Autor: | | Vytvořeno: 21.04.2005 - Změněno: 22.04.2005 |
MarekS100 Evo2
Škoda 100
ručka, jen tak na ukázku :) (4.7Mb)
Po nehodě s Evo1 dne 4.9.2004 jsem dlouho zvažoval, jestli se pustím znova do tuningu nebo jestli si koupím ňákou opelíchanou škodu 120 za pár korun, abych byl mobilní. Po měsíci, kdy mě táta přesvědčil, že svět nespadnul, jsem se znova pustil do úpravy stovky.
K dispozici jsme měli celkem zachovalou stovečku, původně určenou na STK, kterou jsme za 1000 kč koupili od starého pána, kterému stála dlouho v garáži. Sice byla bouraná na levý zadní bok, ale vypadala, že je celkem dobře opravená. Rozhodl jsem se, že Evo2 postavím jako auto na denní ježdění (Evo1 mělo bejt taky na normální ježdění, ale po takovej práci mi jí bylo líto tahat do soli). Kastle neměla shnilé prahy ani podběhy, proto jsem ani nesundával blatníky a rovnou jsme se s tatou pustili do kitování, broušení a ve finále i stříkání. Auto bylo nastříkané den před silvestrem a mě za pár dní začínala škola. Nastrojování tedy musel zvládnout táta. Na řadu mohl přijít opravdový tuning:
motor: použil jsem nepoškozený z Evo1, musel jsem pouze předělat sání a výfuk, protože se to nechtělo k chladiči vejit, výfukové i sací potrubí je tedy ze 135ky
chlazení: protože tahat náporák je moc práce, zachoval jsem chladič i topení sériové, elektrický ventilátor skvěle pasoval z felicie dieselu, zatim to stíhá chladit, uvidím v létě
převodovka: použit původní 4q s 4,44, což je strašně do pomala(90km/h přibližně 4000otáček, na druhou stranu supr akcelerace), v budoucnu chci dát 4q s 4,22, 5q z Evo1 sice přežil, ale kvůli pracnosti vyřezávání kastle a kvůli STK jsem ho tam nedal
podvozek: chtěl jsem nechat původní(zas ta STK), ale když už se to dělalo, tak vzadu je široká kyvadlovka, na který jsem oproti Evo1 zkrátil pružiny o 1/2 závitu(teď jsou kola konečně kolmo k silnici :)), v předu je taká široká se šnekovým řízením a pružinama z Evo1(zkrácené o 1+1/4 závitu)
kola: Apolla s pneu Semperit 175/60 R13(vzadu mizí vzorek pořád strašně rychle :)).
brzdy: nakonec zase vpředu čtyřpístkové, vzadu bubny, posilovač
interiér: přístrojovka není tak pěkná jak v Evo1, páč je to moc práce, takže je tam původní, sportovní volant, sedačky z felicie
exteriér: vidíte sami
jízdní výkony: 0-100: 10-11s možná o něco lepší, kvůli diferáku 4,44 maximálka: 155km/h při zhruba 6000ot (zas ten diferák :))
víc asi nenajdete ani na našem webu: HANDBRAKERS
|