- Přidat do oblíbených - Switch to English škoda quickbar >>  skoda-tuning.cz |  skoda110r.cz |  skoda110r.com |  skoda.daves.cz |  skoda-virt.cz |  techweb 
 
ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
605 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Škoda Felicia 1.3

Škoda Felicia 1.3

WebShop Tip
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Vaše vozy

>

Škoda Garde-Rapid

>

Lukyho RAPID

 <<



Autor:
4768+1778 (12437)Luky (Pořadatel)
    
Vytvořeno: 01.04.2005 - Změněno: 08.08.2005

Lukyho RAPID



Dovolte abych Vám představil svoje přibližovadlo: ŠKODA RAPID 136, rok výroby 1989. Hned na začátek však podotýkam, že auto mam na běžný ježdění (v zimě běžně naložim zahrádku s prknama, bandu kámošů, termosku s grogem a jedem na hory), takže asi neni uplně dokonalý, ale lepší než drátem do oka, ne? :)


HISTORIE



Auto jsme koupili 30. dubna 2002, takže si jistě dovedete představit ty oslavy večer u májky. Teda aspoň kluci mi dodnes tvrdí že jsme ho pořadně zapíjeli, ale já si stejně myslim že kecají, to bych si přece musel pamatovat, kdybych nějak hodně pil, no né?! :) Jsem (teda vlastně táta je, v době koupě mi ještě nebylo 18) druhý majitel, ten první byl pán už v téměř důchodových letech, co si šel prý původně koupit favorita kterýho zrovna neměli na skladě, tak koupil rapida (uf, ještě že tak). Vzhledem k jeho věku (toho pána, samozřejmě :) je jasné že auto je ve velmi slušném stavu (i když teď už pomalu pučí rez kam až oko dohlédne, naštěstí jenom povrchové díly, takže to vždycky seškrábnu, máznu kitem a následně barvou). Největší problém byl rozhýbat druhou klapku na karburátoru, kterážto nejspíš nebyla původním majitelem otevřená pěkných pár let. Jediná vada na kráse je že mu auto kdysi ukradli a následně mu ustlali ve strouze, takže se majiteli naštěstí vrátilo zpátky. Následně provedena nepříliš kvalitní oprava předku a levého boku, ale na první pohled to neni moc znát. Já s autem najel tak 1500 km a motor začal jít tak na 3,5 válce (hlavně za studena, to fakt znělo jako pumpa na sr*čky :) Následoval výměna vylámaných pístů za nové. Pak jedné zimy se mi trošku ohnul zadní ráfek o obrubník. A s ním i celé zavěšení PZ kola. Úsměvné je to že auto pár dní předtim absolvalo štelování sbíhavosti na laserové geometrii. A najednou byla rozbíhavost zadní nápravy tak 3 cm. Naštěstí to odnes jenom ráfek a příčka převodů (v místě uchycení úhlového ramena). Asi před půl rokem se mi při jízdě ve vesnici, na 4, asi tak 2500 ot. najednou zastavil motor. Diagnóza: zadřená ojniční šála na klice, můra jedna. Takže teď jezdim na motor co máme připravený do tisícovky, co je zrovna ve vývoji a přemýšlíme co dál...




ÚPRAVY



Motor



Minulý: originál favorit 136, s novými písty (ty starý se rozpadly - jak se to mohlo stát?! :), lehce snížená zrepasovaná hlava, před nedávnem však zklamalo mazání a motor se "lehce" přidřel na klice. Jen tak mimochodem, ty nový písty byly zase pěkně rozdrobený (měly najeto tak 11000 km)

Současný: favorit po repasi (cca 3000 km), pouze lehce snížená hlava (ze starého motoru), na viditelných místech vyleštěný blok

Budoucí (snad): do původního bloku naskládat nové, případně přebroušené díly + vačice 260°, odlehčit setrvačník, vyvážit.




