Mejrovo kilice
Jak to všechno začalo:
Tahle stará dáma se narodila roku 1973, takže už má něco za sebou (dokonce i dva starty jako soutěžní auto) a bohužel je to na ní stále víc a víc vidět. Před třemi lety jsem jí dostal od svého dědy, který jí měl jako klenot pěkně v garáži. Potom si koupil Favorita a moje zlatíčko muselo jít pěkně do dešťů a mrazů. Zřejmě na truc se začala měnit. Modré barvy ubývalo a rezu přibývalo (měl jsem opravdu strašnou radost…). Rez pokryl snad každý díl karoserie. Musel jsem tedy razantně zakročit. Nová kapota a nové přední blatníky byly nezbytně nutné. Ale bohužel pro mě a pro mé auto je tu jedno velké omezení a to jsou finance.
Rád bych ze staré dámy udělal mladou atraktivní slečnu za kterou se každý otočí, ale to zatím nehrozí. Třeba časem, kdo ví?
MOTOR: Š110 převrtaný na 120. Žádné rekordy se s tím nikdy trhat nebudou, ale nejede to špatně. Také je tam drobná úprava sání a startér z Felicie.
VÝFUK: Sháněl jsem tlumič z dieslové Feldy, ale nakonec jsem použil tlumič z Kadetta, dvojitá koncovka (bublá opravdu hezky)
INTERIÉR: Sedačky z Lancie, sportovní volant, Al pedály, samonavíjecí pásy (Felicie), otáčkoměr místo popelníku
AUDIO: V mém případě je docela velká nadsázka vůbec slovo audio používat. Rádio jsem vyšmelil od kamaráda za 200,- Kč a repráky MTC za Startky (34 Kč). Ale hraje to docela hezky.
EXTERIÉR: Přídavné mlhovky WESSEM + kryty Hella, zrcátka kapky Beskyd, polepy, střešní okno, mimochodem je to ukrutný vynález, v létě super, ale nesmí pršet… Kola – klasika škodovácký ráfky 13" v bílé barvě, brzdy jsou nabarvené červeně.
Pneu – BARUM 185/60 R13 (sedí jako přibitý)
Závěrem: Je to klasická kilice na které se hodně podepsalo několik zim, sůl a ostřejší zacházení. Ale mam ji rád...
Plány do budoucna: Výměna zadních blatníků, prahy, dveře, nový lak (asi bych tam dal červenou) a nějaký pěkný kola nejlépe Apolla, ale to je opravdu hodně do budoucna.
Před cestou do Běšin s Lukyho Rapidem
Naše kolona cestou do Běšin
U motorestu v Neznašovech těsně před Běšinama
Běšiny - Podzim 2004
Běšiny - Podzim 2004
Zdravím všechny milovníky vozů ŠKODA, hlavně těch dříve narozených!
AKTUALIZACE
Byla neděle a já jako každou neděli jel se svou škodulí do práce. Bylo docela hezky akorát malinko zapršelo, ale pak zase bylo hezky. Už mě chybělo jenom poslední odbočení doleva. Je to pěkná zatáčka a dá se jezdit dost ostře. Je do ní dobře vidět a je poměrně široká (pro mě bohužel nebyla až tak široká jak bych potřeboval). Jel sem asi 90 km/h, před zatáčkou sem dal trojku a šel na brzdy, bohužel méně než bylo zapotřebí, následoval smyk a bokem do obrubníku. Postavili jsme se na dvě kola a vrátili se hned zpátky. Byla to pořádná šleha.
Vypnul jsem motor a vystoupil z auta, abych šel zjistit škody. Děsil jsem se toho co mě čeká na druhé straně auta. Obešel jsem ho tedy a s hrůzou nakouknul. Taky, že jo. To nejhorší asi bylo ulomené kolo (zrovna koupené Apollo), obě proražené gumy, zadní blatník byl taky lehce bouchlej, dále práh a poloosa. Přehodil jsem tedy to ulomené kolo za rezervu a šel se strašnou náladou pracovat.
Druhý den jsem odtah svého miláčka do dílny. Rychle na zdviž a prozkoumání podvozku. Následovala výměna poloosy. Když to bylo hotové, vyrazil jsem na zkušební jízdu s tím, že auto pojede jako by se přece vůbec nic nestalo. Opak byl pravdou. To, že sem točil volantem bylo autu skoro jedno a jelo si tak nějak kam samo chtělo. Také převodovka byla silně otřesena jelikož (zřejmě jako pomsta) nešla řadit dvojka a zpátečka.
Známý mě volal jak to vypadá s autem a jestli to je špatný, že ví o někom kdo prodává zase Š 110L. Jel jsem se podívat na místo kde parkovala a řek jsem si, že by nebyla špatná. Luky a Ogi vzali k večeru auta a jako tajná výprava jsme jeli na šmírink. Shodli jsme se na tom, že je dobrá. Měněné blatníky, bohužel již opět zrezlé (nové jsem dostal jako bonus), ale jinak skelet a to všechno okolo je v super stavu. Domluvil jsem se tedy s majitelem, projel jsem se s ní a ještě ten den jsme si plácli.
Hned jak jsem si jí přivez domů, tak jsem přehodil kola z té bourané a vyměnil jsem spoustu dalších věcí. Dalo by se říct, že všechno co za něco stálo nebo bylo v lepším stavu jsem přeházel.
Hlavní cíl byl stihnout Běšiny - Podzim 2005, což se také podařilo. Zúčastnil jsem se i závodu o pohár Skodateamu. Navigoval mě Ogi a obsadili jsme spolu pro nás krásné osmé místo ve skupině. Při pohledu na vozy našich konkurentů ve skupině N1 jsme byly opravdu s výsledkem velice spokojení. Vždyť to auto ještě před měsícem sloužilo jen k dopravě do práce a z práce.
Na dobrém umístění se podepsal také Ogi, který mě udržoval v dobré náladě a také skvěle navigoval a to hlavně na přejezdech (ztratili jsme se pouze 3x :o)
Podzim 2005
Takže autíčko už nemam, prodal sem ho. I když to bylo těžké rozhodnutí. Dokonce sem přešel na jinou značku, ale srdcem sem stále škodovák.
Pár fotek na ukázku i když vim, že se to sem nehodí:
|