ložiska předních kol jsou při pohledu pod lupou hranatá, a brzdové kotouče hází. Vše však bylo v toleranci. Výměnou za vybíraná ložiska a kotouče se stal zázrak. ERko brzdí jako s posilovačem. Cizí člověk nepozná, že auto nemá posilovač.
Podobné je to s pneumatikami 14". Jejich problémem jsou vysoké a tuhé boky, při nesprávném tlaku se na nich vůz doslova kýve. Pokud se hlídají tlaky a není ojetý vzorek, překvapivě se vše změní k lepšímu.
Topení také topí, je-li zástěrka na chladiči a vzduchový kanál těsní. Je třeba dát pozor na ucpávku vzadu pod vozem. Někdy se utrhne a horký vzduch fouká pod auto, místo dopředu. Je -li vše v pořádku, je v autě slušné teplo. Když se ve společnosti přátel řekne přetopená Škoda 110R, je to vtip. Ale mnohým vtipálkům už bylo v mém eRku horko.

Původní šnekové řízení je dostatečně kvalitní, jsou-li v pořádku matice a šnek a pokud jsou nastaveny dle návodu výrobce. To znamená dotáhnout justážní šroub s citem na doraz a o 95°- 120° povolit, kontrolovat olej v převodce řízení.
Čtyřstupňová převodovka z lidového vozu Š100. Je to bída, nepomohl mechanik, nepomohli přátelé, ani šaman svým zaříkáním. Musela ven. K tomu bylo potřeba řadicí táhlo typu domorobo, předělat konzolu a vyměnit kuličku dole v řadicím mechanismu. Musela se taky řezat karoserie ......Búúú......

Součástí převodovky jsou pneumatiky 13"/70. Mají menší průměr. ERko lépe akceleruje v kopcovitém terénu. Pak zrychluje za 15s. Na dlouhé tratě po dálnici jsou lepší 14". Ve 160km/h ještě chce zrychlovat. Této rychlosti využiji jen tehdy, když je šnekové řízení v bezvadném stavu. Trvale jezdit rychlostí vyšší než 120 - 130 km/h vyžaduje nové tlumiče a řízení zcela bez vůlí. V bezvadném technickém stavu je eRko i na dálnicích zcela plnohodnotný vůz. Předjíždění pomalých vozů vyžaduje zručnost a využití celého rozsahu otáček. Začíná se od III. točí se do 95 - 100 km/h,4500 ot/min, pak IV. do 115-120 km/h a V. Vůz dále zrychluje a každý jen čumí. Jindy je možné se na V. courat třeba rychlostí 50km/h ,1500 ot/min, auto ještě zrychluje.

Erko je pozoruhodný vůz a je-li kvalifikovaně ovládán vyznačuje se nadprůměrnou dynamikou.

To je Š 110R, vůz A

A proč vůz A? Máme ještě jedno novější auto a to je vůz B.

Libor Zavadil
| |

[ Send to friend | Printing version ]
Comments

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
 Š110R13.09.2006 05:36:47 


Pěkná,pěkná,pěkná...Měl jsem Š110L,úplně stejnou žlutou s černými pruhy.Zamačkávám slzu v očku...


467+332 (799)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
[ Answer ]
 Pochvala27.08.2005 10:07:22 


Obidve Holky sú pekné,chválim!!!


264+66 (165)kresman (Registrovaný)
   
[ Answer ]
 07.04.2005 11:21:50 


Moc hezký, takoví decentní.


6218+1844 (11286)Wena (Tester)
     406-204-372    
[ Answer ]
 Pěkné07.04.2005 10:49:11 


Pěkné auto, kombinace žluté s černou střechou vypadá taky pěkně.
S tvým tvrzením, že eRko je kvalitní vůz při správné údržbe a seřízení nezbívá než souhlasit....
Představ si ale jaký to muselo být dělo, když standart byla Š100L a oktavka....


329+79 (734)Chrobak.SACEK (VIP uživatel)
    212462756   
[ Answer ]
 Online pokec[ bigger window ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: send email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: send email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: send email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Try Google...

Google
Login
Name:
Pass:
Allways log in: 



I lost my password
I want to register
Advert


Calendar of actions
<< Květen 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
Přidat akci
Statistics
Visiters:770
Loged in:1
Visits today:66248
Total visits:177760027

articles:1010
Photos:34684
Comments:17290
Users:4396


Klikni na uživatele, abys mu poslal zprávu