Výfuk



Dřív značky "Samodomo", typ "Co dům dal" (rezonátor z felicie 1,9 D), teď nově podélný laděný výfuk od p. Hlušičky z Boleslavi - je moc prima (teda ten výfuk :), super zvuk, a ani to netrhá uši tolik jako ten původní


Podvozek



Přední náprava: zrepasovaná, opískovaná a nametalizovaná (bohužel nezesílená), origo pružiny poladěné karboflexou o půl závitu (to je málo, chci ještě trochu přibrat, aby v přednim i zadnim lemu bylo stejně místa).

Zadní náprava: v původnim stavu, zachovalá úhlová ramena, takže kola mají jenom mírný negativ (né jako je kolikrát vidět jinde), brzdové válečky prům. 22mm

Přitvrzené nové originální tlumiče. Zatim si na ně nemůžu stěžovat, uvidíme jak dlouho vydrží

Do budoucna: Dozadu podložky, cca. 1,5 - 2 cm (jen tak mimochodem, nepřekáží náhodou někomu doma? :), vzadu navrtat brzdové štíty pro lepší odvětrání + náfuky k těm díram (myšlenku kotoučů vzadu jsem zase rychle vypudil), MOŽNÁ větrané přední kotouče, ale moc tomu nevěřim, vyztužit nápravu a implantovat silnější stabilizátor


Kola



LETNÍ
ATS Classic 15"x5,5" se "správnou" roztečí (4x130), pneu SAVA (ty byly nejlevnější :) 195/50

!Lukyho RAPID


ZIMNÍ
převařené 13", pneu DEBICA (hádejte co rozhodlo o jejich koupi :) 165/70


Interiér



Sedačka SPARCO Sprint (resp. replika), puštěná asi o 7 cm dólů mezi pojezdy (teď už nešoupu vlasama o strop), tříbodový pás SPARCO, u spolujezdce je všechno původní, přece jenom co když budu chtít svezt pár stopařek, vždyť by nemohly vlézt dozadu :), volant prům. 30 cm (původem tušim z trabanta (?!)), AL nába cca. 7 cm, dobové rádio MTC s repráčky téže značky pod palubkou, za zadními sedadly box značky FILSON (2x basový, 2x výšky, 2x bassreflex) - za 600,- v TESCU, nekup to, žejo..., řadička zkrácená a ohnutá dozadu s hliníkovou hlavicí se znáčkem vyrobenou podle vlastního návrhu, zahozený popelník, nahrazen hodinami a vypínači od rampy, voňavý stromeček :)

!Lukyho RAPID
!Lukyho RAPID
!Lukyho RAPID


Do budoucna: Přístrojovku nechat naflockovat, zkombinovat s trochou karbonovýho polepu, totálně předělat kapličku s budíky (detaily zveřejnim až na fotce - pokud vůbec ovšem k této úpravě někdy dojde :), dát kulaté budíky s chromovým rámečkem, ciferníky prosvítit skrz (podle návodu tady někde na stránkach), jiná sedačka (SABELT RACER - má delší opěradlo, SPARCO je na mě moc krátká)


Exteriér



Průbežně přibývající rez skoro všude, vepředu světelná rampa z nerezu vlastní výroby, 2x dálková a 2x mlhová světla značky WESSEM, v dálkových modré parkovačky přes vlastní vypínač (plánuju je i do mlhovek), vzadu decentní křidýlko s brzdovým světlem, fólie na přednim okně, očouzený kousek hliníkového plechu na nárazníku nad výfukem

Do budoucna: Pokud si auto necham, což asi jako že jo, a pokud se toho dožije, tak komlet oprava plechařiny (hlavně přední blatníky, čelo, zadní lem), bílé blinkry, vyříznout nějakou tu díru do zadního čela a snad i do zadní kapoty, jinší přední masku, dozadu křídlo - hrazdu, nový lak, folie na okna, ...
To jsem se zase rozkecal, nechte se překvapit :)

