- Přidat do oblíbených - Switch to English škoda quickbar >>  skoda-tuning.cz |  skoda110r.cz |  skoda110r.com |  skoda.daves.cz |  skoda-virt.cz |  techweb 
 
ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
605 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Fotogalerie Rally ples 2016

Fotogalerie Rally ples 2016

WebShop Tip
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Vaše vozy

>

Škoda Garde-Rapid

>

Lukyho RAPID

 <<



Autor:
4768+1778 (12437)Luky (Pořadatel)
    
Vytvořeno: 01.04.2005 - Změněno: 08.08.2005

Lukyho RAPID



Dovolte abych Vám představil svoje přibližovadlo: ŠKODA RAPID 136, rok výroby 1989. Hned na začátek však podotýkam, že auto mam na běžný ježdění (v zimě běžně naložim zahrádku s prknama, bandu kámošů, termosku s grogem a jedem na hory), takže asi neni uplně dokonalý, ale lepší než drátem do oka, ne? :)


HISTORIE



Auto jsme koupili 30. dubna 2002, takže si jistě dovedete představit ty oslavy večer u májky. Teda aspoň kluci mi dodnes tvrdí že jsme ho pořadně zapíjeli, ale já si stejně myslim že kecají, to bych si přece musel pamatovat, kdybych nějak hodně pil, no né?! :) Jsem (teda vlastně táta je, v době koupě mi ještě nebylo 18) druhý majitel, ten první byl pán už v téměř důchodových letech, co si šel prý původně koupit favorita kterýho zrovna neměli na skladě, tak koupil rapida (uf, ještě že tak). Vzhledem k jeho věku (toho pána, samozřejmě :) je jasné že auto je ve velmi slušném stavu (i když teď už pomalu pučí rez kam až oko dohlédne, naštěstí jenom povrchové díly, takže to vždycky seškrábnu, máznu kitem a následně barvou). Největší problém byl rozhýbat druhou klapku na karburátoru, kterážto nejspíš nebyla původním majitelem otevřená pěkných pár let. Jediná vada na kráse je že mu auto kdysi ukradli a následně mu ustlali ve strouze, takže se majiteli naštěstí vrátilo zpátky. Následně provedena nepříliš kvalitní oprava předku a levého boku, ale na první pohled to neni moc znát. Já s autem najel tak 1500 km a motor začal jít tak na 3,5 válce (hlavně za studena, to fakt znělo jako pumpa na sr*čky :) Následoval výměna vylámaných pístů za nové. Pak jedné zimy se mi trošku ohnul zadní ráfek o obrubník. A s ním i celé zavěšení PZ kola. Úsměvné je to že auto pár dní předtim absolvalo štelování sbíhavosti na laserové geometrii. A najednou byla rozbíhavost zadní nápravy tak 3 cm. Naštěstí to odnes jenom ráfek a příčka převodů (v místě uchycení úhlového ramena). Asi před půl rokem se mi při jízdě ve vesnici, na 4, asi tak 2500 ot. najednou zastavil motor. Diagnóza: zadřená ojniční šála na klice, můra jedna. Takže teď jezdim na motor co máme připravený do tisícovky, co je zrovna ve vývoji a přemýšlíme co dál...




ÚPRAVY



Motor



Minulý: originál favorit 136, s novými písty (ty starý se rozpadly - jak se to mohlo stát?! :), lehce snížená zrepasovaná hlava, před nedávnem však zklamalo mazání a motor se "lehce" přidřel na klice. Jen tak mimochodem, ty nový písty byly zase pěkně rozdrobený (měly najeto tak 11000 km)

Současný: favorit po repasi (cca 3000 km), pouze lehce snížená hlava (ze starého motoru), na viditelných místech vyleštěný blok

Budoucí (snad): do původního bloku naskládat nové, případně přebroušené díly + vačice 260°, odlehčit setrvačník, vyvážit.




Výfuk



Dřív značky "Samodomo", typ "Co dům dal" (rezonátor z felicie 1,9 D), teď nově podélný laděný výfuk od p. Hlušičky z Boleslavi - je moc prima (teda ten výfuk :), super zvuk, a ani to netrhá uši tolik jako ten původní


Podvozek



Přední náprava: zrepasovaná, opískovaná a nametalizovaná (bohužel nezesílená), origo pružiny poladěné karboflexou o půl závitu (to je málo, chci ještě trochu přibrat, aby v přednim i zadnim lemu bylo stejně místa).

