![]()
 | 29.06.20 ve 23:00  ![]() Vena136 napsal:
vokim> tohle já všechno vím,..a dávat píst 130 jako příklad neni uplně asi adekvátní,ale pro názornost dostačující...mě se to nechce měřit,ale zrovna tady jednu fungl novou hlavu s 38mm sacím mám (moje) a jelikož neni absolutně snižovaná,klidně to změřím,jaký zdvih ventilu je včetně těsnění destrukční (předpoklad fav. pístů,nikoli MPi) a napíšu to sem..stejně tak,pokud se to opravdu nepotká...neni to nic osobního,pouze nemám rád,když se fabuluje a vznikají "hoaxi"
Ale musíme si uvědomit,že dnes neni 12 a víc mm zdvihu na ventilu OHV škoda zase tak neobvyklé,stejně tak záleží na časování vačky a jednotlivých vaček vačky...raději vačkové hřídele a vaček vůči klínku/klice Co se týká destrukčního potkání (prasknutí rozvodů),neni zde asi o čem debatovat...co se týká potkání časováním,zdvihem vačky a rovných pístů,je to na nové hlavě diskutabilní,...ale pokud budu stavět 1,3 s nesmyslnou vačkou,můžu hlavu brát třeba o 2mm (abych ušetřil za vypouklé písty) a to už je rozměr,se kterým se musí počítat.Samozřejmně na 1,5 litru nemusím hlavu brát vůbec,tam vzniká spíše opačný problém...ale otázka zní,jak moc je otevřený ventil v horní úvrati pístu a to je opravdu na hraně,...většinou se to nepotká,ale možnost by tady byla,...hlavně když narážíte na to,že známá poučka řiká "co 1000ot,to 0,1mm vůle"...jinak vačka o zdvihu 6,6mm (beru jako rozumný zdvih vůči sérii) bude mít otevření ventilu za nějaké vůle 10mm...takže i toto je při destruktivním stavu na hraně. |