!Lukyho RAPID
!Lukyho RAPID
!Lukyho RAPID
!Lukyho RAPID


JARO 2002



!Lukyho RAPID
!Lukyho RAPID
!Lukyho RAPID
!Lukyho RAPID
!Lukyho RAPID




CO JE NOVÉHO



Konečně jsem dokončil to po čem jsem tak dlouho toužil - flockovaná palubní deska a pár nezbytných úprav. Budíky jsou zatím ve stadiu vývoje, ve finální verzi budou mít bílé polepy, chromový rámeček a budou modře podsvíceny. V kapličce budou jenom tři budíky - uprostřed velký (eRkový) otáčkoměr se signalizací přetočeného motoru pomocí diody a po stranách tachometr a budík s kontrolkama ze 105ky. Palivoměr a teploměr jsou přemístěny (bohužel prozatím nezapojeny) nad panel s rádiem a vytočeny doleva na řidiče (tedy na mě). Tím pádem jsem byl nucen z nedostatku místa zrušit dva otočné vypínače a nahradit je páčkovými hned pod těmi od rampy. Neflockované části jsou polepeny samolepkou s imitací karbonu.

!Lukyho RAPID
!Lukyho RAPID
!Lukyho RAPID
!Lukyho RAPID


takhle to bude vypadat v kapličce s budíky

!Lukyho RAPID

| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
Celkem záznamů: 87 (Zobrazeno 1-15)
 Re:Pneu Sava??15.08.2005 12:56:41 


→H.: viděls co nabízí v plzeňskym rallybazaru? Pneu MarkGum, jsou to nějaký protektory, závodní gumy různých směsí a vzorků (asfalt, šotolina), a ty gumy normálně mají Ečko. Docela by se mi líbily, stojí tušim kolem 2000 jedna. To je asi docela dobrá alternativa pro posádky amatérských soutěží kde policie vybírá pokuty za to co je na těch autech bez sportovního průkazu špatně, těmahle gumama by se ta pokuta asi dala krapet snížit


4768+1778 (12437)Luky (Pořadatel)
    
 Re:Pneu Sava??15.08.2005 08:39:23 


ContiSport jsou dobré, ale není nad kvalitní slick..... (případně media, pokud je vlhko)


9192+1388 (19044)H. (VIP uživatel)
        
 Re:Pneu Sava??14.08.2005 11:48:21 


No jo, nebo ContiSport Contact 2, žejo, ale já se tenkrát vydal z peněz koupí těch kol, takže jsem musel vzít za vděk Savama, který mi koupili naši


4768+1778 (12437)Luky (Pořadatel)
    
 Re:Jenky13.08.2005 22:38:21 


TO noname:Chromovani ceho.
JEstli disku,tak ja si nechal opiskovat a pochromovat me litaky na Rapida a dohromady me to vyslo na necele 2000 Kc.
Jak pisu nize, auto uz jde pryc,ale toto info se ti muze hodit.

A.



Unregistered
 Pneu Sava??13.08.2005 22:35:09 


To myslis vazne chlape? Kvalitni gumy jsou zakladem pro dobrou jizdu,na tech nonamech,nemas takove jizdni vlastnosti,jake bys mohl mit.
JA mam na Raposu Micheliny a je to uplne jina jizda.I kdyz uz je na prodej,s tezkym srdcem.Pekne stranky,drzim vam palce.


Unregistered
 Re:Jenky12.08.2005 16:14:12 


Cóóó?


4768+1778 (12437)Luky (Pořadatel)
    
 Re:Jenky12.08.2005 15:14:55 


Hah Luky a dobrák od kosti?.) Mno nevim chlapče.Třeba si mi dodnes nesehnal lacinny chromování kamaráde......