Zadní náprava: v původnim stavu, zachovalá úhlová ramena, takže kola mají jenom mírný negativ (né jako je kolikrát vidět jinde), brzdové válečky prům. 22mm

Přitvrzené nové originální tlumiče. Zatim si na ně nemůžu stěžovat, uvidíme jak dlouho vydrží

Do budoucna: Dozadu podložky, cca. 1,5 - 2 cm (jen tak mimochodem, nepřekáží náhodou někomu doma? :), vzadu navrtat brzdové štíty pro lepší odvětrání + náfuky k těm díram (myšlenku kotoučů vzadu jsem zase rychle vypudil), MOŽNÁ větrané přední kotouče, ale moc tomu nevěřim, vyztužit nápravu a implantovat silnější stabilizátor


Kola



LETNÍ
ATS Classic 15"x5,5" se "správnou" roztečí (4x130), pneu SAVA (ty byly nejlevnější :) 195/50

!Lukyho RAPID


ZIMNÍ
převařené 13", pneu DEBICA (hádejte co rozhodlo o jejich koupi :) 165/70


Interiér



Sedačka SPARCO Sprint (resp. replika), puštěná asi o 7 cm dólů mezi pojezdy (teď už nešoupu vlasama o strop), tříbodový pás SPARCO, u spolujezdce je všechno původní, přece jenom co když budu chtít svezt pár stopařek, vždyť by nemohly vlézt dozadu :), volant prům. 30 cm (původem tušim z trabanta (?!)), AL nába cca. 7 cm, dobové rádio MTC s repráčky téže značky pod palubkou, za zadními sedadly box značky FILSON (2x basový, 2x výšky, 2x bassreflex) - za 600,- v TESCU, nekup to, žejo..., řadička zkrácená a ohnutá dozadu s hliníkovou hlavicí se znáčkem vyrobenou podle vlastního návrhu, zahozený popelník, nahrazen hodinami a vypínači od rampy, voňavý stromeček :)

!Lukyho RAPID
!Lukyho RAPID
!Lukyho RAPID


Do budoucna: Přístrojovku nechat naflockovat, zkombinovat s trochou karbonovýho polepu, totálně předělat kapličku s budíky (detaily zveřejnim až na fotce - pokud vůbec ovšem k této úpravě někdy dojde :), dát kulaté budíky s chromovým rámečkem, ciferníky prosvítit skrz (podle návodu tady někde na stránkach), jiná sedačka (SABELT RACER - má delší opěradlo, SPARCO je na mě moc krátká)


Exteriér



Průbežně přibývající rez skoro všude, vepředu světelná rampa z nerezu vlastní výroby, 2x dálková a 2x mlhová světla značky WESSEM, v dálkových modré parkovačky přes vlastní vypínač (plánuju je i do mlhovek), vzadu decentní křidýlko s brzdovým světlem, fólie na přednim okně, očouzený kousek hliníkového plechu na nárazníku nad výfukem

Do budoucna: Pokud si auto necham, což asi jako že jo, a pokud se toho dožije, tak komlet oprava plechařiny (hlavně přední blatníky, čelo, zadní lem), bílé blinkry, vyříznout nějakou tu díru do zadního čela a snad i do zadní kapoty, jinší přední masku, dozadu křídlo - hrazdu, nový lak, folie na okna, ...
To jsem se zase rozkecal, nechte se překvapit :)

!Lukyho RAPID
!Lukyho RAPID
!Lukyho RAPID
!Lukyho RAPID


JARO 2002



!Lukyho RAPID
!Lukyho RAPID
!Lukyho RAPID
!Lukyho RAPID
!Lukyho RAPID




CO JE NOVÉHO



Konečně jsem dokončil to po čem jsem tak dlouho toužil - flockovaná palubní deska a pár nezbytných úprav. Budíky jsou zatím ve stadiu vývoje, ve finální verzi budou mít bílé polepy, chromový rámeček a budou modře podsvíceny. V kapličce budou jenom tři budíky - uprostřed velký (eRkový) otáčkoměr se signalizací přetočeného motoru pomocí diody a po stranách tachometr a budík s kontrolkama ze 105ky. Palivoměr a teploměr jsou přemístěny (bohužel prozatím nezapojeny) nad panel s rádiem a vytočeny doleva na řidiče (tedy na mě). Tím pádem jsem byl nucen z nedostatku místa zrušit dva otočné vypínače a nahradit je páčkovými hned pod těmi od rampy. Neflockované části jsou polepeny samolepkou s imitací karbonu.

!Lukyho RAPID
!Lukyho RAPID
!Lukyho RAPID
!Lukyho RAPID


takhle to bude vypadat v kapličce s budíky

!Lukyho RAPID

| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
Celkem záznamů: 87 (Zobrazeno 61-75)
 10.04.2005 21:33:19 


Tak to nevim jak to je, ale podle toho co si pamatuju z vyhlášky, tak by to mělo být OK. V Blovicích nahoře na náměstí, autocentrum ZHM. Tátovo kolega (p. Herbolt) má na eRko různý lištičky, ramečky př. světel a já nevim co ještě, snad si vybereš. Odkud jsi a jaký máš to éRo?