Unregistered
 Re:09.08.2005 12:58:29 


Tři na rampu (mlhovky, dálkový a parkovačky), jeden je zadní mlhovka, jeden je spínač ventilátoru chladiče a na jednom měly být výstražný blinkry, ale zatim to nemam dořešený, tak je prozatim prázdnej. Dokud tam byly jenom tři, tak to docela šlo, ale teď už mi to připadá dost barevný, možná je časem nahradim nějakejma jinejma


4768+1778 (12437)Luky (Pořadatel)
    
 09.08.2005 12:17:41 


K čemu tam máš těch šest přepínačú??


4848+674 (5522)LRman (Registrovaný)
   408228271  
 04.08.2005 21:32:00 


Tak dneska už jsem si konečně přivez naflockovanou palubku, samym fofrem jsem se ani pořádně nenaobědval (timhle tempem budu mít v pětadvaceti břicho plný žaludečnich vředů a hurá do dílny. Původní už je napůl venku, nová je už napůl smontovaná, takže když se to tak vezme kolem a kolem tak zítra to snad už bude v cajku. Zatim nemam hotový ty budíky, tak tam vrazim ty origo hranatý. Uáááá, to bude príma, já se na to tak těšim. Fakt....


4768+1778 (12437)Luky (Pořadatel)
    
 13.07.2005 12:37:01 


Jo táák, no to by taky šlo, ale já to asi vyřešim tak že ji tam dam rovnou, s tim že by se mohla kdykoli přepojit na jiné kontakty. To je činnost kterou asi nebudu dělat moc často (pokud vůbec), takže ji asi ponecham trochu pracnejší než abych to řešil přes vypínače


4768+1778 (12437)Luky (Pořadatel)
    
 Re:12.07.2005 13:30:28 


Klasický diodový má několik diod (nevím přesně kolik). Ty bys místo každé z těch diod dal přepínač, kterým bys pouštěl elektriku do té jedné diody, kterou budeš mít v přístrojovce. Tím by sis mohl nastavit otáčky, při nichž Ti blikne. Samozřejmě bys ten přepínač nedával místo každé, ale jen někde v rozmezí 4 - 7 tisíc.


9192+1388 (19044)H. (VIP uživatel)
        
 Re:12.07.2005 13:07:38 


Jako že bych si tim nastavil kdy se mi to má rozsvítit? Nebo víc diod? Přesně to nechápu. Dam jenom jednu diodu kterou nejspíš zadlabu do ciferníku a zapojená bude coby dioda pro těch řekněme 4500 - 5000 tak aby se rozsvítila když se těch otáček dosahne, žádný štelování řešit nebudu (snad jenom pokud by to šlo nějak jednoduše třeba přes potenciometr nebo tak něco)


4768+1778 (12437)Luky (Pořadatel)
    
 Re:12.07.2005 12:37:28 


Já ho chtěl cpát do Žáby, ale tenkrát se jezdily SMITHS, tak jsem musel značku změnit a bez diody se obejít. Ten nápad s diodovým otáčkoměrem je zajímavý. Také bys mohl udělat nějaký přepínač, kterým bys pouštěl při daných otáčkách elektriku jen do té jedné diody.


9192+1388 (19044)H. (VIP uživatel)
        
 Re:12.07.2005 11:59:52 


Už jsem dostal tip jak na to - diodový otáčkoměr s tím, že tam bude pouze dioda pro řekněme těch 5000. Někde najdu nějaký šéma a vyrazim za kamarádem co se těmahle serepetičkama baví a on mi k tomu snad něco poví. Stack jsem taky myslel mechanický, myslel jsem tim že má jiný číslice, rafičku, rámeček,...


4768+1778 (12437)Luky (Pořadatel)
    
Celkem záznamů: 87 (Zobrazeno 1-15)
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2021
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Vosyková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceny pro vozy Škoda na webu.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Srpen 2021 >>
PoÚtStČtSoNe
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:79
Právě přihlášeno:2
Dnes návštěv:47538
Celkem návštěv:107910516

Článků:996
Fotografií:33896
Komentářů:17003
Uživatelů:4176