Wena: Vydržaj tavaryšč, v úterý bychom to měli poslat


4768+1778 (12437)Luky (Pořadatel)
    
 10.04.2005 19:45:45 


Luky: Tak co už máte ty světla?


5696+1651 (10285)Wena (Tester)
     406-204-372    
 ...10.04.2005 19:21:00 


Jó Luky a ještě bych se tě chtěl zeptat, kde máte v Blovicích ten krámek, že bych se někdy stavěl podívat, jestli tam máte taky něco pěknýho na eRko


4772+447 (5219)1Venca (Registrovaný)
     201-347-041   
 Re:kravina10.04.2005 18:36:48 


Nu já mam 2x dálka + 2x mlhovky a ty čtyři světla maj prej svítivost 80(nepamatuju si čeho) a to je prej svítivost na celej předek i hlavníma světlama, tak mi tvrdil(STK KT.) že musim aspoň dvě sundat nebo dát menší, no ale nakonec to prošlo...


4772+447 (5219)1Venca (Registrovaný)
     201-347-041   
 kravina10.04.2005 14:14:06 


No pokud máš 2x dálkový a 2x mlhovku s 50 W žárovkama, tak je to podle předpisů. Na autě můžou být max. 3 páry světel (nevim na jakym autě to máš ty). A ty parkovačky mam přes vlastní vypínač (viz. fotka těch vypínačů: mlhovky - dálkový - parkovačky). Ptal jsem se na to technika na STK, tak prej jediný co mi může někdo vytknout tak je to že jsem tou rampou změnil dýlku vozidla


4768+1778 (12437)Luky (Pořadatel)
    
 Re:10.04.2005 12:15:51 


Kolik tam je Eček to nevím, musel bych ven, ale mam ty parkovačky zapojený a na technickej se jim to moc nelíbilo. A prej když tam mam čtyři tyhle světla tak prej mam překročenou svítivost na celý auto, to potěší...


4772+447 (5219)1Venca (Registrovaný)
     201-347-041   
 Re:10.04.2005 11:39:43 


Já je dostal pod stromeček, takže mi to zas až tak neva. Do těch mlhovek to nebude zas takovej problém. Jenom by mi zajímalo, kolik homologačnich Eček máš na parabole tý mlhovky? Já jedno, na dálkovym jsou dvě, tak esli to druhý neni na tu parkovačku?


4768+1778 (12437)Luky (Pořadatel)
    
 Re:09.04.2005 23:09:17 


Myslel jsem v dálkovejch i v mlhovkách...


4772+447 (5219)1Venca (Registrovaný)
     201-347-041   
 Re:09.04.2005 23:08:10 


Já jsem kupoval ty samý světla v Plzni, stály 450,-/ks a parkovačky byli v dálkovejch i přídavnejch.


4772+447 (5219)1Venca (Registrovaný)
     201-347-041   
 07.04.2005 00:33:22 


Tak sorry ja jsem si toho zase nevšim. Tak už jsem tě poslal adresu. A jak pak je tam chceš dát, to tam uděláš díru?


5696+1651 (10285)Wena (Tester)
     406-204-372    
 Re:07.04.2005 00:25:03 


Jenom ty dálkový, už je tam na ně objímka, v těch mlhovkach to nevimproč neni (ale někdo je myslim taky měl) Ale časem je tam asi dodam. P.S. To je taky napsaný v tom článku


4768+1778 (12437)Luky (Pořadatel)
    
 07.04.2005 00:22:35 


Tak jo tak dík. A mají vevnitř i obrysovky?


5696+1651 (10285)Wena (Tester)
     406-204-372    
 Re:07.04.2005 00:20:51 


Jo ták... Tak mi na mail pošli adresu a my ti to pošlem


4768+1778 (12437)Luky (Pořadatel)
    
 07.04.2005 00:18:12 


No nechci tě zbytečně votravovat, ale chtěl bych je mít do srazu na autě.


5696+1651 (10285)Wena (Tester)
     406-204-372    
 Re:07.04.2005 00:14:40 


Ale jo, šlo, jenom jsou to zase starosti navíc a budeš to mít zbytečně dražší, doporučuju to koupit na srazu. Pokud se ti to nehodí, tak tě to samozřejmě pošlem


4768+1778 (12437)Luky (Pořadatel)
    
Celkem záznamů: 87 (Zobrazeno 61-75)
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2021
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Vosyková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceny pro vozy Škoda na webu.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Srpen 2021 >>
PoÚtStČtSoNe
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:79
Právě přihlášeno:1
Dnes návštěv:53956
Celkem návštěv:107916934

Článků:996
Fotografií:33896
Komentářů:17003
Uživatelů:4176